Hebben!
Het is nog niet voorbij met het nieuwe speelgoed dat geïntroduceerd wordt op het Goodwood Festival of Speed. Nadat we vandaag al te maken kregen met de Aston Martin Cygnet V8, Maserati Levante GTS, is het nu de beurt aan het Britse Lanzante om te laten zien wat ze in huis hebben.
Het is onwaarschijnlijk dat die naam geen belletje doet rinkelen. Lanzante is in het verleden namelijk verantwoordelijk geweest voor de straatversie van de P1 GTR: de P1 LM. Het prototype hiervan, die de toepasselijke naam XP1 LM kreeg, zette twee jaar geleden nota bene nog een recordtijd op de heuvelklim van Goodwood.
Het is dus meer dan terecht dat Lanzante dit jaar terugkeert met de P1 GT. De auto is duidelijk geïnspireerd door de F1 GT Longtail uit 1997, maar we zien eveneens invloeden van de F1 GTR uit ’95. Laatstgenoemde werd overigens door Lanzante Motorsport zelf gemaakt, dus vreemd is het allerminst. Niet alleen de iconische luchthapper bovenop het dak keert terug, ook de verschillende luchtroosters in het plaatwerk van de auto zijn te zien. De binnenzijde wordt verrijkt leren bekleding.
Hoewel Lanzante alvast een reeks foto’s heeft gelanceerd van hun nieuwste creatie, moeten we het vooralsnog doen zonder specifieke details over de auto. Zoals gezegd lijkt de auto langer, maar hoeveel langer kunnen we vooralsnog niet zeggen. Daarnaast lijkt het erop dat de P1 GT geen krachtigere 3,8-liter V8 met hybride techniek aan boord heeft. Tenslotte is de P1 GT een one-off. De auto is namelijk gemaakt in opdracht van een klant uit het Midden-Oosten. Of er meerdere exemplaren worden gemaakt, is nog niet duidelijk.
Later vandaag krijgen we meer over de auto te horen.
phrank zegt
Ik kan er maar niet over uit hoe lelijk die McLarens altijd zijn, met als hoogte-/dieptepunt de Senna. Het overstijgt het nivea van een kitcar uit het oostblok niet.
str8six zegt
@phrank: ben blij dat smaken verschillen.
vtechlover zegt
@phrank: 675LT toch wel een van de mooiste supercar van deze tijd..
pechweg zegt
@vtechlover: ben blij dat smaken verschillen.
dracae zegt
@phrank: Dat had ik al met de F1. Ik was zwaar onder de indruk van de prestaties, maar het uiterlijk….tja…
g60gti zegt
Cool ding!
pier zegt
Mooie kleur en hulde voor de zilveren velgen!
drdre1 zegt
Knight Rider stuurtje. Altijd +1. Alleen jammer dat de achterspoiler zo klein is…
oosterwoldenaar zegt
Mooie klassieke, volwassen livery! Eentje die over 20 jaar niet gedateerd aan zal doen. Doet een beetje denken aan uitvoeringen die je eind jaren ’90 en begin jaren ’00 zag, toch de tijd dat dergelijke auto’s hun sporen verdient hebben met de CLK GTR, 911 GT1 en de McLaren F1 GTR als voorbeelden.
Papageno zegt
Als het frame een carbon monococque is, dan is het best lastig zo’n auto te verlengen. Of denk ik verkeerd? En als dat zo is, hoe hebben ze dat dan gedaan?
milieumeneertje zegt
@Papageno: composiet, plak je zo een stuk bij aan. Nee zonder gekheid, volgensmij zitten er zowel voor als achter metalen frames aan de monocoque. Deze zitten er als kreukelzone bij een ongeval.misschien heben ze delie frames verlengd? Een andere mogenlijkheid is dat alleen het plaatwerk is aangepast. Die auto zal wel geen 25 cm langer zijn toch?
Dutchdriftking zegt
Zo mooi had ik de P1 nog niet gezien….
davelepeef zegt
In deze look in de jaren 90 zo’n F1 Longtail gezien, op de RAI of misschien wel Speed & Design. Kleur en details lijken indd! Neigt zowaar naar chique) :)
ikleesookoverautos zegt
Wat een heerlijke kleur