Lichter, sneller, duurder, beter en gelimiteerder (333). We kennen het verhaal. De Audi R8 GT Spyder is het allemaal en mat blauw.
Het trefwoord tegenwoordig is Carbon Fiber Reinforced Plastic/Polymer. Audi heeft het ook, noemt het Ultra Lightweight Technology, en heeft de achterkant van de R8 GT Spyder hiervan gemaakt. Daarom is deze versie 85kg lichter dan het minder snelle dakloze broertje. Het totaalgewicht komt daarmee op 1640kg te liggen, 2,93 kg per pk. Tevens 100kg meer dan de Lamborghini LP560-4. De 560pk V10 zal er weinig moeite mee hebben.
Accelereren gaat net zo snel als in een Mercedes SLS AMG Roadster, 0-100km/u in 3,8 seconden. Om te laten zien dat het zo snel gaat kan je allerlei matte carbon details (laten) aanbrengen. Naast logo’s ook het frame om de voorruit heen.
Prijsje voor dit pretpakket? Een Audi R8 GT Spyder koop je, zonder CO2 straf BPM, voor €207.800,-.
exotic zegt
WOW! Wat een geweldige bak!
henkdewit zegt
Kijk dat is nou wat je noemt een auto. Daar maak je wel helemaal de blits mee. Doe mij m maar hoor.
The360box zegt
Om dan toch door een A1 gepowned te worden ;)
Rik3 zegt
Is dit nou V8 of V10?
10 hè?
Alwood zegt
@Rik3: V10, er was een stukje weggevallen.
V8 spyder hoor je erg weinig over eigenlijk…
bisazza zegt
Zag vorig weekend in Duitsland een R8 Spyder in realtime rijden in het wit. Moet zeggen dat hij er in het echt wel even imposanter uitziet. Mooie auto
sjouveur zegt
Geweldige bak! Prima kleur ook, waar kan ik me inschrijven?
jerome zegt
Mooie wagen, alleen die spoilert achterop vind ik niks.. Op de foto’s vind ik een R8 nooit zo spectaculair, maar in real-life? Fantastisch!
killioq zegt
erg leuk, maar nu ik die top-less sls heb gezien is dit weer echt te halfords voor mij. zal wel een lekker geluid hebben.
Megakix zegt
Buiten de enigzins toonbare RS5 is dit de absolute schoonheid onder de Audi’s….Vorsprung durch Techniek vertaalt zich nu óók eens richting de styling van een auto…
W115 zegt
Ik zie de meerwaarde niet van “GT”. 90% van de klanten gebruikt zoiets nooit op het circuit. Ik zou het gewoon bij de V10 Spyder laten.
Sciurida zegt
@W115: Exclusiviteit! Helaas zijn er mensen op deze planeet die er op kicken dat ze 20k meer hebben uitgegeven voor een paar carbon reepjes.
tvrspeedsix zegt
waarom heet dat ding met V10 niet R10,. zoals de V8 R8? nooit begrepen,…
Captain zegt
@tvrspeedsix:
een A1 heeft toch ook niet één cylinder?
R is gewoon het supercar voorvoegsel, zoals je Q voor suvreeks hebt en A voor de gewone… het cijfer is gewoon de positionering in het gamma
tvrspeedsix zegt
@Captain: ahja, dus het is meer toeval dat de R een cijfer 8 heeft dan bijv. een 9 of 3. anyway blijft raar in mijn opzicht.
jzaero zegt
@tvrspeedsix: Zoals hierboven al gezegd is, het is inderdaad een positionering in het gamma net als BMW en Mercedes hebben. Bij Audi is de 7 en 8 een zeer hoge klasse in hun gamma. De A7, Q7, A8 en R8 zijn allemaal vrij dure auto’s. De R8 is slaat dus gewoon op de typenaam en niet op het aantal cilinders. Bij BMW hebben ze zo ook de BMW 6 serie, 7 serie en 8 serie (oud model). De cijfers hier slaan gewoon op hoe hoog hun model in hun gamma staat.
sebasjuhh zegt
Tis nog net geen 997 Turbo!
janklaassen zegt
Wat een lekker dingetje; geweldig!
kan iedereen enthousiast van worden.
GOD zegt
@philipzuidijk: Ik niet hoor! Het mooi aan een R8 is juist het gladde uiterlijk wat bij deze teniet word gedaan door de vele lucht inlaten, spoilers etc. Gewoon een originele voor mij.
clijde zegt
@tvrspeedsix
De R10 bestond al voordat de R8 uitkwam. Er werd veel in races van o.a. de lemans mee gereden. Nu is daar weer een opvolger voor.
Yeelen zegt
@clijde: Twee opvolgers zelfs, intussen zitten we al aan de R18.
robbie zegt
@Yeelen: en zelfs 3 als je de R15+ meetelt ;)
Yeelen zegt
@robbie: Daar wist ik zelfs niets van! Die regeltjes toch, al dat geld dat daaraan wordt verkwanseld om eraan te voldoen. Zonder al die regeltjes in de autosport die elk jaar veranderen zouden er al een boel hongerlijdende kinderen gered kunnen zijn. Als de constructeurs ook aan goede doelen zouden geven. ;)
Dimglor zegt
Prachtig ding…. En dan nog matblauw… Zou misschien nog mooier zijn in donkerder blauw of in Suzuka Grey…
Ik weet wel niet of ik deze boven de Sls Amg Roadster zou verkiezen… Want die is ook wel prachtig…
Yeelen zegt
@Dimglor: Ik zou zeggen: rij ze allebei eens en maak dan je keuze! :D
love4sportcars zegt
nicee, mat blauw…