Mooi toch, maar er is wellicht ook iets mis.
Op de redactie lusten we ze wel: BMW’s met een zes-in-lijn. Als het dan ook nog een handbak is en de rest van de specificaties op orde is. Onze oude BMW 130i uit de Autoblog Garage miste overigens best wat opties en zelfs die auto wat hartstikke leuk.
Deze E87 130i lijkt in alle opzichten helemaal top. Af fabriek bestelde iemand het M-Sportpakket mee, de voorbumper heeft de mooie grote ovale luchtopening, de achterbumper een diffuser. Als ik me niet vergis, had het M-pakket ook direct een verlaagd onderstel. De stance is dan ook prima, zeker met deze excellente M-wielen uit het aftermarket programma.
Het interieur is ook prima, hoewel de anti-veganisten hun bips liever op een lapje leer laten zakken. Gelukkig zijn er wel de handbediende sportstoelen, die lekker laag kunnen worden ingesteld. De BMW 130i is ook in echte rijdersconfiguratie gespecificeerd: de zware en dure climate control en het iDrive systeem zijn gelukkig achterwege gelaten.
130i Pack M utilitaire lichte vracht
Dit is het deel van de advertentie waar de verwarring toeslaat. Lichte vracht is het Belgische antwoord op het grijze kenteken. In Nederland zijn we inmiddels zover dat er diverse eisen zijn aan de inrichting. Er moet onder andere een afscheiding zijn en de ramen die moeten worden dichtgekit. In België luistert het allemaal niet zo nauw, de achterbank verwijderen en een minuscuul schotje is blijkbaar voldoende.
Aaaaah NEE LPG
Je weet dat er veel meer auto’s op LPG kunnen worden gezet, dan je denkt. Het is ook een schone brandstof en lekker voordelig. Maar sommige auto’s moet je met rust laten toch? Wat is er mis met een lekker diesel in de einser? Niets toch, zoek een fijne 123d en je rijdt nog fijner op de lange afstanden!
Toch interesse?
alcantara zegt
Vooral die donkere achterlichten maken het een instant tokkiebak.
shibby zegt
LPG tank? Dat ding is groot genoeg om een volwassen vent in te vervoeren
kennone zegt
Schoonmoedertank
kniesoor zegt
Lijkt de dildo van Ien Dales wel 😆
tenaci zegt
Tegenwoordig mag je Caroline van de Plas zeggen. Denk dat er nog maar weinigen zijn die weten wie Ien was….
a_buis zegt
Tsja, Belgen hè. Zonde! Heerlijke machine. Zeker in de tijd dat hij uitkwam jaar of 15 geleden. Nu accelereert de gemiddelde stofzuiger op wielen sneller. Maar deze brult zelf opgewekte geluiden.
Robert zegt
Subtiele ombouw 😬
a110 zegt
Is het geen waterstoftank?
DeWitteCondor zegt
Dit is een auto die ik niet begrijp.
werf76 zegt
Bedoel je een artikel wat geen toegevoegde waarde heeft?
sulobb zegt
Context: in België is de wegentax berekend op basis van cilinderinhoud én uitstoot. Een 3.0 is 1000+ euro jaarlijks in Vlaanderen, duurder in Wallonië en nog duurder in het Brussels gewest. Daar betaal je voor de eerste inschrijving ook nog de biv (inschrijfbelasting. Ja, ook voor een tweedehands!), wat ook nog in de duizend(en) euro’s kan oplopen.
Een lichte vracht kost circa 120-, in jaarlijkse verkeersbelasting.
dailydriver zegt
Dus allemaal een dikke caddy rijden maar :) of soort gelijke.
Wel een gedegen autoadvies. 😁
papa zegt
Ik snap de weerstand tegen lpg nooit zo goed, zoals gezegd is het een schone brandstof, en een modern lpg systeem rijdt als een benzine auto.
tmenges zegt
Nee idd, zal wel te maken hebben met verhalen van vroeger, extra onderhoud, in de winter bevroren verdampers etc.
putwater zegt
LPG is helemaal niet zo’n propere brandstof als het vaak gepromoot wordt. Het is echter grotendeels wel afval na het raffineren waar niet veel mee gedaan kan worden. Dus opbranden in een motorblok is nuttiger en properder dan gewoon opslaan of het gewoon de atmosfeer in te pompen.
Gulli zegt
“Op GaS mOeT jE kOkEn!!1′
Ik hoor het mijn oom nog zeggen op iedere verjaardag. Verzin eens iets nieuws :D
Roskampies zegt
Is het geen NOS tank 😋…
lpgbarrel zegt
Deze BMW is mij op het lijf geschreven!
Klojum zegt
Met LPG is prima te leven. Ooit een 80-liter LPGtank achter in een VW Jetta II geplaatst (je hield nog flink wat kofferbakruimte over) en de motor liep ogenschijnlijk nog beter dan op benzine. Twee dikke aluminium ringen van een tientje op de schokbrekers om z’n kont weer wat op te hogen, en trappen met het hok, voor 42 cent per liter LPG…
putwater zegt
Ik had een 50l Vaillant in mijn Saab 9-3 (2001). Die installatie kon het vermogen van het blok niet aan waardoor ik telkens moest overschakelen van lpg naar benzine wanneer ik eens wilde doortrappen. Onderhoud van die lpg installatie werd ook een ramp, niemand dat het systeem nog kende.
In de zomer tanken aan €0,39, in de winter aan €0,8. Immens verschil, nog steeds goedkoop.
Geweldige wagen, ik kan me de geur van het interieur, vooral het leder dan, nog steeds voor de geest halen.
tenaci zegt
Had de eigenaar hiervoor een RAM truck en heeft hij de lpg tank bij inruil om laten zetten?
Dutchdriftking zegt
Lichte vracht met belastingvoordeel snap ik nog wel, maar dat varkentje achterin is ook mij een brug te ver.
Gulli zegt
Weten we zeker dat dit geen HR++ ketel is?
THSD zegt
Dan zou er een condensaansluiting onder moeten zitten 😉
rwdftw zegt
Typisch iemand die wel een BMW 6 cilinder wil hebben, maar het mag niks kosten.
THSD zegt
Uhh hangbuikzwijn model no thanks.
tjorque zegt
Damn hoeveel liter kan er in die tank? Is dat eentje om in een trek heel Europa te doorkruisen?
Drugsrunner? :)
21inchmonstercock zegt
Dat is een flux capacitor.