Wie zwengelt de ongebruikte rollercoaster weer aan en schrijft de Grand Prix van de Eifel op zijn naam?
We vervloeken het wederom oprukkende Coronavirus natuurlijk met passie, maar zoals een bekend filosoof ooit zei heeft elk nadeel ook zijn voordeel. Zelfs voor de grootste nadelen geldt dat. Als we bijvoorbeeld kijken naar de F1, hebben we natuurlijk veel te lang moeten wachten op het seizoen van 2020. Maar nu het eenmaal los is gegaan, hebben we om de haverklap races. Bovendien worden die races gedeeltelijk gehouden op epische circuits waar normaal gesproken niet (meer) geracet wordt.
Zo staat er vandaag weer een race op de Nürburgring op de kalender. Dit terwijl Duitsland de F1 eigenlijk al de rug had toegericht. De immense populariteit van Schumacher gaf de F1 in die Heimat een enorme boost, maar sinds het vertrek van de Rekordmeister is de interesse tanende. RTL kapt er volgend jaar mee en de Duitse Grand Prix leek een ding van het verleden. De Nürburgring zag echter een kans om alsnog een F1 race naar zich toe te trekken toen Liberty Media wat circuits nodig had.
Zo zie je dat het gek kan lopen. Dit weekend zou Mick Schumacher eigenlijk zijn debuut gemaakt hebben, ware het niet dat de vrijdagtrainingen dankzij mist niet door konden gaan. Ook kwam Hulkenberg ineens terug in een racezitje omdat Lance Stroll gisteren te ziek was om zich te kwalificeren. De directeur van RTL Duitsland heeft zich al laten ontvallen dat een terugkeer van de sport in zijn programmaportefeuille niet ondenkbaar is…
Maar goed, dat gaat over de toekomst van de sport, eerst hebben we de realiteit van de dag. Gisteren in de kwalificatie wist VB77 eindelijk weer eens LH44 af te troeven. Verstappen kwam in de buurt van de Mercs, maar moest genoegen nemen met de derde plaats. Als Lewis vandaag wint, dan evenaart ‘ie op ‘vijandige grond’ het record aantal overwinningen in de sport van Der Michael. Maar lukt dat ook, of moet Lewis deze mijlpaal andermaal uitstellen? En wat kan Hulkenberg vanaf P20? We gaan het zien.
Start
Hamilton komt beter weg dan Bottas en lijkt de leiding te pakken. Maar Bottas 5.43 vecht terug aan de buitenkant van bocht één en pakt zowaar de eerste positie terug. Ongekende vechtlust van de Fin. Achter het Mercedes-duo komt Verstappen weer niet super van zijn plek, althans niet in vergelijking met Leclerc die naast hem staat. Gelukkig kan de Nederlander wel net zijn derde plek houden. Dat blijkt al snel erg belangrijk te zijn.
Leclerc rijdt namelijk een veel lager tempo dan de Mercs. De mannen die achter de Monegask rijden zitten zodoende klem. Direct achter CL16 rijdt Daniel Ricciardo, die bij de start Albon verschalkt en daarbij een tikkie op het achterwiel krijgt van AA23. Het duurt negen rondjes voordat Ricciardo Leclerc kan passeren. Op dat moment heeft hij al zestien seconden achterstand op de leiders.
Albon heeft dan al weer een stop gemaakt en is ver teruggevallen. Norris is chagrijnig op de radio als zijn team hem laat weten dat hij een waarschuwing heeft voor het negeren van track limits. De Brit knokt met Leclerc en wil zich daar op focussen. Charles gaat echter ook voor een vroege stop in ronde 11 en ziet zo’n beetje het hele veld aan zich voorbij vliegen. Teamgenoot Vettel is lekker aan het knokken met de Hazen en Alfa’s en gaat wederom voor een Vetteletje. Hij gaat in de rondte en moet de pits opzoeken. Ook Grosjean voelt de pijn, alleen dan in letterlijke zin. De Fransman heeft kennelijk een stukje van de auto van Raikkonen tegen zijn hand aan gehad. Die doet nu auw.
Opeens zien we dan Hamilton buitenom voorbij gaan aan Bottas in de tweede bocht. Is de Brit door zijn team voorbij geloodst aan zijn wingman? Neen. In de replay zien we dat Bottas zich verremt in bocht één. Hamilton ruikt zijn kans en verschalkt de Fin vakkundig. VB77 zal nu ook ongewild snel de pits op moeten zoeken, want zijn banden zijn naar zijn grootje.
Mid Race
Het is ondanks de koele omstandigheden sowieso geen goede dag voor Finnen, want ook Raikkonen gaat in de eerste bocht de fout in. In tegenstelling tot Bottas maakt de veteraan daarbij echter ook een slachtoffer. De achterkant van de Alfa glibbert weg en daardoor zeilt Raikkonen tegen de Williams van Russell aan. De FW43 is daarna super stuk en kan niet verder. De wedstrijdleiding last een VSC in om de auto achter de boarding te slepen.
Dat is goed nieuws voor Hamilton en Verstappen, die nu kunnen stoppen en daarmee minder tijd verliezen dan normaal. Verstappens stop is beter dan die van Hamilton en de Nederlander wint daarmee een seconde van zijn vier seconden achterstand terug op HAM. Als de VSC eindigt zit Kvyat even niet op te letten. Albon profiteert van een foutje van de Rus, maar wat daarbij niet nodig was geweest, is dat hij Daniil keihard afsnijdt. Kvyat verliest hierbij zijn voorvleugel en moet een heel rondje doorbikkelen zonder downforce.
De koude eist vervolgens zijn tol op de techniek, zo lijkt het. Eerst zien we Bottas langzaam rondrijden. Wanhopig vraagt de Fin zijn team wat hij kan doen. Dat team antwoord dat hij maar binnen moet komen om de auto stil te zetten. Wederom treft de pech bij Mercedes dus de kant van BOT in de garage. Dat kan VB77 er absoluut niet bijhebben in zijn toch al vrij moeizame strijd tegen LH44.
Maar niet alleen Mercedes heeft technische malheur. Na Bottas vallen ook Ocon en Albon uit en klaagt Norris over verlies van power. Albon had er toch al geen zin meer in, want volgens hem maakten de Alpha Tauri’s het hem veel te moeilijk om in te halen. Misschien gaat Hulkenberg vandaag dan toch voor het podium. De Duitser is in ieder geval al sneaky de top-10 binnengeslopen, maar hij is wel nog niet gestopt.
Ricciardo heeft zijn (eerste?) stop al wel achter de kiezen en de Ozzie schuift door naar P3 als Perez en Norris stoppen. Norris komt daarbij nog wel voor Perez op de baan, maar de Mexicaan gaat vervolgens met een mooie move voorbij aan de Brit. Lando lijkt steeds meer last te hebben van zijn technische issues en doet geen moeite om teammaat Sainz op te houden. De Spanjaard kan vervolgens de jacht openen op Perez, die heftig in de clinch ligt met Leclerc. Er wordt zo lekker gevochten in het middenveld, maar wel op enorme afstand van de leiders.
Hamilton sluit in ronde 39 namelijk al aan bij Norris voor het op een rondje zetten. Bizar hoe groot dat snelheidsverschil toch blijft. LH44 controleert de race na het wegvallen van Bottas vrij simpel zoals we dat kennen. Verstappen blijft op gepaste afstand volgen. Achter de Nederlander rijdt Ricciardo dus rond, hoewel ‘achter’ in deze wel een ruim begrip is. De Ozzie ligt na tweederde race op zo’n vijftig seconde achterstand van onze kersverse eligible bachelor.
Voor Norris is de lijdensweg voorbij in ronde 44. De McLaren geeft eindelijk de geest. De pissige Engelander zoekt een ouderwetse witte klapstoel op om even op te stoven. Zijn McLaren wordt ondertussen ook best heet, getuige de rook die uit het achteronder komt. Het is even de vraag wat de wedstrijdleiding nu doet. De auto lijkt met een dubbel gezwaaide gele vlag of VSC prima weggetakeld te kunnen worden. Maar de Amerikaanse invloeden laten zich wederom gelden! Lekker lekker, we krijgen een echte safetycar.
Bijna iedereen besluit hierop binnen te komen voor (semi-)vers rubber. Misschien had Verstappen door kunnen rijden om track position te pakken op Lewis. Aan de andere kant ben je dan ook potentieel een sitting duck voor iedereen die wel stopt. Leclerc en Grosjean gaan wel voor de alternatieve strategie en schuiven daarmee op naar P6 en P7. Tsja, als je niks te verliezen hebt…
Omdat alle gelapte coureurs de safetycar mogen inhalen, duurt de safetycar-periode best lang. Dit tot ergernis van Lewis en Max, die beiden klagen dat alle temperatuur die ze nog in hun banden hebben nu als sneeuw voor de zon verdwijnt. Uiteindelijk gaan we bij het ingaan van ronde vijftig weer los voor een sprintrace van tien rondjes tot het eind.
Finish
Lewis doet een sûr place richting de Veedol Chicane. Max lijkt scherp te zijn, maar mist uiteindelijk alsnog de boot. Hij geeft een paar autolengtes toe op Lewis bij het opkomen van het rechte stuk. Ricciardo en Perez zitten veel dichter achter Max dan Max achter Lewis. Ricciardo doet zelfs een aanvalletje op MV33 richting bocht één, maar neemt niet alle risico. Max pareert en houdt P2. Ricciardo op zijn beurt weet Perez voorlopig achter zich te houden in de derde knik.
Realistisch gezien zit daar ook het spannendste gevecht van de race. Perez’ Racing point lijkt meer race pace te hebben dan de Renault, maar ja, kom er maar eens langs. Het voordeel voor de honingdas is ook dat met name de bandenslijtage in het voordeel is van Perez, maar na de tweede stop is dat voordeel voorlopig even weg. Leclerc rijdt op mediums en krijgt Gasly als snel om zijn oren voor P6. Achter de Monegask rijdt nu Hulkenberg, met daar weer achter Grosjean en Giovinazzi.
Achter de top-10 verschalkt Vettel zes rondjes voor het einde nog even Latifi. Een ronde later gaat hij wheelbangend langs Magnussen voor P11. Met nog twee rondjes te gaan ruikt Vettel een puntje en sluit hij aan bij Giovinazzi. Die zal er met het vooruitzicht dat Mick Schumacher in de coulissen staat te wachten echter veel aan gelegen zijn weer eens de top-10 te halen. Grosjean op P9 kan zelfs voor de eerste keer dit jaar naar de punten. Ook voor hem dreigt de exit uit de sport volgend jaar. Kennelijk kunnen sommige coureurs dan toch opeens wat extra’s.
Uiteindelijk verandert er niks meer. Hamilton pakt ‘m en evenaart dus Michael Schumacher qua aantal overwinningen. Onze Max wordt tweede en grist in de laatste ronde nog even de snelste ronde uit de handen van Hamilton. Ricciardo boekt een afspraak voor Cyril Abiteboul bij de tattoo-shop, door P3 te pakken. Het is het eerste podium voor Renault sinds hun comeback in de sport na de overname van Genii/Lotus.
Perez wordt vierde, voor Sainz, Gasly, Leclerc, Hulkenberg, Grosjean en Giovinazzi. En zo komt een interessante race ten einde. Op naar de volgende race in Portugal op het circuit van Portimao. Alweer zo’n mooi baantje waar normaal niet geracet wordt in de F1…
Volledige uitslag Formule 1 de Eifel 2020
- Hamilton – Mercedes
- VERSTAPPEN – Red Bull
- Ricciardo – Renault
- Perez – Racing Point
- Sainz – McLaren
- Gasly – Alpha Tauri
- Leclerc – Ferrari
- Hulkenberg – Racing Point
- Grosjean – Haas F1
- Giovinazzi – Alfa Romeo
- Vettel – Ferrari
- Raikkonen – Alfa Romeo
- Magnussen – Haas F1
- Latifi – Williams
- Kvyat – Alpha Tauri
DNF
Norris – McLaren
Albon – Red Bull
Ocon – Renault
Bottas – Mercedes
Russell – Williams
svdv zegt
Leuk voor Ricciardo!
eirmakk zegt
@svdv: en voor Cyril
brammetjedeb zegt
Leuke race. Maar ben dat mercedes toch echt beu. Buiten de dnf is dat ding wel zo superieur….
erikabarth zegt
Ik ben vooral Max beu.
paulvtec zegt
@erikabarth: ik ben mensen beu die het beu zijn…
brammetjedeb zegt
@erikabarth: ik albon…
jules713 zegt
Staat genoteerd..!!
lekkerlinksrijden zegt
Max nog ff stiekem de snelste ronde gepakt, toch een extra punt. Ricciardo 3e erg leuk voor hem en Renault. Voor de rest was het begin leuk en tot de safetycar met vlagen saai.
ericd zegt
Mooi moment dat Ham de helm van Schumacher kreeg aangereikt. Sjittes, moeten we nou weer 2 weken wachten tot de volgende F1 race? Banden worden koud.
viezefreddyw zegt
De fantasie van Jaapiyo blijft me verbazen. Heerlijke header weer!
Leuke race gezien, ik gun het Ricciardo heel erg. Wel een beetje geluk gehad met de vele uitvallers voor hem maar goed, dan moet je er wel zijn. Net als Hulkenberg, wat is dat leuk!
En Lewis, tja. Ongenaakbaar. Weer erg sterk gereden wat we gewend zijn en wat een mooi moment met Mick Schumacher en het schenken van een helm van vader Michael.
vaakbenjetebang zegt
@viezefreddyw: Dat moet voor Mick Schumacher toch ook een heel moeilijk moment geweest zijn, kan ik me zo voorstellen. Wel mooi dat-ie het doet en misschien ook wel mooi dat het dan uitgerekend op de Nürburgring moet gebeuren.
banderas zegt
Iedereen zeikt altijd op Lewis maar hij is vaak wel erg respectvol. Zag je ook goed toen hij de helm kreeg. Eigenlijk best een goede gast maar wordt vaak niet zo goed begrepen heb ik het idee. Afijn, fantastische race om te zien. Graag vaker circuits met een rotbocht.
Richmond zegt
@banderas: mwah, hij heeft goede kwaliteiten in zijn persoonlijkheid. Maar ook veel zeurende kwaliteiten en veel kijk mij belangrijk zijn.
grasvreter zegt
Vorige race kreeg ie straf en ging het niet zo lekker, vraagt een journalist ernaar, is het hey ik wil de fans bedanken doei. Hij is (1 van) de allerbeste coureur(s) ooit, maar een heel slechte verliezer.
porker zegt
@grasvreter: dat zijn alle echt toppers. Kijk maar eens the last dance op netflix hoe het Michael Jordan verging. En deze was totaal niet politiek geëngageerd en dat werd ook niet in dank afgenomen. Zeikers zullen er altijd wel zijn.
Rick-dos zegt
Kunnen we het nu eindelijk met elkaar eens zijn dat Albon niet in die tweede RBR hoort te zitten? Ik bedoel: “they race me so hard!”
Dat is echt een instelling van lik mijn vestje. Daar kom je echt niet verder mee.
Wel mooi om te zien dat RBR weer dichterbij aan Mercedes is gekomen. Wellicht wat finetunen dat ze er echt weer bovenop zitten.
harrie zegt
Ja die is wel klaar na vandaag.
Ben benieuwd of ze Gasly weer aandurven, of dat ze Hulkenberg na deze race nog gevraagd hebben voor een kop koffie.
Rick-dos zegt
@harrie Ik denk niet dat Gasly veel beter zal zijn. Volgens mij zijn Gasly en Albon prima coureurs voor AT. Ze zouden Hulkenberg een kans kunnen geven, maar ze moeten een coureur vinden die constant is en in de buurt kan blijven van Vestappen. Feitelijk moeten ze een tweede Bottas vinden.
grasvreter zegt
Kvyatt eruit, die is ‘oud’ wordt nooit meer beter. Albon terug naar Toro. Hulkenberg jaarcontract geven, blijf maar mininaal binnen een halve seconde van verstappen, succes. Niet gelukt? Volgende.
Richmond zegt
@Rick-dos: in de race is bottas niet in de buurt van Hamilton. Hij heeft het geluk met afstand de snelste auto te hebben. Dan valt het gebrek aan talent minder op.
jules713 zegt
Bottas heeft absoluut geen gebrek aan talent. Hij heeft alleen de pech om één van de meest succesvolle en consistente coureurs aller tijden als teamgenoot te hebben
rollingstoned zegt
@jules713: Bottas kan goed kwalificeren en vooraan rijden, maar het ontbreekt hem toch echt aan racecraft.
ouwedibbes83 zegt
@Rick-dos: de Hulk is een verstandige keuze, Perez reed vandaag ook niet gek. Mochten RB echt zelf verder willen gaan met de ontwikkeling vh Honda blok, dan neemt Checo ook aardig wat sponsorgeld mee.
rollingstoned zegt
@ouwedibbes83: Perez gaat naar Haas.
Van Epschoten zegt
@ouwedibbes83: En Perez heeft bewezen om in lastige situaties juist sterker te worden, hoewel ik qua persoonlijkheid meer voor Hulk zou kiezen, kiest het verstand voor Perez. Tel daar het sponsorgeld bij en je bent klaar.
Van Epschoten zegt
@harrie: Zal me niks verbazen als zijn uitvalbeurt gewoon een ontslag op staande voet is wat wordt afgedaan als technisch probleem.
550maranello zegt
@Rick-dos: ik was eigenlijk wel teleurgesteld da HAM op een gegeven moment elke ronde 4 tot 5 tienden sneller was dan VER. Na de safety car ook geen centje pijn. Ik zie nog niet dat Red Bull de afstand significant heeft verkleind eerlijk gezegd. Wel lekker dat VER in de laatste ronde nog even de snelste ronde pakt.
Rick-dos zegt
@550maranello Je zag het vooral aan het begin van de race. Het gat tussen hem en Bottas bleef constant op 3,3 seconden en Hamilton op 1,5 seconden. Normaliter zou dat gestaag opgelopen zijn maar dat gebeurde niet. Ik denk na de pitstops en het uitvallen van Bottas hij het allemaal wat meer liet vieren omdat ie niet genoeg had om Hamilton er echt voorbij te gaan. Vervolgens zette Hamilton een paar fastestlaps neer waarbij hij op een gegeven moment een gat sloeg van 0,7 seconden over één ronde. De ronde daarna zette Verstappen met alle gemak de snelste ronde neer. Na de safety car denk ik dat Verstappen meer last had van de koude banden dan Hamilton. Je zag hem ook naar grip zoeken waardoor Ricciardo er nog bijna voorbij kon komen. Maar de baanrecord aan het eind is misschien wel het grootste bewijs dat RBR er echt wel dicht opzit. Normaliter zou Hamilton dat op vers rubber met nog 10 ronden te gaan in de pocket hebben gehad, maar Verstappen pakt het baanrecord op 10 ronden oude banden. Dat is niet niks. Dat is een teken dat het veel beter gaat met RB16.
Vergeet trouwens ook niet kwali waar het ook ontzettend dicht op elkaar zat.
mustang750supersnake zegt
@550maranello: hamerton die na safetycar n volle seconde per HALVE ronde wegtrekt maakte dat wel duidelijk ja…die gasten rijden bijna half gas man….en t verschil achter de tpp 3 is net zo belachelijk……mja…dat gaat dit jaar helaas niet meer veranderen…
ouwedibbes83 zegt
@mustang750supersnake: ik vroeg me af of de MB niet veel meer van de banden vroeg. Als je zag hoe LH z’n band rechtsvoor er vlak voor de safetycar situatie uit zag, hoopte ik even dat hij sowieso nog naar binnen zou moeten en MV m mogelijk zonder tweede stop uit zou kunnen rijden. Die 2e SC was een grote reset qua pitstop strategie.
Robert zegt
@rick-dos: het zal me niks verbazen als die uitspraak nog een staartje krijgt. Het sloeg m.i. in ieder geval nergens op.
Gasly laat dit seizoen in ieder geval wel zien behoorlijk gegroeid te zijn als coureur.
wildbeest zegt
@Rick-dos: van de verkeerde kant denk ik
Richmond zegt
@Rick-dos: albon er nu uitknikkeren Heeft ook geen nut. Rbr blijft tweede in de constructeurs. Al zou je een Verstappen kloon er neer zetten ipv albon. De druk op de vervanger, om het in de laatste 8 races goed te doen met een lastige auto is niet aan te raden.
VeniVidiVici zegt
@Rick-dos: Eens! Ik vraag mij werkelijk af hoelang RBR Albon nog over zijn bolletje blijft aaien. Als ik Helmut Marko was geweest was soepkip Albon al Exit.
993carrera4s zegt
Heeft AB zo’n hekel aan Mercedes, of voorkeur voor BMW dat ze een totaal irrelevante foto van een ringtaxi plaatsen ipv de AMG safety car? Mooi merk dat MB, zou AB eens wat mee moeten doen…
Robert zegt
*Mompelt iets met ‘Nürburgring’ en ‘ringtaxi’….
Persoonlijk vond ik deze fotosoep van @jaapiyo weer een van de betere.
ghini zegt
Gio voor Vettel…. Gasly lijkt volwassen geworden.. Balen voor Norwich, na elke bocht setting veranderen, niet te doen..
grasvreter zegt
Ik ga per race meer van Leclerc denken. Hij zit niet op het niveau HAM en VER, maar ik denk dat ie echt best of the rest is, misschien samen met Ricciardo. Hij kan ongelooflijk goede kwalificaties rijden, en in de race zelf haalt ie volgensmij ook echt alles uit de perenbak die hij tot zijn beschikking heeft.
mustang750supersnake zegt
@grasvreter: denk je nou werkelijk dat bijv. vettel nou nog t gas gaat intrappen(om het verschil maar duidelijk te maken)nadat ie door ferrari als stront behandeld is geworden en weggetrapt?
ik snapte eerst het verschil niet tussen die 2…maar als je erover nadenkt heeft ie alle gelijk….anders lag vettel zeker weten ook nu constant 5/6de (waar leclerc ook rond lijkt te zoeven)….neemt niet weg dat leclerc absoluut n talent is….
ouwedibbes83 zegt
@mustang750supersnake: de Ferrari van dit jaar ligt Vettel totaal niet, de achterkant breekt m veel te vaak uit. Hoeveel spins heeft ie dit seizoen al wel niet gehad? LeClerc z’n talent zal ik niet ontkennen
lekkaah zegt
Je moet je nooit op zo’n manier laten kennen, soort werkweigering.. Dat vinden potentiele toekomstige werkgevers een niet zo aantrekkelijke eigenschap..
sportevo zegt
Niets over de zeer opmerkelijke opmerking van Albon?
brammetjedeb zegt
@sportevo: haha, zeg het net. Die is rijp voor de psych…
993carrera4s zegt
@sportevo: Ik denk dat Marko daar al wel een opmerking over gemaakt heeft!
brammetjedeb zegt
@993carrera4s: gemist. Wat hettie gezegd?
spacemoon24 zegt
@brammetjedeb: “they race me so hard” over de AT’s
sportevo zegt
@brammetjedeb: in het gevecht met Gasly zei hij over de boordradio: ‘they race me so hard’
Het is de top van de autosport. Wat verwacht hij dan? Cadeautjes?
banderas zegt
@brammetjedeb: Over AlphaTauri: they race me so hard.
michelschouten zegt
@brammetjedeb: they race me so hard…
Edge zegt
“They race me so hard”, op een toontje alsof het zwaar oneerlijk is dat ‘ie moet vechten voor een plek op de baan. Kansloze instelling voor een F1 coureur, laat staan eentje die een stoeltje in een topteam warmhoudt.
MV44 zegt
Dat was een bericht aan Kvyat en Gasly, niet het hele veld.
toniominestrone zegt
Albon heeft nu, voor degene die er nog aan twijfelden zijn brevet van onvermogen afgegeven.
mustang750supersnake zegt
@toniominestrone: kan net zo goed n post-it met ‘kick me’ op ze rug plakken nu?
brammetjedeb zegt
Oh, en albon ligt eruit denk ik….
hehe zegt
@brammetjedeb: lijkt mij ook, ik denk dat ze hem hebben laten stoppen om hem zo snel mogelijk die auto en dat team uit te krijgen ?
vaakbenjetebang zegt
@hehe: Ja, die gedachte bekroop mij ook even tijdens de race. Alsof ze aan de pitmuur dachten: “OK, als je het allemaal te veel moeite vindt in die auto, doen wij ook geen moeite meer”. Albon leek de laatste tijd langzaam de weg naar boven gevonden te hebben, maar heeft zichzelf hier denk ik een heel slechte dienst bewezen.
mustang750supersnake zegt
@hehe: ik dacht ook meteen aan besparing van gezichtsverlies…..met de auto was niks aan de hand in ieder geval….
sportevo zegt
@mustang750supersnake: er zou een gat in de radiator zitten en daardoor liep de motortemperatuur op.
KEV9 zegt
De MotoGP, zo ontzettend veel mooier en de WTCR nog veel mooier, zeker met privateer Tom Coronel als winnaar..
soundgarden zegt
They race me sooo hard… Mimimimimi
yajouri zegt
Wat een on ge lo fe lij ke baas is Max toch!
Wel jammer dat de verkeerde merc ermee stopte.
Mooie header foto @jaapiyo
notsobig zegt
Wat ik me wel afvroeg, als Max de laatste rond nog even aanzet voor de snelste ronde, waarom niet meteen na de safetycar aanzetten? Zoveel rondes waren er niet meer te gaan met die verse banden. Misschien was het dan op zn minst tot het einde spannend geweest…
Richmond zegt
@notsobig: motor en banden sparen
Edge zegt
@notsobig: Omdat Max en Red Bull weten dat Hamilton op eigen kracht in principe niet te pakken is. Die Mercedes is zo goed dat Hamilton altijd een paar tienden van de limiet kan blijven, dus zodra Verstappen dan dichterbij komt rijdt hij gewoon ietsje harder en blijft het gat veilig.
notsobig zegt
@Edge: Kan, maar Hamelton leek mij voor de snelste rondetijd te gaan, en Verstappen heeft die toch af weten te pakken. Waardoor ik me afvraag of dat echt wel zo is…
notsobig zegt
@notsobig: *Hamilton