Als afsluiter van de retro-avond op autoblog gaan we nog een keer overzees. Dit keer voor een Corvette C6 met een ander jasje: de n2a 789.
N2a (no two alike) is de schepper van deze custom-car. Zoals gezegd staat de wagen op een C6-platform, maar wordt de inspiratie bij 3 verschillende Chevrolets uit de jaren ’50 gehaald. Dit zijn de 1957 Chevy Bel-Air (voorkant en grille), en de 1958/1959 Chevy Impala (middenstuk en interieur/achterkant met de typische ‘vleugels’). De auto draagt de naam 789, een verwijzing naar de productiejaren van zijn inspirators.
N2a doet zijn naam eer aan en belooft potentiële klanten dat geen enkel model hetzelfde zal zijn. Aangezien er legio mogelijkheden zijn om je auto uit te voeren en het bedrijf zich voorneemt om slechts 100 stuks te maken hoeven ze hier waarschijnlijk geen moeite voor te doen.
En komt deze retro-vette ook nog een beetje vooruit? Als je een 789 bestelt mag je zelf bepalen wat voor motor je er in legt, en met bijvoorbeeld het blok uit de ZR-1 moet een sprintje ongetwijfeld vlot gepiept zijn. De enige belemmering is dan waarschijnlijk de prijs: vanaf 135.000 dollar kan je de 789 bestellen. Alle mogelijkheden en nog veel meer foto’s zijn te vinden op de website van n2a (via 4drivers only).
TomRS6 zegt
Dat is een grote en luxe emmer om in te…..
Jack zegt
Koop dan een orginele. Echt een mooie auto verminkt!
vla zegt
bwah, ik weet het nog niet zo…ik vind het wel wat hebben (hoeveel keer heb ik dat niet gezegd ;) )
jonas zegt
Pff ze kunnen er toch wat van hoor die amerikanen, auto-verklootland nummer 1
slk zegt
Geweldige auto.Vooral dat achterkantje is dik.
Dennis zegt
ik vind em mooi, lekker jaren ’50-stijl, enkel die zetels zou ik anders aangepakt hebben
Rick dos zegt
Durf het bijijijijijijijna niet te zeggen maaruh :D ……..dat interieur hè……..zoveel moeite om die auto op iets anders te laten lijken en dan het interieur standaard laten……
*doet z’n helm op en kogelwerendvest aan* :P
smeck zegt
ok…ik voel mn ontbijt opkomen, en k heb niet eens ontbeten…
SQB zegt
Gadverdamme wat lelijk! Alsof je ergens vleugeldeuren opplakt en het dan een Lamborghini noemt. Een stelletje stijlkenmerken uit de jaren ’50 op een hoop geveegd. Plank misgeslagen? Klap uitgedeeld terwijl er in geen velden of wegen een plank te bekennen was!
carsofcoolhaven.nl zegt
WTF?! Zit verschrikt naar mijn glas te kijken, dat laatste biertje is geloof ik verkeerd gevallen…
wat een bak joh. Tot halverwege gaat het nog wel, maar die fin tails passen er echt niet bij. Wel een auto waar de mensen naar je kijken, op de boulevard bij mooi weer, dus er zal wel weer een markt voor zijn…
Hoe het interieur in godsnaam aan een 58 Impala gelinkt kan worden mag een beter aut-onderlegd persoon me nog eens uitleggen, maar volgens mij deden ze toen niet zo aan carbon race zitjes, meer aan drie zits banken zonder hoofdsteunen.
carsofcoolhaven.nl zegt
auto-onderlegd natuurlijk
sjaak zegt
Op de bagger velgen, gare paintjob, goedkoop uitziende spiegels en vooruit en het belabberde interieur vind ik het opzich nog geeneens zo lelijk. Bedenk er wat klassiekere velgen bij, een mooie wit rode paintjob met een lichtbruin achtig klassiek uitziend interieur en een mooie chrome voorruit en volgens mij heb je dan nog best een goed uitziende auto. Al kan je wat mij betreft beter gewoon 1 model nemen en die ombouwen tot hot rod ipv een 3-in-1 creatie…
Robin zegt
Misschien kunnen ze hem wel gebruiken voor een of andere crashtest… met een ford mustang ofzo?
carsofcoolhaven.nl zegt
Was aan het woelen en draaien, maar ik ben er uit! Ik had ernstig het idee dat deze auto me ergens aan deed denken (behalve koortsdromen), maar ik weet het nu. Dit is het design van zo’n jaren zeventig auto die ook kon varen! Het slechtste van twee werelden, zeg maar. Alles valt ineens op zijn plaats… ;-)
Patrick zegt
Stukken mooier dan een 911 met Tupperware pakketje.
snelste zegt
Gooi hem in het water, kun je een mooie golf maken.
Ralph zegt
Daar kan VDB Design nog een tipje aan zuigen ;-)
Bas zegt
Doet me aan de bangalabanger (of hoe heet ie) denken…die Indier die op zaterdagavond Discovery Channel minder saai maakt. Mooi vind ik het niet…maar wel heel knap gemaakt.
Davidov zegt
@ slk: Ja, die achterkant vind ik ook best wel dik :)
NuttelozeBPM zegt
Geloof het of niet; ik vind hem prachtig!
lincoln zegt
maar goed dat dit niet in het ontwikkelingsland nederland uitkomt .. denk niet dat zo,n fabrikant kan leven van “doemaargewoondandoejegekgenoeg” consumenten ..
met recht een patserbak .. niet geschikt voor bange luitjes/ambtenaren of andere grijze muizen (hollanders) ..
Jareth zegt
ik weet niet wat ik ervan moet vinden, die achterste lijn loopt niet 1 met de rest van de body. en die kleur is ook al niks, je moet het bij 1 kleur houden.
w0o0dy zegt
Is er alleen inspiratie gebruikt van de 57, 58, 59’er jaren auto’s of hebben ze daadwerkelijk oldtimers in stukken gehakt en de delen over een corvette onderstel gedrapeerd? Als het custom made body panels zijn dan is het eigenlijk wel grappig. Fout, maar geheel naar t Autoblogmotto: “Als het dan toch fout moet zijn doe het dan goed!”
jelle zegt
bweurk…:shock:
Flo zegt
Doet me denken aan de CRC http://www.crcoachworks.com/index.phtml
Ben wel benieuwd naar de Stinger versie. De tekeningen zien er wel vet uit…
http://www.n2amotors.com/stinger.html
Kas zegt
@ Dennis:
Inderdaad, dat ben ik met je eens. Ik vind het een hele geslaagde bak, maar de stoelen zijn nu net niet wat erin hoort. Jammer van die vele verschillende kleuren, in plaats van 2 rustige kleuren of zo.
Arnoud zegt
@ Ralph:
Voel eens aan je voorhoofd…
3-serie zegt
ik vind het wel mooi gedaan. Nu nog oldschool wielen en banden eronder, een beetje meer metal interieur en laten we niet vergeten hydralica op de voorwielen zodat we kunnen hupsen.
DJD zegt
waarom die two-tone en die vreselijke velgen!!!
Markus zegt
Het idee is niet verkeerd, maar de uitvoering kan beter. Verander dan de spiegels, velgen en het interieur ook.
@ Rick dos: doe je pak maar uit hoor, het valt mee met de kritiek.
Jan Groothuijse zegt
Mijn medeleving voor het voertuig.
Erg zielig. Als dat nog niet bestaat, dit moet ook onder auto-mishandeling vallen.
NLX zegt
Ik vindt het fantastisch! Er rijden toch teveel corvettes en als je dit als 5e of 6e auto zou kopen, zou het mij geen reet intereseren
Rob USA zegt
@Lincoln: Dat is het … kneuterigheid allom hier en niks gewend
Citrofiel zegt
Al bovengenoemde auto’s zijn solo wel mooi tot prachtig. Maar samengevoegd? Niets tegen retro. Helemaal niets tegen coachbuilding. Er komen zeker leuke/mooie creaties uit. Maar dit is een van de bouwsels die ik dus echt afschuwelijk vind.
C6.R zegt
Geheel met Citrofiel eens!
Verwijzingen naar de respectievelijke inspiratie was veel mooier geweest dan gewoon 1:1 overnemen!
Doe me dan deze maar:
dekster zegt
@Rick dos
Kijk eens goed, ze hebben speciaal de zetels aangepast aan de buiten(lees: hadden nog wat verf over :P )
fr@nk01 zegt
Maatje kleiner, wielen meer in de hoeken geplaatst, maw Honda S2000 motor&onderstel.
Gegarandeerd succes!
Damoklets zegt
Moet zeggen dat het jammer is dat ze het interieur niet hebbem meegenomen in hun metamorfose. Maar gewaagd en origineel is het zeker te noemen, en de lijnvoering van het exterieur hebben ze nog aardig synchroon gekregen.
Sowieso beter dan de standaard C6, maar het kunstzinnige inzicht van amerikaanse autoontwerpers is al sinds de jaren 80 ontzettend onderontwikkeld.
phantom zegt
oei die achterkant laat indruk na denk ik, lijkt wel een beetje op een insect
schelf(oldtimerfan) zegt
ok t’is origineel…en euh…euh…tegelijk gecopieerd uit het toch iets originelere verleden.
dit is waar ontwerpers tegenwoordig mee bezig zijn: oude ontwerpen her-ontwerpen! (fiat 500, beetle, mustang, camaro, en nog vele anderen waar ik nu niet kan op komen)
geef mij liever de originals, daarvoor zal ik wel plaatsmaken in mijn garage!!!
databekker zegt
zolang het maar uit de USA komt kan ik dromen.
007nick700 zegt
@Fr@nk01, Een Honda motor in zo een grave auto zou gewoon een verkrachting zijn.