De eerste officiële foto’s van de BMW M6 Cabrio zijn uitgelekt. Er is al veel gezegd over de BMW M6 Cabrio, dus ik zal hier niet volledig in herhaling treden, maar een paar feitjes om het geheugen op te frissen kan nooit kwaad.
Het feit dat de M6 Cabrio straks in Londen aan het publiek zal worden getoond, hebben we vooral aan onszelf te danken. Als het aan BMW lag had ‘ie er niet gekomen, maar door de vele “zeurende” klanten, moest BMW wel over de brug komen.
Over de techniek kunnen we kort zijn. Het is “simpelweg” een open versie van de gesloten M6, met onder de kap de motor van het jaar, een 5,0 liter V10, goed voor 507 pk en 520 Nm. De extra 200 kilo die Cabrio weegt, zorgen voor net iets mindere prestaties. Het sprintje naar 100 km/u duurt in de Cabrio met 4,8 seconde een verwaarloosbare 0,2 seconde langer.
Rond oktober kunnen we de Cabrio in de showroom verwachten. Hoewel de prijs nog niet bekend is, houdt autotelegraaf rekening met 170.000 euro.
(foto’s via: autoweb.cz)
Type-R zegt
Dit is eigenlijk wel heel erg mooi :9
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Verrassend??
luwek zegt
niet egt…’t is niet veel meer dan een 6-serie cabrio met M6 bodykit. (of mssn kijk ik niet goed?)
tobi zegt
1 woord : prachtig
Alwood zegt
tsja, ik vind de cabrio mooier dan de coupé… de velgen van de M6 de mooiste velgen… maar een V8 was dan ook prima geweest, de bodykit had van mij niet gehoeven dus dan volstaan de velgen eigenlijk op een 650 cabrio…
desalniettemin een wrede bak, de M filosofie is hier natuurlijk ver te zoeken. haast een beetje AMG’ig
Stefan00 zegt
Stijlvol….
tobi zegt
da ist juiste woord
dekster zegt
ik ben aangenaam verrast… maar toch ik heb liever de alpina B6(veel exclusiever en mooier)
Mpower zegt
dit is toch niet normaal, buitengewoon prachtig!
Sharin zegt
Supermooie cabrio. Ik was dan ook enigszins verbaasd vorige week vrijdagavond toen een zwarte M6 cabrio zich in Scheveningen langs de boulevard vertoonde met een Nederlands kenteken, omdat ik dacht dat het model nog niet te verkrijgen was.
Iemand een verklaring, s.v.p. (en niet ‘je bent scheel’ of ‘je hebt je vast vergist met een M3 cabrio’ die daar in trosjes rondrijden. I know my cars…)
MrSelected zegt
In oktober pas?!?
Ik wilde er deze zomer al één hebben..
Dennis zegt
@Sharin: De auto is ook nog niet verkrijgbaar. Misschien was het deze look-a-like: http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/20/bmw_m6_cabrio_gespot_in_rdam
Z-Rider zegt
@ Alwood:
Wat bedoel je in godsnaam met dat de M-filosofie ver te zoeken is en dit AMG achtig is??????
Ik zie hier een volbloed /M staan hoor….. M6 copue ook AMG achtig…????
Turbopaultje zegt
@ ZRider: AMG filosofie ? Brute motoren in een veel te grote en zware auto bouwen, die bovendien aardslelijk is en met totally useless gadgets als ESP, parktronic etc. wordt uitgerust. Als je echt kan autorijden heb je zulke shit niet nodig en wil je die ook niet hebben.
Enige echte M is voor mij nog de Z4 Coupe in M trim, alle andere zijn quasi pimp Bimmers zoals de AMG taxis. Het wordt weer tijd voor de code CSL….
Wel supermooie kleur trouwens, zal ook een Z4 Coupe zeer goed staan.
fiat zegt
2 woorden : super lelijk
Alwood zegt
tnx Turbopaultje! zo bedoelde ik het exact. bij de M5 vind ik het nog meevallen omdat ze daar wel aan de hele auto hebben gewerkt en niet ‘alleen’ een ‘blok’. gewone M6 hebben ze ook wat lichter proberen te maken e.d.
de echte M’s blijven idd de Z4M coupé en M3 CSL!
transporter t5 zegt
fiat jou fiat is zker mooier
Mpower zegt
De enige reden dat de cabrio minder M is dan de Coupe is het gewicht (carbon dak zien we niet meer terug) en waarschijnlijk een minder gunstige gewichtsverdeling. Maar het kan zeker niet vergleken worden met AMG’s die enkel rechtuit goed zijn. M kan je mee het circuit op terwijl je de traction control van de AMG niet eens volledig uit kunt schakelen. Ik geef jullie uiteindelijk wel gelijk het is een zeer commerciele M, maar nog steeds ver van AMG. En ook ik ben zeer onder de indruk van de Z4 M Turbopaultje, ik zou het te gek vinden als daar een CoupeSportsLeight filosofie op losgelaten werd.
offtopic: Die vent met die neppe M6 cabrio uit rotterdam heeft wel degelijk een M6 blok onder de kap liggen, heb het zelf live gezien. Wel een vies geluid als hij vol trapt.
w0o0dy zegt
wat mij betreft is dit goed vergelijbaar met een SL55 AMG (of SL63 AMG) al was het alleen maar omdat de stijfheid van de carrosserie om zeep is doordat er geen dak op zit. Wat dat betreft is de SL zelfs beter, ten eerste omdat die ontworpen is als open auto en ten tweede omdat het (metalen) dak ook dicht kan als je eens fanatiek wilt gaan “hoeken”, “jagen” of “boenderen”.
Dit is een auto voor de show en niet voor het circuit. (de remmen zijn bijv. niet aangepast maar het ding weegt 200kg meer…….) Dus wel degelijk meer in de stijl van een SL AMG dan een echte M
Mpower zegt
@woody
inderdaad dit is erg veel voor de show, toch denk ik dat de SL55 of SL63 AMG het niet kan opnemen op circuit tegen de M6 alleen al om te beginnen bij de ondestel en de vesnellingsbak. M6 is alert en reageert snel, ja die torsie stijfheid is wel degelijk achteruitgegaan. Ik weet niet hoeveel het zou overhellen maar dat doet de SL ook met open dak. De aerodynamica is ook zeker achteruitgegaan, die onbegrensde top van 330km/h zal deze M6 dan ook niet halen. Ik ben benieuwd naar de CW-waarde van de coupe vs. de cabrio. 200kg extra weegt dit ding, natuurlijk zal fading wat sneller toeslaan en remt dit minder maar ik weet niet hoe dit zou uitpakken als je tegen de SL opneemt op track.
Ik zou nog steeds voor de M6 inzetten..
Rolo zegt
is gewoon een M6 zonder dak niet echt heel veel nieuws of bijzonders
silasse zegt
dit vind ik mooier dan de coupe.
pvl zegt
super lekkere bak!!!
@ fiat:
Is fiat niet het merk dat de multipla produceert?…
@ wOoOdy:
Een stalen plooidak haalt wel het zwaartepunt naar omhoog, niet echt sportief dus. Trouwens als zo een plooidak al extra stijfheid oplevert (wat ik betwijfel) dan zal dat niet veel zijn. Een stoffen dak blijft gewoon de beste oplossing voor sport-cabiro’s. De isolatiewaarden die zo een dak oplevert zijn evenwaardig aan die van een gesloten versie. En een plooidak heeft al eens de neiging om bij bepaalde (niet al te hoge) snelheden te gaan fluiten… (ja geld ook voor nieuwe modellen, de jongste volvo telg heeft er bv ook last van…)
henk zegt
in 1 woord: een hemelse cabrio
dekster zegt
volgens mij zijn dat er 3 ;-)
w0o0dy zegt
Ik neem aan dat iemand die het circuit op gaat met zijn SL, dat die het dak dicht doet. Dat heeft bij deze M6 cabrio weinig zin (misschien een beetje qua topsnelheid). Daarmee zal de SL een betere stijfheid hebben en dat zal met name in het bochtgedrag te zien zijn. Daar komt dan de 100 tot 150 kg extra gewicht ten opzichte van de SL55 AMG nog bovenop (qua handling ellende). Ik ga er vanuit dat het betekent dat de M6 cabrio het op het circuit aflegt tegen de SL55 (met 517pk en een duidelijk hoger koppel).
Niet dat het erg boeiend is, want wees eerlijk wie gaat er met dit soort auto’s op het circuit jagen, maar toch, de opmerking van Alwood vind ik wel terecht. Dit is meer een auto als de AMG dan een echte M
w0o0dy zegt
@PVL: ja het zwaartepunt zal iets hoger liggen, maar vergis je niet in het gewicht van de dakconstructie van de 6 serie cabrio, dat weeg ook vrij veel. Blijft dat de metalen dakconstructie krachten kan verdelen en dat kan een stoffen dak niet. Dus ondanks het feit dat een coupé een betere stijfheid heeft dan een CC (coupé/cabrio), heeft de CC een betere stijfheid dan een “echte cabrio”. Zelfs een niet-techneut als ik kan dat beredeneren: duw jij maar eens tegen een tent…….. of tegen een dunne plaat staal, wat vouwt dubbel en wat buigt hooguit een beetje? Juist, het staal is sterker, misschien niet qua trekkracht, maar zeker wel bij een duwende beweging.
dekster zegt
wie maakt zich daar toch druk om… hoe groot is de kans nu dat een een AMG tegenkomt…
nu, welke voetballer zal em eerst kopen?
m5 zegt
lelijke wagen
w0o0dy zegt
ik denk dat je bijna sneller kunt uitzoeken welke voetballer bij een Europese topclub de auto NIET in bestelling heeft staan……..
pvl zegt
@wOoOdy: een stoffen dak is echt wel een pak lichter. Die 200 kg extra kruipt vooral in de carrosserie, verstevigingen. Een stalen plooidak is niets meer dan 2 of 3 segmenten die via een scharniermechanisme met mekaar verbonden zijn, tussen de platen in zit kunststof, vooral rubber, om het geheel wind en watervrij te houden. Geloof mij zo iets is niet gemaakt om extra stijfheid te leveren bij het sportievere bochtenwerk. Een rubberen tussenstuk kan bijvoorbeeld al geen krachten overbrengen laat staan de scharnieren.
Mijn vader werkt in de auto-industrie en heeft daar veel en goede connecties. Laatst vertelde een insider hem nog dat plooidaken zo populair zijn omdat mensen dan denken dat zo met een gesloten wagen rondrijden. Maar in praktijk blijft een stoffen dak nog altijd de beter oplossing. We praten hier over een modern stoffen dak, niet het zeiltje dat over je suzuki
samurai hang gespannen. Ik vind het trouwens nog altijd spijtig dat BMW zijn 3-reeks met een plooidak gaat uitrusten…
Alwood zegt
ik denk dat het onderstel bij zo’n cabrio veeeeel meer uitmaakt dan wat voor een dak. daarbij denk ik dat het hogere zwaartepunt(wat er toch echt is) meer nadeel geeft dan de eventuele stijfheid voordeel geeft.
de reden om met een cabrio het dak dicht te doen op een circuit is dan ook eerder de stroomlijn. een goed stoffen dak helpt net zo hard mee aan de lucht op een goeie manier over de auto leiden als een metalen dak.
de bmw is daarbij iig veel stijver afgeveerd. en heeft grotere velgen >> gaat allemaal het rollen meer tegen dan de afstelling e.d. van de SL.
tompi zegt
voor da geld koop ik mij toch wel een lambo hoor
Stephan zegt
deductie deductie…
kunnen ze the stig hem niet laten afrossen en daarna een sl amg cabrio, dan weten we gelijk welke beter is, kunnen we tenminste goed kiezen !
Superkoerier! zegt
Leuke voor en zijkant, maar foeilelijke achterkant. Dat ze daar niets aan gedaan hebben meteen…
pvl zegt
Hheb daarnet bevestiging gekregen van een echte kenner, stalen dak geeft evenveel stijfheid als een stoffen dak => bijna geen dus. Zeg maar dag in je sl als de M6 passeert!!!
BMW Serdo zegt
Ik ben er van overtuigd dat dit geen gewone 6reeks cabrio met een v10 motor is. Ten eerste dit is BMW, en ten tweede de M afdeling is met deze auto gaan werken. Dit betekent dat ook als is dit een cabrio, ook al weegt het meer, het zal een echt M auto zijn. Geen enkele twijfel. En ivm met die Sl55, de M6 veegt die weg. De M6 is op elke vlak veel sneller en sportiever.
Mercedestuner zegt
Mooie wagen ! Maar toch opteer ik voor de AMG’s van Mercedes ! Ze hebben de lat namelijk hoger gelegd op het vlak van koppel , pk’s en prijsklasse ( wat wil zeggen dat ze iets of wat exclusiever zijn !) Maar toch vind ik deze wagen geen misser hoor !! Verre van ! Maar Mercedes klopt Bmw gewoon ! Meer pk’s maar ook een grotere cillinderhoud ! Maar met zijn 507 pk zal ie tog wel genoeg koppel hebben om vlot in het verkeer me te kunnen
Adios
w0o0dy zegt
de bmw fan’s zijn weer eens voor geen enkele rede vatbaar…. beetje jammer
dekster zegt
ze moeten ergens toch iets veranderd hebben==>alpina B6 coupe 0-100 in 4.6s
alpina B6 cabrio 0-100 in 4.9s
w0o0dy zegt
de SL55 AMG doet een km met staandestart in 22,7 seconden, de gewone M6 doet daar 22,5 seconden over. Die blijft de SL55 AMG dus maar heel krap voor. Met 200kg extra zie ik de M6 cabrio niet in de buurt van de SL55 AMG blijven (en laten we het over de 612pk+1000Nm SL65 maar helemaal niet hebben…..)
Op zich gaat het mij er niet om Bmw af te zeiken maar ik hoop op een iets objectievere kijk bij een aantal mensen…
Als het mijn geld zou zijn dan stonden er voor het geld wat deze auto’s moeten kosten een aantal auto’s in de garage en niet één van deze 2. Maar dat is weer heel iets anders, bovendien heb ik het geld niet. (maar maak je over mij geen zorgen ;-) ik vermaak me prima)
pvl zegt
wOoOdy ik ben volledig voor rede vatbaar maar je moet niet lullen over dingen die niet waar zijn. Ik heb jou ook nog niet horen toegeven dat je fout zat.
Dat die sl meer koppel en pk’s heeft wil nog lang niet zeggen dat hij de M6 op circuit voor blijft. Er spelen nog zoveel andere factoren mee en als je het mij vraagt zit de M6 daar dan weer in het voordeel. Nu maar wachten op een objectieve test en we zullen zien wie gelijk had.
Baracuda zegt
@pvl
Horsepower gets you to participate in the race,
Torque gets you to win the race;)
w0o0dy zegt
Sorry hoor maar omdat jouw kennis het zegt is het zo? Wat doet de beste man? Chassis design voor een automerk? Cabrio’s bouwen van coupés?
De reden dat de M6 CABRIO het volgens mij aflegt tegen een gesloten SL55 AMG is vooral het gewicht en dat had ik al eerder aangedragen. 200kg is gewoon veel. Zelfs een passagier aan boord merk je al bij het rijden op een circuit (en die wegen doorgaans een stuk minder dan de helft). Bij ieder rempunt is de lichtere auto in het voordeel, door iedere bocht en bij ieder stuk waar het op accelereren aan komt….. natuurkunde is nou eenmaal feit en meningen zijn fictie
Baracuda zegt
Whatever gets you asleep at night;)
Ptr zegt
@Sharin
Je geeft aan dat het een NL kenteken was. Had dan ff gekeken op de RDW site, wist je meteen of het een echte M6 was.
maar dus zoals hierboven al gezegd is het niet mogelijk.
pvl zegt
Mijn kennis is mijn vader en die zijn kennis is een ingenieur van volvo die de laatste tijd veel in italie heeft gezeten bij Pininfarina. De firma die vantegenwoordig de meeste plooidaken ontwikkeld en maakt. Die zou het dus wel moeten weten.
Leeggewicht sl 55 amg = 1960 kg
leeggewicht m6 = 1710kg + 200kg voor cabrio =1910kg
JeffreyG zegt
vele malen mooier dan de gewone M6 :shock:
alleen ik mis wel dat koolstofvezel dak :P
echt een beauty vooral in deze kleur ;)
w0o0dy zegt
die 1960kg voor de SL55AMG is volgens de europese norm (incl chauffeur en 90 volle tank en 7kg bagage)
BMW geeft voor de M6 (volgens dezelfde norm) een gewicht op van 1785kg. Als je daar 200 kg bij optelt kom je uit op 1985kg
Ik zou graag van die kennis een uitleg krijgen waarom volgens hem een stalen dak uit twee stukken niet sterker is dan een stoffen dak. En dan mag hij er meteen bij uitleggen waarom Volvo voor de C70 wel een stalen dak (dat overigens uit 3 delen bestaat, wat stukken minder sterk zal zijn dan 2 delen) heeft gekozen. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik heb in veel verschillende bronnen gelezen dat een stalen dak wel bijdraagt aan de stijfheid van een CC en dat was o.a. de reden voor Mercedes om dit te ontwikkelen voor de SL/SLK.
db zegt
gaat door de komst van de M6 cabrio de beurs van bmw niet stijgen ?
wie heeft er aandelen van?
db zegt
ik vind hem supermooi trouwens
pvl zegt
Jij geeft ook niet op he.
Bij het gewicht heb je gelijk de officiële websites lever blijkbaar die cijfers op. Dat scheelt dan 25 kg… Vergeet wel niet de M6 een vierzitter is en de sl maar twee stoelen telt. Strikt genomen vallen ze al niet in de zelfde categorie. En wat dan ook zijn zwaartepunt ligt een stuk lager.
Waarom een stalen dak, heel simpel omdat stalen daken in zijn en goed verkopen. 3 Delen verkiest men boven 2 omdat je dan een veel mooiere lijn kan creëren. Het brengt wel een ingewikkelder en zwaarder sluitmechanisme met zich mee.
Mijn vader is vice president van proseat. Een firma die schuim voor autozetels maakt. Op hun website http://www.proseat.de staat het telefoonnummer van het hoofdkantoor en je vraagt naar hem en hij helpt je wel verder …
Ik verplicht je niet mij te geloven en als je wil moet je mijn pa ook niet geloven. Weet alleen dak ik hier niet zomaar uit mijn bek sta te lullen. In de auto-industrie is zoveel niet logisch.
Intern worden veel dingen toegeven, zo weet ik bijvoorbeeld dat volvo gent geen winst zou maken moesten ze auto’s zonder opties verkopen en dat de elektronica van de xc90 een onbetrouwbare knoeiboel is. Komt allemaal van heel betrouwbare bronnen, maar je begrijpt dat die mensen niet echt happig zijn om dat in het openbaar te vermelden. Tenslotte is het Volvo die elke maand geld op hun rekening stort.
lambo zegt
eimand van mijn klas heeft hem
dekster zegt
op foto wel te verstaan
db zegt
kan het nog duidelijker dat hij pas in oktober uitkomt en dat je hem voor hij gemaakt is nog niet kan hebben of herken je je papa op die foto
Z-Rider zegt
@ MPower: Thanx
@Alwood en Turbopaultje
Wat een enorm gezeik dat een ECHTE M word gekwalificeerdt op een minder gewicht dan de rest van de M modellen. De gedachtengang dat een BMW M geen echte zou zijn door overbodig comfort en luxe en veiligheid?????
Een beetje carbonfiber en minder electronica??? Alsjeblieft zeg..
Zeker NOG NOOIT EEN ECHTE M GEREDEN.
G eens in een M rijden en dan in een AMG dan moet je pas een oordeel geven. Ik kan zeggen dat ik mijn mening baseer op diverse ritten in diverse M modellen en AMG modellen. Het is een gevoel dat je meekrijgt in die auto’s. De M divisie en AMG divisie houden allebei een eigen stijl aan. Als je echt hardcore wilt zijn moet je geen M of AMG kopen ga dan eens bij gespecialiseerde bedrijven langs… Het is trouwens goed dat er veiligheids systemen aan boord zijn, het beschermd jouw en ook de rest van de mensen als er weer eens iemand overmoedig doet in een auto…
Dat je een auto niet mooi vind qua model dat is een ding maar ga geen rare dingen roepen.
Z-Rider zegt
Waarom word de M6 nu met een SL vergeleken??? Ze zitten in verschillende categorien. Als je M6 wilt vergelijken dan lijkt me de CLS AMG een beter vergelijkingsmodel, het enige dat de CLS niet heeft is een cabrio uitvoering. Een ander alternatief is de CLK AMG.
Z-Rider zegt
Ow dat van de CLK neem ik terug, was een foutje
Stylez zegt
@ Z-Rider
Verschillende categorien?
Dan mag jij me vertellen welke dat zijn want zo ver ik weet richten ze zich beide op de 120.000 – 200.000 euro sportauto-markt.
Turbopaultje zegt
@ Z Rider : wel eens in een M3 E30 gereden ? De moeder van alle hedendaagse M´s. Do I need to say more ?
ESP, ABS en al die useless techno gimmicks niet nodig om pures Freude am Fahren te hebben.
Btw: AMG zijn gepimpte taxis en al helemaal geen referentie.
Porsche Fan zegt
Porsche 911 Turbo Cabrio wordt het mooist:D
Ilquadrifoglio zegt
Absoluut afgrijselijk… BMW was altijd al erg goed in het maken van buitengewoon lelijke auto’s (behalve E46 Coupé), maar nu hebben ze zichzelf echt overtroffen. Vooral de achterkant is totaal buiten proporties.
Design is iets wat de Italianen veel beter kunnen… Vergelijk hem maar eens met een Maserati Spider Gransport. Helaas voor BMW is design niet het enige waarmee ze overtroffen worden door de Italianen.
Z-Rider zegt
@ Stylez:
Om het nog wat duidelijker voor je te maken zal ik het wat simpeler voor je maken, wat ik bedoel met mijn vergelijkingen…..
BMW: Mercedes:
3-serie C-Klasse
5-serie E-Klasse
6-serie CLS
7-serie S-Klasse
X-5 ML
Z-4 SLK
(Z-10) SL
Do you get my point?
Z-Rider zegt
@ Turbopaultje:
Ik moet toegeven dat de E-30 niet in mijn rij voorkomt, Ik heb de E-36 M3 (286 pk&321 pk) en E-46 M3 en E-39 M5 als vergelijkingsmateriaal. Als je de electronica uitschakeld moet je zeker een goede rijder zijn wil je dit geweld in bedwang houden.
Maar om weer op jouw ESP en ABS afkeer terug te komen..
Nou mag je mij vertellen waar je al dat geweld wilt loslaten? Elk weekend op het circuit? Of ben jij er zo een die het altijd nodig vind om als een bezetene rond te rijden in een auto die net dat beetje extra heeft? Het huidige verkeer laat het niet eens toe om met deze wagens voluit te gaan tenzij je levensmoe bent en totaal schijt hebt aan alle andere weggebruikers….
Z-Rider zegt
Correctie:
Z-10 moet Z8 zijn.
Stylez zegt
@ Z-Rider
Dus jij vind een CLS (4 zitter, zonder cabrio variant) beter vergelijkbaar met de M6 dan een SL (2 zitter, cabrio)? Ik denk dat jij de segementen een beetje door elkaar haalt.
Maaja… als jij dat vind, ieder zijn mening.
Het lijkt me het verstandigst om het daar maar op te houden.
Z-Rider zegt
@ Stylez:
Inderdaad ja, je moet je niet alleen blootstaren op dat open dak. In een eerdere comment heb ik ook opgemerkt dat de CLS geen cabrio versie heeft…..
Duz…….
Alwood zegt
maar een CLS heeft 4 deuren?! en best wat meer achterbankruimte volgens mij.
verder vind ik ESP en ABS niet direct slecht, als iig de ESP maar geheel uit te zetten is, wel zo leuk.
daarbij vind ik dat een M eigenlijk zo licht mogelijk moet zijn en dat bereik je niet door er allemaal electronica in te stoppen.
Z4M coupé is niet zo licht als een Elise, maar ik heb het ook over zo licht mogelijk. en er zijn genoeg extra’s die van mij uitbezuinigd kunnen worden bij bv een M6. mss een M6 csl een id >-P
Turbopaultje zegt
M moet staan voor mannenauto en niet voor macho/mietjes auto !
Een E30 weegt om en nabij de 1100 kg en met zo´n 200 pk aan boord is dat heel leuk sturen. ESP en ABS totaal overbodig. Als je een beetje goede zin hebt kun je lekker over binnenwegen boenderen bij droog weer. nat weer is ook leuk, maar alleen aan te raden voor gevorderden.
Moet je eens proberen met zo´n slagschip dat 1700 kg weegt en 500 pk aan boord heeft ….. duidelijk ?
aston martin fan zegt
zeer zeker prachtig stijlvol en heeft alles
maar kijk eens naar de aston martin dbs nog stijl voller en heeft nogmeer
geef mij maar een dikke aston martin db9
Z-Rider zegt
@ Turbopaultje:
Ik begrijp wat je bedoelt en ik denk dat wij verschillen in smaak qua rij sensatie, maar dat geeft niet. Als je ooit de gelegenheid krijgt moet je maar eens een Z8 uitproberen, maar laat de electronische beveiliging aan staan en ik denk dat je dan ook blij bent dat die hulp er is.
Porsche Fan zegt
vergelijking:S
6 – CL en SL
1 – A
dit zijn de goede vergelijking
CLS heeft opzich geen concurentie
silasse zegt
Porshe fan idd cls heeft geen concurentie
hij is uniek in zijn design.
m6 is meer de concurent van de cl vind ik. (luxueuzer zoals de m6)
Stylez zegt
Precies Porsche Fan, dat bedoelde ik ook al duidelijk te maken.
Stylez zegt
hehe geinig :)
autoblogger zegt
Het Nederlandse persbericht is inmiddels ook binnen:
Met de nieuwe BMW M6 Cabrio introduceert BMW een absolute droomauto voor de ware fijnproever die prijs stelt op superieure kracht en prestaties in combinatie met stijlvol open rijden. De BMW M6 Cabrio is in ieder opzicht uniek: tien cilinders en een motorinhoud van 5,0 liter, een vermogen van 373 kW/507 pk en een koppel van 520 Nm. Deze cijfers vormen de basis van een krachtbron die moeiteloos toerentallen boven 8.000 toeren per minuut bereikt. Gecombineerd met het op onversneden dynamiek gerichte onderstel en de sequentiële zeventraps SMG-transmissie met Drivelogic maakt deze fenomenale krachtbron de indrukwekkende Cabrio van BMW M tot een volbloed open sportwagen, die in slechts 4,8 seconden accelereert van 0 tot 100 km/h.
De BMW M6 Cabrio combineert uitgesproken dynamische rijeigenschappen met een even exclusieve als sierlijke uitstraling en een standaarduitrusting op topniveau. Daarbij biedt deze sportieve nieuwkomer de ruimte en het comfort van een volwaardige 2+2 coupé, en het raffinement van een voortreffelijke luxe auto uit het topsegment. Daarmee maakt de BMW M6 Cabrio autorijden in de open lucht tot een werkelijk sensationele ervaring.
Het interieur van de M6 Cabrio wordt uitgevoerd in exclusief Merino leder, in de kleuren zwart, Silverstone of Sepang. Standaard worden de stoelen, middenconsole, handremgreep, deurpanelen, armsteunen en deurgrepen met leder bekleed. De achterbank is eveneens met leder afgewerkt. Ook voor de jongste telg binnen de reeks van BMW M is een aantal exclusieve carrosseriekleuren leverbaar, de speciale M metallic-kleuren Indianapolis Rot, Sepang Bronze, Interlagos Blue en Silverstone II, naast vier kleuren uit het palet van de 6 Serie en de kleur Alpine White. Het M6-logo siert de spatborden aan de zijkant, het kofferdeksel en de verlichte instapdorpels. Vanzelfsprekend onderscheidt het uiterlijk van de M6 Cabrio zich ook met vier uitlaateinden die prominent door de achterspoiler steken.
Turbopaultje zegt
@ Z- Rider: kijk deze video en je weet wat ik bedoel……. de moeder aller M´s
http://video.google.com/videoplay?docid=-7928385588318199591&q=m3
Z8 ? Nee dank je, ik hou niet van cruisen op de boulevard in een opzichtige bak of alleen maar lomp hard rechtuit rijden ;-)
Mpower zegt
@turbopaultje
Je hebt me geraakt met die link van je. Dat waren nog eens mooie tijden zeg !!!!! Alles wordt tegewoordig groter en zwaarder. Het wordt gecompenseerd met een beul van een motor, jammer eigenlijk. Voor pure prestaties is gewicht de killer. Het wordt alleen maar commercieler..
kevin_BMW zegt
geweldige auto zoals gewoonlijk weer van BMW
en met de cabrio kan je ook nog beter genieten van het geluid van de V10
Alfista zegt
Wat zijn die BMW rijders toch blind! Een design dat niet in balans is (een lelijke dikke kont, of zoals Jeremy Clarkson zei: de designer moet tijdens het ontwerpen dood zijn gegaan zodat iemand anders er snel een kofferdeksel aangetekend heeft), een wegligging die het moet afleggen tegen elke Italiaanse volbloed of Engelse sportwagen, een boordcomputer waarvoor je een cursus moet hebben voordat je kunt rijden… Alleen omdat dat (overigens lelijke) logootje erop staat is het allemaal fantastisch… In 1 woord: spuuglelijk!
Kosta zegt
Vind het zo’n onzin om BMW steeds met Mercedes te vergelijken! Appels met peren! Mensen hou daar eens mee op! Jullie moeten blij zijn dat ze allebei nog bestaan en dat er iets te ‘vergelijken’ valt! Totaal berschillende types en sferen allebei! Koop gewoon een Merc voor je vrouw, rij je er af en toe in en ga met deze rocken! klaar!