







Track-only en fokking dik.
McLaren maakte eerder al bekend dat alle 500 exemplaren van de gelimiteerde Senna verkocht zijn. Nu laat het merk weten dat er max 75 exemplaren van een speciale circuitversie worden gemaakt, met een prijskaartje van ongeveer 1 miljoen Britse pond (ex lokale belastingen). CEO Mike Flewitt laat ons weten:
Excelling on the track underpins the heritage of the McLaren brand and is as important and relevant today as it has ever been. The track-only McLaren Senna GTR will have more power, more grip and more downforce – up to 1,000kg – than the McLaren Senna and post even faster lap times; the very limited number of customers who secure this car will be buying the closest experience you can get to a race car without actually lining up on a circuit grid.
De gewone McLaren Senna heeft een 4-liter twin-turbo V8 met 800 pk en max 800 Nm koppel. Daarmee gaat de 1.198 kg wegende supercar in 2,8 seconden naar de 100 km/u, en er zijn slechts 6,8 seconden nodig om van stilstand naar de 200 km/u te knallen. De topsnelheid is 340 km/u.
De GTR-versie zal ongeveer hetzelfde gewicht hebben als de gewone Senna, maar krijgt wel meer vermogen en koppel. Exacte getallen worden nog niet genoemd, maar er wordt gesproken over minimaal 825 pk. Aan het uiterlijk vallen meteen de enorme voorspoiler (front splitter) en de diffuser aan de achterkant op: “The rear deck is the lowest of any McLaren and aids both aerodynamic performance and cooling, as well as helping to optimise the performance of the active rear wing.”
Japanse tuning scene @McLaren
Er stond een foto van de normale Senna op de insta van Jonny Lieberman, echt een kapotlelijk ding als je het mij vraagt. Al was het de snelste auto allertijden hoefde ik hem nog niet. Zal allemaal wel ‘functie over vorm’ zijn maar als ik dergelijke bedragen moet stukslaan wil ik er wel naar kunnen kijken zonder dat m’n netvlies terugtrekt naar Duitsland…
Wie het mooi vindt mag het zeggen.
@dare2think: ik
balls of steel!
Max en Daniel wisten dit al lang.
http://www.gettyimages.com/event/red-bull-racing-japan-674392395
Function before form gaat hier heel erg voor op.
Zouden kopers van het normale model van dit soort series op de hoogte zijn vóór aanschaf?? Lijkt me best ruk als je zo’n ding aanschaft (voor circuitgebruik, verder is de mate van lelijkheid niet fatsoenlijk meer) en dan later leert dat er een heftiger versie komt.
Ik vindt het toch wel een dik apparaat op zich, denk ook zeker dat hij er in het echt een stuk beter uitziet nog. De Aston Martin Valkyrie AMR PRO wordt ook op Geneve onthuld, die is alleen dus denk ik nog iets begeerlijker als het over circuitmonsters gaat naar mijn mening..
@teerdz: ze hadden het wel kunnen verwachten, gezien de voorgaande modellen (P1 bijvoorbeeld). Als er nu weer een bedrijf deze GTR straatlegaal maakt, zal dat weer voor McLaren een reden zijn om vervolgens ook weer een nog gelimiteerdere versie van een straatlegale GTR te maken.
Lichtelijk gestoord.
Wellicht een generale repetitie voor een beperkte LeMans series. McLaren zou in staat moeten zijn om LeMans te winnen in de LMP-klasse.
Mansory heeft McLaren overgenomen. RIP McLaren.
Een gte concept voor le mans?
Ik zie gewoon een hoop ruis op wielen..
Die splitter aan de voorkant….das toch vragen om kapot gereden te worden op een curbstone.
Ik vind hem prachtig. Natuurlijk is ‘ie hondslelijk, maar dat zal McLaren ook een zorg zijn. Deze wagen is maar voor één ding ontworpen: zo snel mogelijk een circuit rond gaan. Of dat dan een mooie auto oplevert of niet (zoals hier) is bijzaak. Die houding kan ik als autosportliefhebber erg waarderen, en daarom vind ik het ook een prachtige auto.
Dus een track focused versie van een track focused auto. Stopt ook niet vanzelf…
@autoblogger: “Exacte getallen worden nog niet genoemd, maar er wordt gesproken over minimaal 825 pk”
De grote baas zelf heeft het in zijn quote toch al over bijna 1000pk?
@gulli: je haalt pk in de war met kg?
@autoblogger: misschien ?
Mooi in de Renault f1 kleuren