
McLaren heeft het nog steeds, supercars zoals deze 765LT vliegen blijkbaar nog altijd in brand.
De oudere Ferrari’s en Lamborghini’s waren een soort rijdende dobbelsteen. Geregeld doken er verhalen op van auto’s die spontaan in de fik konden vliegen. Tegenwoordig zit dat qua betrouwbaarheid wel in orde bij de Italiaanse autofabrikanten. Je hoeft niet constant in de achteruitkijkspiegel te kijken of je ergens rook ziet ontstaan. McLaren daarentegen..
Auto’s van de Britse autofabrikant willen nog weleens in de fik vliegen. Soms met hulp van de eigenaar (minutenlang stationair gas geven terwijl de vlammen uit de uitlaat spuwen), soms met een onverklaarbare reden. Zeker toen de Senna net werd geleverd waren er meerdere klanten die met een hoopje as eindigden. Onder andere de bekende YouTuber Salomondrin nam kort na ontvangst afscheid van zijn Senna nadat deze in brand was gevlogen.
McLaren 765LT in brand
Met de gloednieuwe 765LT is de combinatie McLaren en vuur nog steeds iets van het heden. Terwijl de eigenaar aan het tanken was, vloog het motorgedeelte van zijn supercar in de fik. Het incident gebeurde in een plaatsje in de Amerikaanse staat Pennsylvania. De brandweer kwam snel ter plaatse, maar had grote moeite het vuur te bestrijden. De McLaren 765LT stond uiteindelijk twee uur lang in brand. Van de supercar is alleen nog de voorzijde over. Aan de hardcore McLaren valt geen eer meer te behalen. Deze 765LT is rijp voor de sloop. Niemand raakte gewond bij het incident.
Fotocredit: Upper Gwynedd Township Fire Department via Facebook
Het blijft knap dat die Amerikaanse brandweerlieden rechtop kunnen staan die met enorme helmen op.
“Deze 765LT is rijp voor de sloop” ………. valt erg weinig meer te slopen volgens mij.
Zelfs Frans Duijts heeft een McLaren
Dan heb je echt de status van een kamper auto bereikt
Wel leuk voor hem dat ie er nu in past
En hij heeft er hard voor gewerkt
En ik hoef gelukkig niet naar zijn muziek te luisteren.
@supertjeduc: Je m’appelle ach je kent het wel
Is dit niet “tanken gerelateerd” Amerikanen zijn niet echt slim als je alle dashcam video’s voorbij ziet komen
@astonmartindriver: zou zo maar kunnen, maar ik denk eerder dat er voorafgaand aan de tankbeurt de auto eens lekker is ‘uitgelaten’ waarna de boel bij stilstand, dus zonder de aanwezigheid van rijwind, door oververhitting is gaan ontbranden. Juist dit neveneffect van de thermodynamica speelde (speelt?) menig Italiaanse supercar parten met een zowel spontane zowel als onvrijwillige crematie van de auto als resultaat.
Volledig met je eens. Is vaak een probleem met deze soort auto’s.
Procentueel gezien is het met Nederlanders nog beroerder
@astonmartindriver: de tankvulling zit ook direkt boven de turbo’s. Als je er iets naast tankt en een dichting zit niet helemaal lekker kan het fout gaan. Daardoor zijn er al meerdere sinds de 12C afgebrand.
Hij is deels oranje zie ik