Als automerk hoor je er tegenwoordig niet helemaal meer bij wanneer je niet iets met hybride doet. Het gaat er nu zelfs langzaam op lijken dat een model er niet helemaal bij hoort wanneer er niet tenminste een hybride uitvoering van is. Dus ook van de nieuwe BMW 5-serie komt een ActiveHybrid.
Volgende week staat er in Genève een ActiveHybrid Concept van de nieuwe 5-serie op ons te wachten. Hierbij wordt een 6-cilinder (in lijn) bijgestaan door een 40 kW elektrische motor. De hybride techniek is vergelijkbaar met dat wat we kennen uit de 7-serie ActiveHybrid, een mild-hybrid dus.
Samen met een start-stop systeem en het terugwinnen van de remenergie, zal de auto een stuk zuiniger zijn dan z’n conventionele broertje. Zonder dat er veel concessies hoeven te worden gedaan ten aanzien van de prestaties. Fijne details zijn nog niet bekend, maar Genève staat voor de deur, dus heel lang hoef je hier niet op te wachten. (via: auto motor und sport)
john85 zegt
3 liter op 100 km auto ?
laurens324 zegt
mooi concept, maar fucking lelijke velgen
Laue zegt
ik denk eerder 6-100
integralechubasco zegt
hoezo dan een plaatje van een 3 serie?
Megakix zegt
@integralechubasco: LOL ;-)….(tenminste, als je niet zoals Mr V8 schrijft) een jaartje of 2 bedolven bent geweest onder een hunnebed ?
Apache zegt
Ik haat die auto’s die 4% minder verbruiken dan een gewone, hier 6-in lijn, motor en die ze dan “hybride” noemen…
Eric zegt
6 in lijn? Dacht dat deze was afgeschaft.
Mr. V8 zegt
@ integrale…
Onder een steen gelegen de afgelopen weken… ;)
Merry zegt
Maar goed, leuke concept maar we zolang mensen die hybride niet kunnen kopen heb je er niks aan.
Maar zet een die Lotus hybride hier naast en durf dan nog eens te zeggen dat BMW zo geweldig is en blablabla.
BMW moet gewoon kiezen, of dikke bakken maken met geweldige benzine motor of groen gaan net als Honda.
Ik zou de eerste keuze kiezen en gewoon je neus ophalen voor Hybride auto’s die bijna niemand gaat afnemen.
Dan maar geen leuke groene PR om de hippie’s stil te houden.
En de M versie’s verkopen toch al goed blijf gewoon dat doen.
integralechubasco zegt
@v8 en megakix
;)
Dimglor zegt
Mja dit ging niet lang op zich laten wachten natuurlijk…
Ik heb de indruk dat Genève vol zal staan met hybrids en electro voertuigen… (zoals elk salon de laatste jaren…)
En kon Bmw hier geen mooiere velgen opsteken?
BananaFlip zegt
@Dimglor: Je weet wel… lage luchtweerstandgeleidende low-profile plastic velgen met een extreem lage CO2-uitstoot en zo.
Dimglor zegt
@BananaFlip: Ik weet wel, maar toch…
Kunnen ze dan geen low-profile plastic velgen met een extreem lage CO2-uitstoot maken die wel mooi gevonden worden door het publiek ;)
BananaFlip zegt
@Dimglor: Dat zou ik niet weten, maar blijkbaar niet… :( Ik vraag me trouwens ook af of zo’n velg echt zoveel doet aan de luchtweerstand.
BananaFlip zegt
Ah, een zespitter-hybride! BMW begrijpt het.
Laurens zegt
Deze hybride componenten zijn in elke achterwiel aangedreven auto in te bouwen. Het is dan een kwestie van rekenen, of de meerprijs van het systeem terugverdiend wordt. Dat laatste lijkt me sterk, maar de korting op de CO2 belasting helpt er wel bij.
Treff zegt
ze moeten toch iets bedenken voor het milieu! maar de gedachte is goed en dat maakt weer veel goed!
SummerSky zegt
Jammer dat het geen fullhybride is die alleen op electropower kan voortbewegen, zoals de X6. Is natuurlijk prachtig dat je ’s ochtends weg kunt glijden uit de straat, kan je rustig wakker worden in de auto zonder al dat gebrul
BaySideBlueBoy zegt
Krijgt vast weer OldSkool NiMH of NiCD accu’s mee zoals de 7-serie ActiveHybrid en de X6 ActiveHybrid. :D
Serge zegt
@BaySideBlueBoy:
Ik heb andere dingen gelezen op the interwebz, iets met supercondensatoren.. en dat kan een hele leuke combi zijn met de I6 motor..
Freude_am_Fahren zegt
Goed. Maar een hybride met een 6-in-lijn is een beetje hypocriet vind ik. Als ze echt willen mag het wel van mij, maar ze moeten er dan ten minste ook een met maar 4 cilinders (desnoods minder)maken die liefst ook volledig elektrisch kan rijden.
lelijke velgen trouwens.
Serge zegt
@Freude_am_Fahren:
Onthoud, hybride betekent niet alleen verbruik te verminderen. Kan ook je prestaties verbeteren.
Sorcerer zegt
Op AutoWeek staat dat de 35i-motor gebruikt zal gaan worden (met 306 pk dus). Dit icm ‘zuinige’ instellingen van de versnellingen en turbodruk-opbouw én een hybride systeem kan wel serieuze besparingen opleveren.
Sowieso zijn BMW 6-cilinders al de zuinigste in hun klasse, dus deze auto zou de Lexus GS450h met gemak moeten kunnen kloppen :)