Nederland-Belgie: 1-0. Heel autoliefhebbend Belgie hoopte dat Jérôme D’Ambrosio volgens jaar zijn debuut zou kunnen maken in de Formule 1 bij het team van Virgin Racing. Maar helaas het lijkt erop dat de Nederlander Giedo van der Garde iets meer geld meeneemt en het stoeltje voor de neus van Jérôme wegkaapt. Niet zo vreemd natuurlijk als je schoonvader Marcel Boekhoorn (1,1 miljard) heet.
Eerder riep het management van Jérôme D’Ambrosio nog dat het voor 95% zeker was dat ze een contract zouden tekenen met Virgin Racing voor volgend jaar. En Jérôme mocht de laatste races van dit jaar ook al tijdens de vrijdagtrainingen in actie komen. Maar ondanks dat weet de Belgische krant La Libre vandaag te melden dat D’Ambrosio toch achter het net zal vissen. Naar verluidt neemt Giedo tweemaal zoveel geld mee als D’Ambrosio.
Volgens bronnen zou Giedo komend weekend tijdens de GP van Brazilie een contract tekenen bij Virgin Racing en vanaf volgend seizoen de plaats innemen van Luca Di Grassi. We houden het in de gaten!
Archiebald zegt
Nou mij benieuwen hoe blij “we” daarmee moeten zijn… Oke, er rijdt weer een Nederlander in de F1, maar wederom voor een team dat achteraan rijdt.
Nu maar hopen dat hij zich in de kijker kan rijden bij een groter team!
DIPSHIT zegt
het is geen belg, het is een waal. belgie bestaat voorlopig niet meer :p
bpc zegt
@DIPSHIT: d’ambrosio is van brussel!
DIPSHIT zegt
@bpc: juist nog erger!
sponsfons zegt
@DIPSHIT: Verhuis naar Holland als je het toch zo gehad hebt met België, volk als u kunnen we hier wel missen.
Ryan zegt
@sponsfons: wat doe je op een nederlanse site dan :)
Moofnor zegt
Jammer dat er geen benzineslangen meer gebruikt worden, zullen ze weer iets nieuws moeten bedenken…
Ramshoek zegt
@Moofnor:
Er zijn in de F1 verscheidene coureurs geweest die een pitstop incidentje hebben gehad met een brandstofslang. Ik begrijp dus niet helemaal waarop je doelt…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Boekhoorn powerrrrrrrrr…
Rijders die zelf centjes moeten meenemen naar de F1, zijn gedoemd tot het achterveld.
Daarnaast is F1 sowieso uber-saai geworden, dus het zal mij de spreekwoordelijke worst zijn!
Ik stem voor een nieuwe autoklasse: de F0 ofzo. Gewoon, zonder 1 enkele regel, alles mag… Geheid kijkplezier!
Citrofiel zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Geen enkele regel -> geen veiligheid. Gaaf, af en toe wagens die uit het niets ontploffen, of die opstijgen en een rondje gaan vliegen, waarna ze in het publiek blijken te crashen! ;)
911GT2 zegt
@Citrofiel: Nou weer terug naar de mannen die racen, top van de autotechniek en de beste cirquits? Ik ben voor!
Gewoon weer turbo’s methanol, ground effect, actieve vering traction controll, abs, geavanceerde aerodynamica, onbeperkte CC etc toestaan. Een kijken hoe hard ze echt durven dan!
bpc zegt
@Citrofiel: in de kartingsport is ook weining tot geen veiligheid voorzien hoevaak vallen daar doden
Citrofiel zegt
@bpc: Karting is wat minder extreem dan het concept wat SAAB hier voorstelt (oneindig uitpersen van technische hoogstandjes). ;)
bpc zegt
@Citrofiel: ja accoord en wat dacht je van max technisch hoogstandje met veiligheidsregels
Citrofiel zegt
@bpc: Als er geen reglementen zijn, waarom zou je dan al dat geld, al die tijd en vooral al dat extra gewicht aan veiligheid besteden?
Als je geen limieten stelt krijg je monsters die met duizenden pk’s sneller dan de coureur bij kan houden over het circuit razen. Dat gaat echt niet goed…
Ik vind het een leuke gedachte van SAAB en het lijkt me gigantisch mooi om te zien, maar het zal nooit gebeuren.
slikbek zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
uber saai? weet duidelijk niet waar hij over lult, in jaren niet meer zo’n mooi seizoen gezien…
vale46 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Wat er er dan niet spannend aan de F1?
Er zijn nog 4 titelkandidaten van 3 verschillende teams. De laatste 2 races gaan alles beslissen. Als dat geen spanning is weet ik het ook niet meer.
Over die onbeperkte sport heb je wel gelijk, ze zouden Can-Am (of iets soortelijk) terug leven in moeten blazen, die auto’s waren vroeger quasi onbeperkt.
Ik vind wel dat de cockpit waar de piloten in zitten dan minstens zo veilig moeten zijn als is de F1. Voor de rest complete technische vrijheid, de droom van elke ingenieur!
Die nieuwe redbull X1 prototype is daar al een voorsmaakje van. Adrian Newey zijn kijk op de ultieme racewagen.
snelisanders zegt
@vale46:
Caparo?
vale46 zegt
@snelisanders: kind of…
Maar dit is nog net iets sneller en enkel voor circuit ontworpen. Nu je het zegt, hij lijkt er sterk op! Alleen de cabine(doorzichtige koepel) is anders, voor de rest zeer gelijkend.
Frankypanky zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Ben jij gek?!
Zelfs de CanAm had enkele regels, anders ga je een hoop gekibbel aan de groene tafel krijgen!
En volledige techn. vrijheid? Dan kun je net zo goed een aap in die auto zetten! Kost het je alleen maar een zak pinda’s i.p.v. miljoenen euro’s… :roll:
vale46 zegt
@FrankypankyV8: Een aap in de auto zetten?
Je moet natuurlijk wel maken dat het veilige technische vrijheid is. Niet helemaal vrij dus.
CCX zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: dus wapens om de tegenstanders uit te schakelen mogen ook ?
CCX
vale46 zegt
@CCX: Te veel naar de film Death Race gekeken ;)
Thomas zegt
Best bizar dat je eigenlijk geld moet meenemen om mee te mogen/kunnen doen. Daarnaast Richard Branson heeft toch geld genoeg?
rikkon zegt
@Thomas: Dat houd’ie ook graag zo, daarom mag schoonpapa Marcel de buidel trekken.
Alex79 zegt
@Thomas: ja, Branson heeft geld genoeg, maar is niet van plan om veel daarvan in een F1-team te steken. Toen hij bij Brawn instapte vorig jaar, was dat ook voor een dubbeltje op de eerste rang. Schijnbaar heeft hij goed naar Eddie Irvine (en nog een aantal andere rijders) geluisterd: “The best way to become a millionaire in F1, is to start as a billionaire”
laurens324 zegt
bij de F1 gaat het niet om de beste rijder, maar om het meeste geld
vale46 zegt
@laurens324: Bij de mindere teams toch, spijtig genoeg wel de meerderheid van de teams. RBR, Ferrari & McLaren geven hun rijders geld. Deze rijders brengen natuurlijk ook wel een grote berg geld mee, maar daar gaat het bij die teams niet hoofdzakelijk om. Voorbeeltje, Alonso & Santander (spaanse bank)
Archiebald zegt
Ik ben het met SAAB eens, gewoon al die regels weer afschaffen!
een V12 of een V8 met 2 turbo’s, doe maar wat moois :)
xilver zegt
lol, pijnlijk om dit te zeggen als Belg.. maar eeuuuhm… touché holland :p
Waxweazel zegt
Als hij dubbel zoveel geld moet meebrengen .. is hij dan ook dubbel zo slecht als D’Ambrosio ?
frenkie_d zegt
@Waxweazel: hmmm zou best kunnen. Waar kennen we deze nieuwe f1 coreur eigenlijk van?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Citrofiel: precies!
@ Slikbek: misschien is onze perceptie van spannend dan anders… Ga eens naar buiten zou ik zeggen!
Matthias zegt
Als D’ambrosio beter is, dan moet D’ambrosio rijden… Want indien het allemaal om het geld draait dan zien we straks een rijdersveld bestaande uit rijke dikkertjes of oude talentloze geldkranen^^
Yeelen zegt
En Bertrand Baguette dan?
Alex79 zegt
@Yeelen: Baguette rijdt inmiddels in de Indycars en heeft de F1 voorlopig uit zijn hoofd gezet, ondanks enkele testaanbiedingen (ziehier: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/246239/baguette-gives-up-on-f1-says-focus-is-indycar/)
Arie op Safarie zegt
Nou Hoi Hoi … Guido in de F1, redelijk talentloos maar met een rijke schoonpa …..Je moet het maar willen.
willemseles zegt
Onbegrijpelijk, dat een rijder (die zijn leven min of meer riskeert in deze best gevaarlijke sport)zelf miljoenen moet meenemen en dat in een team als Virgin, HRT of Lotus. Die hebben dit seizoen samen nog geen punt gehaald.Enkel met roekeloze onbezonnen acties bij slecht weer valt er misschien wat te scoren, meer zit er niet in.
Liever winnaar in een lagere klasse, maar zover is Van der Garde ook niet. Helaas.
Heb nog meer respect gekregen voor Vettel, die 2 miljoen opstrijkt en niet onder doet voor Alonso, die 15x meer binnenhaalt voor dezelfde prestaties.
Bij welke sport moet je je nog meer inkopen ? Nergens volgens mij.Een sportman geeft hiermee al zijn waarde aan.
Frankypanky zegt
@willemseles:
Rare opmerking! Dan heb je ook minder respect voor mannen als Ayrton Senna en Michael Schumacher? Ook zij hebben zich ingekocht in een F1-team!!!
Iedereen moet ergens beginnen, wil men F1 rijden! Bovendien onderschat jij de steun van McLaren aan Giedo!!
vale46 zegt
@willemseles: Je doet precies of hij moet het uit zijn eigen zak betalen?
Die jongens laten zich sponsoren hoor! Die sponsors betalen zijn zitje. De rijder moet enkel wat onkosten maken door het vele reizen. Rijk worden die jongens er niet van, maar als ja zoals kobayashi laat zien dat je echt kan rijden, dan klim je met wat geluk hogerop en kan je daar je eerste centjes verdienen. Andere rijders blijven geld uitgeven en zijn genoodzaakt DTM/indy/LeMans te gaan rijden, waar ze wel kunnen winnen en kleinere bedragen kunnen opstrijken.
Gregorius zegt
Het is dus eigenlijk een hele dure Taxi-rit?
Trouwens, van G staat wel boven d’A in het klassement; er staan er alleen nog 5 boven.
Trouwens, nummer 1,2,3, 16 en 18 rijden van GP2 rijden dit jaar in de F1. Daarvan doet nummer 16 het toch het beste (Kobaybashi); nummer 2 en 18 namen zeker veel geld mee (Petrov en Chandhok); alleen die Hulkenberg kwam daar omdat ie zoveel talent heeft.
Nummer 5 vorig jaar was vervolgens weer van G. ;dus in dat geval is ie, naast verwend, misschien ook niet geheel talentloos.
Trouwens, is er ook maar 1 F1 rijder bij die geen rijke pappipe heeft?
Frankypanky zegt
@Gregorius:
Ja, zat rijders zonder een rijke pa!
Ik noem;
Michael & Ralf Schumacher.
Fernando Alonso
Lewis Hamilton
Sebastian Vettel
Mark Webber
Justin Wilson
Jenson Button
Nick Heidfeld…
Zo uit mijn blote koppie!!!!
Lijst aanvullen, toegestaan ;)
Bert zegt
@FrankypankyV8: Gaat ie lekker?
Wat versta jij onder rijk dan vraag ik me af :)
Je Pappie hoeft niet rijk te zijn maar je kan ook steun krijgen
van een bankje als Santander oid.
Om geld te betalen om bij Virgin te rijden….
ik weet het niet, je kan daar niks laten zien lijkt me.
boygeorge zegt
@FrankypankyV8: list je aan vullen toe ge staan..je vergeet de allerbelang rijk ste.
Jonkheer Gijs van Lennep.
Gregorius zegt
Trouwens, als die pappie zoveel geld heeft, waarom koopt ie niet het tweede stoeltje bij Renault; rijdt je ten minste niet altijd achteraan..!
rider zegt
hier zie je maar weer dat je als pay-driver met een flinke zak geld het verst komt. niet dat ik het Guido niet gun, hij rijd echt wel goed maar dit is wederom puur, wie het meeste cash meebrengt mag het worden. en ook erg jammer is dat hij bij een vrij matig presterend team terecht is gekomen. had meer gehoopt op een middenmoter zoals williams dit seizoen. daar kun je je veel makkelijker in de kijker rijden om door te kunnen stromen naar de echt grote teams.
Neal zegt
ff wachten ntot ie een scheve schaats rijdt en schoonpappie hem aan de deur gooit. Kan er eindelijk iemand achter het stuur die wel mag rijden owv z’n talent en niet z’n geld
sjaak1234 zegt
Dat is natuurlijk onzin want in een slechte wagen kan je net zo goed (relatief) goed presteren. Als jij constant een stuk sneller bent dan je teamgenoot dan valt dat echt wel op. Alonso is ook in een Minardi begonnen dus als je echt talent hebt dan kom je er echt wel.
Als je kijkt naar welke rijders bij een goed team zijn begonnen dan zijn dat volgens mij alleen hamilton en hulkenberg. De rest is allemaal onderin ingestapt.
SSSander zegt
bericht enkel leesbaar voor belgen:
Godverdomme, kga die f*cking hollander eg afslachten
Frankypanky zegt
@SSSander:
Vreemd! Ben Hollander, maar ik kan je bericht prima lezen!
:D
bpc zegt
@FrankypankyV8: mmm helaas zal jij dan ook moeten worden verwijderd hoe minder hollanders het weten hoe beter …
boygeorge zegt
@bpc: mon amice, dat is heftig.
primramessar zegt
@SSSander:
Lol. Voor hetzelfde geval wordt hij morgen echt afgeslacht en komen ze achter jouw aan. (ip-adres)
Dino zegt
Het is toch mooi als Guido in de F1 komt ? Hij kan best een stukje sturen en wie weet rijdt hij zichzelf in de kijker bij een beter team ! Voor spanning in de racerij (op topnivo) moet je naar de MotoGP kijken !!
Alex79 zegt
@Dino: Ik hoop dat je de Moto2 bedoelt (41 deelnemers), want de MotoGP zelf is met soms veertien deelnemers een beetje afgegleden
Hupke zegt
Zonde, als belg zou ik het natuurlijk een beetje partriotistisch kunnen bedoelen maar ik vind het zonde dat een rijder die (en om eerlijk te zijn ik ken die van der garde niet) goed rijd nu blijkbaar minder kans heeft omdat z’n budget kleiner is.
Het klinkt zo in ieder geval dat D’ambrosio beter is maar dat Van der garde meer geld meebrengt en daarom gekozen word.
Niet dat het niet logisch is gezien vanuit team standpunt maar toch.
Eric zegt
Verstappen had ook een rijke schoonpa (een belg!), maar de dochter kletse geven is niet goed voor je geldbeugel.
Dino zegt
@Alex79 Ja, je hebt gelijk : Moto2 is door de vele rijders erg mooi , maar lijkt (te)veel op de SS600. Het brute geweld ( en geluid) van de MotoGP vind ik interessanter. Maar ik bedoel dat er in vergelijk met F1 toch meer duels zijn in de top 5 tijdens de race ( een enkele race daargelaten).
Alex79 zegt
@Dino: Dat Moto2 en SS600 op elkaar lijken vind ik zo erg niet: ze zijn allebei leuk om te volgen. Enige wat ik mis is de Eurosport-coverage van de MotoGP, vooral het Engelse commentaar was altijd top-notch. Gelukkig hebben ze World SBK nog.
Even terug ontopic: was het niet Yelmer Buurman die bij voor een test bij FI in beeld was? Nou ja, we zullen wel zien. Of het nu achteraan of in de middenmoot is, een Nederlander in de F1 is altijd wel leuk, toen Jos, Christian en Robert achteraan meeknetterden keken we tenslotte ook. En je moet ergens beginnen nietwaar?
willemseles zegt
Lees elders, dat het nog steeds om 3 teams kan gaan: Virgin,Lotus en Force India. Dat laatste team heeft wel wk-punten, namelijk 68. Daar zou ik vol voor gaan en die nulpunters links laten liggen.
zie standen op fia.com
Geert Schoots zegt
Ik zou hem toch veel liever bij Force India zien dan bij Virgin, nou goed, ik wacht het wel af. In ieder geval is het leuk om straks weer een Nederlander in de F1 te zien…
KUYL zegt
Zoals sommigen al zeggen word van der Garde gekozen omdat hij meer geld mee brengt dan die andere gast. Dus wat ik bij vorig bericht hierover ook al poste, Leuk voor van der Garde zelf maar verder niet echt om te juichen voor ons Hollanders.
Polov zegt
Een kleine correctie: Marcel Boekhoorn heeft een geschat vermogen van €1,3 miljard (http://www.quotenet.nl/miljonairs/Boekhoorn,-Marcel). Scheelt slechts €200 miljoen, maar toch…
robbie zegt
@Polov: ik had het nog uit de Quote 500 van vorig jaar ;)
SHFT zegt
Dit heeft niets te maken met het feit dat ik Belg ben, maar ik vind dit een zeer jammere zaak. Van Der Garde is zeker geen slechte rijder, maar ze zullen hem boven D’Ambrosio verkiezen omdat hij meer centjes meebrengt.
Veelbelovende jongeren laten “rijpen” tot ze klaar zijn voor het grote werk zit er niet meer in. Een probleem dat we trouwens bij veel teams zien (de kleinere dan vooral).
charlie zegt
@SHFT:
Volgens mij heeft D’Ambrosio het gewenste budget niet bij elkaar weten te brengen waarvan ze eerder zeiden dit voor 95% kompleet te hebben. Dat was dus (denk ik) niet waar want 5% kun je in de loop van een sezoen nog wel regelen en zal een team wellicht niet heel moeilijk over doen, zie http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/246089/d-ambrosio-racet-volgend-seizoen-voor-virgin/
Pas na het afhaken van D’Ambrosio vermeld in een Vlaamse krant is v.d Garde zo te lezen in beeld gekomen omdat hij wel het gewenste budget zou kunnen ophoesten (maar eerst zien, dan geloven, schijnt 5 miljoen te zijn!)
Dus “maar ze zullen hem boven D’Ambrosio verkiezen omdat hij meer centjes meebrengt” klopt niet echt helemaal.
Als D’Ambrosio zijn budget/sponsors op oorde had, was v/d Garde niet eens in beeld gekomen. Het is dus zeker geen keuze tussen die twee of het meeste budget geweest. Er moet gewoon een X-bedrag betaald worden waarop D’Ambrosio de eerste kans had het rond te krijgen en daarna een ander.
Of ik moet F1 artikelen lezen die niet of waar zijn, dat kan natuurlijk ook nog.
Maar erg gaaf als er weer een Nederlander volgend jaar bij is !!! En hopelijk dan ook voor langer als 1 jaar ;-)
Frankypanky zegt
Mensen, mensen…
GvdG neemt niet alleen centjes mee, maar ook een leuke connectie in de vorm van McLaren!
“For the 2010 season, the team has selected six drivers to benefit from the Driver Development Programme.
They are:
-Giedo van der Garde
-Kevin Magnussen
-Oliver Rowland
-Petri Suvanto
-Oliver Turvey
-Nyck de Vries
“
Bovendien, was GvdG geen wereldkampioen karting? Dus hoezo ‘geen talent’?
robbie zegt
@FrankypankyV8: en hij zal oa ook McGregor meenemen als sponsor. Die vertrekt bij Williams en zal het toekomstige team van Giedo gaan sponsoren.
Search zegt
Jammer dat het dan niet lijkt te lukken bij Lotus, daarvan wordt wat meer verwacht dan van Virgin, ook jammer dat de GP2 voor Giedo niet helemaal geworden is wat gehoopt werd, daarom is het nu dus nu of nooit met een betaald zitje deelnemen.
Search zegt
@Search: Dat het geen reply moeten zijn. :(
Search zegt
@Search: het = had :x
de sjonnies zegt
Die Formule 1 he, die is zo corrupt als Ecclestone…..
robbie zegt
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/246457/van-der-garde-manager-optimistic-about-virgin-drive/
VeniVidiVici zegt
Das lullig voor Guido van der Garde als zijn vriendin hem de deur uitzet. Dan is het bye bye F1 :)
Hoop wel dat hij er wat van bakt anders wordt F1 echt een sport voor prutsers met een hoop gekregen poen!!!
Topless zegt
Vroeger waren F1 coureurs playboys, nu gigolo’s.
majinstar zegt
Amateur die van Garde. Ik trek hem eruit met een daihatsu, als hij een ferrari 458 italia rijdt.
primramessar zegt
@majinstar:
daarom zit hij in een race auto en jij achter jouw toetsenbordje. Maar niet getreurd. In je dromen trek je hem eruit met je daihatsu en hij in zijn ferrari 458 italia.
JanC zegt
@primramessar: Of zal ‘ie juist dat bedoelt hebben tegen al die mensen die zeggen dat Van der Garde puur daar zou komen vanwege het geld?
boygeorge zegt
@primramessar: dit is een leuke reactie.
Arnold zegt
Pff net of dat geld interessant is zou het belachelijk vinden dat ze de landgenoot daardoor kiezen. Qualiteiten zijn in mijn ogen toch veel en veel belangrijker?
jk733 zegt
ben een beetje gedegouteerd door het nieuws… zeker als je zo’n Petrov ziet sukkelen. Ok, ik ken Jerome of Guido dan niet zo goed maar denk dat ze het beiden beter kunnen dan hem. Als belg vind ik het jammer dat het wss Jerome niet wordt, maar ik vrees voor guido dat zijn sprookje ook niet lang zal duren. Eens betalen…
Hoeveel Duitsers rijden er F1? En waarom komt dat? Juist ja…
Als er één ding is waar je als belg jaloers op mag zijn, is het wel dat die ‘gierige’ hollanders wel met geld over tafel willen komen. Belgische bedrijven steken liever hun geld in tweederangs voetbalclubs, of overgewaardeerde wielrenners die een spuit moeten steken om ergens te geraken.
Nu ga ik wat mijmeren over het feit dat ik nooit Ickx of Boutsen heb mogen meemaken. :(
AlfaAlex zegt
@Svenska_Aeroplan_AB
Dan noem je je al Saab en dan sla je ook nog Mart Smeets taal uit! In die kringen is het ‘not done’ om Formule 1 als echte sport te zien, laat staan als spannende sport. Je hoort er echt bij hoor jongen!
Verder:Van der Garde moet lekker bij Michiel Mol z’n speeltje (Force India) gaan rijden, dan kan hij laten zien wat hij waard is.
oniwo zegt
Voor het geld inderdaad, voor zijn rijkunsten zal het wel niet zijn. Hij kan misschien ook eens een Albers-pitstop afwerken…
JanC zegt
@oniwo: Wereldkampioen karten. In zijn eerste seizoen Formule Renault was hij zesde. Formule Renault 3.5 werd hij kampioen met nog twee races te gaan. Talentvrij lijkt me dat niet
boygeorge zegt
het maakt mij echt niet uit wie een F1 stoel krijgt..als zij of hij maar haar of zijn best doet.
bengelke zegt
nu, der is veel kans dat die hollander, vanwege zen sponsorgeld, bij williams terechtkan
Dr S zegt
dus toch niet:
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar vandaag vielen alle puzzelstukjes dan toch eindelijk op zijn plaats. Jérôme D’Ambrosio mocht zijn krabbel zetten onder een contract bij Virgin Racing en wordt er zo de ploegmaat van de Duitser Timo Glock.
Echte start
‘Natuurlijk ben ik ontzetten opgelucht en blij’, straalde de Waals-Brabander gisteren. ‘We hebben met zijn allen heel hard gewerkt om dit te kunnen verwezenlijken en ik wil dan ook alle mensen die me in dit project steunen bedanken. Dit gezegd zijnde, ik weet maar al te goed dat het échte werk nu pas begint.’
D’Ambrosio werkte eerder dit seizoen vier maal een vrije training af voor Virgin Racing en wist met zijn degelijke prestaties en professionele feedback de Britse teamleiding te overtuigen. ‘We volgden zijn prestaties in de GP2 al lang. Het was duidelijk dat hij er eentje was om de gaten te houden, en in de test in Abu Dhabi overtrof hij onze verwachtingen’, aldus teamleider John Booth.
Vijf miljoen
Ook zijn snelle tijd met een Renault F1 tijdens de ‘Rookie Days’ in Abu Dhabi was een positief argument, maar toch moest D’Ambrosio nog de nodige sponsorgelden (naar verluidt iets meer dan 5 miljoen euro) vinden om zich van een zitje te verzekeren. Dat Virgin dat voor de F1 relatieve lage bedrag verkoos boven de 10 miljoen (en meer) die onder andere de Nederlander Van der Garde en de Braziliaan di Grassi op tafel konden leggen, bewijst dat ook D’Ambrosio’s talent een belangrijke rol speelde in de keuze.
De laatste Belg die actief was in de F1 was Philippe Adams. Hij reed in 1994 voor Lotus.
Dr S zegt
(uit de standaard online)