700 Kilo met een Honda F20C 2-liter Supercharged motor (310 pk).
De machine is gemaakt door ene Ray Vandersee uit Australië. De auto is geen hoogtepuntje qua design, maar heeft wel een zeer nette power-to-weight ratio van 440 pk per ton.
De Skelta werd in Engeland gespot door Maikel, volgens hem heeft ieder gat in de voorbumper een functie; achter ieder gat zit namelijk een koeler voor olie, rem-olie, etc. Meer afbeeldingen zijn te vinden op autojunk.nl.
UPDATE: we hebben inmiddels een video!
Wim zegt
Mooi issie niet nee, maar zo lang die beetje snel is, dan zijn we wel in balans :)
arjens zegt
Zelfde eigenaar als die Maybach van het onderstaand bericht?
Duidelijk zegt
laag gewicht en redelijke pk’s is altijd een mooie combinatie!!!
Vooral als je dan aan caterham en ariel atom denkt (droomt verder over de atom met V8 :p)
Fiat Panda zegt
guitig neusje!
Jesper zegt
Grote Smurf, Handige heeft een smurfmobiel gesmurft! :o
arjens zegt
@Jesper Knutsel smurf?! Kan je het ook weer weg smurfen?
Adam zegt
De Skelta stond een week geleden op de parkeerplaats van de Nurburgring. (tijdens de Duitse GP) Helaas kan ik de foto niet meesturen, maar hij staat wel op de Nurburgring Hyve. Hij was met een Engelse autoclub die het circuit hadden afgehuurd. Naast een paar GT3RS en en Scuderia’s stond er een GT40 een Ariel Atom en een F50!
Wouterman! zegt
Ja ach… Dit is tenminste een échte Skelta…
Lol @ Jesper
Maikel zegt
ik heb er ook een filmpje van dat ie vertrekt zal ik nu gelijk uploaden
Maikel zegt
@ Adam dat kan kloppen want de Skelta had achter het raam een circuit pass zitten
DD zegt
Is Skelta straattaal voor Skelter?
Emerald_Green_Jag zegt
…. en dit is mooi? Lijkt meer een stofzuiger uit het Jetsons tijdperk.
FrankypankyV8 zegt
Nette specs.
Leuk ding voor op track-days e.d.
Zou er niet de weg mee op gaan, zie de neus van dat ding!
Maar respectvol huiskamerprojectje hoor!!! ;)
autoblogger zegt
UPDATE: filmpje via http://www.autojunk.nl/clips/view/160807
AriM6 zegt
in het filmpje ziet er iig beter uit dan op de foto.
De voorkant is lelijk , achterkant ziet er wel redelijk uit
Activa zegt
Als hij zo oerend hard vooruit gaan als hij lelijk is, dan gaat hij héééél hard :mrgreen: .
shivan zegt
v-tec power
Maikel zegt
heb net nog wat info gevonden over de Skelta, het is weliswaar over de MKI, met “maar” 241 PK:
Chassis: Chrome Molybdenum steel spaceframe reinforced with carbon fibre and Kevlar centre tunnel and side pods
Body: Carbon fibre/Kevlar
Weight: 650kg dry. 50/50 distribution
Engine: 2-litre Honda F20C
Output: 180Kw (241hp@8500RPM)
Power/Weight: 3.61Kg/Kw
Transmission: 6-speed
Suspension: Double unequal length wishbones with inboard Proflex type shock/spring units
Brakes: Ventilated, cross-drilled 298mm discs with 4 piston callipers (f&r)
Performance (calc): 0-100km/h: 4.1 secs
0-400m: 12.1 secs
Top speed: 254km/h (low downforce spec)
de Mk II heeft 310 dus dan zou die nog sneller zijn. maar dan krijg je een idee van de power van dit gedrocht
Maikel zegt
http://www.themotorreport.com.au/254/skelta-g-force/ oja de link waar ik het vandaan heb getoverd (wel bron vermelden anders is het weer niet geloofwaardig ;) )
er staat op de site ook dat de MKI sneller is dan een Porsche GT3 RS en de Lamborghini Superleggera :shock:
Freewarefreak zegt
Inderdaad een leuke skelter. Als ie nou ook nog zo rijd als een kart dan lijkt mij dit wel het ultieme genieten. Lekker gummen met dit ding.
BananaFlip zegt
Mooi is ie zeker niet, best wel lelijk eigenlijk.
Maar 700 kg i.c.m. met 310 pk en een lekkere superchargersound, dat moet toch wel iets erg leuks opleveren.
Zeer bijzondere spot!