Met de grille van een bulldog.
Vol trots presenteert Infiniti in Parijs een studiemodel onder de naam Project Black S. Naast het concept prijkt een F1-auto van Renault en dat is niet zonder reden. Beide auto’s delen namelijk op een paar punten vergelijkbare technologie.
De Project Black S is een doorontwikkeling van de eerder gepresenteerde Q60 Black S. Het Formule 1-verhaal heeft te maken met de hybride aandrijflijn. Zo beschikt de Project Black S over twee twee MGU-H’s en één MGU-K. Dit betekent dat de Infiniti in staat is om energie op te wekken tijdens het remmen, maar ook tijdens het accelereren.
De V6 met twee turbo’s leveren een puike 571 pk af. 0-100 moet in minder dan vier tellen gedaan zijn. Helaas zal het bij een concept blijven en gaan we dit studiemodel niet in deze gedaante op de weg zien. Wel bestaat de kans dat we deze hybride technologie (hetzij in andere vorm) terug gaan zien bij toekomstige modellen van Infiniti.
freeze zegt
Krijg je met deze ook een gridstraf als de MGU-K stuk gaat?
maferick74 zegt
@freeze: ja ga maar achteraan in de rij bij de appie.
trolle zegt
Ok, geef die maar
fmgarcia zegt
Hyundai coupé uit 2004 bezwangert door een gloednieuwe Gt-r.
gwnbmw zegt
is ie net zo betrouwbaar als de f1 techniek van dat concern?
Dutchdriftking zegt
Heel gaaf, velen malen liever dit dan een C63 coupé of een RS5. Wat een apparaat!
numpty zegt
@dutchdriftking: Als de link naar de F1 technieken daar parallel aan gaan….
Zal je met deze Infinity geregeld uitvallen met motor/elektrische problemen en zal de C63AMG op pole position vertrekken, rondetijden rijden waar jij niet eens in de buurt komt om uiteindelijk te winnen.
Such is life.
dappers zegt
re-bodied GTR? yes please!
gregorius zegt
@dappers: je mocht willen. Als je op forum topics zoekt voor Infiniti modellen, is er bij elk model wel een topic waar tig mensen gelijk een GT-R engine swap zouden overwegen. (ik hoor erbij).
Mensen bij Nissan/Infiniti willen er niet aan.
Zelfde geld voor dit ding: gooi m in de verkoop met GT-R blok en hij zou het nog best goed doen.
(Overigens is de 400pk 3.0 v6 met die varioturbo ook geen straf).
dappers zegt
@gregorius: ik vond die oude 3.7 ook geen slecht huisdier. Ik doelde meer op de looks; mooie GTR opvolger in mijn ogen.
kobus1967 zegt
De Q50 hybride is snel zat, van 0-100 in 5 seconden.
Edge zegt
Een auto die ondanks zijn complexe techniek, toch wel enigszins onderpowered is. Yep, dat is echte Renault F1 techniek.
aquila2003 zegt
Ik word zo moe van die MGU termen :'(
gove zegt
lijkt me niet dat je die techniek nodig hebt om die pk’s te halen
lambowambo zegt
571pk… Zulke waarden kun je ook wel zonder al die F1 techniek lospeuteren uit een V6 met twee turbo’s.
ramshoek zegt
@lambowambo: Gelijk heb je. Dat lukt ook met een gietijzeren 7 liter V8 met onderliggende nokkenas.
Maar het punt is nu juist, net als in de F1, hoe efficient je dat voor elkaar krijgt. Vroegah verbruikten F1 racers 150 kg brandstof op een race. Nu 100 kg en zijn ze ook nog eens eerder thuis….
lambowambo zegt
@ramshoek: Dat is wel waar inderdaad. Ik zat met mijn redenering de andere kant op te denken. Ik ben wel benieuwd hoe groot de inhoud van de V6 is. Dat zou, met het oog op efficiëntie, wellicht de vermogenscijfers indrukwekkender maken.
vroaaar zegt
Is dit de B-spec of de C-spec?
fapfap zegt
Waar is de halo?
toyotafortuner zegt
Dikkie dik!