• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Unleash the beast: Abt R8

Auteur: robbie, gepost 11 april 2007 om 15:10 – 110 Reacties

Abt R8


Met 420 pk is de Audi R8 natuurlijk geen stakker, maar tunert Abt Sportsline vond het toch een beetje mager. En dat heeft er toe geleid dat ze een supercharger op de 4.2 V8 geschroefd hebben die er voor zorgt dat de motor nu het immense vermogen van 530 pk levert.

We moeten het tot aan Frankfurt Motor Show doen met deze twee tekeningen maar die laten al duidelijk zien dat Abt niet alleen de motor heeft aangepast. Zo is de R8 ook voorzien van 20″ BR velgen en een indrukwekkende bodykit. De prestaties zijn overigens al wel bekend en liegen er niet om. De topsnelheid ligt op 317 km/h en het standaard sprintje van 0 tot 100 raffelt de Abt R8 af in 3,9 seconden.

Abt R8

Abt R8

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Nieuwe Audi R8 wordt een volledig elektrische supercar!
    Nieuwe Audi R8 wordt een volledig elektrische supercar!
  • Video: zelfs met een Audi R8 kan een dragrace fout gaan
    Video: zelfs met een Audi R8 kan een dragrace fout gaan

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, iaa-2007, R8, tuning

Vorig bericht: « Het wordt weer mooi weer
Volgend bericht: American muscle komt naar Europa, Cadillac STS-V »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cliff zegt

    11 april 2007 om 15:12

    Mooi alleen de velgen lijken wel op velgen van een of andere getunede oranje Toyota Supra!

    Login om te reageren
  2. Pim zegt

    11 april 2007 om 15:14

    Velgen zijn idd een beetje fout. Achterkant is wel erg geslaagd.

    Login om te reageren
  3. Jurrian zegt

    11 april 2007 om 15:15

    wat een rommeltje is die achterkant met al die spoilertjes en ventilatie gaten

    Login om te reageren
  4. Maurice zegt

    11 april 2007 om 15:15

    ABT is sowieso al een uitstekende tuner

    Login om te reageren
  5. M Freak zegt

    11 april 2007 om 15:15

    Velgen zijn lelijk, net zoals de kleur. Jammer dat t geen echte foto’s zijn.

    Login om te reageren
  6. AMG zegt

    11 april 2007 om 15:16

    Vet gedaan

    Login om te reageren
  7. Knilles zegt

    11 april 2007 om 15:17

    Alleen de motorupgrade is aangenaam, voor de uiterlijke aanpassingen zou ik vriendelijk doch zeker bedanken. Net een sjonnie bak zo, sommige tuners snappen het echt niet…

    Login om te reageren
  8. Marc zegt

    11 april 2007 om 15:17

    WREEED !!!

    alleen dat ie niet wat sneller gaat…

    Login om te reageren
  9. M Freak zegt

    11 april 2007 om 15:18

    @ Maurice
    Dat is zeker waar.

    Login om te reageren
  10. tarzan zegt

    11 april 2007 om 15:18

    Niet mee eens. Tegenwoordig is 400 pk wel stakkerig. 600 pk dan begin je serieus te worden.

    Login om te reageren
  11. Poekie Lauda zegt

    11 april 2007 om 15:19

    Beetje rommelige achterlant en een lelijk kleurtje…

    Login om te reageren
  12. Sven zegt

    11 april 2007 om 15:20

    OMG..dit is echt grof…subtiele spoiler….prachtig!
    Ik had persoonlijk voor een andere kleur gegaan…wacht maar als je dit in het zwart zit!! *kwijl*

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 15:23

    @ Alle tunerts in tunertland

    Niet ALLE auto´s hoeven getuned te worden!!! De R8 is helemaal niet mijn ding, vind het met het bestaan van een Gallardo namelijk nergens op slaan, maar dit slaat natuurlijk HELEMAAL nergens op!

    Login om te reageren
  14. joep zegt

    11 april 2007 om 15:28

    hmm voor het eerst vind ik een getunede creatie mooier als het origineel… Hoewel die kleur hem net niet is en de velgen helemaal niet, maar toch… Het ligt er denk ik ook aan dat de ”standaard’ r8 nou niet je van het is in mijn ogen..

    Login om te reageren
  15. Simon zegt

    11 april 2007 om 15:28

    Ik vind er niets leuks aan eerlijk gezegd, doe mij dan de normale uitvoering maar.

    Overigens wel leuk dat je 530 pk uit dat blokje kunt trekken, en dus in theorie ook uit een RS4.

    Login om te reageren
  16. nicky zegt

    11 april 2007 om 15:30

    @maurice
    toptuners maken ook fouten, dat zie je nu maar weer
    -foute kleur
    -dat zwarte vlak is onderbroken, net alsof er iets fouts tussengezet is
    -foute achterkant, een zooitje, met al die luchtuitlaten, en spoilers
    -hele foute velgen
    alleen de voorkant vind ik mooi

    Login om te reageren
  17. David zegt

    11 april 2007 om 15:30

    Lexus uitlaten…

    Ik vindt de uiterlijke tuning onnodig. Ik denk dat mensen die voor de audi gaan juist kiezen voor het bescheiden uiterlijk.

    Login om te reageren
  18. jim zegt

    11 april 2007 om 15:34

    mooi, alleen de velgen en uitlaten vallen tegen

    Login om te reageren
  19. BAKKN zegt

    11 april 2007 om 15:43

    super, behalve de achterkant :)

    Login om te reageren
  20. GuZ zegt

    11 april 2007 om 15:46

    haha wat een nep Techart GT!!

    Login om te reageren
  21. MarcO zegt

    11 april 2007 om 15:48

    jajajaja, Daaaaag Lambootje.
    En lelijk of niet… Bruut is-ie wel.

    Goed, nu weer terug op aarde: Was het echt nodig of zinnig? Vast niet, maar dat maakt in die regionen niet meer uit. Waarom dan doen?… Omdat het kan.
    Is daar dan markt voor?….. Tuurlijk.

    Zou ik hem willen hebben? Nou doe dan eerst maar een RS6 Avant. (is er al nieuws?) En die dan door ABT onderhanden laten nemen. Gaat dan waarschijnlijk net zo snel, maar is veeeeel praktischer.

    Login om te reageren
  22. Rick zegt

    11 april 2007 om 15:54

    @ Tarzan

    stakkerig? Waar heb je het over beste man. Vertel eens, wat rijdt jij? Je weet niet waar je het over hebt. Mensen hebben geen idee meer van hoeveel dat nou eigenlijk is. Hier even ter illustratie, een scootertje mag max ongeveer 0,5 kw (waarmee je 50 km/h rijdt) 400 pk = 298 kw. Oftewel ongeveer 600 keer dat vermogen. Besef je je wel waar je het over hebt?! ‘je begint pas met praten bij 600 pk’, ga je mond spoelen ofzo jij hebt echt geen verstand van vermogen/auto’s.

    Login om te reageren
  23. Stylez zegt

    11 april 2007 om 15:57

    Wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  24. yannee zegt

    11 april 2007 om 16:05

    zoals veel:: lelijk op getekend papier, dus zal hij in het echt er beter uitzien(hoopk want audi heeft nie de beste tekenaars, vind ik!, begin nu nie over mijn mening te zage e;-))

    Login om te reageren
  25. Stephan zegt

    11 april 2007 om 16:07

    Lelijk is hij zeker, damn….

    Login om te reageren
  26. Hendrik zegt

    11 april 2007 om 16:09

    zo’n mooie audi moet je niets meer aan doen.
    dit is echt te erg voor woorden, degenen die dit mooi vinden hebben de R8 op de Rai met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gezien.

    Login om te reageren
  27. Marc zegt

    11 april 2007 om 16:15

    Ik heb de R8 op de AutoRAI ook eens goed bekeken.. En vond het warempel nog een leuk ding ook, maar dit… alsjeblieft zeg.. Net zo fout als die tuningkit voor de S-klasse die hier een poosje stond.. Nee niet geschikt.. Meer pk’s mag altijd :D maar het uiterlijk had gewoon zo mogen blijven!

    Login om te reageren
  28. Marc zegt

    11 april 2007 om 16:17

    en met “zo” bedoel ik uiteraard “standaard”

    Login om te reageren
  29. sacha zegt

    11 april 2007 om 16:17

    In het zwart is ie denk ik beter…

    Login om te reageren
  30. El Loco zegt

    11 april 2007 om 16:19

    “Doe maar niet.”

    De supercharger is best, maar niet de bodykit, doe even normaal.

    En de s/c kan waarschijnlijk niet op de RS4, omdat dat blok lichtelijk anders van opbouw is.

    Login om te reageren
  31. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 16:20

    oef… wat lelijk! die achterkant is echt een zooitje kromme en rechte lijnen die niet in elkaar overlopen, en die grote spoiler..afschuwelijk. de zijkant vind ik wel geslaagd, die ‘zwarte balk’ hebben ze mooi aangepast. de voorkant vind ik niet lelijk, maar mooi is een te groot woord. laat ik het zo zeggen. hetorgineel vind ik mooier.
    de enige aan wie ik mijn audi zou toevertrouwen is misschien caractère, die is de laatste tijd er goed bezig.

    Login om te reageren
  32. David USA zegt

    11 april 2007 om 16:25

    Aiaiai, nee bedankt! Doe dat toch maar het origineel, of nog beter een M6

    Login om te reageren
  33. Neliz zegt

    11 april 2007 om 16:29

    moah,… als je de achterkant ‘origineel’ houdt,… ander kleurtje eventueel… dan vindt ik hem helemaal TOP!!! superbak.

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 16:31

    Whuaoeralkej? (komt dit net zo chaotisch over op jullie als op mij? Goed zo, dat wat de bedoeling. :P ) Wat hebben ze gedaan met die achterkant? Wat een rommeltje, het ziet er niet uit. Het enige goede aan deze auto is de supercharger, en dat ze het vlak op de zijkant hebben verkleind (het is een begin…).

    Login om te reageren
  35. Style zegt

    11 april 2007 om 16:31

    Die achterkant vind ik heel mooi aangepast. Lijkt nu net een totaal andere sportwagen!

    Alleen de voorkant vind ik dan weer minder geslaagd. De bumper moeten ze zo laten en die motorkap vind ik ook maar matig

    Login om te reageren
  36. mark zegt

    11 april 2007 om 16:43

    Ik denk dat er velen niet energiebewust zijn. Als 298 Kw weinig is?

    Om een auto van 700kg constant versnellen met een versnelling van 1 m/s^2 moet er een constante kracht worden uitgeoefend van 700N.

    Indien je de auto wil versnellen van 0 naar 100 km aan een constante versnelling van 1 m/s^2 is er een inwerkende kracht nodig van 700N gedurende 100 seconde. Hierbij heeft de auto een weg afgelegd van 50*100=5000 m met 50=de gemiddelde snelheid (in m/s) van de wagen tijdens het traject.
    Het vermogen dat geleverd moet worden P = F.v = 700N . 50 =35000W=35 Kw
    De geleverde arbeid W = P.t = 35000 . 100= 35 e5 Joule

    nu is voor de Audi P=F. v = 298Kw= 298000 W= 298000N . 1m/s

    Laat deze auto nu 10 sec op vollast rijden en een energie van
    W= P.t=298000×10=298 e4 joule verbruikt.

    Deze energie kunnen we ook schrijven als de energie om een massa m water op te warmen van 0 graden naar 100 graden. Hierbij krijg je een idee hoeveel energie dit werkelijk is

    2980000 joule = m c dT met dT=100 graden temperatuursverschil.
    en c de soortelijke warmte = 4186 J/kg K
    of m= 2980000/ (100.4186) = 7,12 kg water = 7,12 liter water (ongeveer)

    Met andere woorden 10 sec tegen vollast rijden komt overeen met de energie om het aan de kook brengen van 7,12 kg ijs.

    Dan hebben we nog niet de verliezen in rekening gebracht daar 298Kw slechts het nuttig mechanisch vermogen is (bepaald op de testbank). Als de motor een totaal rendement heeft van 50% (meestal zit het rendement van een verbrandingsmotor rond de 30 a 40 %, afhankelijk van geometrie en brandstof)is wordt er dubbel zoveel energie verbruikt. Dit komt dan overeen met het aan de kook brengen van 14,24kg ijs als de wagen 10 sec gereden heeft op vollast.

    Ik hoop dat de meeste nu wel begrijpen waarom al die kyotogedoe en waarom “de opwarming van de aarde” zo actueel is.

    Login om te reageren
  37. joep zegt

    11 april 2007 om 16:46

    haha al dat commentaar op die achterkat! Die vind ik juist wel kick! het heeft gewoon wel iets, doet me een beetje denken aan lotus ofzo…

    Login om te reageren
  38. joep zegt

    11 april 2007 om 16:47

    achterkant bedoel ik uiteraard…

    Login om te reageren
  39. > 1 v o o o zegt

    11 april 2007 om 16:48

    hoe kun je zo’n kunstwerk als de R8 nou zo verNEUKEN!!! ZONDE!!! SCHANDE!!! dit lykt mij het werk van een over enthousiaste 18-jarige die net zijn rijbewijs heeft gehaald…
    Tsss… Ik vind audi zo geweldig door de subtieliteit… Hier ehm, ‘houd ik niet van’.
    Ja ik weet het ‘laten we het wel egzellig houden hier’ maar dit kan echt niet vind ik.
    Srry :P

    Login om te reageren
  40. bramwillemse zegt

    11 april 2007 om 17:00

    Heiligschennis noem ik dit, dit KAN toch gewoon niet!!!!! Ik snap ook niet dat iedereen dit niet de grond in boort want fooook wat een totale verkrachting van deze auto, laat staan het gehele Audi erfgoed.

    Er is niets aan deze bodykit dat niet ontzettend lelijk is. Allemachtig, hoe krijgen ze het voor elkaar!

    @Rick Dos: ik vind ’t onzin dat deze auto niet gemaakt zou hoeven worden omdat Lamborghini (met een totaal ander imago en soort auto’s dan audi) de gallardo al heeft. Deze auto is zoveel anders dan de gallardo dat je hem daarmee geen recht doet.
    Waarom zou audi geen mooie, snelle sportwagen mogen hebben? En er is gewoonweg vraag naar.
    In mijn ogen dus volkomen logisch en gerechtvaardigt!

    ps gezellig dat je weer terugbent hoor ;)

    Login om te reageren
  41. Bramzel zegt

    11 april 2007 om 17:01

    Netvliesverstuikend lelijk, stop dat beest in vredesnaam terug in z’n kooi.

    Login om te reageren
  42. golf 4 zegt

    11 april 2007 om 17:08

    bruut ding voor mij is ie geslaagt met een 10, alleen die velgen mogen wel even iets aangepast worden, zolang het maar 20″// blijft is het ook goed.
    en die supercharger is ook vet dan word het pas een egt beest

    Login om te reageren
  43. michiel_^$ zegt

    11 april 2007 om 17:11

    die achterkant lijkt net te lachen

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 17:25

    @bram

    Bedankt! Het is ook leuk om weer terug te zijn… ;) Heb je trouwens al een auto gekocht? :)

    Begrijp me niet verkeerd. Audi mag natuurlijk een mooie sportwagen hebben. Ik ben alleen van mening dat ze een grote kans hebben laten liggen. Ze hadden naar mijn mening da R8 véél meer moeten laten onderscheiden van de Gallardo. Het liefst radicaal anders. Nu komen ze ook nog met een R8 V10! Het is steeds maar hetzelfde liedje bij VAG. Bij elk merk binnen dat concern heb je zoveel modellen die bijna tot niet zijn te onderscheiden. Heeft Audi een A8 dan heeft VW ineens een Phaeton, Touareq-Q7, Skoda Superb-vorig model passat etc. etc. en laten we het over de motoren maar niet hebben.

    Al met al, als de Gallardo niet had bestaan dan was dit een mooie auto geweest.

    Login om te reageren
  45. dekster zegt

    11 april 2007 om 17:28

    ziet er uit als een gifkikker, maar best wel lekker ;)

    Login om te reageren
  46. iceman zegt

    11 april 2007 om 17:42

    alleen onder de motorkap was genoeg geweest,voor de rest is de uitstraling echt lelijk geworden.

    Login om te reageren
  47. GerreLekker zegt

    11 april 2007 om 17:43

    LELIJK! De gewone versie is al niet om aan te zien, laat staan dit gedrocht!

    Login om te reageren
  48. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 17:50

    mijn god alweer dat gezeur over die galardo/R8 (nu weten we het wel hoor RD). het is toch niet raar dat de galardo en de R8 (in jouw ogen) op elkaar lijken. het zijn allebei sportwagens met een middemotor. die die hebben nou eenmaal een ‘vaste’ vorm, en vaste plekken voor luchthappers. ik vind dat audi een prachtige orginele sportwagen heeft gebouwd, jammer dat ABT hem zo weet te verpesten.

    o ja, Michiel van den Brink is het trouwens ook niet met je eens wat betreft het galardo/R8 verhaal.

    PS sorry dat ik me niet aan de weddenschap hou, maar ik denk/hoop dat mijn link (zie naam) veel goed maakt.

    Login om te reageren
  49. sacha zegt

    11 april 2007 om 17:51

    @SLK55: Is een R8 geen leuke vervanger voor je SLK?

    Login om te reageren
  50. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 17:57

    @sacha

    ik was genodigde bij audi om op de Rai de witte R8 te komen bekijken. ik ga er zeker een proefrit mee maken. waar ik alleen bang voor ben, is dat ik het cabrio gevoel zo ga missen. ik heb geïnformeerd bij op de Rai of er ook een Targa in de pijplijn zit, maar dit konden niet bevestigen. misschien weten jullie het?
    zelf zit ik heel erg te denken aan de de Maserati GranTurismo CC die ergens eind dit jaar/begin volgend jaar zal verschijnen.

    Login om te reageren
  51. Ringgo zegt

    11 april 2007 om 18:00

    Smaakloos en makkelijk. hou dan op zijn minst de motor atmospherisch!

    Login om te reageren
  52. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 18:01

    @slk55amg

    Volgens mij stelde Bram mij een vraag waar ik op reageerde. Niets meer en niets minder. Nu kun je wel stellen dat een sportauto met middenmotor op elkaar lijken maar dan moet je toch maar eens bijv een F430, een Gallardo en een R8 naast elkaar leggen. Dan zal je zien dat de confuguratie misschien wel hetzelfde is van alle drie, maar dat de design van F430 ten opzichte van de Gallardo groot is en dat het design van de Gallardo en R8 op een aantal details na veel overeenkomsten hebben.

    ” o ja, Michiel van den Brink is het trouwens ook niet met je eens wat betreft het galardo/R8 verhaal”

    Ja?! En?! Your point is?

    Ik had de link idd. gezien. Het had voor mij niet gehoeven hoor! ;)

    Login om te reageren
  53. Aldert zegt

    11 april 2007 om 18:02

    ik vind em een beetje te veel van et goede.. kzie em liever in andere kleur met andere velgen, verder is die top!

    Login om te reageren
  54. Jela zegt

    11 april 2007 om 18:11

    Vind m niet zo mooi als de normale, maar hij is zeker nog altijd mooi, om een R8 naar de knoppen te krijgen moet je al hard je best doen (een TT daarentegen heeft met een R8-kit al genoeg om er lelijk uit te zien)

    Login om te reageren
  55. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 18:14

    @Rick dos

    volgens mij zei jij dat je het bestaan van de R8 overbodig vond vanwege de gallardo. en daar reageerde Bram op.

    sorry, maar ik zie even veel verschil in de ferrari en de R8 als de R8 en de gallardo. oke de ferrari heeft wat meer vloeiende ronde lijnen, en de R8 en gallardo zijn meer hoekig. maar dat is ook het merkimago.

    ” o ja, Michiel van den Brink is het trouwens ook niet met je eens wat betreft het galardo/R8 verhaal”

    wat ik hiermee wou zeggen? nou, misschien wist je het nog niet maar Michiel is een autodesigner en heeft dus – lijkt mij – behoorlijk veel verstand van dit soort zaken.

    Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 18:24

    @slk55amg

    En Bram stelde me ook een vraag waar ik antwoord op gaf…….maar uh waar leidt dit naar toe?

    Advies: leg maar eens wat foto´s van de drie naast of onder elkaar. Bekijk dan vooral de zijkant van de drie en laat me dan weten of je het nog steeds niet met me eens bent. Wat je geheel vrij staat om te doen natuurlijk! ;)

    Dat wist ik idd. dat Michiel een autodesigner was en hij heeft mooie creaties gemaakt. Iets wat ik niet kan en me ook niet aan zal wagen. (suck-up mode ;) )
    Maar omdat hij een autodesigner is betekent dit dan dat ik geen eigen mening meer mag hebben? Wie weet zegt Pininfarina wel dat IK gelijk heb? Ben je er dan wel ineens van overtuigd?

    Login om te reageren
  57. Subfan zegt

    11 april 2007 om 18:30

    http://www.streetfire.net/2007/04/audi-v10-r8-test-mule-burns-to-ground.aspx

    Het spijt me dit mede te delen maar hier is een r8 gecrasht vind het n beetje raar uitzien die auto

    Login om te reageren
  58. Jeroen zegt

    11 april 2007 om 18:46

    In de kleur goud:

    Login om te reageren
  59. peet zegt

    11 april 2007 om 18:55

    strakke bak alleen andere velgen en kleur dat doet wonderen

    Login om te reageren
  60. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 18:59

    Rick dos

    a.u.b.:

    “Maar omdat hij een autodesigner is betekent dit dan dat ik geen eigen mening meer mag hebben? Wie weet zegt Pininfarina wel dat IK gelijk heb? Ben je er dan wel ineens van overtuigd?”

    tuurlijk mag jij je (ondeskundige) eigen menig hebben, net als ik. maar Michiel is een deskundige op dit gebied. hij geeft zijn deskundige mening.

    Login om te reageren
  61. RRPhantom zegt

    11 april 2007 om 19:03

    Goed gaat nog wel maar waarom niet wit?
    VERDER ALLEEN MAAR LELIJK LELIJK!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  62. gmy zegt

    11 april 2007 om 19:05

    maak niks uit wat voor kleur vindt hem toch wel mooi alleen zou hij zwart mooier zijn ;)

    Login om te reageren
  63. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 19:11

    @rick dos

    ik vind het eigenlijk best grappig, nu ik de R8 en de F430 zo boven elkaar zie staan, vind ik dat zij meer gelijkenissen vertonen dan de gallardo en de R8.

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 19:14

    Het is vandaag toch 11 april?! Dan is het goed dacht namelijk ff dat het 1 april was………. :D

    Login om te reageren
  65. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 19:16

    @ slk55 amg, 19:11; Dat vind ik ook… En de rest van jouw verhaal ook. (sorry RD)

    Login om te reageren
  66. phantom zegt

    11 april 2007 om 19:17

    whoaahh vreselijk vet, de normale was al vet maar deze is echt de overtreffende trap

    Login om te reageren
  67. ruud zegt

    11 april 2007 om 19:22

    bij zoiets zou ik altijd alleen maar de motor laten tunen. z,n auto is al af dus alles wat je veranderd is lelijker dan dat het al is
    R8 is geslaags maar dit lijkt meer op een goedkoop getunde TT

    Login om te reageren
  68. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 19:24

    @Citrofiel

    Klein adviesje: één ding moet je nooit doen. Je excuseren voor je mening!

    ………….Als die maar goed onderbouwd is natuurlijk! En dat is in dit geval niet! :P

    Login om te reageren
  69. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 19:29

    tnx citrofiel.

    @rick dos

    volgens mij onderbouwd hij zijn mening met dit zinnetje:

    “En de rest van jouw verhaal ook”

    Login om te reageren
  70. Rutger zegt

    11 april 2007 om 19:38

    @ slk55 amg:

    als ik heel eerlijk ben vind ik ook dat je gelijk hebt! de bovenlijn is bijne gelijk! terwijl de R8 een veel grotere hoek onder de voorruit heeft.. en kijk maar naar de vorm boven de voorste wielkas van de F430 en de Gallardo.. (ben helaas geen AMG fan dus deel niet al je auto fanatisme:P)

    Login om te reageren
  71. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 20:01

    @slk55amg

    En dusssss?!?! (Voordat je hem niet begrijpt) Is ie niet goed onderbouwd. ;) :) :P

    Het liefst post ik hier nog wat foto´s van de betrokken auto´s maar laten we er maar een punt aan breien. :)

    Login om te reageren
  72. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 20:08

    Nou zeg… Denk ik aardig te zijn door te excuseren, moet het niet…

    Login om te reageren
  73. TimMR2 zegt

    11 april 2007 om 20:13

    vind de niet getunede R8 nog steeds het mooist, het liefst nog in de kleur die je in de link van subfan ziet van de afgefikte.

    En over de Lamborghini/audi discussie, ik denk dat een lamborghini sowieso wat exclusiever is door de merknaam. En waarom zou Audi niet zo’n auto mogen maken, mercedes heeft een SLR, BMW had de Z8 en audi nu dus de R8, ik zelf vind het een mooie aanvulling bij het rijtje supercars :D

    Trouwens wat is leuker om te zeggen?: “ik heb een audi” of “ik heb een lamborghini” :D

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 20:15

    @Citrofiel

    Ja, maar als het van jou komt dan weet ik toch al dat het niet rot bedoeld is! ;) :)

    Login om te reageren
  75. ejs zegt

    11 april 2007 om 20:19

    die wagen wil ik hebben!(H) hy rulet:D lln hebben sommige mensen wel gelijk dt jj dn net zo goed een lambo kan kopen..^^ mrjah,, zoveel geld hebt? koop ze dn meteen alle2!

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 20:30

    @ Rick dos; Nu voel ik me gevleid…

    Login om te reageren
  77. Beau92 zegt

    11 april 2007 om 21:05

    Ik vind het een beetje teveel van het goede. Lelijke kleur, vreselijke velgen en de achterbumper is ook niet alles. De voorbumper kan er mee door.
    De motor aanpassingen zijn natuurlijk wel lekker, maar dan heb ik toch liever een mooiere auto met iets minder vermogen.

    Login om te reageren
  78. w0o0dy zegt

    11 april 2007 om 21:14

    Ook al is dit opzichtige tupperware…. voor de verandering is de auto er mooier op geworden. Ok, de velgen zijn afschuwelijk en de spoiler achterop is een beetje groot. Maar de lelijke luchtinlaten voor en de luchtroosters achter passen beter bij de auto. Een sportwagen moet scherp zijn en niet afgerond en platgeslagen zoals het origineel. Nog een goede verbetering…die stompzinnige plaat aan de zijkant hebben ze ook weggewerkt… Hulde, een tunert met (een beetje stijl)

    Login om te reageren
  79. w0o0dy zegt

    11 april 2007 om 21:20

    trouwens…. die voorkant is qua luchtroosters wel een kopie van de Gumpert… Maar zelfs mijn vriendin is het met me eens… door de spoilertjes is de neus beter in verhouding tot de totale hoogte van de auto en die lompe grote gaten van de originele R8 zien eruit alsof ze niet wisten wat ze er mee aan moesten. De ABT versie is veel scherper en beter in verhouding. Stoppen met de Audi R8 en alleen nog maar deze ABT R8 bouwen!

    Login om te reageren
  80. Beau92 zegt

    11 april 2007 om 21:20

    Wat een discussie zeg, over dat r8/gallardo. Ik vind eerlijk gezegd dat de r8 het meest verschillend is van de drie. Ik vind het overigens ook de mooiste van de drie.

    Login om te reageren
  81. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 21:43

    @W0o0dy

    “Stoppen met de Audi R8 en alleen nog maar deze ABT R8 bouwen!”

    je maakt een grapje…….

    Login om te reageren
  82. erik zegt

    11 april 2007 om 21:51

    Leuke filmpje van de RS8 of de R10 hoe je hem ook maar wilt noemen. Het is een bruut geluid.
    http://www.youtube.com/watch?v=_mS2J9Nabbg

    10 minuten hierna ging hij wel in rook op.

    Login om te reageren
  83. w0o0dy zegt

    11 april 2007 om 21:54

    nee ik vind de R8 lelijk en die Abt R8 werkt beter…. die voorkant is trouwens niet van de Apollo, maar ik ben even kwijt welke sportwagen het was..

    Login om te reageren
  84. Solstice zegt

    11 april 2007 om 21:56

    Ik zou toch wachten op de RS8 met V10 (en dan maar hopen dat ‘ie ietsje minder brandgevoelig wordt… :-p )

    Login om te reageren
  85. Jurgen zegt

    11 april 2007 om 22:02

    Lelijk, zeker die achterkant. Net een mislukte Japanner. Die uitlaten HOREN niet zo. Deze getunede “bodykit” doet ZEKER afbreuk aan de luxe uitstraling van de R8.

    Mansory tuned zijn Aston Martin’s toch ook niet tot asobakken of wel ?

    Login om te reageren
  86. audi_boy zegt

    11 april 2007 om 22:02

    ik ben het met de meeste van jullie eens,laten ze nou niet de r8 verknoeien .
    ik vind hem in het zwart het mooist. en ja tuurlijk zitten er ook weer van die zeikers tussen ons zoals usa david,ik heb je al eerder gezegd david dat alles wat audi uitbrengt jij niet mooi vind en dat weten de meeste al.je valt steeds in herhaling !!!!!!!!!!!!.

    Login om te reageren
  87. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 22:20

    @W0o0dy

    “nee ik vind de R8 lelijk en die Abt R8 werkt beter”

    oké…..das duidelijke taal, maar je begrijpt wel dat je nu een beetje de vreemde vogel in de bijt bent?

    Login om te reageren
  88. Mr. R zegt

    11 april 2007 om 22:41

    Dat was vast een hééééle dure supercharger. Want voor een fatsoenlijk design hadden ze écht geen geld meer over, als je dit zo ziet. Wie wil dit nou? Welke potentiële R8 koper wil dit? Ik kan niet geloven dat hier een redelijk doelgroep voor te vinden is.

    Login om te reageren
  89. bramwillemse zegt

    11 april 2007 om 22:55

    @ Rick Dos & slk55 amg:
    jongens toch, wat een fijne discussie :D

    Toch ben ik ’t ook niet met je eens Rick :P De gallardo en R8 zijn zo totaal anders dan elkaar (bijvoorbeeld de V8 motor.. maar zeker ook qua uitstraling).
    maarja laten we het er maar over eens zijn dat we het hierover oneens zijn ;)

    Login om te reageren
  90. Stovrik zegt

    11 april 2007 om 22:59

    Wow! schitterend! en perfect die supercharger! de R8 is schitterend, maar écht te langzaam voor een supercar, dat is nu gelukkig veranderd!

    Login om te reageren
  91. joep zegt

    12 april 2007 om 00:14

    @discussie slk55amg en Rick Dos, ik had me voorgenomen me er niet in te mengen omdat er, naar ik mij meen te herinneren, al het een en ander over gezegd, maar nu zie ik dat RD totaal geen medestand ontvangt terwijl ik het juist wel met hem eens ben. Rick Dos, just so you know, You’re not alone!

    @W0o0dy, zelfde verhaal: Je krijgt veels te weinig medestand terwijl ik het met je eens ben, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn! Ik vind deze versie van abt nou ook niet direct mooi, maar ze hebben wel een aantal puntjes verbeterd die ik aan de r8 niet mooi vond en dan doel ik met name op het, door jou al aangestipte, probleem van de ‘grote gaten’. Dus ook jij woody, you’re not alone ;)

    @Citrofiel en Rick dos, heej jongens laten we het hier niet té gezellig maken he? ;)

    Login om te reageren
  92. Rick dos zegt

    12 april 2007 om 09:57

    @joep

    Thank God, Joep! Dacht ff dat IK gek was! ;)

    Login om te reageren
  93. slk55 amg zegt

    12 april 2007 om 11:54

    @rick dos

    laten we er maar een eind aan breien. ik geef jou gelijk door te zeggen dat er veel technische overeenkomsten zijn, waardoor er veel elemanten van beide auto’s op dezelfde plek zitten (denk aan luchthappers, uitlaten etc.).
    maar het design, de styling van het bodywork, vertoont mijns inziens nauwelijks tot geen overeenkomsten.
    De Gallardo is in mijn ogen, ondanks de VAG-techniek, overduidelijk een Lambo.

    en daar zijn Bram, Citrofiel, Rutger, Beau92 en niet te vergeten Michiel van den Brink het mee eens.

    Login om te reageren
  94. BOL zegt

    12 april 2007 om 13:29

    Bwaaahahahahaa wat een wanstaltig en treurig ding zo..

    Login om te reageren
  95. miquel zegt

    12 april 2007 om 15:51

    geef mij maar de standaard audi r8. das een mooie auto. gele mooie details!!!

    (, en )

    Login om te reageren
  96. Lebastille zegt

    12 april 2007 om 16:49

    Wat een ontzettend lelijke bodykit. Gelukkig hebben ze wel wat aan de motor gedaan en toch nog een redelijke hoeveelheid vermogen erbij weten te krijgen. De acceleratietijd en de topsnelheid gaat richting supercarwaarden. Ik hoop dat ze er bij Audi nog een V10 in gaan leggen. Wanneer die getuned wordt zal de performance nog beter worden.

    Login om te reageren
  97. Wouterman! zegt

    12 april 2007 om 19:14

    Buiten het verneukte uiterlijk is dit natuurlijk jammer voor de Gallardo…

    Login om te reageren
  98. thijs zegt

    12 april 2007 om 20:15

    Ziet er goed uit, maar doe mij toch maar een standaard R8

    Login om te reageren
  99. Chief_S5 zegt

    12 april 2007 om 20:51

    Als die velgen en de kleur zwart zouden zijn, was het voor mij helemaal af.

    Login om te reageren
  100. Blacky zegt

    12 april 2007 om 22:05

    kwa uiterlijk wil ik liever een standaart r8 maar pk`s spreekt voorzich

    Login om te reageren
  101. Stennis zegt

    13 april 2007 om 09:54

    ik vind de abt mooier dan het origineel!
    maar ja ik hou dan wel iets meer van een racy look.

    Login om te reageren
  102. S.R.A.F zegt

    14 april 2007 om 16:27

    ik vind het een vette bak, jammer dat het geen echte foto`s zijn

    idd, kleur is wat minder, maar dat kun je veranderen:P

    Login om te reageren
  103. M zegt

    16 april 2007 om 09:49

    En als één van die critici hier bij wijze van actie gratis zo’n auto op mochten halen, denkt er dan iemand in het heelal dat ze die NIET zouden ophalen?
    Prachtig, doe mij er een!!!!!

    Login om te reageren
  104. Windhoos zegt

    16 april 2007 om 22:13

    Natuurlijk haal ik hem dan op, dan breng ik hem optisch meteen in originele staat terug…………..

    (Op een mooi setje 19″ BBS LM of nieuwe 19″ S6 velgen na)

    Login om te reageren
  105. daniel zegt

    17 april 2007 om 09:39

    alweer v8 audi
    :(

    probeer eens v12 :D

    Login om te reageren
  106. MurcieBoy zegt

    17 april 2007 om 18:12

    ja sorry ik weet dat ik er nog laat mee aan kom maar ik moest gewoon ff zeggen dat ie er nu veel beter uitziet op die velgen na dan ;)

    Login om te reageren
  107. Windhoos zegt

    17 april 2007 om 22:26

    daniel schrijft,

    17 April 2007 om 9:39
    alweer v8 audi

    probeer eens v12
    ————————————————————
    Mag ik je er wel even op attenderen dat er in de S8 en in de S6 een V10 zit?….
    De V10 gaatn ze binnenkort trouwens ook in de R8 lepelen….

    Login om te reageren
  108. Karel zegt

    15 mei 2007 om 21:56

    Erg lelijk en fout ding veel te veel contrasterende lijnen en dan ook nog een gepimpt in “de grote beurt” stijl, dat ABT ding doe mij er een met technische upgrade en uiterlijk svp orgineel.

    Login om te reageren
  109. Roel zegt

    1 juni 2008 om 11:56

    Wat een lelijk ding! Beter laten ze hem gewoon standaard, hier wil je toch niet in gezien worden..

    Zonde..

    Login om te reageren
  110. gay lord zegt

    6 oktober 2009 om 11:24

    Stoere auto hoor (+_+)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North