Dikker dan een Escalade. Wedden dat Kanye er al eentje besteld heeft?
Als je dacht dat de Mercedes-Maybach S600 met zijn 5,45 meter al vies lang was, berg je dan: deze Rhino GX is nog eens 65 cm langer, en met bijna 2,5 meter breedte ook bijzonder ongeschikt voor parkeergarages. Als basis voor het neushoorntje dient de Ford F-450/550 Super Duty, onder de kap vind je een lekker dorstige atmosferische 6,8 liter V10 met 362 pk en 620 Nm. De hoogte bedraagt 2,26 meter, waardoor zelfs Shaquille O’Neal met zijn 2,17 meter negen centimeter te kort komt om er overheen kijken.
Nu we hebben vastgesteld dat dit voertuig best wel enorm groot is vraag je je wellicht af wat zoiets weegt. Welnu, minder dan je denkt, want in tegenstelling tot wat valt te verwachten is deze auto helemaal niet gepansterd. Niet bepaald praktisch voor mensen die een hoog risico op een aanslag lopen, maar misschien laten je vijanden zich door het imponerende uiterlijk in de luren leggen. Bij een zombie-apocalyps zouden we ‘m echter toch laten staan.
Dankzij de 150+ liter grote brandstoftank kan je echter wel van A naar B rijden zonder onderweg te MOETEN tanken. Nutteloos spul natuurlijk, maar tegelijkertijd best imponerend. (via AMS)
ferrari94tr zegt
Maar wat weegt ie dan wel?
zakar36 zegt
@ferrari94tr:
Minder dan je denkt…
metalmike zegt
@zakar36: Wellicht op http://www.usspecialtyvehicles.com te vinden, maar de mobiele site is verouderd en heeft geen optie om naar desktopweergave om te schakelen. Op de desktop zeurt hij dat m’n Flash te oud is… laat maar.
rolov zegt
In het zwart best stoer. Alleen niet gepanserd… En dan eruit zien als een bushmaster. Tja moet je ding zijn dan om als een army wannabee rond te rijden.
Design_Driven zegt
Typisch Amerikaans, er uit zien als de ultieme bomb shelter maar uit papier mâché gemaakt.
Doet me denken aan de Hummer H2 die echt, maar dan ook echt niets kon in het terrein.
mopar zegt
@sketcher: maar veiliger dan dat kon je niet krijgen. In Argentinië was er iemand letterlijk een ravijn mee ingereden en kwam er nog levend uit.
Design_Driven zegt
@mopar: Dat was dan meer geluk dan wijsheid. Omdat in de VS de Hummer H2 geclassificeerd werd als een truck hebben zowel de Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) en the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) geen crashtests gedaan. Als ze niet hoeven te scoren wordt er meestal beknibbelt op de veiligheid, zeker door GM, Als echt veilig staan ze dan ook niet te boek. Groot betekend niet automatisch veilig.
mopar zegt
@sketcher: Ik weet heel goed hoe het in de VS werkt, ik woon er zelf en kan je vertellen dat je niet tegen een H2 wilt crashen. Er is ook zoiets als massatraagheid, zeker als je in zo’n ding tegen een andere auto crashed, win je het gewoon.
Design_Driven zegt
@mopar: …Ik wil eigenlijk tegen niemand crashen :-(. Maar dat groot tegen klein is niet altijd een gouden regel. Ik werk zelf in de auto-industrie en ondanks dat mijn Disco bijna 2.5ton is crash ik toch liever in iets anders.
https://youtu.be/HCecdOBCFjI
Verder wilde ik je kennis in Amerika kunde niet in twijfel trekken hoor, Ik heb er ook een tijd gewoond maar dat betekend natuurlijk niet dat ik dan gelijk alles over Amerikaanse auto’s weet dus dat is geen argument. ik woon nu in Engeland en snap geen hol van cricket.
mopar zegt
@sketcher: Ik zeg ook niet dat het het niet met je eens ben dat de H2 gewoon bagger is in de bagger. Agree to disagree doen we dan maar. Op Caddy’s na moet ik zelf ook niets van GM hebben…
jpoers zegt
@sketcher: groot gelijk. Gewicht is niet alles. De toepassing van materiaal veel meer. Kijk maar naar gebouwen vroeger stapelde we alles met zware stenen. Tegenwoordig met slanke betonconstructies en je ziet dat we veel hogere en grotere overspanning kunnen maken dan ooit.
mopar zegt
@jpoers: maar die oude gebouwen van vroeger staan nog steeds overeind. De dom in Utrecht staat al 750 jaar overeind, dat moet ik de gemiddelde moderne slanke wolkenkrabber nog zien doen.
Design_Driven zegt
@sketcher: Ben eens met mijn Jeepje CJ en een groepje Hummers gaan Off roaden in de VS en toen gebeurde er bij 2 ook dit.
https://youtu.be/S8Etx7W1GpY
jeroen13 zegt
Lomp en het schreeuwt om aandacht, misschien iets voor de familie Perridon?
Robert zegt
@jeroen13: volgens mij is het een enorme afknapper als je vanuit een Veyron of 918 (of om het even welke andere supercar) overstapt in deze rijdende zeecontainer.
str8six zegt
Neem dan een Hummer H1.
gtwillem zegt
@str8six: of nog beter: de Marauder!
mopar zegt
@gtwillem: Marauder is alleen bekend vanwege TG, er zijn nog veel grotere, veel capabelere wagens te koop…
mrrallycross zegt
Een v10! Die zal wel lekker klinken!
leandro zegt
Er staat een fout in, je ogen zitten namelijk lager dan het meetpunt van lengte….
Dutchdriftking zegt
Rare jongens die Amerikanen.
philipf zegt
Wat een monster!
AS zegt
Lijkt sterk op de pas toegevoegde Insurgent in GTA V.
http://s27.postimg.org/3nm4885qb/GTA5_Heist_Insurgent.jpg
Volgens mij halen automerken tegenwoordig steeds meer inspiratie op uit GTA, in plaats van andersom zoals vroeger..
luuk98spots zegt
@AS: die Insurgent is er al lang in het echt. Die wordt gebruikt Door de politie/speciale eenheden voor rellen enz.
MJB zegt
@AS: Ik vind deze Rhino anders meer op een gepantserde Escalade lijken, buiten dat ie dus niet daadwerkelijk gepantserd is. En het lijkt me toch dat dit ding al wel eerder ontworpen is dan de release van dat GTA ding twee weken terug.
nieeekkk zegt
Heerlijke 6,8 liter diesel, dat geluid klinkt gewoon prachtig
berlinetta zegt
@nieeekkk: Waar staat dat het een diesel is?
mopar zegt
@berlinetta: @nieeekkk: Tis een Benzine, koppel is veel te laag om een Diesel te zijn. Het is de Triton V10 uit de F-350 Super Duty.
redneckdarian zegt
https://www.youtube.com/watch?v=zqSh0_yGiF4
dit ding bij Jay Leno is ook vies dik!
Design_Driven zegt
@redneckdarian: Lijkt wel een Hotwheels, erg tof ding!
ej20g zegt
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar in zo’n ding hoort toch gewoon een dikke 6.7-liter Powerstroke V8. Koppel is wat je wil bij zoiets en hoewel 620 Nm een hele berg is, ruim 1000 Nm is nog een halve berg meer.
toyotafortuner zegt
@ej20g: gelijk heb je! Natuurlijk zal een V10 van bijna 7 liters behoorlijk klinken en vooruit komen wil het ook zeker. Maar dit bakbeest heeft de bergenverzettende nm’s koppel van een behoorlijk vieze diesel nodig.
mercedesbenz63 zegt
Ik wil hebben, maar liever die grote uit zuid afrika