Het is geen hybride die maar 14% bijtelling scoort, maar toch verwachten we dat de Passat CC wel eens hoge ogen kan gaan gooien in het lease-segment. Al die saaie huisvaders, overwerkte IT projectmanagers en uitgebluste marketingmanagers moeten iets doen om hun imago op te vijzelen. Alleen hoeveel geld moeten ze daarvoor meebrengen?
Een stuk meer dan voor een reguliere Passat, want diezijn heeft zijn prijs. De Passat CC is er vanaf € 36.990, een dikke pak euro’s meer dan een Pa’zaad sedan en voor dat geld kan er ook bij Audi, BMW en Mercedes worden geshopt. Maar dan heb je natuurlijke geen hippe sedan met coupe lijnen.
Met dank aan Robert voor de tip!
UPDATE persbericht:
Leusden, 10 april – Tijdens de ontwikkeling van de Passat CC heeft Volkswagen de nadruk gelegd op innovatie en rijdynamiek. Dit resulteerde in tal van innovaties, zoals Lane Assist, Active Cruise Control, zelfdichtende banden en variabele onderstelafstemming. De 1.8 TSI en 2.0 TDI motoren benadrukken het duurzame karakter van de stijlvolle coupé. Ze voldoen aan de Euro5-emissienorm en hebben energielabel B. De prijzen van Volkswagens innovatieve vierdeurs Comfort Coupé beginnen bij € 36.990,- incl. btw/bpm.
Tijdens de ontwikkeling van de Passat CC (Comfort Coupé) heeft Volkswagen ingezet op innovatie en rijdynamiek. Dit heeft tot tal van systemen geleid die de rijdynamiek, de veiligheid en het comfort verhogen. Nieuw is Lane Assist. Dit systeem stuurt de Passat CC automatisch naar zijn rijstrook terug wanneer zonder richting aan te geven van baan wordt gewisseld. Rond veertien procent van alle aanrijdingen met gewonden wordt veroorzaakt doordat de bestuurder onverwachts afdwaalt van de rijbaan. Lane Assist kan dus een belangrijke bijdrage leveren aan een vermindering van het aantal ongelukken.
Rijdynamiek
Dynamic Drive Control (DDC) staat voor variabele onderstelafstemming. DDC regelt niet alleen de demperkarakteristiek, maar beïnvloedt ook de mate van stuurbekrachtiging. De bestuurder kan kiezen uit de programma’s Normaal, Sport en Comfort. Standaard zal elke Passat CC met de zelfdichtende banden van Continental worden geleverd. De bandenfabrikant ontwikkelde het systeem en noemde het ContiSeal. Met deze banden kan de Passat CC zijn reis vervolgen terwijl een band is doorboord met bijvoorbeeld een spijker of een schroef. Een beschermende laag aan de binnenkant van de band dicht onmiddellijk eventuele gaatjes met een diameter tot vijf millimeter, zodat er geen lucht kan ontsnappen. In de praktijk betekent dat het ContiSeal-systeem in ongeveer 85 procent van de gevallen lekkage kan voorkomen.Energielabel B
Volkswagen levert de Passat CC met benzine- en dieselmotoren variërend in vermogen van 103 kW/140 pk tot 220 kW/300 pk. De Passat CC 1.8 TSI (118 kW/160 pk) en 2.0 TDI (103 kW/140 pk) krijgen vanwege het lage brandstofverbruik (7,6 en 5,8 l/100 km) en de geringe CO2-uitstoot het energielabel B. Dit levert een bpm-korting op van € 700,-. De dieselmotoren – er is ook een 2.0 TDI met 125 kW/170 pk – zijn standaard voorzien van een roetfilter en voldoen net als de 1.8 TSI aan de Euro5-emissienorm die vanaf 2009 van kracht is.
Naast de genoemde 1.8 TSI-benzinemotor is de Passat CC ook leverbaar met een 2.0 TSI met 147 kW/200 pk en een 3.6 V6 FSI met 220 kW/300 pk.Park Assist
Optioneel voorziet Volkswagen de Passat CC van Park Assist; met één druk op de knop stuurt de auto zichzelf in het parkeervak. Een andere innovatieve voorziening is Active Cruise Control (ACC) waarmee de auto automatisch een minimale vooraf ingestelde afstand tot de voorligger aanhoudt. Het systeem remt af als het nodig is en accelereert tot de voorgeprogrammeerde snelheid zodra de weg vrij is. Als optie is het systeem uit te breiden met Front Assist dat automatisch de auto afremt wanneer er onverwachts een obstakel op de weg verschijnt.Vanaf 19 juni staat de Volkswagen Passat Comfort Coupé in de showroom van de dealers. De vanafprijs bedraagt € 36.990,-. Standaard is de vierdeurs-coupé uitgerust met een audiosysteem met acht luidsprekers, een wisselaar voor zes cd’s, Climatronic (automatische airconditioning), een multifunctioneel lederen stuurwiel, 17-inch lichtmetalen velgen, mistlampen voor, sportstoelen, cruisecontrol en een Elektronisch Stabilisatie Programma (ESP). Voor meer informatie kunt u terecht op www.volkswagen.nl/passatcc
Fout zegt
Heet dat niet basisprijs…?
Esprit de Flandre - Krottegemse Rommelmarkt 6 zegt
Zoals ik al gezegd had. Veel te duur om de gewone Passat niet te kannibaliseren. Wel mooi, maar ik denk dat veel mensen voor dat geld een BMW, Merc of Audi kiezen.
Fout zegt
@Esprit de FlandreS
Dat zijn Nederlandse prijzen (DUH). Zoveel duurder is hij niet dan een gewone passat dus denk ik dat veel mensen een paar 1000 euro’s gaan bijleggen voor een CC
japp zegt
ik vind m eigk niet zo heel geweldig.. meer lelijk..
geef mij maar een lekkere passat station met apparte velgjes ofso ;) is nog goedkoper ook ;)
gr. japp! ;)
RenJie zegt
ik ga wel bij bij BMW shoppen dan, genoeg te zoeken :) voor 37k vind je ook wel een 2e hands BMW (3- of 5 serie) dieseltje.. heerlijk =)
Robèr zegt
Het is toch een leuk alternatief voor de CLS voor de mensen die wat minder te bedsteden hebben. Stel dat je voor een V6 versie €55.000 moet betalen, dat is toch stukken goedkoper dan een CLS met 6 cilinder. En lelijk is ie zeker niet…
tt zegt
staan wat taalfoutjes in…. “want diezijn heeft zijn prijs” daar staat duidelijk iets teveel :) en “een dikke pak euro’s meer” dat klinkt me ook niet lekker.
tt zegt
misschien gek, maar van deze CC is geen open foto ? want dat wil eens mens toch ook zien ? een CC is nu juist zowel cabrio als coupe, en dit lijkt me nogal veel coupe.. nergens cabrio te bespeuren…
Arnoud zegt
@ tt
Het is toch ook geen Coupé Cabriolet? Waar zie jij vouwnaden in de kapconstructie? Het is gewoon een coupé. Een heel geslaagde zelfs.
RenJie zegt
@tt
diezijn = design
je begrijpt hem gewoon niet helemaal. ;)
W!d zegt
erg geslaagde auto. Ik denk dat de sedan hierdoor flink afgewaardeerd gaat worden in restwaarde..
over 4 jaar als occasion is het prijsverschil nog maar paar 100 euro.. wat kies je? Dus lekker goedkoop in de lease! en de basismotor met 160 pk :) kan erger toch?
XytraS zegt
Zelfs al gaat daar in Belgie nog een paar duizend euro af, sry, maar voor die prijs zijn er betere en knappere alternatieven^^
Barend zegt
Leuke wagen, en zit met deze prijs op gelijk niveau met de A4 Avant. Moeilijke keuze!
Neem echter wel aan dat deze CC rijker is uitgevoerd. Weet al iemand iets meer over de standaard uitrusting?
Mr Hyde zegt
@ arnoud, het is ook geen coupé. Het is namelijk een sportief gelijnde sedan.
gark zegt
Geweldige wagen, is een keer wat anders dan een A4 of een A6 die je overal op de weg ziet!
Edo- zegt
grappige prijs voor een passat.. doe mij maar een BMW voor dat geld
Sorcerer zegt
Ik moet eerlijk zeggen (ondanks dat ik niet zo’n VW-fan ben) dat deze er erg leuk uitziet, ook motorisering is weer okee zoals gewoonlijk bij VW/Audi…
Arnoud zegt
@ Mr Hyde
Please explain waarom het volgens jou geen coupé is?
Gerrelekker zegt
Gemengde gevoelens: vind hem niet lelijk en is zeker spannender dat het huidige VW aanbod, maar vind hem nog al log uitzien.
Jacco zegt
Ik zie geen enkele reden waarom je voor dit geld geen nieuwe A4 zou kopen ipv deze CC. Zelf in duurdere uitvoeringen zal je qua prijs zelfs een S5 kunnen kopen…….makkelijke keuze toch?
Jacco zegt
Bedoel natuurlijk de A5……
David zegt
Heb je die plaatjes in MS PAINT geresized, blogger??
Ahura zegt
Ze hadden op z’n minst de nieuwste foto’s kunnen gebruiken..
36.990 euro valt best mee. Zeker als je kijkt wat je er voor krijgt. Een VW standaard met mistlampen.. dat moet in de krant!
Maar om dit een coupe te noemen gaat wel erg ver. Zo kan je de Mazda6 sedan ook wel een coupe noemen..
Marijn zegt
@David: Goed punt, ze zijn in ieder geval op een onjuiste manier bewerkt / opgeslagen.
Over de auto; tja, je moet er wat voor over hebben om een Volkswagen te rijden… Eehm, wacht even, dat klopt niet helemaal. Al met al een auto die op het prijsniveau van de premium-merken zit, en qua merk (nog) niet op dat niveau is. Ik vermoed dat het geen succes gaat worden, men heeft nu eenmaal liever een merk met een beter imago, hoe goed deze auto ook is…
Michiel zegt
Jongens, quit the sjibbie sjubbing: dit is een topper!
Michel zegt
Leuk dat we de vanafprijs weten, alleen weet iemand de prijzen per motoruitvoerig?
59sec zegt
Leuk die reacties, doet me denken aan die VW reclame; allemaal van die mannetjes die met hun fietsje een Polo af staan te kraken..
evo zegt
Flauw hoor van VW door alleen de vanafprijs te noemen. Krijgen we straks ook nog apart de prijs van de 2.0 TFSI en achtereenvolgens de prijs van de 2.0 TDI te horen?
Michel zegt
Zie net dat ik een foutje heb gemaakt. Motoruitvoerig moet natuurlijk motoruitvoering zijn.
Marco zegt
Michel, de basisprijs geldt iig voor de 1.8 TSI. Volgende week weer prijzenfeest!
skill3r zegt
@arnoud: als ik het goed begreep was cc de naam, maar was het geen cabrio, wat zou verklaren waarom hij er nogal coupe-ish uit ziet.
skill3r zegt
@arnoud.. Sorry ik had je vorige posts verkeerd gelezen. Dat cc gebeuren is ook zo verwarrend. Alsof je een de benaming GTI aan een diesel geeft..
daisy zegt
ik vind het echt een oer lelijk hok
VW zegt
Ga ik nog even wat mensen uit de droom helpen. De genoemde prijs is namelijk niet de basisprijs. Volgens de info die wij als verkopers van VW krijgen is het verplicht 2 pakketten bij te bestellen. Daarmee komt ie dus boven de 40.000 euro uit ;-) Blijft leuk zoiets…
VWLover zegt
Ik wil de pret niet drukken m.b.t. de vanafprijs…..
Maar………..: VW Nederland (lees PON) levert de auto alleen met inbegrip van 2 pakketjes, Secure en Advance en daardoor komt de eigenlijke vanafprijs op 41.070,– euro…
Neemt 1 ding niet weg….: IK vind hem evengoed mooi!!
VWLover zegt
Sorry VW, had jouw reactie over het hoofd gezien, maar het klopt idd!
johann zegt
WAAROM valt iedereen over de naam CC, zijn jullie de Manta CC vergeten? Dat was ook geen cabrio
a girl zegt
Machtig wat een auto ondanks dat ik een meid ben bezoek ik vaak auto site maar wat ik hier tegen kom gewoon GEWELDIGGGGG
Ach ja ook niet anders te verwachten van VW
Willem zegt
Ik vind volkswagens eigenlijk nooit lelijk.
Dit karretje ook niet, maar ik vind hem niet mooier dan andere passats. :| (misschien ligt dat ook gewoon aan de saaie kleur op dit plaatje)