De Mercedes CL500 is van zichzelf al behoorlijk dik, maar de Duitse tuner Wheelsandmore weet ‘m optisch nog net even iets obeser te maken. En iets sneller bovendien, want volgens eigen zeggen is “the serial power from this Mercedes CL500 for the most sportive drivers much to less.” Dus.
De TS-1 Ultralight Forged 21″ wieltjes (naar keuze 9.5″ of 10.5″ breed) springen meteen in het oog, maar gelukkig heeft WAM het daar niet bij gelaten. Het vermogen hebben ze opgekrikt tot 450 pk, het koppel stijgt naar 780 Nm; dit alles dankzij een aangepaste ECU en een nieuw uitlaatsysteem met 100-cellige sportkatalysatoren (?), een 4-in-1 spruitstuk (??) en een einddemper met een klepje erin (!). Verder komt de auto wat lager te liggen dankzij de LowMAXX elektronische verlagingsmodule.
Wheelsandmore from Germany shows once more that they are playing in the big league with their latest spectacular car C45L.
The serial power from this Mercedes cl500 is for the most sportive drivers much to less. So wheelsandmore decided to create a tuning pack for this sportscoupe. Within a v-max abilition they tuned the performance up to 450 hp at 575lb-ft. A special exhaust system with 100cells sport catalysts, 4in1 manifold and a valve controlled rear silencer with serial end tips combinated with an ECU update is responsible for this incremental power.
With their LowMaXX electronic lowering module the look oft he car and the suspension setup is getting as sporty as the power upgrade.
Finishing the project they took their well known wheeldesign TS-1 Ultralight Forged in special sizes 9,5 + 10,5×21 with tyres 255/30/21 and 285/30/21 Dunlop Sportmaxx. All Wheelsandmore-rims are coming with stainles steel outer rims, high gloss consolidated centers and are customized as the client likes.
GewoonTom zegt
Een CL500 lelijk maken is een hele opgave, maar het is ze gelukt hoor.
Ik zou trouwens nooit mijn dure auto laten tunen door een bedrijf dat niet eens een fatsoenlijk engels persbericht kan typen.
Vinny_93 zegt
@GewoonTom: Ik begrijp je punt, maar in de vertalingscontext klopt het precies. Much too less is alleen geen Engels. Het Engelse persbericht kan er taalkundig nog mee door hoor.
Je hebt wel gelijk qua smaak.
bozewolf zegt
Lmao @ Tom. Ik had PRECIES dezelfde gedachte. Wat een aanfluiting.
“The serial power from this Mercedes cl500 is for the most sportive drivers much to less”
NIGGA, WHAT?!?!
Vinny_93 zegt
Nog maar eens gelezen: Het is idd gebrekkig Engels.
Pelder zegt
Gadverrrdamme man, die velgens zijn echt om te kotsen!
bozewolf zegt
@ Vinny: As t geen Engels is, is ’t geen Engels dus wat lul je nou?
Als ik een kromme NL zin in een persbericht zet, klopt er nog steeds geen bal van.
epic fail.
Emile_Benz zegt
hm, je hebt soft p0rn, medium p0rn en hardcore p0rn…
Body gaat er nog mee door…
Dit zou dan onder de laatste categorie kunnen vallen, maar: de extra accessoires die eronder zitten (velgen)…YUK
Categorietje Shemale…? GADVER!!!
sacha zegt
780Nm? Hebben ze ook een turbo’tje erop geshroefd dan?
EJS zegt
@Gewoon Tom
Ik vind ‘m anders wel mooi. Persbericht is idd wel belabberd, dat zouden ze best een hoop netter moeten doen, is een kleine moeite en ’t scheelt een hoop voor de verkoop van je product denk ik.
Rolls-Royce Motorcars zegt
Tja, deze CL is echt behoorlijk verkracht. Het is zo’n prachtige auto normaal. Een kitje van Brabus vind ik wel mooi, maar dit is echt spuuglelijk, vooral de velgen.
Ralf zegt
die velgen..
BreBrep zegt
Mwoah, normaal ben ik niet zo van de MB-opleukerij, maar dit is wel leuk gedaan, behalve die velgen dan.
OT: als die stills in AW een beetje kloppen, wordt de SLS echt een beauty :O
Sjakie Peters zegt
*sarcasme aan*Tja leuke velgen *sarcasme uit*. Voor de rest getuigt het van een lekker beeld van de markt. te weinig power voor een cl500 rijder. Die klanten zijn er niet echt die kopen gewoon een 600 of een AMG uitvoering. Lekkere misser
Jochempie zegt
De powerupgrade klinkt wel interessant! Niet te veel pk’s maar wel vrachten met koppel, moet comfortabel gasgeven zijn.
guzmann zegt
Een beetje te pimp voor mij…
Esprit_de_Flandre zegt
Ten eerste is het de C45L, en niet CL45 (ofwel hebben ze zelf gemist in hun persbericht)
Ten tweede, het valt toch allemaal nog mee? Buiten wat bumperwerk zie ik geen schokkende veranderingen.
Timmy zegt
@Sacha; Vind jij 250nm’s extra door een gewoon obd tuning ook wat veel? Ik denk dat ze overdrijven. Bij een 320cdi krijgen ze zo 100nm’s extra. Wat al veel is, maar 250 extra op een ongeblazen blok. Zou ik nogal sterk vinden.
Timmie zegt
“the serial power from this Mercedes CL500 for the most sportive drivers much to less.”: Oplossing: AMG! Die tunerts met hun praat altijd…
bozewolf zegt
Shit, ik snap nu pas wat ze met die kromme zin bedoelden. Met “serial power” zullen ze wsslijk af-fabriek vermogen bedoelen, en met “much to less” zullen ze wel “te weinig” hebben bedoeld.
Naast hilarisch krom Engels dus ook nog gewoon bot fout gespeld.
Vind ik toch altijd raar. Heb je het over een bedrijf van enige naam en allure (dure Benzo’s ombouwen), en dan is er niemand in je organisatie die beter Engels kent dan een brugklasser?
bozewolf zegt
Holy crap, ik zie nu pas “abilition” en “combinated”, HAHAHAHAHAHAHAHA!
Stel dat ik een CL500 had en meer oomph wilde, leken deze jongens me nou nog betrouwbaar?
Benz.. zegt
Ziet er goed uit wat Wheelsandmore heeft laten zien hier en
450 pk en 780 nm koppel. geen lullige waarden voor een CL500!!
Tja, over de velgen zal ik het maar niet hebben.. :x
Fout zegt
Lelijkste velgen ooit? Zelfs de foto’s -zelf- zijn mottig!
Guido zegt
Wheelsandscrewupyourcar’lil’bitmoreeee
CrazyHenkie zegt
Die vering, heeft die ook zo´n raise-nose-functie, als een Lamborghini? Want dat is wel handig toch? In ons drempelkoninkrijck Holland…
Steven993 zegt
Een Merc voor het twijfelachtige gezelschap van The Fast & the Furious?!
這輛汽車真正地吮 zegt
ik kan hier maar een ding over zeggen geloof ik: 這輛汽車真正地吮