Wie wordt de vencedora, in de Grand Prix van Brazilië in 2022?
En na de bizarre kwalificatie en vermakelijke sprint is het nu dan tijd voor het hoofdgerecht. Wie komt na nog eens circa 300 kilometer het eerste over de meet op het circuit Carlos Pace? Na gisteren hebben de Mercs mogelijk de beste kansen. Dat klinkt niet onbekend in de oren, echter voor dit jaar is het voor het eerst. In de sprint stoomden de zilveren op naar het front en hadden ze geen kind aan Verstappen.
Die laatste startte als enige op de medium banden, echter of dat alles verklaart is de vraag. Sergio Perez stond namelijk wel op softs en kon de pees van Das Haus ook niet bijhouden. Oké, Verstappen moet geacht worden normaal wat sneller te kunnen zijn dan Checo, maar toch.
Ferrari dan? Mwah, zij zitten er het hele weekend al niet geweldig bij. In de kwalificatie ging het wederom mis qua strategie bij Leclerc. In de sprint werd Sainz weliswaar tweede, maar hij incasseert een gridstraf en staat daarom zevende op de grid. Leclerc kwam in de sprint terug tot P6 achter Verstappen en Perez, maar start dus vandaag als vijfde. Eens kijken wat dat alles ons brengt, in de Grand Prix van Brazilië!
Start
De Mercs komen prima van hun plek en houden positie. Daarachter is het Norris die ernstig dicht in de buurt van Perez komt. Ondanks blokkerende wielen houdt de Brit zijn McLaren ternauwernood uit de flank van Perez’ RB18. Red Bull blijft P3 en P4, Norris heeft wel Leclerc te pakken voor P5. De Ferrari’s sluiten achter hem aan.
De andere McLaren laat zich vervolgens op een minder positieve manier gelden. Ricciardo tikt Magnussen aan. De held van vrijdag spint en caramboleert vervolgens tegen de honingdas zelf aan. Einde verhaal voor beiden en de wedstrijdleiding gaat voor de safetycar om de puinhopen op te ruimen.
Als de safetycar verdwijnt gaat het meteen helemaal los. Verstappen probeert direct een aanval te plegen op Hamilton. De kemphanen van vorig jaar geven elkaar zeer weinig ruimte. En dat gaat helemaal fout. Verstappen zit nét niet helemaal ver genoeg langs Hamilton om de bocht te eisen, maar de laatste geeft ook absoluut geen ruimte. Dit terwijl hij Max toch gezien moet hebben.
De resulterende touché werpt de vechtjassen ver terug. Max moet de pit opzoeken, terwijl Hamilton kennelijk denkt door te kunnen rijden. Ondertussen is het crashfeest echter nog niet over. Norris wordt belaagd door Leclerc, maar geeft daarbij een tikkie weg op het achterwiel van de F1-75. De Monegask vliegt de bandenstapels in.
Je zou zeggen dat dit een nieuwe safetycar veroorzaakt. Echter is dat niet het geval. Leclerc weet weer uit de barrières te komen en dus kan het spel doorgaan. Hamilton laat op de radio weten dat er in zijn ogen geen sprake was van een racing incident. Ook Leclerc vindt dat er geen insjiedent on ze race was.
Russell en Perez leiden na de touché van hun kopmannen nu soeverein de race. Russell kan een klein gaatje slaan naar de Mexicaan, die wel in de buurt blijft. Sommige coureurs komen al heel vroeg binnen voor een nieuwe set banden. Albon deed dat al tijdens de safetycar fase, maar ook mannen als Sainz nemen al snel afscheid van hun eerste set rubber. Russell daarentegen laat zijn team na 19 rondjes juist weten dat de banden nog lekker vers zijn. De sleutel naar de zege vandaag?
Mid Race
Perez komt binnen bij het ingaan van ronde 24. Hij komt terug op de baan achter geweldige vent Bottas, die bezig is aan een goede stint voor Alfa Romeo. Russell komt later ook binnen voor zijn eerste stop, waarmee Hamilton nu even aan de leiding komt. De zevenvoudig kampioen lijkt niet veel last te hebben van de crash met Max qua pace. Als HAM binnenkomt in ronde 30 neemt Russell de leiding echter weer over. Hij heeft vier seconden op Perez en lijkt de favoriet voor de zege.
Verstappen en Leclerc lijken ondertussen geen rol meer te spelen voor het podium. Leclerc rijdt na zijn klapper rond op P14, terwijl Verstappen daar nog achter rijdt op P16. De Nederlander heeft bij zijn eerste pitstop inmiddels een straf ingelost van vijf seconden voor de touché met Hamilton.
Alonso was goed opgeklommen naar P5 na zijn problemen met Ocon gisteren, maar heeft weer eens pech. De pitstop van Alpine is ernstig traag. ALO valt terug tot P16. Niet wat men wilde bij Alpine, dat nog steeds in gevecht is met McLaren voor P4 in het WK voor constructeurs. Met Ricciardo uit de race zou een dubbele puntenscore meer dan welkom zijn.
Hamilton is serieus snel onderweg. Mogelijk is Russell een beetje de pace aan het managen, maar zo niet is Hamilton eigenlijk de snellere van de twee. Balen voor HAM dat hij dat contact met Max heeft gehad. In totaal heeft HAM zo’n tien seconden achterstand op Russell, echter rijdt Perez nog tussen de twee Mercs. Sainz zit nog op het vinkentouw, maar het lijkt om de Merries en Perez te gaan voor het podium.
In ronde 44 bevestigt Ferrari dat min of meer, door Sainz te vertellen dat zijn gevecht met Perez is voor het podium. In dezelfde ronde dringt nummer 44 nadrukkelijk aan bij Perez. Hamilton heeft zelf nog steeds tien seconden achterstand op Russell. Echter heeft hij Perez nu recht voor zijn gepiercete neus. Perez kan het onheil niet afwenden en gaat voor de bijl op het rechte stuk. Zou Hamilton Russell nog kunnen binnenangelen?
Hamilton pit voor softs bij het ingaan van ronde 49. HAM lijkt er niet al te blij mee te zijn en roept naar zijn team dat zijn banden nog goed zijn. Bij Merc zijn ze echter vooral geïnteresseerd in een 1-2 binnenhalen. Op deze manier weten ze zeker dat ze Perez kunnen coveren. Sainz komt nu wel weer langszij aan de veteraan voor P2, maar hij gaat vermoedelijk nog voor een derde stop.
De race wordt weer even wat opgeschud als Norris opeens stilstaat bij eendenbil, door de locals ook wel aangeduid met Bicko de Pato. Het duurt even, maar dan last de wedstrijdleiding toch een virtual safetycar in. Voor McLaren is het de eerste dubbele uitvalbeurt sinds de Honda-dagen. Sainz profiteert door te stoppen voor zijn laatste set softs. Hamilton zal wel balen dat er geen echte safetycar komt, want dan had hij Russell in zijn vizier gehad.
Oh wacht…er is nu toch opeens een full safetycar. De marshals krijgen de auto van Norris niet weggeduwd, dus moet er zware machinerie aan te pas komen. Russell voelt de bui al hangen en vraagt zijn team of ze gaan racen, of dat ze de 1-2 naar binnen slepen. Het antwoord is ‘we gaan racen’. Dat wordt dus nog wat.
Finish
Verstappen heeft er zin in om nog wat van de race te maken. Hij heeft redelijk vers rubber onder zijn auto, in tegenstelling tot enkelen van zijn concurrenten. De Nederlander kan niet wachten totdat het veld weer losgeslaten wordt, zo blijkt over de radio. Het is wel een interessante, want Sainz bijvoorbeeld heeft net nog een verse set banden gehaald. Is het voldoende om de Mercs te bedreigen?
Tsunoda lijkt een beetje gek te doen, maar wellicht is het een fout van de wedstrijdleiding. De Japanner heeft kennelijk niet de boodschap gekregen dat hij de safetycar mag inhalen. Knudde gedoe dus van de FIA. Maar enfin, we gaan weer los!
Ocon pakt na een enerverende conversatie op de radio Vettel in na de herstart. De Fransman kreeg te horen dat hij Alonso niet mag ophouden, was daar niet blij mee, maar doet dus wel het enige wat hij kan doen om zich te legitimeren. Perez lijkt te slapen, maar verdedigt zich wel kranig jegens Sainz. Die laatste heeft inmiddels zijn teammaat in zijn nek die ook haast heeft. Verstappen gaat in de eerste bocht in een klap Ocon én Bottas voorbij! Wat gebeurt hier allemaal…
Nadat Sainz uiteindelijk Perez inpakt en op jacht gaat naar Mercedes, volgt Leclerc het voorbeeld van zijn teamleider. Sergio heeft geen mazzel met de safetycar gehad en het moet gezegd worden dat Red Bull ook niet de pace heeft dit weekend. Zelfs Alonso komt makkelijk voorbij aan PER en daarna is het niet lang wachten op VER voor de Mexicaan.
Tussen het leidende duo is het verschil nog steeds een dikke seconde, maar voorlopig lijken ze elkaar met rust te laten. Met Sainz op het vinkentouw is dat misschien ook maar het beste. Verstappen gaat zonder al teveel problemen inderdaad voorbij aan Perez.
Drie rondjes voor het einde lijkt de charge van Sainz gebroken. De Mercs mogen het uitvechten, maar Russell lijkt het in de zak te hebben. Het is de eerste zege voor de jonge Brit in de F1 en het is meteen een mooie. Hij heeft ‘m in ieder geval niet gestolen, hoewel we nooit zullen weten wat er gebeurd was als Hamilton niet die klapper met Verstappen had gehad. HAM wordt wel nog tweede.
De twee kemphanen voor P2 om het kampioenschap willen allebei een teamorder zien om extra puntjes te sprokkelen. Beiden vangen echter bot. Sainz wil zijn podium kennelijk hebben en Ferrari laat LEC stikken. Verstappen krijgt de order Perez voorbij te laten als hij ALO niet pakt, maar doet dat vervolgens ook niet. Aan de kant gaan, het blijft toch een lastig verhaal voor een F1 coureur.
Achter de Red Bulls worden Ocon, Bottas en Stroll de laatste mannen in de punten. De rest piest naast de pot en moet wachten op Abu Dhabi voor de volgende kans. Wordt die race net zo mooi als deze? Vermoedelijk niet, maar ach, we gaan natuurlijk wel weer kijken…
Uitslag Formule 1: Grand Prix van Brazilië 2022
- Russell – Mercedes
- Hamilton – Mercedes
- Sainz – Ferrari
- Leclerc – Ferrari
- Alonso – Alpine
- VERSTAPPEN – Red Bull
- Perez – Red Bull
- Ocon – Alpine
- Bottas – Alfa Romeo
- Stroll – Aston Martin
- Vettel – Aston Martin
- Zhou – Alfa Romeo
- Schumacher – Haas F1
- Gasly – Alpha Tauri
- Albon – Williams
- Latifi – Williams
- Tsunoda – Alpha Tauri
DNF
Norris – McLaren
Ricciardo – McLaren
Magnussen – Haas F1
harrie zegt
Mooie race, George driver of the day voor mij. Niet bezweken onder druk na de SC, deze moet van binnen toch wel pijn doen bij Lewis.
Vreemde straf voor Verstappen overigens, zelfs bij Sky snapte ze er niks van.
sportevo zegt
Denk niet dat het zo’n pijn doet. Momenteel staat bij Hamilton het team belang echt wel voorop. Dit resultaat hebben ze gewoon nodig gehad.
harrie zegt
Natuurlijk hebben ze dit resultaat nodig.
Maar mij ga je echt niet vertellen dat ie helemaal zen is met P2 na een direct duel met zijn teamgenoot want teambelang.
outlook zegt
Teambelang en Hamilton? Das zoiets als dat Verstappen ihkv het teambelang zijn teamgenoot voor laat gaan
pechweg zegt
Naar mijn mening wel een beetje sneu van Max om de teamorder om Sergio voorbij te laten te negeren.. Sergio zit nog vol in de strijd voor de 2e plaats, Max is klaar.
Daarbij het feit dat Sergio zich altijd een waardig teamgenoot toont. Valt mij tegen van Max, totaal geen teamgeest.
Verder een hele leuke race gezien!
Richmond zegt
Perez was te ver, hij had dan in de DRS van verstappen moeten zitten niet op 4 sec. Ze waren te laat met de order, niet schuld van Max. Heeft niks met teamgeest te maken
basman147 zegt
Ze hebben gelijk tegen Verstappen gezegd dat hij hem weer moest laten passeren als hij niet langs Alonso en/of Leclerc kwam, maar kennelijk is hij daar te groot voor…
Hele domme actie, tot nog toe heeft Perez zich altijd loyaal getoond (Barcelona dit jaar bijvoorbeeld), waarom zou hij dat nog eens doen? Hij krijgt er toch niets voor terug.
pechweg zegt
De order kwam al enkele ronden voor het einde.. Misschien had het team er ook wat extra op moeten zitten.
Maar dat Max al aan gaf gezegd te hebben nooit een teamgenoot voor te willen laten gaan zegt al genoeg.. Normaliter zou ik het begrijpen als er voor hemzelf ook iets op het spel staat, maar dit is gewoon egoïstisch en totaal geen teamgeest tonen.
katoenboer zegt
Dacht ik ook, totdat ik het laatste radio contact van Verstappen hoorde waarbij hij gewoon zei dat hij dat pertinent niet gaat doen en hoe het team had durven vragen hem die plek weer terug te geven. Klonk voor mij verre van ‘ik ga nu niet op mijn rem staan wang hij is te ver’.
geelbarrel zegt
Absoluut wel! Dit was al twee ronden eerder duidelijk. Als ie zo makkelijk een fittie van zoveel races eerder als argument kan aanhalen waarom ie niet de plek zou afstaan, had ie dus ook al lang kunnen uitrekenen wat de effecten zijn van ff 2 seconden op de rem trappen. Hierin moet m.i. dhr Verstappen nog even groeien. Hij moet ook loyaliteit geven naar het team.
outlook zegt
Had wel zo chique geweest van Verstappen. Als Perez er een paar keer om gesmeekt had.. “Please…”
mlo zegt
Het team zet Verstappen publiekelijk voor schut. Vantevoren besproken, standpunt duidelijk en dan toch nog een keer vragen terwijl iedereen meeluistert? Echt een blunder van het team.
pomoek zegt
@mlo: Verstappen heeft het team helemaal niet nodig om zichzelf voor schut te zetten.
MaartenD zegt
even die oranje bril af, was gewoon heel egoïstisch en vooral oliedom van Max om niet te doen..
banderas zegt
Verstappen is weer een lul zeg. Gun je teammate even die punten, je bent allang wereldkampioen..
viezefreddyw zegt
Ik vind Verstappen een wereld coureur. Echt geweldige coureur om naar te kijken. Maar wat een ongelooflijk slechte teamplayer. Perez heeft hem zowel vorig seizoen als het huidige seizoen vaak zat geholpen, maar zelfs nu meneer al ruimschoots wereldkampioen is wilt hij Perez niet helpen. Diep en diep triest. Echt beschamend.
brammetjedeb zegt
Max, geef die plek aan perez man. ‘What a teamplayer’…
Evengoed Perez heeft ook echt de snelheid niet hè… denk dat die hem volgende week aan leclerc mag laten, die hem overigens ook niet kreeg van Ferrari.
Verder erg leuke race!!
spacemoon24 zegt
Wat zijn de principiële redenen van Verstappen om Checo er niet voorbij te laten? Weet iemand dat? Bij Sky hadden ze het over iets in Monaco, geen idee wat.
sportevo zegt
De crash van Perez in de kwalificatie van Monaco zou Verstappen de pole hebben gekost en bij Sky dachten ze dat hem dat nog steeds dwarszit.
harrie zegt
Bij Sky hadden ze het over een gerucht over opzettelijk crashen van Perez in de laatste ronde van de kwalificatie waarmee hij Pole positon veilig stelde, mogelijk ten koste van Max die toen paars noteerde.
Geen idee of dat gerucht waar is.
brammetjedeb zegt
Ook Coronel had het daarover. Jos Verstappen was toen furieus, denk dat ze best wel eens gelijk kunnen hebben. Max heeft gezegd dat in abu Dabi hij hem erlangs laat indien nodig, maar ik verwacht dat hij er minimaal 30 seconde achter zit.
Een teamgenoot erlangs laten omdat deze sneller is, is iets anders als een teamgenoot erlangs laten voor wat puntjes. Maar had het gewoon voor de sympathie gedaan dan. Wat dat betreft mag je Max en Senna best met elkaar vergelijken. Bikkelhard en voor niks of niemand wijken…
545e60 zegt
Wat een walgelijke gast die Verstappen. Wat maakt voor hem p7 of p6 uit. Even vergeten wat Perez in Abu Dhabi gedaan heeft voor hem.
Flutterbear zegt
Sainz doet toch precies hetzelfde? Okon was het ook totaal niet eens met de teamorders. Laat ze lekker racen.
harrie zegt
Leclerc vroeg om positiewissel maar volgens mij heeft Ferrari dat nooit aan Sainz gevraagd.
En Ocon had wel een punt, eerst de herstart maar even afwachten/overleven, daarna zien we wel verder. Hij pakte Vettel ook meteen.
545e60 zegt
Sainz reed voor een podium. Dat is iets heel anders he.
Richmond zegt
Voor Perez en LeClerc geld allebei hetzelfde, wil je een teamorder afdwingen moet je zorgen dat je sneller bent en ook nog in de DRS zone. Bij beiden was dit niet het geval, verre van. Dan heb je ook niks te vragen / te krijgen.
pomoek zegt
@darkschneider: Mwoah, ga je iemand echt het podium af commanderen? Hier snap ik Ferrari wel. Bij Red Bull staat er voor Verstappen helemaal niets meer op het spel. Hij had Perez gewoon die plek moeten geven.
Richmond zegt
VOlgens mij is dat bij Hamiton / Bottas vast wel gebeurd en bij Schumacher / Barichello ook. Praat ik het overigens niet mee goed, maar mijn opmerking was meer in algemene zin. Ga geen orders geven / vragen als de rijders niet bij elkaar in de buurt zitten. 3 / 4 sec is te ver om een order te geven. Ik vind niet dat je een rijder moet vragen zoveel tijd in te leveren in een ronde om de teamgenoot voorbij te laten, ongeacht de situatie in het kampioenschap.
sportevo zegt
Hamilton mocht ooit Bottas voorbij om te kijken of hij wel de auto voor hun kon inhalen. Toen dat niet lukte gaf hij netjes zijn plek terug aan Bottas. Ik geloof dat het in Rusland was.
Barrichello heeft Schumacher een paar keer voor moeten laten gaan vanwege het kampioenschap. Dat deed hij wel maar ook een keer op het laatste moment.
Verstappen is een keer gevraagd (Singapore 2015) om Sainz voor te laten om te kijken of hij wel naar voren kon komen maar toen wilde Verstappen dat ook niet doen.
Het team belang moet soms boven het eigen belang gaan als er niet veel voor je op het spel staat.
Overigens is je DRS verhaal natuurlijk een onzin argument. Je kan ook even een paar bochten iets rustiger aan doen.
katoenboer zegt
Flauw van Verstappen dat hij Perez niet die plek gunde. Als Perez hem voorliet was het altijd mate dit mate dat thanks mate, maar als het voor Perez belangrijk wordt gewoon geen krimp geven. Valt mij zwaar tegen.
ArnoldH zegt
Man man man, wat sneu van Max om niet in de laatste ronde van z’n gas te gaan en Sergio een extra punt te geven voor t kampioenschap. Hij is zeker zijn uitspraak; “checo is a legend” vergeten…
MaartenD zegt
Lul van een vent die Verstappen en ook nog is oliedom om je teamgenoot zo dwars te zitten. Iemand die hij volgend seizoen goed kan gebruiken…..zit altijd een beetje Jos in Max en dat komt af en toe naar boven drijven….
tonino zegt
Ik ben enorme Verstappen fan maar toch jammer van hem dat hij Perez niet meer laten passeren heeft.
Hij is al wereldkampioen, Checco heeft de punten nodig en heeft Max wel vaak geholpen vorig en dit seizoen…
Ook de aanrijding met Hamilton was wat ondoordacht en leek even op de Max van enkele jaren terug die nog domme foutjes maakte…
pomoek zegt
Pffff, echt de 2 domste acties van Verstappen in jaren. Eerst die actie tegen Hamilton. Je wéét dat hij en Russel strijden voor de eerste overwinning in een jaar en dat ze alles op alles zetten om die te behalen. Die gaat je echt niet zomaar er voorbij laten. 2 ronden later zou Verstappen er met een beetje beleid wel voorbij zijn gekomen met DRS. En Russel had hij uiteindelijk ook nog wel gepakt. Met in het achterhoofd die extra set banden op rood. Nu was de race in een klap voorbij.
En vervolgens zet hij Perez ook nog even te kakken. Pffff. Wat een gebral. Daar gaat hij de komende jaren niets meer aan hebben. En terecht. Verstappen is de lozer van de GP in Brazilië.
rollingstoned zegt
“2 ronden later zou Verstappen er met een beetje beleid wel voorbij zijn gekomen met DRS”
Nee, Red Bull had dit weekend gewoon de setup niet goed voor elkaar. Perez kon ze ook geen weerstand bieden. Shit happens. De Mercedessen hadden gewoon een betere racepace dit weekend en gingen ook beter met de banden om.
harrie zegt
Dan is toch net zo dom van Hamilton?
Een goede kans op de overwinning en dan zo hard de deur dicht gooien, hij had mazzel dat hij zonder schade zijn weg kon vervolgen.
harrie zegt
Team was behoorlijk over de zeik dat Max Perez er niet langs liet, terecht wat mij betreft, ging nergens meer over voor hem.
Max antwoorde met ‘Never ask me again, I gave my reasons and I stand by it’.
Zal een gezellige debrief worden.
Richmond zegt
Ok ik had de boordradio met de opmerking Verstappen niet gehoord, in algemene zin vind ik dat als een coureur 4 sec achter de teamgenoot zit dat de eerste niet zoveel moet afremmen om de ander ervoorbij te laten. Dan moet die tweede maar gewoon harder rijden. Ik weet niet welke problemen Perez had waardoor hij van 2 naar 7 viel, ik vind het geven van teamorders daardoor nogal dubieus. Maar goed ze zijn gegeven, dan moet Verstappen daar wel gehoor aan geven. Er wordt gezegd dat het een soort wraak actie was op Monaco toen Perez pole pakte.
Rick-dos zegt
Max laat weer eens zien dat het gewoon een l.l is en dat hij echt zoon van z’n vader is. Fantastische coureur maar als persoon heeft hij nog veel te leren.
Door deze actie heeft hij zoveel kapot gemaakt en waarom?
Ik wilde het hebben over de penalty van Verstappen en dat het schandalig is maar daar ga ik na dit niet eens woorden aan vuil maken.
harrie zegt
Eens, Perez gaat hem helemaal niks meer gunnen volgend jaar, en elke andere toekomstige teamgenoot weet dat die ook geen bedankjes terug hoeft te verwachten. Gun factor bij het publiek is ook wel even weg.
Ik kan echt begrijpen dat je vindt dat iemand het allemaal maar op eigen kracht moet doen, maar dit was tactisch echt oerdom van hem.
Richmond zegt
Perez kan hier alleen maar mee verliezen. Hij is niet snel en goed genoeg om het Verstappen moeilijk te maken. Dus als hij dwars gaat liggen, is hij degene die vervangen wordt en niet Verstappen. En dan is zijn carrière ook gelijk voorbij.
z3cabby zegt
Och, wat zeiken we Verstappen opeens allemaal af. Iedereen gemist dat er teamorders van RB waren om vol op de trottel te gaan om Leclerc in te halen? RB wist dat Perez geen schijn van kans had op de mediums, terwijl Verstappen op de softs nog iets in die trant kon. Dat was een ronde of 8 voor de laatste ronde. Precies dat doet Max. Hij zat al bijna op de staart van Alonso. Dat hij dan bij een order 2 ronden voor het slot opeens gevraagd wordt om even weer 4 seconden af te zakken om Perez nog even voor te laten gaan, snap ik goed. Zeker na de sublieme inhaalrace die hij heeft waar gemaakt. Maar goed, ieder zijn mening. Tof i.i.g. dat de Mercs weer een beetje bij zijn. Hopelijk volgend jaar in het verlengde van vandaag. Let the games begin.
theghost zegt
Mooie race maar wat toonde verstappen zich een loser vandaag! Hij hoeft niks meer te winnen dit jaar, had makkelijk Perez er langs kunnen laten. Dit was ook niet in belang van het team….
550maranello zegt
Toch wel apart om te zien dat bij het minste of geringste nogal wat schrijvers Max lekker afbranden. Termen als looser, sukkel, eikel, etc. Man, man wat wat is dat triest en zegt meer over de schrijvers dan over Max. Nu even de race. Max zat gewoon aan de binnenkant en kon nergens heen. Hamilton reed hem er vanaf, iets waar allen, zeker in de nabeschouwing op verschillende kanalen, het unaniem over eens waren. De reden dat hij Perez er niet langs liet was persoonlijk. Idd iets met Monaco. Had het anders gekund, ja. Maar Max is niet op de wereld om cadeautjes uit te delen. Hij is daarom ook een tweevoudig Nederlands wereldkampioen.
pomoek zegt
@550maranelo: Unaniem? Natuurlijk. Als je ooit nog eens Verstappen wil interviewen moet je vooral niet het tegenovergestelde zeggen. Blijft dat dit een domme actie van Verstappen is. Was nergens voor nodig, hij had met minder agressie, zoals hij bijna de rest van het jaar heeft gereden, Hamilton waarschijnlijk wel kunnen pakken een paar ronden later.
Tonnie zegt
Hij is tweevoudig wk omdat Perez die kadootjes zelf wel uitdeelt. Als team ben je sterker dan alleen. Dit ging om p6, geen podium of overwinning. Hij had perez dat puntje moeten geven. We gaan in abu dhabi wel zien hoeveel pijn ’t evt doet.
bobinthebottle zegt
Zeer vermakelijke race! King George heeft een erg sterk seizoen gereden en dit weekend terecht gewonnen. Hamilton leek het hem ook echt oprecht te gunnen. Zo kan het dus ook…
pivavar zegt
Lekker belangrijk, 2e plaats. Doet er niet toe. Miischien kan Perez bij de debriefing ook even uitleggen waarom hij op 4 autolengtes zat bij de herstart. Het is het gewoon net niet, en dus geen partij voor Max. Die zit er al naast op het moment dat de vinger naar de knop gaat om de.lampen van SC uit te doen.
harrie zegt
Bizar slechte herstart van Perez inderdaad, die zag je ook gewoon aankomen, zo’n gat liet ie vallen voordat George op zijn gas ging. Dat samen met zijn gepruts in de kwalificatie direct achter Leclerc maakt het gewoon wederom een erg matig weekend van hem.
Al met al had hij P2 met deze Red Bull allang binnen moeten hebben, dat laat echter onverlet dat Max zich met deze actie enkel zichzelf in de vingers heeft gesneden.
flyerbunch zegt
Mja, het was alleen maar drama voor Max. Snel vergeten deze race en op naar het einde, maar het had internet zal nog lang gonzen over alles wat er is gebeurd en de genegeerde team orders..