Helaas voor Evo: de dieselgestookte 147 Ducati Corse komt niet naar Nederland, maar we krijgen wel een benzine variant.
De 147 Ducati Corse die we in Nederland beschikbaar komt is uitgerust met de welbekende 2.0 T.Spark die goed is voor 150 pk. Ten opzichte van de dieselversie missen er 20 paardjes, maar met een sprint naar de 100 in 9,3 seconden is de 147 Ducati Corse nog vlot genoeg. De topsnelheid bedraagt 208 km/u. De 147 wordt uitsluitend leverbaar in de carrosseriekleur Nero Vesuvio (zwart metallic), dus rood en wit gaan ons landje voorbij. Wel krijgen we de 18 inch lichtmetalen velgen met rode rand, verlaagde wielophanging en “sportieve” striping en Ducati Corse-logo’s.
Ook het interieur is opgeleukt met speciaal ontworpen stoelen met zwarte stoffen bekleding en rode stiksels, het Ducati Corse-logo in de hoofdsteunen en een zwart dashboard met rood instrumentarium, eveneens voorzien van het Ducati Corse-logo. Het sportieve zwart-rode contrast is bovendien terug te vinden in het stuurwiel, de versnellingspook en de handrembehuizing. Totaal worden er 1098 exemplaren gefabriceerd, volgens de Italianen een verwijzing naar de Ducati SBK 1098. Voor Nederland komen 20 exemplaren beschikbaar die per stuk € 30.995,– (+ 895 euro voor de metallic lak) moeten opleveren en uitsluitend online te bestellen zijn via directauto.nl.
sjaak trekhaak zegt
zou hem graag in het wit zien rondrijden.
Birger zegt
Prachtig,
zo zie ik hem het liefst: met een benzine erin
Dit is de wagen die mijn favoriete merken verbind!
M Freak zegt
Helaas voor evo…waar zit hij eigenlijk!!?
kowalsk zegt
ik sluit me aan bij sjaak trekhaak.
‘zou hem graag in het wit zien rondrijden.’
august zegt
dt
Mercedes zegt
@august
mierenneuker
wj zegt
0-100 in 9,3….niet echt fascinerend snel voor een auto met 150 pk
wollie zegt
Nou nee, doe toch zeker maar de Focus ST.
LC zegt
@wj; Weight is the problem. :(
tekkie zegt
benzinevariant*
Appa Z zegt
Kraken.!
2.0 T.Spark 16v BlackLine € 27.095,-
2.0 T.Spark 16v Collezione € 27.295,-
——————————
Waar betaal je die €3000,- voor?
Voor die (Spuug)lelijke Velgen??
Kun je net zo goed een van de bovenste 2 halen en fatsoenlijke velgen kopen.
(kies je hem in het wit bijvoorbeeld)
heidekonijn zegt
@LC
Een 147 3d diesel weegt zo’n 1270 kg
Een Golf 3d diesel 1251 kg
Een Peugeot 308 diesel 1293 kg
Anderen domweg napraten is the problem.
Peurno zegt
@ Appa Z
€3000,-???
Lijkt mij een verschil van €200,-
Mr. Marteen zegt
Je merkt aan alle promotie acties en speciale uitvoeringen dat er een nieuw model op de plank staat te wachten.
Jonas zegt
Wat een zalig model, jammer heb ik zovel duiten niet
Turbopaultje zegt
Erg spijtig dat Alfa niet de 2.0 JTS in deze 147 heeft gebouwd……………….
Appa Z zegt
@peurno
€ 30.995 – € 27.095 = € 3900,-
€ 30.995 – €27.295 = €3700,-
De Alfa 147 Ducati Corse 2.0 T.Spark = € 30.995
Dan is het toch niet verstandig om voor deze Ducti versie te gaan….??
Of wel ..?
Appa Z zegt
En dan hebben we het nog niet over de
+ € 895,- voor de Metalic lac !!!!
:D :D :D :D
wj zegt
@LC, ik weet wat het probleem is, en alfa hoop ik ook, daarom moeten ze daar iets aan doen
Maksimum3 zegt
@ Turbopaultje
Jah idd de 2.0 JTS heeft op papier 165 paarden. Heb toevallig gister een 156 2.0 JTS gekocht (vrijdag krijg ik hem:D). Die staat in de boeken 0/100 in 8,2 sec. Dat is al wat meer Ducati waardig. Toch denk ik dat de goede oude 2.0 TS sneller is. Heb nu de 155 2.0 16v TS (150pk). 9,0 sec 0/100 maar in test blijkt vaak dat de opgegeven getallen bij de 2.0 TS beter zijn dan de fabriek opgeeft. De JTS blijkt echter trager dan opgegeven. Dus ik verwacht dat die Rosso 155 van me me straks voorbijvliegt:( en ik met de JTS machteloos sta.
AlfaGT zegt
Wat een gigantisch gave wagen!!!! Vind hem gewoon super! En dan ook nog eens exclusief.
raspaardje zegt
De 2.0 JTS haalt het opgegeven vermogen niet, dat ligt +- 20 pk lager dan de opgegeven 165 paardjes…
@Mr Freak
Die is op vakantie, de kou hier onvlucht…
boogie zegt
waar blijft die multijet jtd double turbo unit 1.9 diesel met 180pk dan?
en waarom is er geen 150pk diesel dan zoals die ook in de bravo zit?
boogie zegt
bleh als je toch bezig bent, waarom een 2.0 Tspark ipv een 1.4 T-jet met 150pk?
w0o0dy zegt
@raspaardje: ik ben op een Alfa forum berichten tegengekomen dat er af en toe lage vermogens gemeten worden bij de 2.0jts van voor 2003 (maar ik kwam ook een gezonde 162pk tegen). Het probleem bij sommige auto’s schijnt in de ECU (Bosch) te zitten en de beste resultaten worden gemeld als ook de intake nokkenas wordt vervangen. Het schijnt dat bij de ergste probleemgevallen de hele inlaatkanalen en de inlaat kleppen nogal heftige aanslag vertonen…… Wel vreemd dat er dus ook kerngezonde exemplaren rondrijden, maar die Foute Bosch ECU is de boosdoener… zegt men.
Stephan zegt
@ maksimum3
De 2.0 TS leverden juist minder vermogen dan de 150 pk die opgegeven was. Ze halen standaard vaak maar laag in de 140. De 2.0 JTS levert ook wat minder ja. Alleen dat komt allemaal omdat ze in Italie andere pk’s meten dan in de rest van de wereld. Normaal lees je SEA pk’s en in Italie heet het KUNA geloof ik, en die meten zonder in en uitlaat verliezen geloof ik.
Rick dos zegt
Exclusief! Jiiiiiipppppiiiieeee! Iemand zal één van de twintig zijn! Jeeeeeeeeeeehhhhhhh! En die persooon zal ook volgend jaar minstens de helft van zijn investering kwijt zijn!!! Boeoeoeoeoeoeoehhh!
sus zegt
mooie wagen maar voor dat geld koop ik toch mooi een tweedehands gta’tje hoor !
Robin zegt
Veel te duur voor een oud model.
Stephan zegt
@ Rick Dos
Er zijn mensen die wél om exclusiviteit geven.
Pannekoek zegt
@ Rick dos
Even een vergelijking..
Wil jij liever 1 jaar van je leven met een prachteige meid samen zijn, zoals deze bijvoorbeeld..
Of.. Je hele leven samen wonen met een gedracht?
Twee gedrochten in jouw geval..
Rick dos zegt
@Stephan
Ik ook! Ik ook! Maar waar kan ik dat op deze topic vinden dan? ;)
@Pannekoek
Nou, liever een gedrocht met inhoud dan een “prachtige meid” waarbij ik alles moet uitleggen hoe alles werkt.
“Nee schatje, dat is een vork daar eet je mee. Dit is WC papier dat is in deze situatie veel handiger.”
Het is voor een avondje leuk, maar na een jaar gaat het vervelen.
Pannekoek zegt
“Nee schatje, dat is een vork daar eet je mee. Dit is WC papier dat is in deze situatie veel handiger.”
Rick dos je gaat toch niet zeggen dat je kinderliefhebber bent hé?
Stephan zegt
@ Rick Dos
Ik lees bijna alle artikelen hier maar ik post eigenlijk nooit wat, maar jij bent echt zo pro BMW dat je gewoon niks anders toelaat in je leven.
Ik heb daar respect voor hoor, ieder zo zijn merk. Ik hou dan toevallig van italiaanse auto’s, en respecteer ook BMW’s hoor, maak je maar geen zorgen.
Maar toch moet je wel begrijpen dat zo’n auto als dit een speciale uitgave is, en dat daar inderdaad mensen warm voor lopen. Er zullen vast meer redenen zijn om een kale 1 serie te kopen, maar er blijven toch argumenten staan voor deze Alfa. En exclusiviteit en sportiviteit zaken die toch wel in elke alfa zitten. Ze verkopen zo’n 5000 auto’s per jaar (en ja dat zal vast wel zo zijn redenen hebben) en is daarmee toch wel exclusiever dan de meeste sportieve wagens in Nederland.
Sommige merken of auto’s geven mensen een bepaald gevoel. De een heeft dat bij BMW de ander bij Alfa en de ander bij Citroen. Ik vind het alleen af en toe zo kortzichtig als je dan alle andere auto’s negeert of niet waardeert.
Ik ben Alfa fan, maar ik kan ook zeker een auto als een 123d waarderen. En het valt mij op dat het andersom BMW –> Alfa wat minder gebeurt.
Maja, tot nu toe mijn frustraties :D
Pannekoek zegt
@ Stephan
Ik weet al wat Rick dos z’n anwoordt wordt..
‘Ik vindt de 8C wel mooi.. ‘
Rick dos zegt
@Pannekoek
Pak de hersenen van deze baby en transplanteer dat in de dame op je andere foto. Als je dat doet dan begrijp je mijn punt. ;)
@Stephan
Wohow! Hold your horsie there partner! ;)
Ik heb inderdaad een voorkeur voor BMW, zal ik niet ontkennen. Ik laat echter heus wel andere merken toe in mijn leven. Maar op de voorwaarde dat ze lief zijn voor me. En in mijn geleefde leven heb ik verschillende auto´s gehad. Daar hebben zelfs Italianen tussen gezeten. Oké, een Italiaan dan…en die was niet zo lief voor me. En in mijn kring van gekende of kennende mensen waren de Italiaantjes ook niet zo lief. :)
Maar vergis je niet. Hier op Autoblog heb ik een BMW gekleurde bril op, maar zodra ik van mijn TV wegloop, gaat die BMW bril ook weer af. Een gek laat zich leiden door praatjes een slim persoon ervaart dingen voor zichzelf. ;)
Wat we hier met z´n allen aan het doen zijn, zijn discussies voeren over de voor jou geldende merk, je clubbie zo je wilt. Die kunnen heftig zijn en soms ook interessant zijn. Je moet het je allemaal niet persoonlijk aantrekken, want als ik dat op elke BMW topic zou doen dan zou ik nu in het ziekenhuis liggen voor een pacemaker denk ik.
Maar om even terug te komen op Alfa. Ik kan me niet vinden in de huidige Alfa lijn. Het trekt me allemaal niet zo op de Spider na. Dat ze al een tijdje hard aan de weg aan het timmeren zijn mag duidelijk zijn. De inzet van de afgelopen jaren heeft zich gecumuleerd in de wonderschone 8C (Ja Pannekoek I know). Als ik zo de impressies zie van de komende modellen dan kan ik me zo indenken dat ik mijn mening over Alfa wel eens bij moet stellen. Alleen is dat op dit moment niet het geval.
Pannekoek zegt
@ Rick dos
Nee dat doe ik niet..
Zulke extreme gevallen bestaan toch niet..
En bisides, Scarlett is vannacht mijn vriendin.. :D
PS: Jouw punt zou best schattig zijn.. :D Koetjiekoetjiekoetjie.. :P
Jerudo zegt
Om het gesprek even op iets anders te brengen
Specs Diesel versus Benzine Alfa 147 Ducati Corse
1.9 JTD: 0 naar 100 in 8 seconden en een top van 215 km/u.
2.0 TS: 0 naar 100 in 9,3 seconden en een top van 208km/u
Wie wil er in nu godsnaam nog benzine rijden? Je betaalt niet alleen meer, je blijft nog achter ook. En niet een beetje, héél ver achter blijf je. De keuze is voor mij dan toch wel rap gemaakt.
raspaardje zegt
@Woody
Jouw woorden geven aan dat er gemakkelijk gesjoemeld wordt met rollenbankgegevens. De gerenommeerde Alfa-tuner met wie ik contact heb zegt nog nooit een 2.0 JTS te zijn tegengekomen die het opgegeven vermogen haalt.
@Stephan
Waar haal je dat vandaan? De 1.8/2.0TS motoren zitten juist heel dicht bij de opgegeven waarden. Het zijn ook gewoon betrouwbare motoren waarbij alleen elke 60k (of 3 jaar) de distributie (inclusief nokkenasversteller) overhoop gehaald moeten worden (en dit luistert heel nauw en moet met het juiste gereedschap gedaan worden!) en je er vergif op kan innemen dat er tussen de 90k en 140k km een paar sensoren (luchtmassameter, lambdasensor, stappenmotor, BDP-sensor) de geest geven.
Deze 147 is wonderschoon maar aan de prijs.
raspaardje zegt
@Jerudo
ooit wel eens van sportieve beleving gehoord? Niet alleen oordelen op cijfertjes, na rijden kan je pas echt een goede mening vormen.
Turbopaultje zegt
De JTS lijkt niet echt uitontwikkeld te zijn en het productieproces van Alfa liet te grote toleranties toe. Gelukkig zijn er experts die dat kunnen korrigeren………….
Jerudo zegt
Jazeker, heb ik daar al van gehoord. En ja, ik haat het dat je met een diesel meteen weer moet opshakelen. Wat een benzine mij echter niet kan geven is die duw in de rug elke keer dat de turbo inslaat. En dan nog zo vroeg in de toeren. Ben bij een benzine altijd ah wachten tot hij eens op toeren komt.
Het is niet voor niets dat BMW turbo’s op hun benzines aan het schroeven is, die zijn ook niet dom.
En voor je begint dat het oneerlijk is van turbo’s op diesels, het is nu eenmaal wat de markt op dit moment aanbiedt, dus als je daarin kan kiezen voor hetzelfde geldt.
Vraag me trouwens af wie het sportiefste gevoel zal hebben, degenen de het achterste van de JTD ziet of degene die in zijn achteruitkijkspiegel de neus van een TS ziet verdwijnen.
Turbopaultje zegt
BTW: Kan die pseudo-zakenman RD echt niets anders dan puberale teksten posten als het gaat om de “Italianen ” ? Wordt hoog tijd dat ie dan definitief zijn biezen pakt.
raspaardje zegt
@Jerudo
Tja, als je niet wilt schakelen… Bovendien komen de echt moderne diesels er ook steeds minder hard in, het gaat allemaal een stuk geleidelijker/beschaafder.
Alfa Corse zegt
De 147 2.0 Ducati Pack kan de sprint naar 100 veel sneller afleggen. Om te vergelijken met een 1250 KG wegende 156 2.0TS (8.6S met een volle tank en een mede passagier)
Maar gezien het hier om een semi automaat gaat (Selespeed I), zijn de schakeltijden te lang.
Het is wachten tot de Selespeed II komt…
Roadronner zegt
Nou dat ding is net zo snel als mn Focus 2.0 Rally Edition en die is toch bijna 7 a 8 duizend euro goedkoper… :s
Peurno zegt
@Appa Z
Owwwww nu snap ik het
Typefoutje :)
Ik zou toch voor deze gaan
Zit Meer Excusiviteit in :D
AlfaGT zegt
Ben het helemaal roerend met je eens Peurno! Man, wat een mooie bak!!! Exclusief, mooi en snel! en dan ook nog eens met Selespeed!
Ciao
Citrofiel zegt
@ Boogie; Die komt niet omdat hij geen roetfilter heeft… Blijkbaar is dat not done hier, of het wordt gewoon veel te duur met de nieuwe maatregelen van de overheid.
evo zegt
Vanuit een oververhit Bangkok kan ik dit smakelijke Alfa-nieuws alleen maar toejuichen!!!
Pannekoek zegt
EVOOOO!!!
Je bent er weer.. :D
Joehoe.. :D
Pannekoek zegt
Wat doe je trouwens in Bangkok? Als ik vragen mag… :? :?:
Stephan zegt
Zo fijn is selespeed helemaal niet op een 2.0 TS hoor. Ik zou eerder een handbak nemen. En de diesel voelt sowieso sportiever aan dan de benzine. Ik heb een jaar bij Alfa Romeo gewerkt en heb in alle varianten gereden.
De Q2 is helemaal feest, die verslaat echt de 2.0 TS met gemak.
Cédric-Alfisti147 zegt
Dat hele selespeed gedoe kunnen ze beter achterwege laten.
Het diet me veel pijn om te zeggen, maar het systeem is zowat het slechtste op de markt, en ook al zou het beter zijn, dan nog zijn er enkel negatieve kanten aan als je het mij vraagt : de beleving is minder, hij is trager, niemand koopt een tweedehands selespeed, dure kosten i.g.v.panne (gebeurt zeer frequent,…
Gewelgige wagen hé mannen,
Ik ben Belg, dus bestel mij maar een rooie JTD 170 pk versie, roaaaah…
Of zou ik die mooie velgen en striping ook apart kunnen krijgen en gewwon doen alsof?
Cédric-Alfisti147 zegt
Hoe kunnen jullie nu vinden dat hij te duur is???
In België denken wij daar toch iets anders over. (hier is hij ook wel een stuk goedkoper natuurlijk),
maar toch, 3000 euro extra voor een auto waar er maar 20 van zijn in het hele land!!!
Dat valt toch reuze mee.
evo zegt
EVOOOO!!!
Je bent er weer..
Joehoe..
Wat doe je trouwens in Bangkok? Als ik vragen mag…
Dank voor het hartelijke welkom! Ben inmiddels weer terug. Wat ik daar deed? Genieten van een welverdiende vakantie na alle AB-inspanningen!
w0o0dy zegt
Hey evo… hoe waren de complementary massages? ;)
evo zegt
@W0o0dy: uhm, daar kan ik helemaal niets over loslaten!
Turbopaultje zegt
QV is back in Germany !
http://www.alfaromeo.de/cgi-bin/pbrand.dll/ALFAROMEO_GERMANY/news/news.jsp?BV_SessionID=@@@@0446089994.1200339711@@@@&BV_EngineID=ccciadeddfmkmilcefecejgdfkhdfji.0&contentOID=1074146853
autoblogger zegt
@Turbopaultje: thanks! Evo heeft er wat over geschreven:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/16/duitsers-krijgen-alfa-qvs
Leviathan zegt
Als ze nou eens wat leuks met de motor hadden gedaan.. voor een paar honderd euro ken je m ook laten chippen als ze zoiets nou vanaf fabriek deden was het nog wat aantrekkelijker geweest..