Wie hijst er zijn auto op het podium in Mexico?
Het voelt als gisteren, maar het is alweer vijf jaar geleden dat Mexico een LL Cool Jesque comeback maakte op de F1 kalender. Er waren eerder dit jaar geruchten dat de editie van dit jaar voorlopig weleens de laatste zou kunnen worden, maar inmiddels is er een dealtje gesloten waardoor Max’ favoriete Grand Prix mag blijven. Daar zijn we op zich wel blij mee. Niet alleen omdat Mexico sinds 2017 Max-land is, maar ook omdat de race best vaak voor spektakel zorgt. Eigenlijk was alleen de editie van vorig jaar, die Max met overmacht won, objectief gezien vrij saai.
De kwalificatie van gisteren bracht ons in ieder geval weer voldoende om over te praten. Verstappen leek de tweede pole uit zijn carrière te pakken, maar hij maakte in al zijn jeugdige ijver een kostbaar foutje. Het negeren van de gele vlag die hing voor de gecrashte Bottas in de laatste sector leverde hem een nóg snellere tijd op, maar uiteindelijk ook een gridstraf van drie plaatsen. Dom dom dom, want ook de tijd die Max al had staan was goed genoeg geweest voor pole. En ja, een gele vlag negeren kan eigenlijk ook gewoon niet op dit niveau natuurlijk. Dat weet Max zelf ook wel.
Door de straf van VER staan de twee Ferrari’s alsnog met zijn tweeën op de eerste rij. Hamilton is de derde man, met Verstappen daar dus achter. Omdat de Nederlander geacht wordt de snelste man op de baan te zijn belooft dat dus spektakel. Mocht hij alsnog winnen dan wacht er bij de finish een extra leukigheidje: de winnaar wordt vandaag met auto en al op een podium gehesen, zoals ze dat in de Amerikaanse racerij wel vaker doen. Dat wil je meemaken…
Start
Cruciaal is vandaag de start. Verstappen mag dan een goede pace hebben; als hij bij de start terugvalt in het middenveld wordt het natuurlijk lastig. Gelukkig heeft MV33 een goede start en kan hij mee in het kielzog van de Ferrari’s. Vettel knijpt Hamilton een beetje af, waardoor de Nederlander meteen ook voorbij lijkt te kunnen aan de Brit. Maar Lewis heeft vorig jaar nog in zijn hoofd zitten, toen hij in bocht één eieren voor zijn geld koos in gevecht met Max. Dit keer laat Lil’ Lewis zijn Mercedes brutaal staan aan de buitenkant van de bocht.
⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 1/71) ⚠️
We've got lots of debris in Sector 1
Minor contact between Hamilton and Verstappen meant they both took to the grass#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/NzydIEGVJ5
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Zowel Lewis als Max hebben pijn van deze fijne raceactie, want ze schieten met zijn tweeën de baan af. Albon en de McLarens komen zo voorbij. Geen lekker begin dus met het oog op een derde zege op rij. Omdat er ook in het achterveld weer lekker gesteggeld wordt, volgt er even een Virtual Safetycar om de baan weer een beetje op te ruimen.
GREEN FLAG (LAP 3/71)
Verstappen is down to P8 after the start#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/5FBPifQt1E
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Terwijl Hamilton zich op een of andere manier alweer snel terugvindt op de vierde plek, heeft Verstappen het lastiger. Hij rijdt voor de Toro Rosso’s, in het tweede deel van de top-10. In zijn haast om daar wat aan te doen, plaatst VER een gewaagde aanval op Bottas. Dat komt hem duur te staan. Bottas tikt Max lichtjes op de rechter achterband. Op het rechte stuk na start-finish lijkt VB77 Max puur op topsnelheid terug te pakken. Maar dan zien we dat er meer aan de hand is. MV33 heeft een lekke band…Man man man…
LAP 5/71
VERSTAPPEN PUNCTURE 😩
From the highs of Saturday… the Dutchman drops to last place#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/yyL4lb9Mwy
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
De wedstrijdleiding heeft inmiddels besloten dat de touché tussen Max en Lewis niet nader bekeken hoeft te worden. Ook Vettel komt weg met zijn ietwat bruuske verdediging ten opzichte van Hamilton vlak na de start. In de herhaling zagen we dat Vettel daarna Leclerc ook nog een kusje gaf, maar omdat het zonder erg lijkt te zijn heeft de wedstrijdleiding dat meteen al laten gaan.
Mid Race
De eerste pitstops komen al snel. Ondanks dat Pirelli dit jaar sowieso harder rubber fabriceert én hardere compounds heeft meegenomen dan vorig jaar, zitten de softs al snel aan hun eind. Norris heeft pech in de pits, want zijn crew doet iets verkeerd bij het vastschroeven van een wiel. De Brit heeft het nog soort van op tijd in de gaten en zet zijn bolide stil voordat hij de pitstraat uit is. Zijn monteurs mogen daarom even hun sprintkunsten tonen om de auto terug te duwen. Het behoeft geen betoog dat Norris hierdoor wel ontzettend veel tijd verliest. Jammer weer voor de talentvolle jongeling.
Albon komt binnen in ronde 15 vanaf P3 en heeft wel een goede stop. Toch had Red Bull misschien beter iets langer kunnen wachten, want de Britse Thai wordt als hij de pits uitrijdt voorbijgeblazen door Sainz. Zo verliest hij een rondje lang veel tijd. Dit zou hem weleens de derde stek kunnen kosten in gevecht met Hamilton.
We zien in ieder geval dat er verschillende strategieën gebruikt worden. Leclerc komt namelijk ook al snel binnen, maar Vettel rijdt gewoon lekker door. Het team vraagt hem wat hij ervan denkt om ‘Plan C’ uit te voeren. Vettel geeft te kennen dat hij dit wel ziet zitten, want tot nu toe is alles ‘peachy‘ aldus de Duitser. Ook de beide Mercs rijden nog lekker even door. Vrijheid is immers een volgetankte Mercedes.
Nog meer pitstopproblemen! Antonio Giovinazzi komt in ronde 22 naar binnen vanaf P8. Maar ook de Italiaan heeft te kampen met een band die niet op de auto geschroefd wil worden om onscrupuleus weggegumd te worden. In dit geval is het de rechter achterband. Als Gio gasgeeft lazert het wiel van zijn auto. Dat is dus arrivederci goed resultaat. Magnussen rijdt ondertussen opzichtig in de weg van Verstappen, die nog op weg is om een paar puntjes te sprokkelen.
LAP 23/71
Verstappen tags Magnussen in pursuit of P13 😬#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/bJNdQdTtE6
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Lewis komt binnen in ronde 24 en wisselt naar hard rubber. Dat signaleert dat LH44 voor de eenstopper gaat. Vooraan het veld blijft Vettel de rondjes wegbeuken, maar erg hard gaat hij niet meer. Bottas, die nu tweede rijdt, is aanzienlijk sneller. De Ferrari vreet dus weer iets sneller door de banden heen. Wel heeft Vettel nog een buffertje naar zijn naaste belager, maar als de Duitser nu stopt, dan komt hij achter HAM weer de baan op…
Diezelfde HAM is er echter niet zo zeker van dat zijn team de juiste beslissing gemaakt. Lewis klaagt en zeurt wederom dat zijn team hem in zijn ogen te vroeg naar binnen heeft gehaald. James Vowles acht het uiteindelijk noodzakelijk om de grillige stercoureur gerust te stellen dat hij nog steeds de race kan winnen. Het is zo een beetje een onoverzichtelijk race waarin het niet helemaal duidelijk is wie de beste kaarten in handen heeft.
LAP 36/71
Vettel encounters the scrapping Sainz and Gasly…
And very nearly gets into trouble 😬#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/zLe7Nkr4RY
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Vettel lijkt het gaatje met Bottas toch stabiel te kunnen houden, maar heeft dan even pech met achterblijvers. Hij komt achter de vechtende Sainz en Gasly terecht en verliest daar zomaar een seconde of 2,5. Bottas komt aan het eind van ronde 37 naar binnen en zal nu misschien toch een undercut jegens Vettel gaan proberen. Maar dat lukt de Fin niet, mede omdat hij een paar McLarens voor zijn neus heeft. Die oranje papaya’s gaan trouwens helemaal niet lekker, want ook Sainz is inmiddels om een of andere reden helemaal door het middenveld heengezakt.
Leclerc rijdt nu aan de leiding. Hij is een keer gestopt en daarbij van mediums naar mediums gegaan. Sowieso zal hij dus nog een keer moeten stoppen. Op de tweede plaats rijdt Hamilton. Hij is eveneens een keer binnengeweest, maar daarbij van mediums naar hard rubber gegaan. In theorie zou hij dus de race uit kunnen rijden. Albon rijdt op plek drie, met dezelfde strategie als Leclerc. Daar weer kort achter rijden Vettel en Bottas, die in principe hetzelfde schema hebben gevolgd als Hamilton, alleen veel verser rubber hebben omdat ze hun stops later gemaakt hebben. Spann0nd…
LAP 43/71
Leclerc finally pits from P1, but it's *another* slow stop!
The rear-right just didn't want to attach… he rejoins fourth#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/4FIKj6QVIH
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Leclerc komt in ronde 44 binnen voor zijn tweede stop. Het gaat ook bij de Monegask niet helemaal goed met een wheelgun. Toch raar, zo zie je het nooit, zo is het een paar keer raak in één race. Leclerc verliest kostbare secondes. Hamilton pakt nu de leiding over, maar Vettel en Bottas rukken achter hem op. Het goede nieuws voor Hamilton is dat Ricciardo een epische stint rijdt op hard rubber. Na 46 rondjes rijdt hij in zijn Renault nog steeds nieuwe personal bests. De Ozzie rijdt nu trouwens op de zesde plaats, vóór Max Verstappen die toch wel weer aan epische inhaalrace bezig is. De Nederlander rijdt trouwens ook al ontiegelijk lang op een setje hards, die hij na zijn lekke band in de beginfase heeft laten monteren. Het enige wat het allemaal iets minder tof maakt, is de gedachte wat had kunnen zijn…
Finish
En dan…zitten we opeens naar een soort treintje te kijken in afwachting van wat hopelijk nog komen gaat. De top-4 rijdt binnen een seconde of vijf van elkaar, maar komt het nog tot een aanval van de een of de ander? De banden van Hamilton zijn weliswaar oud, maar zoals gezegd hebben anderen al laten zien dat je er heel lang een prima tempo op kan blijven rijden. Vettel zit aan het touwtje dat zo’n tweeëneenhalve seconde lang is en lijkt niet echt dichterbij te kunnen komen. Bottas kan SV5 op zijn beurt makkelijk blijven volgen, maar maakt geen aanstalten de Duitser te verschalken. Leclerc is aan het trappen om bij Bottas aan te sluiten, maar vergaloppeert zich daarbij. Wordt dit een epische slowburner of gewoon een ouderwetse nachtkaars?
Vettel verkleint het gat even tot minder dan twee seconden, maar het team van Mercedes stelt Lewis de speciale ‘overtake’-stand beschikbaar, waardoor hij weer uitloopt tot 2,5 seconden voorsprong. Met nog vijf rondjes te gaan krijgt Seb te horen dat hij ‘mode Lion’ mag gebruiken. De leeuwenmodus werkt een beetje, maar lang niet voldoende. Zo pakt Lewis zijn 83ste overwinning uit zijn carrière. Vettel wordt tweede en Bottas maakt het podium compleet. Leclerc zal teleurgesteld zijn met de vierde plaats.
Red Bull pakt de plekken vijf en zes, met Albon voor Verstappen. Er had zoveel meer in gezeten, maar ja, zo gaat dat soms. Perez houdt stand tegen Ricciardo voor de zevende plek, een knap resultaat voor eigen publiek. Kvyat wordt aan de finish negende, maar in de herhaling zien we dat hij Hulkenberg een tikkie heeft gegeven. Dat kan nog weleens een straf worden. De lachende derde in dat geval is Gasly, die voorlopig als tiende gekwalificeerd wordt. In het achterveld is er nog een bizarre ontwikkeling: Russell finisht op eigen kracht vóór een niet-Williams!1!! En dan nu even die schoenen met sporen uit de kast trekken, want de volgende is in Texas!
UPDATE: Kvyat heeft een strafje gekregen voor de touché met Hulkenberg in de slotfase. Hij valt hiermee terug naar de elfde plaats. Teamgenoot Gasly neemt de negende plaats over en Hulkenberg zelf wordt nu als tiende geclassificeerd.
De volledige uitslag
1. Hamilton – Mercedes
2. Vettel – Ferrari
3. Bottas – Mercedes
4. Leclerc – Ferrari
5. Albon – Red Bull
6. VERSTAPPEN – Red Bull
7. Perez – Racing Point
8. Ricciardo – Renault
9. Gasly – Toro Rosso
10. Hulkenberg – Renault
11. Kvyat – Toro Rosso
12. Stroll – Racing Point
13. Sainz – McLaren
14. Giovinazzi – Alfa Romeo
15. Magnussen – Haas F1
16. Russell – Williams
17. Grosjean – Haas F1
18. Kubica – Williams
DNF
Raikkonen – Alfa Romeo
Norris – McLaren
brammetjedeb zegt
Jammer. Wel het beste publiek ter wereld hoor ik net.
VeniVidiVici zegt
@brammetjedeb: Uit de mond van Hamilton zeker ?
brammetjedeb zegt
@venividivici: wie anders…
Erik zegt
@brammetjedeb: zelfs Vettel vond dat tijdens het interview met Button.
brammetjedeb zegt
@erik2907: grote kans dat het het beste publiek ter wereld is, het zag er gezellig uit! Maar volgende week zegt hij het weer als hij kampioen is geworden en in Brazilië roept hij het weer…. Te grappig gewoon..
pomoek zegt
Het probleem voor Verstappen heet dit weekend Valteri. Jammer, maar duidelijk dat er in de F1 niet zoiets bestaat als een sure thing. Mooie race verder!
katoenboer zegt
@pomoek: het is de laatste tijd elke keer wel wat. Ik begin langzaam aan Verstappen te twijfelen…
VeniVidiVici zegt
@katoenboer: Ik zou naar zijn spelersbus gaan en ordinair roepen “schaam je kapot, schaam je kapot”. Ow… wacht…
skinny058 zegt
@katoenboer: Waar twijfel je precies aan dan?
katoenboer zegt
@skinny058: zijn ’talent’
rolov zegt
@katoenboer: hij reed laatste met een lekke band en eindigt 6. Best aardig vlg mij
katoenboer zegt
@rolov: Begrijp mij niet verkeerd, hij is zeker niet slecht. De eerste helft van dit seizoen reed hij ook gewoon goed. Alleen het is nu telkens iets anders, of een lekke band, slechte start etc. Het ligt dan ook vaak aan een andere coureur en we stellen ons voor wat voor resultaat hij had kunnen behalen zonder dat incident.
stfu zegt
@rolov: dat lukt bijna iedereen wel die in een Merc of Ferrari zit. Achteraan starten is bijna altijd eindigen in de top 6 met een van de 3 topmerken. Bijna niet meer bijzonder te noemen.
ericd zegt
@katoenboer: Yep, wat een sof dreigt het staartje van het F1 seizoen te worden voor Max. Overigens opgemerkt dat het keren van de kansen is gekomen met het vertrek van Gasly en de komst van Albon?
troljedemoeder zegt
@pomoek: Het probleem van Verstappen dit weekend is Verstappen.
retetikker zegt
Maxico
viezefreddyw zegt
Hmmm… Best nog wel een race maar helaas werd het niet de race waar ik op hoopte. Pech voor Verstappen, hier had hij weinig aan kunnen doen. Maar hij heeft door zijn domme fout van gisteren er voor gezorgd dat hij in deze situatie terecht kwam.
Mexico wel geweldig qua entourage. Zo ziet Hamilton dat ook want het is wel echt ‘the best crowd i’ve ever seen.’ Alweer… Erg voorspelbaar.
brammetjedeb zegt
@viezefreddyw: mwo. Had ook kunnen wachten met inhalen?
viezefreddyw zegt
@brammetjedeb: Hmm, ja misschien. Ik vind het altijd wel mooi als er ingehaald word op plekken waar je het niet verwacht.
brammetjedeb zegt
@viezefreddyw: dat zeker! Heerlijk, maar wel riskant…
viezefreddyw zegt
@brammetjedeb: En aan de andere kant heb je ook weinig kans om een Mercedes in te halen op zo’n lang recht stuk. Ook met DRS.
brammetjedeb zegt
@viezefreddyw: haha, en andersom had hij max gelijk weer terug gepakt. Beetje koffiedik kijken dit. Lekker he! ?
viezefreddyw zegt
@brammetjedeb: Haha inderdaad. Lekker speculeren over dingen waar wij geen weet van hebben.
pomoek zegt
@brammetjedeb: vond hem bij de eerste bocht juist extreem voorzichtig, hij gooide het gat voor Hamilton bewust niet dicht, denk ik. Daardoor kon ie er naast komen. Maar goed. As.
brammetjedeb zegt
@pomoek: ja, remde vroeg. Denk niet dat hij hammie daar had verwacht. En in het stadion stuurde bottas net te vroeg in. Was eigenlijk een top actie, zonde dat hij een lekke band krijgt…
dieselkameel zegt
@viezefreddyw: In de eerste ronde win je geen race. Ik had gehoopt dat Verstappen iets voorzichtiger zou zijn. Hij had de pace gehad om er later voorbij te gaan.
viezefreddyw zegt
@dieselkameel: In de eerste ronde deed hij toch niet veel fout? Zijn lekke band liep hij op in ronde 5 dacht ik.
dieselkameel zegt
@viezefreddyw: Wanneer hij in de 1e bocht iets slimmer was geweest, had hij de situatie met Bottas nooit gehad. Maar bij Bottas had hij ook slimmer kunnen zijn hoor, misschien was het met DRS al mogelijk geweest.
Rick-dos zegt
Ik wil ff Max bedanken dat hij de keuze tussen F1 kijken en NBA GSW-OKC wat makkelijker heeft gemaakt na de eerste ronde. Zat in dubio maar de keuze snel gemaakt. Helaas is de wedstrijd na de eerste helft ook wel gespeeld…Niet echt een hele fijne sportavond dit…
viezefreddyw zegt
@rick-dos: Met PSV-AZ en Ajax-Feyenoord toch wel een heerlijk sportdagje, of niet?
Rick-dos zegt
@viezefreddyw: Helaas. Dat waren ook wedstrijden die al snel beslist waren. Rugby tussen Wales en Zuid Afrika was nog wel spannend.
SpeedGeek zegt
@Rick-dos: had je verwacht dat GSW zo zou worden weg gezet? ? Curry komt als enige basketballen maar heeft nog last van zijn zomer dip. Klay kan maar beter snel terug komen.
Rick-dos zegt
@speedgeek: Niet tegen OKC nee. :) Die zijn wel heel ver teruggevallen ondanks dat ze nog steeds Curry, Green en Dlo hebben. Legt gelijk het manco van small ball bloot. Leuk Green als center maar als je geen shooters om je heen hebt dan gebeurt er dit.
Gelukkig gaan mijn Lakers juist de andere kant op na jaren van frustratie. ?
SpeedGeek zegt
@Rick-dos: Draymond is in mijn ogen ook niet echt een pure Center. Eerder een PF. Ben groot fan van Curry en Klay dus ik durf de NBA app niet meer te openen deze weken.
Ben benieuwd hoever LBJ en Davis het gaan schoppen. Ze moeten sowieso nog even werken aan hun spel maar dat komt wel.
Als het tot een WCF komt tussen LAL en LAC, wie wint hem dan?
Rick-dos zegt
@speedgeek: Niet omdat ik een Laker fan ben maar denk dat de Laker team meer lengte heeft en meer ruimte voor groei heeft dan de Clippers. Misschien dat ze de eerste wedstrijd tussen de twee hebben verloren maar wil weleens zien hoe dat er uitziet in mei of juni. Wellicht dat de Lakers nog Iguodala kunnen toevoegen als hij uitgekocht wordt.
jaapiyo zegt
@rick-dos: Green is sowieso ontzettend overrated.
Rick-dos zegt
@jaapiyo: Hij is niet slecht maar denk idd ook dat hij een beetje overrated is. Zelfde geldt trouwens voor Dlo.
SpeedGeek zegt
@jaapiyo: Mhuah als je zag wat hij tijdens de playoffs va 2019 deed, bijna gemiddeld een triple double.
appeltaartislekker zegt
Dus Albon heeft het wéér beter gedaan dan Verstappen? *Pakt popcorn*
brammetjedeb zegt
@appeltaartislekker: dat wil je ook?
Edge zegt
@appeltaartislekker: In punten wel, maar niet profiteren van de problemen bij Verstappen en Hamilton en vervolgens ook nog 20 seconden achter de leider finishen is toch geen goede look. Albon moet nog een stapje beter dan dit. Zonder problemen vijfde worden als Verstappen uit de running is is niks bijzonders in een Red Bull.
brammetjedeb zegt
@Edge: precies. had max het gewoon van pole af kunnen maken had ie er 40 seconden achter gezeten. Gewoon een klasse minder.
viezefreddyw zegt
Wat is dat voor clown op het podium?
ricksmits zegt
@viezefreddyw: dat was ff awkward ? beetje popie jopie aan de coureurs gaan trekken met zn selfiestock en toen ook nog even door Vettel weggewuifd worden
wif1 zegt
@ricksmits: Tiesto… Die was nog niet gesignaleerd, dat verklaart alles.
VeniVidiVici zegt
@wif1: Sowieso waardeloos van Ziggo. Geen reet van gezien!
aapuitdemouw zegt
Wat Hamilton was niet zo netjes als je het goed terug kijkt. Hij had wel zo’n belachelijke dit gas dat hij de controle volledig kwijt was en Max moest daardoor het gras op. Daarna als je de beelden goed terug kijkt zie je Bottas eerst wegsturen als Max er naast zit en dan stuurt hij vol op het achterwiel van Max. Feitelijk genaaid 2x door Mercedes
bassx zegt
@aapuitdemouw: Als je nóg beter kijkt zie je dat Max Lewis naar buiten duwt in de bocht ervoor. En zoals Horner tijdens de race al zei: “it’s just hard racing”.
aapuitdemouw zegt
Excuses voor de shitty autocorrect die niet correct
hamerhaai zegt
Jammer van die +4sec van LeClerc op die pitstop.
Had anders al veel sneller zonder pushen achter Bottas gezeten, binnengehaald, voorbijgelaten door Vettel en met betere bandjes poging op Lewis. Helaas.
Kon alsnog wel overigens, maar moest te veel pushen en na die blokkerende voorband laten schieten.
fastforward zegt
Geen grootse race en Pirelli verpest de race door te harde banden mee te nemen.
cpp1 zegt
Het begint er zo onderhand sterk op te lijken dat Verstappen de ellende over zichzelf afroept. Net zoals zijn pa. Ik moet nog maar zien of dat deze man ooit kampioen gaat worden.
poes zegt
@cpp1: met z’n huidige onvolwassen verwende gedrag gaat hij dat ook zeker niet worden
hehe zegt
Waarom heeft Albon op het laatst geen stop gedaan om snelste ronde te proberen? Van mij mocht hij driver of the day worden
johnwaters zegt
Oei, weer eindigen achter die Thai die pas zijn eerste halve seizoen rijdt. Max rijdt in derde klasse tegenwoordig.
kempenaer zegt
Ben wel benieuwd naar de feiten. Wie heeft dit seizoen in ronde 1 de meeste touchés gehad.
Wie heeft in de eerste ronde de meeste plaatsen verloren.
Verstappen is snel, maar laat hem toch eens iets minder risico nemen in de eerste paar bochten. Dan kun je vervolgens met de grote jongens mee gaan rijden. Dat is op dit moment een stuk leerzamer voor hem dan via de achterhoede naar de top van het middenveld te rijden, dat beheerst hij al uitstekend.
Het lijkt me beter dat hij eens tien races gaat richten op een top 4 plek halen en geen contact maken in de eerste ronde. Het zou me niet verbazen dat met die instelling, de resultaten zelfs beter zullen worden en nogmaals ook waardevoller voor het leerproces, ook qua wedstrijdstrategie.
aapuitdemouw zegt
@kempenaer: een clean overtake op Bottas die eerst weg stuurt en ruimte geeft en dan ineens te vroeg weer instuurt. Daar kun je niets tegen beginnen. Niet inhalen is ook geen optie want elk kansje wat zich voor doet moet hij pakken. Hou er rekening mee dat hij nog steeds op rechte stuk wat te kort komt.
peug206 zegt
En toch flikt die vowles het weer. Precies de juiste momenten om te pitten en daardoor wint hamilton weer de race
spylegion zegt
Strakke huurmoordenaarsactie van Bottas op Verstappen; zijn voorvleugel als mes gebruikend en de rest van de wereld zwijmelt door..
Kvijat straf voor eenzelfde actie en dit, omdat niemand het door heeft van het zombievolk, ongestraft.
Vies ventje die Bottas.
aapuitdemouw zegt
@spylegion: ja je ziet het zo overduidelijk. Eerst ruimte maken en dan vol indraaien op dat wiel. Triest
neleev zegt
Verstappen reed een dijk van een race maar had zaterdag kunnen voorkomen dat hij zondag in de clinch kwam te liggen. Zonde. Verder heeft HAM het wel heel erg goed gedaan zo!