





De hete station liep wat schade op.
De bekendste motorcoureur ter wereld was op wintersport toen hij een schuiver maakte met zijn RS6 Avant (rijtest). De station kwam op een ijzige weg terecht en ’46’ verloor de macht over het stuur.
Het ongeluk vond plaats nabij wintersportdorp Madonna di Campiglio in Italië. Gelukkig voor Rossi was het geen harde klapper en bleef de schade beperkt tot het materiele. De voorkant van de RS6 bleef ongehavend. De linkerachterkant is het zwaarst getroffen, ook is een velg gebroken. Tevens kreeg het Akraprovic uitlaatsysteem een kleine opdonder, al is niet goed te zien of een deel van het systeem daadwerkelijk is beschadigd.
Met 560 pk (of 605 pk in Performance-trim), Quattro en een hoop bagageruimte is de RS6 Avant een fijne vriend voor op wintersport. Helaas kan bij een plots ijzige weg zelfs vierwielaandrijving niet altijd een glijpartij voorkomen.
Die velgen zijn van een ander materiaal? Pfoe…..
Tijd voor een facelift modelletje. Wel slecht dat die velg breekt, imitatie velg?
@kraakensmaak:
Kwam gratis bij een setje kromme remmen af-fabriek
@jamesbond007: hahaha idd de remmen hadden de velgen al volledig krom getrokken. De minste tik had die velg doen breken!
@kraakensmaak: Hoe weet je nu dat het slecht is dat die velg breekt zonder ook maar iets te weten over wat voor belasting het ding tijdens de crash heeft gehad?
@kraakensmaak: de velg breekt altijd eerder om schade aan duurdere componenten te voorkomen. Je wilt immers geen kromme aandrijfassen.
@flos: zelden zulke onzin gelezen…
@bisazza: oh gelukkig, was ik niet de enige die hier vraagtekens bij zette…
@flos: als ik je weet wat wat zo een set velgen kost wil je helemaal niet weten wat die aandrijfassen kosten dan !
@schuiftrompet: – ik …
@flos: lijkt me ook super veilig als het contact met de weg gemaakt is om af te breken.
@kraakensmaak: nee dit is de kwaliteit van Audi
Ik denk dat een tragere A6 Avant Quattro met smallere banden een fijnere maat op wintersport is, maar goed…
Dat is nog een beste schade! Uitlaat heeft ook wel een klap gehad…
Ik heb een vergeleken voorval gehad met mijn A6 (en nog met een grotere V8 ook ;)):
Winterbanden en 4×4. Aan het einde van Furka richting Visp. Besneeuwde weg, 11 uur ’s avonds, donker en sneeuwend. Al een km of 20 op sneeuw en sneeuwwanden aan de zijkant; ging prima. Dan op een stukje, met haarspelden en 90-graden jongens, met een sukkelgangetje van 30 kmh rechtuit, een goede 10 % afdaling. 90 graden bocht over een meter of 150. Gas los, voorzichtig beginnen met remmen… en niks. Met rem, zonder rem, recht. In slowmotion rechtuit in de vangrail. Voorkant erin, voorkant eruit, achterkant erin, actherkant eruit. De A6 reed nog prima en mijn velg overleefde het wel. De 24000 CHF schade (1000 eigen risico) bij mij zal overtroffen worden door Vale. Mijn weekend voelde waarschijnlijk wel slechter dan bij Vale; die neemt waarschijnlijk een Heli terug en laat de RS6 lekker ophalen.
Als de velg in de kern breekt is er vaak spraken van een harde crash tegen de stoeprand,met als gevolg een hoop onzichtbare schade in de ophanging. Alleen vreemd dat de zijairbags niet zijn geactiveerd.
20k schade?
@gash:
Ik denk dat je dan ongeveer op de helft bent…
@gash: Eerder 46k
Z’n velg nu een beetje lossi
@dsdh: Valentino (Totall) Lossi?
Overkomt zelfs de beste
Maakt niet uit geld zat hij
@abdoelklapstoel555: ook dan kan het erg vervelend zijn.
@abdoelklapstoel555: wat een kutopmerking zeg, het boeit niet of je rijk of arm bent, een ongeluk maken is niet leuk
Het is ook geen maat velgen voor winterbanden. Neem een behoorlijk maatje smaller, dan heb je zeker op sneeuw veel meer grip.
@eelco74: Precies!! Hiermee drijf je gewoon op de sneeuw, in plaats van dat je er lekker insnijdt.
Die velg.. bizar
Flauwekul, al die mietjes die met een beetje sneeuw van de weg raken. Gewoon winterbanden en doorrijden. Af en toe een beetje voelen met remmen of het glad is!
Audi maakt ook al Rota knock off wheels
Wel aandoenlijk dat hij ’46’ stickers op zijn auto heeft geplakt.
@riddertevoet: misschien vergeet hij dat nummer wel eens.. geheugensteuntje om t overal op te plakken
Een kleine opdonder voor t uitlaat systeem? Behoorlijke tik gehad. Moet best hard zijn gegaan als die velg t begeven heeft.
Laat de Quattro grapjes maar komen…
Geen ongeluk, dit is hoe die er uitziet met een af fabrieks ramkraak-line.
Als vervanger stel ik een Ferrari GTC4lusso voor. Stuk stijlvoller.
@berlinetta: was samen met de nieuwe Panamera en Alpina B7 Xdrive ook mijn favoriete wintersporter.
Rosti hem ff totallossi!
je moet ook race op curcuit niet op straat
@kimhung: ga jij maar eerst naar de basisschool…
@plopkoekje: Racen doe je op een Circuit niet niet op straat
Tevens word ik geweigerd voor een basisschool omdat ik een buitenlander ben.
P.S even tussen ons. Gaarne gezellig houden. Iemand afzeiken is velen malen makkelijker dan iemand helpen met corrigeren.
Hij was beter met de motor op skivakantie geweest. Dit is nogal groot in vergelijking met zijn specialiteit…
@cossiekiller: van flinke schuiver naar buikschuiver? Misschien met een supermotard en flinke spikes, alleen is dat wéér een ander specialisme :)
Zijn die uitlaten niet alleen sierstukken die in de bumper geïntegreerd zijn? En dat de echte uitlaat nog bijna ongeschonden achter de bumper zit?
Hij zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die overmoedig wordt door dat quattro / Audi Sport badge op zijn dashboard. Als het spiegelglad ligt zal zelfs het beste 4WD je niet redden.
Gelukkig geen lichaamlijk letsel.
Waarschijnlijk wordt de RS6 gemaakt en in de verkoop geduwd. Kan meneer Rossi opzoek naar een leuke vervanger..
@misterdrogba: Ik vind dat je Rossi nu wat te kort doet, die man won enkele weken de Monza Rally show nog… het is nu niet zo dat hij er om bekend staat zo slecht controle te hebben over voertuigen ( Motoren , F1 , Rally etc )
Of een imitatieset wielen voor de winterbanden, of een hele harde klapper.
Geef die man een F1-stoeltje! Crashtor de 2e!
@dick1980: Ik zal je zeggen, dat was bijna gebeurd! Rossi heeft sinds 2004 meerdere malen met de Formule 1 geflirt en ook voor Ferrari getest. Tijdens een van die tests zette hij met een verouderde machine een tijd die slechts 0,7 seconden langzamer was dan die van Schumacher in een (toen) hedendaagse Ferrari. Marchionne en Di Montezemolo hebben in die jaren ook regelmatig geroepen dat als er derde auto’s zouden komen, ze Rossi daarin wilden zetten. Vervolgens is hij nog dichtbij een overstap geweest toen Ferrari aan het eind van 2006 een opvolger voor Schumacher nodig had, en heeft Ferrari hem ook een racestoeltje aangeboden toen Massa na zijn ongeval in Hongarije niet kon rijden. Waarom ‘ie in 2007 niet instapte is niet bekend, maar in 2009 bedankte Rossi zelf nadat bleek dat hij de wagen niet vooraf kon testen en hij niet onvoorbereid achter het stuur wilde kruipen.
@edge: Hoewel het haast niet te zien is, rijdt hier toch echt Valentino Rossi en niet Michael Schumacher. Tijdens zijn eerste F1-run had hij namelijk geen eigen helm bij zich, en reed daarom met een reservehelm van Schumi:
Hij moet ook op de motor gaan..
Tja twee ton+ onder controle houden als het glad is valt natuurlijk ook niet mee.
Koop gewoon een nieuwe
Velg rs6 2000 euro uitlaat 2500 bumper spuiten etc… min grap 10k
Tijd voor een Alfa Giulia Q Vale!
Typisch een schade van iemand met teveel geld die zichzelf overschat.
Een knul die hard gespaard heeft voor een RS6, en zeer van zijn auto houd rijd heel Finland door zonder een deukje.
Tja, dat krijg je met die duitse rommel, dat stuurt niet goed. Hij kan beter een Alfa Guilia QV kopen, die stuurt veel beter.