Ah fijn, zondagavond. Bord op schoot, biertje erbij en de TV aan voor voetbal Max en zijn matties die over een eilandje boenderen in de Saint Lawrence River.
De diehard F1-fan kijkt natuurlijk alle races van het jaar. Toch zijn er een aantal races waar je meer naar uitkijkt dan andere. De traditie-circuits waar liefst een paar groene bomen staan achter vangrails die niet 15 kilometer van de baan verwijderd zijn, spreken over het algemeen meer aan dan de nieuwerwetse kille Tilke-steenklompen met groen geverfd asfalt dat voor gras door moet gaan. Het Circuit Gilles Villeneuve op het Île Notre-Dame is zo’n racebaan uit de eerste categorie.
Herinneringen aan beruchte races uit het verleden en bomvolle tribunes helpen mee aan de sfeer op het circuit in Canada. Thuisfavoriet Gilles Villeneuve won er zijn eerste van zes F1-races in 1978 in een Ferrari 312T3. Ook Lewis Hamilton won er zijn eerste race in 2007. Mannen als Jean Alesi en Robert Kubica wonnen er hun enige race, de laatste precies één jaar na zijn horror-crash in 2007. Eerder op de avond herinnerden we je al aan een andere legendarische Canadese GP, namelijk die van 2011. In de race van dat jaar die onderbroken werd en waarschijnlijk de langste GP ooit zal blijven omdat de regels nu veranderd zijn met betrekking tot hoe lang een race mag duren, bezweek Vettel in de allerlaatste ronde onder de druk van Button.
Voldoende historisch precedent voor een historische race dus, maar werd het dat ook? Na de kwalificatie van gisteren waren de kaarten in ieder geval geschud voor een ‘action flop’ zoals de casual pokerspeler die zou noemen. Hamilton twee-en-zestig-duizendste voor Rosberg, Vettel op minder dan twee tienden daarachter en onze Max die samen met zijn teamgenoot de top 5 op de grid afrondt. Ook in de top 10: de Williams-coureurs, de Hulk, Kimi en Alonso. De laatste start als tiende, maar vierde het halen van Q3 op de boordradio als een overwinning na de ontberingen van vorig jaar. Net buiten de top 10 ook nog Button en Perez. De teamgenoten en banden-fluisteraars van 2013 kregen vrije bandenkeuze. Misschien konden ze daarmee naar voren rijden. Voor de race hangt er regen in de lucht. ‘Il pleut’ zeggen ze dan in franstalig Canada. Max zal blij zijn geweest, want hij liet voor de race in gesprek met het Duitse RTL nog optekenen: “Ich hoffe mal viel Regen”. De ogen van ons Nederlanders maar ook de rest van de wereld zijn sowieso gericht op Max na een moeilijk weekend in Monaco. Helaas voor Verstappen droogt het voor de start echter op.
De start
De lichten doven, de fans op de tribunes naast de grid hebben de nabeelden van de laatste rode lichten nog in hun ogen en BAM, het gaat meteen los in de tricky eerste bochtensessie. Vettel heeft een superstart en blaast vanaf P3 meteen de twee Mercs voorbij. Nadat Rosberg in Monaco Lil’ Lewis nog zo netjes liet gaan, hebben Rosberg en Hamilton weer een touché bij de start! Rosberg is sneller weg, maar Hamilton laat zijn Mercedes staan waardoor Rosberg rechtdoor moet om een ongeluk te voorkomen. Rosberg komt hier slecht vanaf. Hij komt de baan weer op in tiende positie, precies tussen de McLaren’s van Alonso en Button. Max pakt in de mêlee meteen handig een positie van zijn Australische teamgenoot af en gaat naar P3, achter Vettel en Hamilton. Hierna stabiliseert de race zich enigszins.
Vervolgens zien we echter Button langs de kant staan met een rokende staart. Alweer een Honda-blok dat in rook opgaat dus, de problemen zijn nog niet voorbij. De kans voor Button om iets te doen met een andere strategie gaat hiermee ook in rook op. Vettel komt heel vroeg binnen voor een stop en komt op de baan terug achter de twee Red Bull’s, die nu op P2 en P3 liggen. Verstappen rijdt voor Ricciardo in de rondte, terwijl het team hem meldt dat hij Ricciardo voorbij moet laten. Max reageert op zijn karakteristieke manier op die boodschap en blijft voor de Ozzie rijden. Vettel moet nu tijd pakken op Hamilton, is sneller dan de Rode Stieren, maar zit een beetje klem. In de 18de ronde weet hij Ricciardo toch te pakken voor de hairpin, waarbij hij wel zijn voorbanden enigszins blokkeert. De volgende voor Vettel’s neus heet Max van voren en Verstappen van achteren. Een zware kluif? Deze keer niet. Vettel is met zijn nieuwere banden veel sneller en schiet Max een rondje na Ricciardo voorbij op het stuk na de hairpin. De man in de Ferrari gaat op dit moment ook veel sneller dan leider Hamilton die nog niet gestopt is. Rosberg gaat in ronde 20 rond op P7.
Aan het einde van ronde 20 gaat onze held naar binnen. Belangrijk is dat hij voor Raikkonen weer de baan oprijdt. De Mercedes-monteurs staan ook buiten, maar het blijkt niet voor Hamilton te zijn doch voor Rosberg. Hij gaat voor de gele banden, wat duidt op een mogelijke eenstopper. Ricciardo komt een ronde na Verstappen naar binnen en zal bij het uitkomen van de pits zijn stuur willen opvreten: hij komt terug de baan op achter Max maar ook achter Kimi. Goed nieuws voor Max die dus nu een scharlaken rode bolide tussen hem en Ricciardo ziet, waardoor het team hem nu niet meer zomaar kan vragen aan de kant te gaan.
De rondjes volgen elkaar snel op in Canada. Aan het eind van ronde 24 komt Hamilton dan naar binnen. Vettel vliegt er voorbij, maar Hamilton komt wel ruim voor het gevecht Max-Kimi-Ricciardo weer de baan op en kan gaan jagen op de rode bolide voor hem. Een plastic zakje waait nonchalant over het rechte stuk.
In ronde 30 komt Perez naar binnen, zoals verwacht probeert hij met een andere strategie een paar puntjes te sprokkelen. Max neemt een beetje afstand van Raikkonen en dus ook van Ricciardo, het verschil is opgelopen tot ruim vijf seconden in ronde 32. Vooraan het veld komt Hamilton langzaam maar zeker dichterbij aan Vettel.
Mid-race
We zijn halverwege de race als Vettel en Raikkonen weer naar binnen duiken. Vettel sluit achter Hamilton aan op P2. Raikkonen komt terug op P8, wat Ricciardo nu vrij laat om te proberen het gat met Verstappen te dichten. Inmiddels zijn achter Ricciardo echter ook Bottas en de terugvechtende Rosberg aangesloten, dus Ricciardo moet ook een beetje in zijn spiegels kijken. En jawel, terwijl we Massa’s Williams zien protesteren in de pits, pakt Bottas met zijn snelle Mercedes-motor in de rug Ricciardo nadat die laatste zich verremt voor de laatste bochtencombinatie. In ronde 39 lijkt het alsof ook Rosberg voorbij gaat aan de tweede Red Bull op de baan, maar Ricciardo schiet snel de pits in voordat Rosberg de move af kan maken. In die pits krijgt hij een ongetwijfeld ongevraagde flashback naar Monaco, want zijn rechter voorband wil kennelijk niet op de auto gemonteerd worden en moet een keer extra aangespoord worden door een monteur om dat toch te doen.
Het is ronde 44 en het gat tussen Vettel en Hamilton slinkt gestaag. Vettel heeft 13 ronden frissere banden, maar hoe zit het met de pitstops? Vettel zoekt de limiet op en verremt zich nog een keer in de hairpin. Op de radio beklaagt hij zich over het gebrek aan blauwe vlaggen en/of de opvolging daarvan. Hij voelt wellicht dat elke seconde telt en dat er mogelijk een overwinning gloort aan de horizon. De race blijft door deze onzekerheid vooraan spannend.
Achter de twee kemphanen vooraan rijden in ronde 56 achtereenvolgens Bottas, Verstappen, Raikkonen, Rosberg en Ricciardo. Rosberg is in tegenstelling tot zijn teamgenoot toch een tweede keer gestopt en is snel, maar zoals wel vaker zit hij eigenlijk te lang vast achter andere coureurs. Vettel schiet nog maar eens een keer door voor de laatste chicane. Hij heeft geen zin in een hernieuwde kennismaking met de wall-of-champions.
De finish
Met nog negen rondes te gaan lijkt het er niet op dat Lewis nog een stop gaat maken. Vettel blijft steken op een dikke zes seconden achterstand. Omdat het snelheidsverschil tussen beiden erg klein lijkt te zijn kan je je afvragen of Ferrari niet weer een foute beslissing genomen heeft door Vettel op een tweestop-strategie te houden terwijl hij de race leidde na de start. De enige vraag is nu of Hamilton’s banden (en auto) heel blijven.
Terwijl Alonso er geen trek meer in heeft en het team vraagt of hij mag stoppen, heeft Max inmiddels een snelle Rosberg in de versnellingsbak hangen. We hebben Max nog niet veel gezien deze race behalve bij de start, maar nu krijgen we alsnog een beetje spektakel dat de race broodnodig heeft. Rosberg kiest twee rondes achter elkaar de buitenkant op het rechte stuk, maar Max gooit kiezelhard de deur dicht en blijft voor Nico rijden (video). De stoom komt uit de oren van de banden van de Monegaskische Duitser als hij zich na twee pogingen verremt op hetzelfde rechte stuk. Als Hamilton al in de laatste ronde zit, stuiven Max en Nico weer vlak achter elkaar het rechte stuk op in wat voor hen de een-voor-laatste ronden zijn. Max kiest weer de binnenkant, maar Rosberg lijkt er dit keer voorbij te gaan. Maar dan spint de Mercedes coureur de baan af! Max behoudt zo knap de vierde plaats, achter Hamilton, Vettel en Bottas. Die laatste behaalt een welkom podium voor het Williams team dat er dit jaar tot nu toe wat fletser uitziet dan in de afgelopen jaren. Force India sluipt ook nog met twee auto’s de top-10 in, samen met Max’ voormalig teamgenoot Carlos Sainz die knap op P9 eindigt vanaf de achterkant van de grid na een faal in de kwalificatie. In de uitloopronde geeft Lil’ Lewis nog even een ode aan Muhammad Ali.
De volledige uitslag:
1. Lewis Hamilton GBR Mercedes-Mercedes 70 laps
2. Sebastian Vettel GER Ferrari-Ferrari
3. Valtteri Bottas FIN Williams-Mercedes
4. Max Verstappen NED Red Bull-TAG Heuer
5. Nico Rosberg GER Mercedes-Mercedes
6. Kimi Raikkonen FIN Ferrari-Ferrari
7. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-TAG Heuer
8. Nico Hulkenberg GER Force India-Mercedes
9. Carlos Sainz Jr ESP Toro Rosso-Ferrari
10. Sergio Perez MEX Force India-Mercedes
11. Fernando Alonso ESP McLaren-Honda
12. Daniil Kvyat RUS Toro Rosso-Ferrari
13. Esteban Gutierrez MEX Haas-Ferrari
14. Romain Grosjean FRA Haas-Ferrari
15. Marcus Ericsson SWE Sauber-Ferrari
16. Kevin Magnussen DEN Renault-Renault
17. Pascal Wehrlein GER MRT-Mercedes
18. Felipe Nasr BRZ Sauber-Ferrari
19. Rio Haryanto INA MRT-Mercedes
DNF’s
Felipe Massa BRZ Williams-Mercedes
Jolyon Palmer GBR Renault-Renault
Jenson Button GBR McLaren-Honda
rob5nismo zegt
Wat een vette knokpartij met max en rosberg
FlighTom zegt
@rob5nismo: inderdaad, zelden iemand zo zien verdedigen de laatste jaren.
Rosberg had zijn handen er (te) vol aan.
Robert zegt
@FlighTom: het Duitse commentaar op RTL sprak vol lof over de defensieve kwaliteiten van de nog zo jonge Max.
rufctr01 zegt
@RRRobert: inderdaad!
rob5nismo zegt
@flightom: hoe max ff de deur dicht smeet.
Ik zat ff flink in spanning te kijken
v60polestar zegt
@rob5nismo: pfoe inderdaad
roppp zegt
@rob5nismo: wat een buitengewoon domme eikel die Rosberg. Wij danken hem hier hartelijk voor ???
87sandyd zegt
@roppp: en dat moet wereldkampioen worden dit jaar. Alsjeblieft zeg laat het niet gebeuren
rob5nismo zegt
@roppp: vooral toen hij spinde bedankte ik hem hartelijk
baap zegt
@rob5nismo: Wat vet, Max laat hier nu al zien in z’n nog prille leventje dat ie kan verdedigen als de beste. Rosberg, byebye!!! ;)
martijn11 zegt
Wat heeft max goed verdedigt
MrShifra zegt
Goed verdedigd van Max!
erddo zegt
Rosberg maakte n foutje na t inhalen van max mooi meegenomen behoud 4e
moatie zegt
@erddo: hij wilde Max veel te graag voorbij! En Max houdt gewoon zijn hoofd koel! Briljant!!
jasbelle zegt
oke grapje over mijn podium plek, maar lekker dat ie toch 4e is geworden!
e1000bmw zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Jochempie zegt
Wat een zinderend slot van de race zeg! Wat heb ik staan schreeuwen en stampen toen Rosbergje het NIET voor elkaar kreeg om Max in te halen! Max gebruikt z’n auto echt als zwaard en als schild! Ik zeg: Ridder Max!
reistje zegt
@Jochempie: oh jij bent die persoon.
Jochempie zegt
@reistje: Turbo turbo!
bmwe46csl zegt
Die bottas is wel een beest!
viezefreddyw zegt
Voor de race zei ik dat P4 en P5 voor Verstappen een goede prestatie zou zijn. Maar gedurende race had ik hoop op meer, P3 leek reëel. Maar helaas kwam het niet zo ver. Uiteindelijk heb ik wel erg genoten van Max met het gevecht met Rosberg. Liet zich niet het kaas van zijn brood eten, was mooi om te zien hoor! Gaf me toch wel wat voldoening hoor. En dan had Rosberg de pech dat hij het verliest bij zijn laatste poging, maar ik ben blij dat hij het niet haalde!
Bij de start hoopte ik op een overwinning voor Vettel, maar Hamilton heeft ijzersterk gereden. Moet ik ook zeggen van Bottas, knap om zo lang op een setje banden te rijden. Voor de rest vond ik de race niet al te spannend, alleen de start was leuk en dus het gevecht tussen Verstappen en Rosberg. Driver of the day? Sainz, knappe prestatie! Grootste tegenvaller? Ricciardo denk ik maar.
john4545 zegt
Hele goede race van Max. Veel minder van Ric. Verstappen +1.
willeme zegt
Rosberg had problemen met de remmen, blijkt.
FlighTom zegt
@willeme: inderdaad apart dat achter opeens blokkeerde. Maar die brake-bias kan de rijder zelf instellen dus wellicht heeft hij zelf het risico genomen een andere instelling te pakken.
87sandyd zegt
@willeme: remde op de witte lijn, hoor ik net.
simonvb zegt
@willeme: hij reed ook op een witte streep dubbel pech.
antoonniels zegt
@willeme: hij rijd op de witte lijn. Vandaar. Overigens remt hij ook te laat volgens s lands trots.
willeme zegt
@antoonniels: Rosberg had de laatste ronden nogal last van zijn remmen die niet meer optimaal waren. Daarom zette hij ook minder aan. Het was een soort alles of niets poging met de rembalans meer naar achteren, om de remmen voor iets te ontzien.
Aangezien Rosberg niet in een geheel rechte lijn kon remmen en op de witte lijn terecht kwam zorgde voor de fout.
87sandyd zegt
Laat alsjeblieft Hamilton weer wereldkampioen worden. Je moet er toch niet aan denken dat die Rosberg kampioen wordt? Die rijdt echt niet wereldkampioen-waardig
antoonniels zegt
P4 is een nette prestatie, zeer net zelfs, maar knaagt toch een beetje. Had niet het idee dat de ultra soft de beste band was. Mogelijk dat Bottas dan nog te pakken was geweest. Maargoed dat alles vanaf de bank :). Op naar de volgende!
ahs1979 zegt
@antoonniels: het interview met Max na de race maakte duidelijk dat dit nog het enige setje banden was wat ze voor hem over hadden.
luckylennart zegt
Waaauw die Max , der achter der naast maar niet er voorbij, het egotje van Rosberg doet pijn na deze race
viezefreddyw zegt
@luckylennart: De echo van Rosberg heeft sowieso al een flinke deuk opgelopen tijdens de GP van Monaco.
fmgarcia zegt
@viezefreddyw: Heel jammer voor rosberg berg berg berg berg berg…
viezefreddyw zegt
@fmgarcia: Haha, sorry! Echo is natuurlijk ego…
MrSkyline zegt
Wederom domme keuzes met de pitstops en bandenkeuzes
stfu zegt
Fijne race, met hoop auto’s door elkaar. Knap hoe Vettel het volhield met z’n rem/bandenproblemen(?). Mooi van Max op het eind, ik voelde weer eens ultieme spanning. Happy.
desjonnies zegt
Mooi verslag @jaapiyo
(mag ook weleens gezegd worden)
Mooie race ook
Mooi resultaat voor Max’
Edge zegt
@desjonnies: Niet alleen dat, ook hulde voor hoe snel het verslag online stond. Je moet het maar kunnen (en er zin in hebben!); een F1 race kijken en tegelijkertijd een goedlopende lap tekst schrijven.
JanJansen zegt
@desjonnies: zeker mooi verslag!
Een klein dingetje; de kwestie ‘enige of enigste’ werkt als een rode lap bij menig taalliefhebber.
kempenaer zegt
Goede, stabiele race van Verstappen. Knap.
meneer zegt
jammer dat de race wat saai was vergeleken afgelopen weken. Maar wat een start en wat een finish!!Dutchdriftking zegt
Top gedaan Max!
falcon zegt
Max gooide z’n banaan even naar buiten, bij laatste poging ROS :-D #maxkart
pomoek zegt
@falcon: haha, zo heb ik ook races gewonnen!
http://images.nintendolife.com/news/2014/05/mario_kart_month_a_brief_history_of_mario_kart_item_evolution_the_trusty_banana/attachment/2/885x.jpg
opgooier zegt
Sterk optreden van Max, Hamilton ook als een baas gereden. Rosberg toch weer minder, gaat het ook dit jaar niet redden…
Edge zegt
Dit was toch niet de spannende race waar ik op hoopte, al hebben we toch leuke momentjes gezien met als hoogtepunten de bliksemstart van Vettel, de inhaalrace van Rosberg, en het geweldige verdedigen van Max. Het was natuurlijk mooi voor Max dat Rosberg die P4 verneukte, maar voor het kampioenschap is het wel weer jammer dat Rosberg (alweer) onder de druk bezweek. Het is nu al drie jaar op rij hetzelfde, als er druk op de ketel komt te staan begint Rosberg fouten te maken.
Bottas die vanaf P3 het podium haalt is wel opmerkelijk, zeker omdat Williams erom bekend staat de laatste jaren niet echt bijzonder sterk te zijn qua strategie. En Carlos Sainz reed ook gewoon heel sterk, van P20 terugkomen naar P9 en tegelijkertijd je teamgenoot (die verder naar voren mocht starten) verslaan is gewoon heel netjes. Jammer dat die twee toch redelijk weinig in beeld zijn geweest, want hoewel hun prestaties geweldig zijn krijg je dan toch al snel het idee dat ze een anonieme race reden.
Ook wel opmerkelijk: Estéban Gutierrez die Romain Grosjean verslaat. Is Grosjean zijn vorm kwijt? Zit Gutierrez in een goede flow? Is Grosjean minder goed dan we dachten of is Gutierrez juist beter dan we dachten? Zomaar wat vragen die in mij opkomen bij de coureurs van Haas.
ahs1979 zegt
@Edge: Bij het interview wat Olaf Mol voor de race had met Esteban Guttierez werd duidelijk dat Esteban zich niet lekker voelde en koorts had.
Hij was in het begin van de week voor de race nog voor verplichtingen op een neer naar Mexico geweest.
Maar misschien heeft ie gewoon een wat verhoging nodig om Romain te kunnen verslaan ;-)
cla220 zegt
Wat een actie van Max! Lefgozer
pomoek zegt
Overigens naar mijn onbescheiden mening: Fout van RB om een twee stopper te doen. Ricciardo toch een paar foutjes gemaakt. Verstappen had wellicht 3e kunnen worden?
mout zegt
Of @jaapiyo typt sneller dan ie spreekt, of het lukt hem om tijdens het kijken naar de race live mee te tikken. In beide gevallen: Topwerk!
eefie zegt
Goed gedaan Max. Dat spinnen van die Rosberg. Laat hem ajb geen wereldkampioen worden
mout zegt
Hadden jullie ook verwacht dat Kvyat in de punten zou rijden? Hij is in Torro Rosso toch duidelijk de B-speler…
Edge zegt
@mout: Voor Kvyat geldt hetzelfde als voor Max: geef hem even, hij zit nu pas 3 races in die auto. Daarnaast is teruggezet van Red Bull naar Toro Rosso ook wel een flinke stoot op je bek, spreekwoordelijk gezien dan. Hij straalt het naar de media niet uit, maar ik kan me voorstellen dat hij daardoor toch wel aan zijn eigen kunnen is gaan twijfelen. En met alle respect voor Jean Eric Vergne, maar ik denk dat Sainz ook wel wat beter dan JEV is en het dus sowieso moeilijker is voor Kvyat om het goed te doen in die wagen.
mpowerm3 zegt
Die Rosbief haha,klasse van max.ferrari met een strategische fout heeft p1 gekost.Lewis legend weer,kampioenschap wordt spannender en spannender!op naar Bakuuu
Design_Driven zegt
Kon het helaas niet zien hier op vakantie dus dit verslag was zeer welkom en reuze spannend. Echt goed geschreven, ik zat op het puntje van mijn pool :)
Max doet goede zaken en pakt weer wat punten. Erg goed.
matk20 zegt
Klasse race van Max
toyotavenray zegt
Max reed weer max-imaal snel
Rick-dos zegt
Ik zat Top Gear te kijken. Hoe heeft Max het gedaan? Beetje kunnen doorrijden?
Rick-dos zegt
Het ziet er trouwens uit dat we Max de komende jaren in de RB mogen bewonderen. Ze hebben zo te zien heel veel vertrouwen in Max. En terecht…
Q: Does that mean you will race with the same driver line-up in 2017?
CH: Yes. But not just 2017!
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/interviews/2016/6/max–red-bull_s-monaco-mistake–and-more—exclusive-christian-h.html
KEV9 zegt
:) sneaky naar TG gekeken :) met die supergeweldige mustang van Ken Block WAT een geluid,, kan een F1 jalours van worden.. zo gaaf. dat geluid
jenzen zegt
Vond het niet de meest boeiende race tot het gevecht tussen Max en Nico. Dat heeft deze GP wel voor mij gered. Verder wel een erg goeie prestatie van max, zeker als je kijkt naar waar Ricciardo is geëindigd.
Btw, kan iemand mij uitleggen waarom bij de symbolen van de banden sommige zijn ingekleurd en sommige niet?
Rick-dos zegt
@jenzen: Verschil tussen gebruikte banden (Tijdens kwali) en nieuwe banden. Ingekleurd is nieuw en en leeg is gebruikt.
jenzen zegt
@Rick-dos: Ahaa thanks. Kon het nergens vinden op de interwebs
exclusieviteitsfreak zegt
Ik had alvast vooral de indruk dat Max tegenover Lewis, Sebastian en Valterri, te weinig pk’s had in hoofdzaak . . . , voor het overige was het een race om van te snoepen . . .
toyotafortuner zegt
Zeer nette P4 hoor, Max! En hoe ie die stek verdedigde aan t end. Baas!
Natuurlijk ook kudos aan @jaapiyo dat ie zo snel met het uitslag artikel kon komen
pinut187 zegt
Heb de race niet kunnen zien helaas maar dit topverslag maakt het alsof ik erbij was. Erg goed geschreven, hulde!
lowlow zegt
Los van de goede prestaties van de Belgische Nederlander Max Verstappen, valt het me toch nog eens op: bescheidenheid is de Nederlander echt niet gegeven…. :-)
Hij moet nog de eerste keer op het podium staan op een echt 100% verdiende manier, zegt een objectieveling dan. Hamilton is nog steeds de te kloppen man
Maar euhm, niet slecht bezig die knaap
joostvis zegt
Max heeft het absoluut foutloos gedaan gisteren, maar toch even de welverdiende credits naar Bottas en Sainz. Verdiende podiumplek voor Vallteri en Sainz heeft ook knap gevochten! Leuke race en kijk uit naar Baku!
pixeltrooper zegt
Toch jammer dat Ferrari Vettel tijdens de VSC naar binnen bracht, daar had anders wel een P1 in gezeten