Het autobedrijf Peter de Groot & Zn uit Oss moet de verkochte Audi A4 met waterschade terugnemen. Dat heeft de rechter in Den Bosch gisteren bepaald. De gedupeerde koper spande een kort geding aan omdat hij vindt dat hij is misleid.
De rechter bepaalde dat het autobedrijf de Audi in Krommenie moet ophalen en Heine de 47.500 euro die hij ervoor betaalde terug moet geven. Het autobedrijf moet daar bovenop de verzekeringspremie en de wegenbelasting vergoeden over de periode, twee maanden, dat de Audi wel in het bezit van Heine is geweest maar deze daar geen gebruik van heeft kunnen maken (bron: brabantsdagblad.nl).
Felicitaties aan Heine, en bedankt voor de tip!
Jan zegt
leuke foto, als iedereen wiens auto op de foto staat er een proces van gaat maken… dat beloofd dan
Floef zegt
Het zou je maar gebeuren, als eigenaar zou ik goed boos zijn
Ary zegt
en terecht dat hij zijn geld heeft teruggekregen, de rest die hier de dupe van is, suc6!
makaveli zegt
lekkere service van audi
Marnix zegt
Als ik mij goed herinner was het een (andere) audi dealer die de eigenaar inlichte?
Marnix zegt
correctie: inlichtte
Marcel zegt
De dealer krijgt zijn auto schijnbaar nu terug. Maar wat gebeurt er nu met die auto?? Ik maak uit het artikel niet op dat de rechter de auto uit het verkeer heeft genomen.. Dus wie wordt de gelukkige eigenaar van deze uniek onderzeeer made by ….
luc zegt
dat is lullig stel je voor dat die dealer al die auto’s moet terug pakken dat is dan een hoop geld
Snelheidsduivel zegt
Helemaal terecht, deze uitspraak is ook geen verrassing. Heb echt een broertje dood aan autodealers/autohandelaren die willens en wetens mensen oplichten.
Jerommeke zegt
Mag ik er wel op wijzen dat de desbetreffende dealer geen officiële Audi dealer is.
Audi heeft de verzekeringsmaatschappij geadviseerd de auto’s niet meer in het handelsverkeer te brengen, maar die hebben dit toch gedaan. Waar ben je als fabrikant dan? De verzekering vergoed de schade en als de auto’s in aanmerking komen voor total loss, dan is het in de regel zo dat de maatschappij in eerste instantie wordt van het wrak. Als de maatschappij de auto’s dan doorverkoopt, kan de fabriek daar niets meer aan doen.
De dealer in Alkmaar die de mededeling aan de klant gaf dat hij een waterschade-auto had, heeft zijn werk keurig gedaan. De klant is teruggegaan naar de universele dealer en heeft, gelukkig, dankzij de rechtzaak zijn geld terug.
Maar Audi staat hier eigenlijk ook buiten
German Select zegt
Goede zaak dat dit aan het licht is gekomen. De dealer in Alkmaar, Martin Schilder heeft goed zijn werk gedaan. Het vreemde aan de hele zaak is, hoe is het autobedrijf uit Oss aan de auto gekomen. Hoeveel auto’s rijden er op dit moment, waarvan de eigenaren niet weten of ze een soortgelijke auto hebben gekocht.
armada zegt
Ook een keer een stukje gelezen over een BMW. Dit was alleen een schade auto die door de dealer slecht hersteld was. Na controle door een andere dealer kwam dit aan het licht en kreeg de man ook zijn doekoe’s terug. oh ja, de betreffende auto kwam zelfs bij de huis selectie van de dealer terecht. Moet je dus tegenwoordig ook al met zo’n wagen langs de Dekra of de ANWB. Vind de meeste autoverkopers sowiezo al van die gladde praters. P.s. BMW Nederland heeft de dealer ook nog aangepakt.
jipske zegt
ff om te weten dr staan 5 audi’s daar al een jaar voor een spotprijsje te koop en hij komt dr niet van af
Rick zegt
Ossenaren!!!!
audi_boy zegt
ik zou ook inmens kwaad zijn en zo zie je maar weer dat die mensen bij audi echt waardeloos zijn vooral bij de garages maar verder staan de auto’s erbuiten die kunnen er niks aan doen maar de bediening is waardeloos.
martin zegt
Het was ook niet verboden om deze auto’s te verkopen.
Alleen heeft de koper het recht te weten dat deze auto natte voeten heeft gehad, en dus problemen kan krijgen met roest/electronica enz.!
marcus zegt
Het garagebedrijf uit oss is al jaren berucht ,vroeger heette hij peter beton omdat hij daadwerkelijk een betonnen bodem in een rotte mercedes heeft gestort.
Bart zegt
Hopelijk komt er ook een vervolg op voor de verzekeringsmaatschappij die de auto’s nooit had mogen doorverkopen. Want daar begint de fout. Zouden ze samen de schade kunnen delen. De klant hoort wel op de hoogte te zijn van de schade. Zeker als een auto 10000euro onder de nieuwprijs is verkocht. Daar heeft de klant de auto ook op uitgezocht anders had hij hem niet bij een schadbedrijf gekocht. Verder kun je je afvragen hoeveel officieele dealers je voor de gek houden. Het fijne van zo’n klein bedrijf is dat ze de mankementen vaak zonder veel problemen oplossen. Het nadeel van de grote officeele dealer is dat ze te weinig ervaring hebben in de directe praktijk en daarom alles eerst willen uitvechten met de importeur en de klant zo ook in het water blijft zwemmen.
MAB zegt
OSS!!!