Hahaha. De varkensneus kan ook op BMW 5 Serie van E39-generatie. Maar vinden jullie dat mooi?
Elke keer als een premium-merk een nieuwe designtaal gaat voeren, is de achterban geschokt. De trouwe achterban (niet noodzakelijk afnemers van de producten in kwestie) is namelijk tegen elke vorm van verandering.
Toen BMW de E36 een goedkoop recyclebaar interieur gaf en ronde koplampen in een glazen unit, was de wereld ook te klein. De postbussen van de autotijdschriften puilden uit. Daarvan werden er dan twee inzendeningen gepubliceerd. Anno 2023 gaat het iets anders. Elke mening wordt als feit geponeerd en op het internet gedrapeerd. En met de varkensneus van de M3, 4 Serie, i4 en M4 is iedereen op het internet erover is: het is niet echt fraai. Maar is dat zo?
Varkensneus voor BMW 5 Serie
Want vooralsnog lijkt de auto goed te verkopen. Dat niet alleen, er zijn ook bedrijven de opschroefkitjes leveren. Niet om het vermogen op te schroeven, maar om er een nieuwe neus op te plakken. Het bedrijf in kwestie, Unic Design, is er maar druk mee.
Op hun Instagram-pagina laten ze zien wat ze nu doen en hoe ze hopen dat het eruit ziet. Kijk, dit moet het gaan worden:
Lange weg te gaan:
Maar op dit moment zijn ze nog niet zover. Sterker nog, ze hebben nog een lange weg te gaan:
Of je kant en klare setjes bij ze kan bestellen, weten we nog niet. Het lijkt er vooral op dat ze een originele G80-bumper erop schroeven, gezien de kleur Isle of Man-groen. Maar het zou ons niet verbazen dat dit nog een succes kan worden voor oude E90’s die M4-uitgevoerd moeten worden. Brulpijp eronder: Rotterdam here we come!
Dus wat zeg jij: elke aangepaste auto is beter? Of dit is misschien iets te veel van het ‘goede’? Laat het weten, in de comments!
werf76 zegt
Wat een sneu geleuter. Moet je dat werkelijk vragen?
Kom met echt auto nieuws ipv riool journalistiek.
leaper035t zegt
Ik vond het al interessant toen ik las dat de Konijntanden goed verkopen…
ffw88 zegt
BMW “nieuws”, je weet toghh. Elke BMW scheet is hier terug te vinden.
willeme zegt
@ffw88: Ja, als JIJ nu even stopt met op alle BMW-artikelen te klikken, dan stoppen wij ermee natuurlijk ;-)
boynoon zegt
je zou haast zeggen dat dit een autoblog was :)
mattr zegt
Is dat ding nog steeds niet af? Deze twee plaatjes van een halfverbouwde e39 gaan al maanden het internet rond
mashell zegt
Ik snap wel waarom de crowdfunding niet zo hard gaat…
thomcarspotter zegt
De eerste shots op dat insta kanaal zijn van begin mei. Er wordt dus al 3 maand gewerkt en vooralsnog is er weinig van terecht gekomen. Voor alleen de voorbumper is dat flink wat tijd.
Fruitcake zegt
Tijd voor verplichte opname van de eigenaar?
Dutchdriftking zegt
Er zal vast een Bulgaar zijn die dit erg mooi vind.
rollingstoned zegt
Ene B-artiest, genaamd Mart Hoogkamer, houdt hier ook wel van ;-)
https://pureluxe.nl/2023/08/zoveel-nieuwe-beierse-bakbeest-mart-hoogkamer-gekost/
Richmond zegt
Lijkt alsof ze een M2 met een M3 willen combineren
pietertje123 zegt
1: waarom zou je er een E39 onder willen verstoppen?
2: het maakt niets uit wat er onder die nieuwe designtaal van welk merk ook zit: ze zijn allemaal heel snel/sterk/zuinig/onbetrouwbaarder dan vroeger en dat geeft niks meer want autobahn snelheden, inhalen en ‘wie heeft de beste/langste/snelste’ zijn passé. Alleen de duurste/extreemste werkt nog een poosje en dan is het voor de massa al eenheids bratwurst.
oftewel 3: de E39 was voor een andere tijd gebouwd. De redenen om ‘m zó te bouwen zijn er niet meer. Elke autobouwer maakt een ding dat verkoopt, dat 250 kan, dat te snel kan optrekken en dat vol zit met zware toestanden die er alleen maar zijn omdat de ander ze ook heeft.
En zuiniger worden ze ook al niet. Die E39 wilde graag 1:12 (530i touring benzine automaat) voor 1640kg Europa rondcrossen en als je nu met 1:18 aan zou komen met dezelfde prestaties zou het wel treurig zijn met de vooruitgang. Zou toch zo onderhand wel 1:30 willen zien, met behoud van prestaties dan he. Goed, het zou ook mogen tot 150kmh en het hoeft echt niet in 5 seconden naar de 100.
Plastic op een ouwe E39 schroeven… tja, besteed je tijd aan beter en toch voldoen aan de huidige tijd. Innovatie heet dat geloof ik, en dan het liefst met de nadruk op techniek, en niet net-voldoen-aan-wat-de-klant-en-de-boekhouding-accepteren.
Mini Joe zegt
Innovatie en Duitse pkw’s is het zelfde als geloof hechten aan beloftes van Rutte cs
😎