De Grand Prix van België die start in de regen. Besef dat even, Spa in de regen. Max op Pole en George Russel naast hem op de eerste startrij en Hamilton daarachter. Als dat geen spektakel gaat worden weten wij het ook niet meer!
De zomerstop zit er eindelijk op en vandaag maken we ons op voor de eerste race in een ‘Triple Header. Vandaag Spa, volgende week Zandvoort en de week daarna Monza. Lekker! Drie speciale circuits en de speciaalste baan vandaag. En het regent. Niet een beetje, maar flink.
En dat merkte Sergio Perez al voordat de race überhaupt was begonnen. De Mexicaan die eerder deze week zijn contract met Red Bull verlengde crashte al in de ronde naar de grid toe en doet niet mee. Hopelijk is het de enige Red Bull die uitvalt vandaag.
De start
We zaten om 15:00 uur handenwrijvend klaar, maar dat ging helaas niet door. Vanuit de wedstrijdleiding kwam de mededeling dat we 10 15 20 25 minuutjes later de opwarmronde gaan doen. Achter de safetycar. Want spektakel is goed, het moet wel veilig blijven. Helaas waren het zeer natte rondjes en mocht het hele circus weer naar binnen.
Afijn. Dit schreef ik rond 15:00 uur op de zondagmiddag. Inmiddels is het krieken van de avond gepasseerd en gaan we wellicht zo een stukje rijden. Dus laten we het nog eens proberen.
De start 2.0
Om 18:17 uur werden de motoren gestart en ging Bern Maylander van start en de rest van het veld ook. Uit de pitstraat, maar dat mag de pret niet drukken. En wat is leuk? Sergio Perez mag ook meedoen aan de Grand Prix van België 2021, ondanks zijn crash in de verkenningsronde.
Langer dan een uur gaat de race sowieso niet duren, maar dat is beter dan niets. De eerste ronden gaan achter de safetycar en dat is eigenlijk goed nieuws voor Max Verstappen. Want inhalen mag niet en hij ligt vooraan. En al gaat het om halve punten vanwege het niet halen van 75% van de oorspronkelijke raceafstand, een overwinning is een overwinning. Zeker omdat Hamilton derde ligt.
Maar helaas, na de tweede ronde volgt opnieuw een rode vlag. Is dit het einde, of gaan we zo naar “De Start 3.0?”
Nee, de rode vlag was het einde van de race
Een lange dag wachten en hopen eindigde voor de raceliefhebber in een deceptie. Al na twee ronden achter de safetycar zit de race erop. Jammer, maar helaas. Het is niet anders.
Voor de Max-fan zit er wel een positief puntje aan, Max Verstappen heeft de race gewonnen en krijgt 12,5 punten. Lewis wordt derde en pakt er 7,5. Daarmee staat Max nu op 199,5 punten en Lewis komt op 202,5. Maar dat is dan ook alles wat er positief aan was.
‘Race’-uitslag GP België 2021
Al met al is de Grand Prix van België 2021 er 1 om snel te vergeten. Maar dat gaan we niet doen, want hij komt in de boeken. En hoe. Enfin, we hebben het beloofd, dit is de raceuitslag:
- Verstappen
- Russell
- Hamilton
- Ricciardo
- Vettel
- Gasly
- Ocon
- Leclerc
- Latifi
- Sainz
- Alonso
- Bottas
- Giovinazzi
- Norris
- Tsunoda
- Schumacher
- Mazepin
- Stroll
- Räikkönen
- Pérez
Voor nu, inpakken en wegwezen. En als de rechter het niet verbiedt, op naar Zandvoort. Mits het weer het toelaat.
retetikker zegt
Beetje saaie race…
Bella Macchina zegt
En te weten dat er zowat 40.000 Nederlanders daar minimum €160 voor neergeteld hebben.
utregcity zegt
@Bella Macchina: typisch Nederlandse reactie.
Bella Macchina zegt
Correctie: Belgische reactie
ericc zegt
@Bella Macchina: inderdaad, echt Belgische oplossing. 3 ronden laten rijden zodat ze de tickets niet hoeven terug te betalen! Schande!
Gulli zegt
Ik denk dat onze vrolijke zuiderburen vrij weinig met die beslissing te maken hebben gehad, dat zal de FIM/FIA wel geweest zijn, niet?
Scapabartjuh zegt
Het feit dat ze 3 ronden achter de safety car hebben laten rijden om vervolgens alles stil te leggen is een beslissing geweest van de koersdirectie (die overal met het circus mee gaat) en niet van de directie van Spa Francorchamps. Geloof maar dat die laatste niet gelukkig zijn want al die fans zijn nu misnoegd en gaan hun geld terug vragen. De directie van het circuit ziet liever blije gezichten hoor ;-)
Edge zegt
Dat is ook deel van de reden dat we deze twee “raceronden” gehad hebben. Nu heeft de Formule 1 aan haar verplichting richting de organisatie voldaan om een race af te leveren, en zijn de boze fans die hun geld terug willen het probleem van de lokale organisatie.
ouwedibbes83 zegt
@Edge: Daarom vond ik het ook opvallend dat Lewis na afloop zei: “ik hoop dat de fans hun geld terugkrijgen”.
bischero zegt
@Edge: ik vond de reactie ‘na de race’ van Bottas ook heel vilein. Die maakte zich echt populair bij de F1 organisatie.
aschja zegt
Dus die 2 ronden zijn gereden puur voor een officieel begin van de race.
Hadden ze daar 3 uur voor moeten wachten?
Edge zegt
Nja. men had continu de hoop dat de regen een beetje zou zakken en de omstandigheden racebaar zouden worden.
tortuga zegt
@Edge: om 18u werd er een uur droog voorspelt
Edge zegt
Dan hebben ze volgens mij toch echt Stevie Wonder als weerman. Op ons eenvoudige buienradar.nl was toch heel duidelijk te zien dat het tot minimaal 8 uur zo zou blijven qua weer. Af en toe wat heftiger, af en toe wat minder, maar nooit lang genoeg om een race te starten.
duckmefaddy zegt
Nog steeds spannender dan Monaco
Bella Macchina zegt
Dat hier punten voor uitgedeeld worden is gewoon absurd, dit is absoluut de belachelijkste race ooit.
ghini zegt
@Bella Macchina: eens, heel vreemd, aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat dit in het regelement staat en dat alle teams dus weten wat de procedures zijn in dergelijke situaties. Maar het blijft idioot.
vaakbenjetebang zegt
Een absurdistisch schouwspel, die podiumceremonie. Mijn liefde voor F1 heeft even een flink dipje.
thearchitect zegt
@vaakbenjetebang: een dipje tot volgend weekend
vaakbenjetebang zegt
@thearchitect: Gelukkig is er volgende week alweer een race om hopelijk de nasmaak van deze middag weg te spoelen (wegspoelen, har har). Er zijn al wel vaker van dit soort ktu-weekeinden geweest in dd tijd dat ik kijk en het komt altijd wel weer goed met de liefde. Al zie ik een stuk liever een race op Spa dan eentje op Zandvoort.
ouwedibbes83 zegt
@vaakbenjetebang: hoeveel F1 races op Zandvoort heb je al gezien dan ;) Ik snap je wel hoor, beetje plagen mag.
vaakbenjetebang zegt
@ouwedibbes83: ik hoop op een spetterende race in Zandvoort maar op die baan zie ik het gewoon niet zo snel gebeuren. Het was altijd een prachtig circuit, maar volkomen ongeschikt voor F1 anno nu. Met wat kunstgrepen vind ik het nu een minder prachtig circuit, maar ik vrees dat het niet heel veel geschikter is voor de F1. Maar goed, ik heb vaker ongelijk gehad!
omarrs6 zegt
Grootste winnaar: Russel🎉
piedlourd zegt
De cultuursector slaat terug.
Wachten op Godot.
Maar dan voor F1 en regenliefhebbers.
z3cabby zegt
@piedlourd: je kunt ook een TE intelligent commentaar voor AB begrippen geven, Zwaarvoet. ;)
Rick-dos zegt
Ik zal je één ding zeggen, het zit echt niet meer lekker in dat koppetje bij Hamilton. Als je zijn lichaamstaal ziet dan zie je genoeg. Ik denk dat het echt een shock voor hem was dat boegeroep in Hongarije en gisteren, maar mijn vermoeden is dat de keuze weleens op Russel is gevallen en dat dat ook mee kan spelen.
Maar goed, dat was mij opgevallen aan deze race. Voor de rest was het nat.
Edge zegt
Natuurlijk is de keuze op Russell gevallen. Die keuze leek allang gemaakt, ondanks het gehuil van Hamilton over dat hij liever Bottas als teamgenoot heeft. Het Franse Canal+ meldde overigens dat Kimi Raikkonen in Monza zijn F1-pensioen gaat aankondigen, en dat Alfa Romeo datzelfde weekend Bottas gaat bevestigen als vervanger.
ghini zegt
@Edge: bottas naar alfa? Dat zou heel vreemd zijn..
bischero zegt
@ghini: en waarom?
ghini zegt
@bischero: alfa rijdt met ferrari motor, mick zou daar ws volgende stoeltje overnemen. Toto is miss klaar met bottas maar niet zo dom om een goede coureur naar een team met ferrari motor te laten gaan. Het is voor bottas lastig, aston martin heeft geen plek, seb doet het goed en heeft grotere naam etc, stroll blijft ook want kan niet naar MB, dus eigenlijk wordt het dan williams maar miss stopt ie dan wel..
ghini zegt
@ghini: bottas heeft natuurlijk veel technische info van MB, als dat bij alfa komt dan komt het ook bij ferrari
kuip zegt
@Rick-dos: Dat over Hamilton was mij ook opgevallen. Hij is daar zeker gevoelig voor denk ik. Gisteren bijvoorbeeld, aan het eind vd kwali kreeg Russel maar een bescheiden “boksje” als felicitatie.
Ik denk dat bij Mercedes de kogel al door de kerk is en Russel volgend jaar naast Hamilton zit.
Robert zegt
@kuip: de halve wereld leek gisteren te vallen over de ogenschijnlijk weinig ‘sportieve’ felicitatie van Hamilton aan Russell.
Ik denk dat LH44, die toch zó begaan is met een betere wereld, stiekem van harte hoopt dat de rechter een streep zet door de race in Zandvoort.
Ik persoonlijk kan alleen maar hopen dat het gewoon door mag gaan én dat de fans een paar creatieve spandoeken meeneemt om hun ‘waardering’ voor de meervoudige kampioen te uiten. Zoiets als:
2020 LH44 #winner
2021 LH44 #wanker
fastforward zegt
Kan de kwalificatie gelden als uitslag bij overmacht?
hooesi zegt
@fastforward: dat is zeg maar vandaag gebeurd hè
Gulli zegt
Als er niet twee ronden achter de safety car zouden zijn gereden (wat het minimum is om het een ‘race’ te mogen noemen) worden er gewoon geen punten uitgedeeld.
0-1 rondjes; geen punten
2 rondjes tot 75% van de complete race-afstand; halve punten
76%-100% race-afstand is hele punten
lompey zegt
In feite heeft max 13 punten
pivavar zegt
Snelste ronde: Mazepin.
bischero zegt
@pivavar: buiten de top 10 dus geen 1/2 punt.
Edge zegt
Nou, dat valt nog te betwisten. Voor de uitslag heeft men de stand en tijden van na de eerste ronde na de safetycar herstart genomen. Voor de officiële uitslag heeft Mazepin die snelste ronde dus helemaal niet gereden, en zou het (halve) punt naar Verstappen moeten gaan.
VeniVidiVici zegt
Voor mij was dit 100% de spannendste race van dit hele seizoen. Zat de hele race vol spanning op puntje van m’n stoel. Gefeliciteerd Max met de overwinning haha.
humel zegt
Wat een waardeloze sport is dit aan het worden. Je mag elkaar er strategisch uittikken zonder consequenties, als het weer een beetje tegen zit: geen race ipv uitstel naar bv maandag. Wat een farce.
banderas zegt
@humel: en waar halen ze al die stewards e.d. allemaal vandaan? Meeste mensen moeten gewoon weer hun normale baan doen he?
mashell zegt
Race verschuiven naar maandag zou nog erger teleurgestelde fans opleveren. die moeten naar huis omdat ze maandag weer moeten werken. Ik denk dat ze zo’n deceptie gemakkelijker kunnen verwerken.
nikilaudaferrari zegt
Ik ga em politiek incorrect erin gooien: deze gasten verdienen miljoenen. Als je niet durft, moet je niet starten. Anders: gewoon racen ondanks de omstandigheden. Deden ze vroeger ook. Heb ik medestanders?
monsieurleloure zegt
@nikilaudaferrari
Als dit zo doorgaat wordt er binnenkort ook niet meer gevoetbald in de regen, pussies…..
nikilaudaferrari zegt
@monsieurleloure: Exact! Precies wat ik bedoel!
Rudy zegt
Je hebt best een punt, maar de risico’s die coureurs gaan nemen staan niet in verhouding tot de gevolgen. Als je op de rechte stukken niet enigszins op volle snelheid over kunt moet je imo een dergelijke beslissing gewoon nemen.
Risico op enorme ongevallen is veel te groot want ja er zijn gewoon coureurs die in dit soort omstandigheden echt wel het lef hebben zeer hard te gaan.
Johanneke zegt
Ja hiero.
Al is het wel een beetje heh tegenwoordig. Als ik oude seizoenen terug keek, dan waren er bijna geen seizoenen zonder doden. Nu staat de F1 al sinds 2014 ‘droog’. F2 2 jaar geleden nog 1. Nu moet niemand mij verkeerd begrijpen, ik wil echt geen doden zien, maar ik zou het niet erg vinden als er gezegd zou worden hey het kan redelijkerwijs, wie durft mag gaan, succes, tot over een uur. Auto’s zijn veiliger als ooit toch?
koeckenbacker zegt
@Johanneke: ik denk persoonlijk dat je niet wijs bent. Mensenlevens in gevaar brengen voor jouw amusement…
Redrum zegt
@koeckenbacker Niet overdrijven he…vroeger was de sport 1000x gevaarlijker en werd er wel geracet….jongens werden van de mannen gescheiden….het is niet dat deze jongens niet kunnen sturen he. De snelheid ligt sowieso lager in de regen, de banden zijn beter, de auto’s vele malen veiliger….wat is het verschil om met +300km/u over een droog circuit te vliegen?…. Die jongens zijn heus groot genoeg hoor
vaakbenjetebang zegt
@nikilaudaferrari: Vroeger haalde een significant deel van de coureurs die aan een seizoen begonnen het einde van zo’n seizoen niet. Was dat dan beter? Is het leuk om mensen te zien sterven?
Even los van die vragen: wat waren we als kijkers opgeschoten met een race in deze omstandigheden? Waarschijnlijk vliegen er dan links en rechts auto’s af en is de kans dat een coureur buiten zijn schuld door een ander wordt opgeveegd aanzienlijk. Dat is leuk voor het spektakel en het geeft misschien een lekker gekke uitslag, maar het is ook een beetje competitievervalsing, Je kunt dan onderhand net zo goed lootjes trekken. En vergis je niet, je had dan ook heel wat rondes achter de SC gezien.
Bovendien is het over een paar dagen weer bal in Zandvoort. Dan zadel je waarschijnlijk aardig wat teams met flink wat huiswrek op om weer een auto op te moeten bouwen, met ook nog gevolgen voor de budgetcap. Een situatie met vooral veel verliezers.
Mind you: ik vond dit ook geen beste vertoning, maar een veel betere pasklare oplossing had ik vanaf de bank ook niet echt paraat. Gewoon balen; overmacht.
sportabgasanlage zegt
@vaakbenjetebang vaak ben je te bang
vaakbenjetebang zegt
@sportabgasanlage: Absoluut. Maar vaker nog ben je te dom, en dat moet je toch proberen te voorkomen. En ik denk dat Masi dat zo goed en zo kwaad mogelijk gedaan heeft vandaag. Hoogstens had hij om 4 uur (of zo) kunnen besluiten om met het hele veld achter de SC te gaan rijden en hoe dan ook 44 rondes vol te maken, met de onuitgesproken hoop dat dan de baan droog genoeg zou worden gereden om nog een aantal rondes echt te kunnen racen.
sportabgasanlage zegt
Niet happen joh, ik maakte een grapje om je nickname
vaakbenjetebang zegt
@sportabgasanlage: Dat dacht ik al wel, maar toch. Had een andere naam moeten kiezen, want als ik nu iets redelijks zeg krijg ik deze steeds om mijn oren… Maar ja, het is nu eenmaal het motto van de zelfsleutelaar!
sportabgasanlage zegt
@vaakbenjetebang volgens mij kun je je naam wijzigen bij je account instellingen
sollie1984 zegt
@nikilaudaferrari: en dat zegt iemand met Niki Laura als naam. Ooit ervoor gekozen om niet te racen (tijdens de GP van Japan meen ik) omdat het te gevaarlijk was.
560pk zegt
@nikilaudaferrari: ik ben het met je eens: de race in Japan, waar jouw held (?) (In ieder geval wel die van mij) Lauda z’n auto in de pits parkeerde omdat hij de omstandigheden “wahnsinn” noemde (Niki was een man van weinig woorden) en daardoor Hunt het WK cadeau deed, was zo nodig nog natter dan Spa vandaag. Er werd gewoon gereden.
nikilaudaferrari zegt
@560pk: Exact! Hoe meer kun je een held zijn dan de vertegenwoordigheid van geest te hebben om een risicoanalyse in de auto te maken en te kiezen voor je eigen veiligheid wetende dat je de meest legendarische wereldtitel ever verliest. Dat zijn de echte helden toch?
Iedereen had begrepen wanneer coureurs gestopt dan wel niet waren gestart vandaag. Als je dat wel doet, dan neem je het risico en heb je de kans om een hele speciale GP te winnen. Eentje die veel fans zullen herinneren als één van de meest bijzondere GP’s ever. Kijk bijvoorbeeld de video van Peter Windsor over de overwinning van Surtees in de GP van België in 1966. Ook hij maakte een risico analyse.
rob5nismo zegt
@nikilaudaferrari: opzich ben ik het wel met je eens maar als je de formule w kwalificatie kijkt en de 2de race van de F3 denk ik toch dat de FIA het juiste heeft besloten
gerbert1976 zegt
@nikilaudaferrari: Ja, eens. Anders moet je geen coureur worden. Maar ja, saftey first. Rare ‘sport’ is het geworden. Dit sloeg nergens op. En dan nog op het podium klimmen ook.. kan toch niet ? Racen met die hap. Eens kijken wie durft. Dan gaan de kerels zich onderscheiden van de jongentjes. De coureurs passen hun rijgedrag toch wel aan. Net zoals wij dat doen onder elke weersomstandigheden.
Edge zegt
Oke, ik ga hem tackelen. Heb je de kwalificatie gezien? Race 1 van de Formule 3 gezien? Of kwalificatie van de W-series? Of het ongeval met Anthoine Hubert in de F2 in 2019? Iemand die de controle over zijn auto in Eau Rouge/Radillion verliest stuitert vrijwel altijd terug de baan op. Dat in een droge race al levensgevaarlijk, maar onder deze omstandigheden nog meer. Wil je dan echt dat we het risico nemen dat een coureur à la Anthoine Hubert met 200+km/u ge-T-boned wordt omdat de anderen niks kunnen zien?
De wedstrijdleiding heeft hier 100% de juiste beslissing genomen.
Turbo S zegt
@nikilaudaferrari: Formula gay. Ik zou zeggen roep voor dit soort situaties de regenboog vlag in het leven ipv de rode vlag. Bij een rode vlag moet er eerst een ernstig ongeluk zijn gebeurd.
nikilaudaferrari zegt
@all: Hier is een politiek correcte reactie van een andere onvergetelijke held – Nigel Mansell: https://youtu.be/afMVNznvvJI
Als ik dan geen recht van spreken heb, hij zeker wel!
Hij verwoord in dit interview heel genuanceerd waarom we gewoon hadden kunnen verwachten dat er geracet zou worden.
fiestaxr2 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
alcantara zegt
Ik kijk alleen regenraces, omdat die nog enigszins de moeite zijn qua actie.
Of waren, want zelfs bij aanhoudende miezerregen wordt er gewoon niet meer gestart, man man man….
sollie1984 zegt
@alcantara: miezerregen? Die gasten konden geen moer zien. Ook wij achter een beeldscherm zagen geen moer.
Redrum zegt
Dan rijd je trager of kom jezelf ook niet buiten als het regent? Dat wil toch niet zeggen dat je tegen 300 over het circuit moet knallen…..
HZW zegt
Wat een aanfluiting, dit hadden ze beter gelijk bij de eerste keer dat ze de baan opgingen moeten doen.
baserace zegt
Het was wel gezellig bij mijn maat op de bank; nog nooit zoveel gekletst tijdens een middagje F1😅
jeroenm83 zegt
Ja maar voortaan moet ik wel wat beter gaan plannen. Rond 1800 waren we wel door alle droge worst etc heen. Catastrofe!1!!
lekkaah zegt
Jammer dat dit op Spa moest gebeuren. Een circuit waar je gewoon de hele race wil meemaken. Al helemaal als het nat is. Dit was echter te tricky. Als het aan mij lag hadden ze hem gewoon om 7 uur savonds hervat maar goed, ik snap dat dat wat complex ligt ivm teams/transport I guess
Johanneke zegt
Hebben ze lampen? Volgensmij niet, krijg je dat probleem weer.
bpc zegt
7h savonds? Spa is niet eens verlicht..
camber24 zegt
Ik volg F1 al jaren nog nauwelijks. Voornamelijk door de hegemonie van Mercedes en die hypocriete moraalridder van een Hamilton. Vandaag op de achtergrond aangezet. Dat ze niet konden racen zal een weloverwogen afweging geweest zijn. De beste stuurlui staan aan wal, zoals altijd. Ik herinner me nog erg levendig het moment waarop Schumacher op Coulthard knalde, toen F1 kijken nog echt leuk was. Toen had er wellicht niet geracet moeten worden. Klote voor Max dat hij maar halve punten krijgt. Ben geen Verstappen fan, maar alles beter dan Lewis. Hopelijk volgend jaar een spannender seizoen, met hopelijk Ferrari die ook weer volwaardig mee strijdt.
Richmond zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
escort77 zegt
Volgende regenrace maar met spatborden dan? Modelletje Donkervoort over de achterbanden, doet niet teveel pijn aan de ogen en het grootste deel van de spray hou je tegen.
fastforward zegt
@escort77: je beschrijft een IndyCar. Goed idee.
rolov zegt
@escort77: het ging toch om de aqua planning?
ouwedibbes83 zegt
@rolov: beide, zicht wanneer er op hoge snelheid gereden zou worden en de gevolgen van aquaplaning. Het Britse commentaar verwoorde dat wel aardig; beeld je eens in als straks een auto door aquaplaning crasht, want je bent echt een passagier van je wagen, en er vervolgens nog een hele rits anderen vlak achter je zitten die nauwelijks zicht hebben…
porker zegt
Luister de podcast betond the grid eens met Gerhard Berger. Bernie Ecclestone kwam voor een even natte race als nu even op de grid vlak voor de start aan veteraan Berger vragen of het veilig was. NO zei deze. Thanks zei Bernie. Bernie loopt naar voren en roept: we gaan starten! Dat waren tijden.
Robert zegt
@porker: een paar weken terug was er een aflevering van Andere Tijden Sport, met daarin een terugblik naar Liane Engeman. Een dame die behalve fotomodel ook een zeer verdienstelijk coureur was in de periode 1967-1973.
In deze aflevering liep ze een generatiegenoot tegen het lijf: Hans Hügenholz. Deze nestor van de Nederlandse racerij vertelde zo tussen neus en lippen door dat hij in zijn actieve carrière 67 collega-coureurs had verloren. Zevenenzestig! Een mensenleven was in die tijd gewoon geen ene fuck waard. En dat was met name te danken aan mensen met de mentaliteit van figuren als Ecclestone.
Alleen daarom kan ik er vrede mee hebben dat de race vanmiddag niet echt van start is gegaan.
Die aflevering biedt trouwens een geweldig tijdsbeeld, en nog online te bekijken: https://www.gids.tv/video/162784/andere-tijden-sport
omarrs6 zegt
Uiteindelijk heeft @jaapiyo niks gemist 🙃
fastforward zegt
Gelukkig was de F3 en Porsche Supercup wel leuk
mustang750supersnake zegt
de hele organisatie moet zich kappòtschamen voor zo’n diep- en diép trieste vertoning!!!!
…..niet racen in de regen…..bahbahbah…lachwekkend man , de échte kerels van vroeger draaien zich om in hun graf en lachen deze jonkies compleet uit!
maar wèl top geld blijven vragen voor n kaartje en gauw zorgen dat ze t ook nog ns niet zelf hoeven terug te betalen……manmanman t wordt met het seizoen erger…..waar zijn de echte kerels van vroeger………
pomoek zegt
@mustang750supersnake: die zijn dood. De watjes.
rolov zegt
Ik vond het van Ziggo vooral apart dat ik voetbal moest gaan kijken. Als ik ergens niet op zit te wachten is het wel voetbal en dan ook nog als ik autosport wil zien.
mustang750supersnake zegt
@rolov: vond ik ook appart ja…..
Edge zegt
Des te meer hulde voor SkySports. Afgezien van twee of drie korte reclameblokken zijn die gewoon uit blijven zenden vanaf het circuit, en ondanks dat er niks op de baan gebeurde wisten David Croft en Martin Brundle er toch een boeiende uitzending van te maken.
Ik weet niet hoe goed het op Ziggo te volgen was, maar Sky had interviews met Toto Wolff, Christian Horner, Marcin Budkowski (Renault), Otmar Szafnauer, Jost Capito en Guenther Steiner tussendoor, en de verwarring daar was hilarisch om te volgen. Bijna elk team hield er wel een eigen interpretatie op na over hoeveel rondes er nog te racen waren en of de timers gestart waren of niet.
lekkaah zegt
@Edge: Ziggo gooide hem best wel lomp ineens naar de Barca voetbalwedstrijd. Ben toen naar Canvas gaan kijken.
brent zegt
ik ben heel benieuwd naar de 7 dingen die jullie opvielen van de Belgische gp!!
ouwedibbes83 zegt
@brent: 1) het was een natte dag
2) het belang van goed kwalificeren werd weer eens heel erg duidelijk
3) een regen race blijft onvoorspelbaar
4) de safety car en de medical car zijn nog steeds niet snel genoeg om de auto’s achter hun op “bedrijfstemperatuur” te houden, zoveel jaar na t ongeluk van Ayrton Senna
5) Lewis is een slechte verliezer
6) Williams stijgt flink in t constructeurs klassement
7) winst in Zandvoort is voor Max voldoende om weer t klassement aan te voeren, zolang hij voor Lewis eindigt en op t podium staat, kan hij het onderlinge verschil van 3 punten goedmaken (een snelste raceronde bonus daargelaten)
frank2b zegt
De regen
De start 1.0
Het afbreken van de start 1.0
De start 2.0
Het afbreken van de start 2.0
De uitslag
De regen
geelbarrel zegt
alle circuits ZOAB leggen. Goed doorontwikkelen die techniek en de grip is ok
frank2b zegt
Het krieken van de avond, dat betekent in België toch ‘efkes een Kriekske vatten’?
pomoek zegt
@lompy: naar boven afronden, doet me denken aan die goede oude middelbare school tijd!
pomoek zegt
Wat ik begreep is dat het weer in de ochtend beter was. Wellicht in de toekomst, wanneer er véél regen wordt verwacht, de hoofdrace dan maar wat naar voren halen? Ik begreep dat het eerder op de dag beter weer was.
raoufff zegt
Voortaan maar gewoon Uniroyal als bandenmerk nemen in plaats van die Pirelli meuk.
Gulli zegt
Zijn er al plannen om een dak op Spa te leggen? Daar zijn ze in Wimbledon na jaren gesteggel toch ook wel blij mee uiteindelijk
beemerjoost zegt
Ik was er zaterdag en zondag. Op het circuit was het allemaal prima geregeld. Daarbuiten niet (komt door de maximum IQ regel bij de Waalse politie denk ik). Parkeren voor ons trouwens geen probleem: alle weilanden overslaan en een berm zoeken in Francorchamps.
Heren coureurs: IK BEN ER TOCH OOK IN DE STROMENDE REGEN NAAR TOE GEREDEN??? JANKERTS.