• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VÄTH geeft de Merc CL65 AMG wat astronautenvoer

Auteur: evo, gepost 13 februari 2008 om 21:03 – 69 Reacties

Mercedes CL65 AMG by Vath


Een Mercedes CL65 AMG is qua uiterlijk natuurlijk geen softie, maar er zijn altijd nog pooiers mensen die méér willen, zowel qua uiterlijk als qua prestaties. Laat tuner Vath nu net dan al je dromen waarmaken. Begrenzing bij 250 km/u? Onzin! Je CL mag van de heren van Vath lekker doorstomen tot 340 km/u!

Om bij 340 km/u niet op te stijgen (een Boeing 747 gaat bij 320 km/u de lucht in), is de koets wat dichter bij het asfalt gezet. Verantwoordelijk voor het halen van deze enorme snelheden is trouwens een enginekitje. De ‘Vath Engine Kit’ schroeft het vermogen van 612 pk op tot een niet misselijke 718 pk. Om het gevaarte fatsoenlijk tot stilstand te brengen, monteert Vath een ‘high performance braking system’.

Omdat je tegenover je vriendjes natuurlijk wel moet bewijzen dat je niet een karige standaard CL65 AMG op de kop hebt getikt, kun je ‘em ook nog individualiseren naar smaak. Zo kun je er heftige 20 inchers onder hangen en de voorsplitter en diffuser in carbonfibre krijgen (via: Carscoop).

Mercedes CL65 AMG by Vath
Mercedes CL65 AMG by Vath

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

cl, cl65, Mercedes, tuning, vath

Vorig bericht: « Historische records voor GM en Ferrari
Volgend bericht: Webasto Light Concept te zien in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    13 februari 2008 om 21:08

    Ziet er ook nog eens gelikt uit!

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 21:09

    Waarom dit ding pimpen? Auto is standaard al mooi genoeg.

    Login om te reageren
  3. iFi® zegt

    13 februari 2008 om 21:10

    wooooooooooow 718 pk das nie mis

    Login om te reageren
  4. ZwerverRoodbaard zegt

    13 februari 2008 om 21:10

    Kijk dit is nou stoer :D Echt honderd keer beter dan die Hartge M3 :P en met deze kun je ook vol doorblazen over de Autobahn.

    Login om te reageren
  5. Stef_4 zegt

    13 februari 2008 om 21:13

    weer eens wat anders..718 pk, trouwens ook leuk van die boeing..

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    13 februari 2008 om 21:13

    :shock: Rick dos is positief over een Mercedes? Over een rivaal van BMW?! :o

    Login om te reageren
  7. babbaloerie zegt

    13 februari 2008 om 21:15

    Hoe sportief ze er een Mercedes ook uit laten zien, ik blijf het ouwelullen bakken vinden, echt van die auto’s waar gepensioneerden in te horen rijden :P

    Login om te reageren
  8. schnitzerken zegt

    13 februari 2008 om 21:15

    @citrofiel
    Nog een bmw freak positief over mercedes,

    dit is maar niets, maar de standaard kan ik wel es bekijke

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 21:16

    @Citrofiel

    Jaaaa, ben ook positief over andere merken.

    Behalve Citroën dan…… ;) :P Nee hoor, geintje. ;)

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    13 februari 2008 om 21:19

    Blijkbaar is de CL een auto die BMW-fans wel kunnen waarderen… Zou Mercedes dan de goede kant op gaan (als je de BMW-kant als goed beschouwt) of de slechte kant (omdat ze weggaan van hun oude klandizie) of houden ze de oude klanten én worden geliefder bij de nog-niet-klanten?

    For the record: Ook ik ben positief over de CL…

    Login om te reageren
  11. majinstar zegt

    13 februari 2008 om 21:19

    Slurp slurp

    Login om te reageren
  12. StormRAM zegt

    13 februari 2008 om 21:21

    +100 pk, toe maar! Best wel stoer bakkie, vind de velgen maar niks eigenlijk, veel te zwart…. Alleen jammer van die standaard-zijspiegels zonder carbon. Die heeft de BMW m3 e92 van hartge lekker wel :P

    Login om te reageren
  13. JANUS zegt

    13 februari 2008 om 21:22

    Ik vind de CLS zoveel mooier.
    Zoveel minder platvloers.

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    13 februari 2008 om 21:23

    die vliegtuigen van tegenwoordig, zo onverantwoord vlug :roll:
    ;)

    Login om te reageren
  15. Alex zegt

    13 februari 2008 om 21:25

    @ babbaloerie

    tot dat een ouwe lul je voorbij komt blazen met 300 km/h :P

    Login om te reageren
  16. joep zegt

    13 februari 2008 om 21:27

    Toen ik er vluchtig overheen las ing ik er eerst van uit dat de 612 pk het vermogen na de behandeling van vath was.. Lees ik iets beter blijk dat gewoon al het standaard vermogen van deze cruizer te zijn :| Het raakt toch kant noch wal wat er tegenwoordig voor vermogens in auto’s wordt gestopt… Tis allemaal leuk en aardig maar ook heel erg aan inflatie onderhevig… Als er een nieuwe gallardo word aangekondigt met 550 pk denk je automatisch “Goh nou heeft ie er bijna net zoveel als een rs6, die stationwagon”. En dat vind ik eiglijk wel jammer. Een nieuwe supercar, daarm oet je toch gewoon superenthousiast van worden? maarja ik zal wel een nostalgicus zijn als dat een bestaand woord is ;)

    Login om te reageren
  17. Sven zegt

    13 februari 2008 om 21:28

    Liever een S-klasse met deze kit, maar ja als je dan toch geld over de balk smijt koop dan een S-klasse met de 730Pk kit van Brabus. Dan weet je zeker dat het goed zit.

    Login om te reageren
  18. King zegt

    13 februari 2008 om 21:28

    612 pk is al baldadig veel..

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 21:28

    Even de tussenstand;

    Rick voor
    Janus tegen

    Dan heeft Oul@ de beslissende stem…. ;)

    Login om te reageren
  20. aston martin zegt

    13 februari 2008 om 21:29

    op de aston martins na vind ik die auto wel een van de mooiste auto ter wereld

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    13 februari 2008 om 21:31

    Wow! The Clash of the AB-Titans! ;)

    (althans, het wáren de Titans… Helaas zijn JANUS en Oul@ niet vaak meer hier te vinden :( )

    Login om te reageren
  22. EJS zegt

    13 februari 2008 om 21:34

    superstrakke wagen! en zal wss wel lekker doortrappen..!

    Login om te reageren
  23. Racer X zegt

    13 februari 2008 om 21:34

    Best een strak ding, maar ik heb liever de originele. Eindelijk weer eens een fraaie Mercedes.

    Login om te reageren
  24. JANUS zegt

    13 februari 2008 om 21:35

    Mark my words Citrofiel. Dat gaat weer veranderen !

    De CLS heeft klasse, dit is weer een hoerensloep.
    Geef mij maar een BMW 3 coupé ;-)

    Login om te reageren
  25. Armada zegt

    13 februari 2008 om 21:35

    Wow.

    Die velgen.

    Die kunnen echt niet!

    Login om te reageren
  26. Sven zegt

    13 februari 2008 om 21:35

    @ King

    612Pk is al idioot voor een normale auto als een CL of een S klasse, maar als je dan toch al idioot bezig bent en besluit er een schep idioterie bovenop te knallen. Doe dan écht idioot en ga voor een Brabus uitgevoerde CL/S klasse.

    Login om te reageren
  27. Tristan zegt

    13 februari 2008 om 21:36

    Standaard is hij juist precies goed, dat geweldig gave geluid uit zo’n subtiel prachtige auto. die opzichtige velgen maken hem zou fout als een 5 kilo zware gouden ketting

    Login om te reageren
  28. Tristan zegt

    13 februari 2008 om 21:38

    maar ik neem aan dat die afzichtelijke body kits en bizarre velgen van zulksoort tuners alleen maar zijn om hun bak in het oog te laten springen en vervolgens veel van de motortuning te verkopen. tenminste, dat hoop ik in dit geval

    Login om te reageren
  29. m5 zegt

    13 februari 2008 om 21:38

    ziet er niet uit met die sjonnie wiele geef mij het oude model cl65amg maar

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 21:39

    @Citrofiel

    Nou, niet titans. Eerder ouwe mannen (beschaafd blijven Rick) en een wat jongere ouwe man (en weer beschaafd blijven Rick) ;)

    Zie je nou wel schat. JANUS heeft wel smaak. :P

    Login om te reageren
  31. Sven zegt

    13 februari 2008 om 21:42

    @ M5

    De CL is altijd al thuis geweest op woonwagenkampen ;)

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    13 februari 2008 om 21:45

    @ Rick dos; Ik geef toe, dat was ook wat ik eerst op wilde schrijven (beschaafd blijven Citrofiel). :)

    @ Janus; Je bent hier altijd welkom! :D :P Maar de CL een hoerensloep… Nu beledig je mij, omdat ik hem wel leuk vind… (so does RD) Je maakt me uit voor hoer! :cry: (hoewel, ik rijd er niet in…)

    Login om te reageren
  33. m5 zegt

    13 februari 2008 om 21:46

    @ sven ik heb liever met kamp volk te maken dan met van die kakkers ;)

    Login om te reageren
  34. RenJie zegt

    13 februari 2008 om 21:48

    “Om bij 340 km/u niet op te stijgen (een Boeing 747 gaat bij 320 km/u de lucht in)”

    De 747 heeft vleugels, waardoor de luchtstroom wordt afgebogen en het voertuig dus eerder stijgt.. de Merc heeft dat niet, dus eigenlijk an unfair comparison :P

    Dat even ter zake.

    Login om te reageren
  35. JANUS zegt

    13 februari 2008 om 21:52

    @Citrofiel
    Toch fijn gevoel dat ik nog welkom ben ;-)

    Zie je wel schat. Rick dos is een oude man !

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    13 februari 2008 om 21:53

    @sven: naast de 3 serie met pauperspoilers, de Mb 200d en de 7 serie toch?

    Grote dure auto’s met goedkoop plastic en grote wielen optuigen…. waarom is het zo moeilijk te begrijpen voor tuners dat het eigen altijd ordinair wordt? Zie je dit al bij een kasteeltje van de Hertog van huppeldepup op de oprit staan? Ik ook niet. Misschien leuk voor de zogenaamde villa’s in Vleuten de Meern met de leeuwen van gips en veel gouden deurklinken, dus misschien ook wel een succes, maar mooi en stijlvol, ehm nope not even close.

    Login om te reageren
  37. Sven zegt

    13 februari 2008 om 21:53

    @ RenJie

    Op Le Mans hebben we al eerder een Mercedes op zien stijgen toch ? ;-)

    Login om te reageren
  38. Rolo zegt

    13 februari 2008 om 21:53

    Erg netjes maar die velgen zou ik lekker bij Vath in shop liggen, dat past er gewoon niet bij. :P

    Login om te reageren
  39. RenJie zegt

    13 februari 2008 om 21:54

    @mijn vorige post

    zijde* moet dat zijn

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 21:55

    @Citrofiel

    Jaaaa, dat dacht ik al. :)

    @Janus

    LOL! ;)

    Login om te reageren
  41. vla zegt

    13 februari 2008 om 21:56

    @ RenJie
    als een Mercedes straalmotoren had…

    Login om te reageren
  42. Davidov zegt

    13 februari 2008 om 21:59

    Kan ie niet harder dan 340 met zoveel vermogen? :|

    Login om te reageren
  43. Phoenix zegt

    13 februari 2008 om 21:59

    Normale CL65 AMG vind ik mooi.
    Maar dit… nee
    Andere velgen aub. en doe wat aan de kleur

    Login om te reageren
  44. evo zegt

    13 februari 2008 om 22:01

    @Davidov;

    Rijd jij dagelijks 340 km/u dan?

    Login om te reageren
  45. roberto zegt

    13 februari 2008 om 22:03

    oef wat een geile auto, maar van mij mogen ze hem motorisch wel aanpassen maar qua uiterlijk gewoon laten als hoe hij is, ook heeft dit wel wat, maar net wat te ‘pooiers’ achtig..

    Login om te reageren
  46. RenJie zegt

    13 februari 2008 om 22:05

    @de vlaeminck

    ..dan zou hij niet bij 320 opstijgen :P

    @evo

    die opmerking kan je wel over alle auto’s zeggen.. -.-

    Login om te reageren
  47. vla zegt

    13 februari 2008 om 22:08

    @ Davidov
    Om überhaupt van 0 naar 100 te geraken heb je nog minder nodig dan 64 pk.
    Om van 350 naar 400 te geraken heb je meer dan 400pk nodig BOVENOP het aantal pk dat je gebruikt aan die snelheid.
    Heeft iets te maken met wrijving met de grond, met de lucht, met de motorcompartinenten enzovoort…
    Zo zie je; het is niet zo vanzelfsprekend om een auto op bloedstollend hoge snelheden te krijgen (+ dan heb je nog een abnormaal veel meer slijt op je auto aan die snelheid dus je wilt dan ofwel een vlietuig ofwel een hoogtechnologische wagen onder je kont hebben, en daar schuilt nog eens des te meer de onvoorstelbare genialiteit van de Veyron en zijn concurrenten (welke een inferieure kwaliteit hebben aan de Veyron) )
    btw het is natuurlijk ook niet (vooral niet zelfs volgens sommigen) alleen pk die zijn duit in het zakje doet, standaard heeft die al 1.000 (of was het 1.100?) Nm

    Login om te reageren
  48. evo zegt

    13 februari 2008 om 22:17

    @ RenJie;

    Ik sluit mij aan bij Sven. Op Le Mans hebben we de Mercedessen toch ook zien vliegen?

    Login om te reageren
  49. RenJie zegt

    13 februari 2008 om 22:25

    @evo

    dat is uitzonderlijk, wat vooral gebeurt bij Le Mans(Ja, het gebeurt :P ) Die wagens gaan daar wel harder dan 320, maar wat me opvalt is dat de auto’s die de lucht ingaan, vlak achter een auto rijden.

    Dat zijn racewagens met wss een vlakke bodem en lightwighted, ik zie deze notüberaerodynamic Cl65 niet de lucht ingaan hoor :)

    Login om te reageren
  50. RenJie zegt

    13 februari 2008 om 22:27

    Ja, jullie hebben gelijk eigenlijk.. nu ik mijn reactie teruglees, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik deze fat CL65 niet de lucht in zie gaan.

    Login om te reageren
  51. evo zegt

    13 februari 2008 om 22:42

    Ja maar RenJie, 340 km/u is wel echt hard hoor. Zou het écht niet kunnen? Een metertje of 100 de lucht in om vervolgens weer te landen?

    Login om te reageren
  52. dekster zegt

    13 februari 2008 om 23:21

    SLR-killer? :D

    Login om te reageren
  53. peppie zegt

    14 februari 2008 om 01:18

    negatief camber?

    Login om te reageren
  54. sacha zegt

    14 februari 2008 om 02:08

    Maar dan nu nde hamvraag: Welk energie-label heeft deze auto?

    Login om te reageren
  55. Davidov zegt

    14 februari 2008 om 05:06

    Vroeg het me af, denkend aan de Rocket :o

    Login om te reageren
  56. Zoef zegt

    14 februari 2008 om 05:15

    @Sacha: dat is niet de hamvraag maar de worstvraag: het zal ons worst wezen dat energie-label.

    Login om te reageren
  57. Stiggie zegt

    14 februari 2008 om 08:01

    Wow, ik ga eerst eens op zoek naar een filmpje van dit monster

    Login om te reageren
  58. rider zegt

    14 februari 2008 om 08:27

    hebben ze de versnellingsbak ook aangepakt? mercedes heeft niet voor niets het koppel op 1000Nm begrensd omdat de versnellingsbak op de lange termijn niet meer kan verwerken. hoeveel koppen (Nm) heeft deze nu?
    718pk is niet zo gek moeilijk te halen uit dit blok. standaard al 612pk, 5,5liter inhoud (of was het toch 6liter), 12 cilinders en 2 turbo’s.
    Brabus doet het in mijn ogen nog iets beter met dit blok, te weten 730pk en 1320Nm (begrensd op 1100Nm) en naar mijn weten heeft brabus de versnellingsbak wel ontzien door het koppel te begrenzen.

    Login om te reageren
  59. VLS54 zegt

    14 februari 2008 om 11:08

    Heftig en sexy!!

    Login om te reageren
  60. vr6 rijder zegt

    14 februari 2008 om 11:37

    Nog meer dan normaal straalt deze auto sportiviteit en agressie uit. Een autobahn killer.

    Login om te reageren
  61. dekster zegt

    14 februari 2008 om 12:46

    @sacha
    Heel positief, de motor wordt ten volle benut :lol:

    Login om te reageren
  62. sacha zegt

    14 februari 2008 om 16:27

    @Versnellingsbak: Ik las laatst over een upgrade van de Mercedes auto 5-bak van dit model naar 1626 Nm door versteviging van allerlei componenten.

    Of Väth dat ook doet weten we (nog) niet.

    Login om te reageren
  63. RenJie zegt

    14 februari 2008 om 17:14

    @sacha

    verder dan G gaan ze niet hè :P dus erger kan het nooit worden :D

    Login om te reageren
  64. Willem zegt

    14 februari 2008 om 17:17

    gekke auto. prijskaartje?
    :-) mercedes is echt zo’n lievelingsmerk. Ook de tuners die er op worden losgelaten. … prachtig gewoon

    Login om te reageren
  65. Rik zegt

    14 februari 2008 om 17:41

    Standaard zeker een mooie auto, motorisch tunen OK, maar die velgen :shock:

    Login om te reageren
  66. Gerard zegt

    14 februari 2008 om 23:08

    Op motorisch vlak is dit echt hetgeen ik al jaren in gedachte had als autofreak pur-sang.

    Nu nog de optische tunig wat éleganter-(is wat brutaal naar mijn smaak op de foto), te ‘AMG’ achtig. AMG is naar mijn mening al jaren veel te aggressief in het optisch tunen. In mijn opinie geld en telt als absolute factor ‘Efficiëntie’ gekoppelt aan ‘Elégantie’, en dat laatste ontbreekt bij AMG volledig.

    Kombineer dit met een interieur dat op grootmeesterlijke en grootse kunstzinnige wijze tot het uiterste is geconfigureert qua ultra sportiviteit en ultieme luxe, en we zijn naar mijn mening echt vertrokken ;) :D .

    Hopelijk wordt hij ook voorzien van 4 wiel aandrijving die volledig computer gestuurd wordt, met minstens 2 miljard berekeningen per seconde zoals ons menselijk brein dit doet als we 100 % in actie zijn.

    Maar ! , hij moet dan ook tevens voorzien worden van handmatige bedieningsmogelijkheden via een knop die duidelijk zichtbaar is als een noodsituatie zich voordoet.

    Login om te reageren
  67. bmw325i zegt

    15 februari 2008 om 15:23

    hahaha een bmw m6 gaat standaart zonder begrenzer al 340km/h wat jammer voor mercedes weer net niet gehaald

    Login om te reageren
  68. Gerard zegt

    19 februari 2008 om 23:49

    Eerlijk gezegd bmw325i , als pure speedfreak zou je volgens mij toch beter moeten weten.

    Als het echt om de pure kick gaat, moet je in het bijzonder alvast weten dat onze nekwervels het begeven vanaf een G-Kracht van ongeveer 10 G -(dit is wel afhankelijk van mens tot mens). Ik ben zelf ook een echte snelheidsmaniak, maar weet hoever ik kan gaan.
    Wat je leeftijd is kan ik via de pc niet weten. Zelf ben ik alvast van 1961 en heb al iets wat levenservaring, een leeftijd die geen mensen meer toelaat die overdriven.

    Al sta ik wel open voor nieuwe ontwikkelingen, maar ik ken mijn grenzen.

    Login om te reageren
  69. issiy zegt

    24 februari 2008 om 16:04

    BMW 325I JIJ MAG VANAVOND OPTIJD NAAR BED DAN HEB JE MEER KANS OM EEN DROOM VAN DAT IE STANDAART AL 340 RIJDT DAT DING RIJDT GETUNED 340 DUS STANDAART HAALT HIJ 310 NIET EENS JOCHIE

    -Edit: Doe eens capslock uitzetten-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North