De vraag is niet óf er een twin-turbo Lamborghini Huracan komt, maar wanneer. Het antwoord: binnenkort.
Voor sommigen is zelfs een supercar niet snel genoeg. En vooral de Lamborghini Gallardo bleek de laatste jaren een populaire basis voor waanzinnige tuningprojecten. In de zoektocht naar de pk’s worden de motoren soms vakkundig over het randje geduwd.
Tuner Heffner, die ongenadig dikke turbo’s monteert op Galardo’s, maar ook op allerlei ander lekkers lijkt de eerste tuner te worden die de techniek van de Huracan op de proef zal stellen.
Tuner Underground Racing dreigt ook met een geblazen Huracan, maar is nog in de conceptfase.
Via sociale media liet Heffner zien dat ze al aan het sleutelen zijn en plaatste enkele foto’s van hun huidige project online. De wagen wordt gebouwd in opdracht van OB Prestige Auto, een bedrijf dat al een Heffner Gallardo inzet bij dragraces over een halve mijl. Hoe ver Heffner zal gaan bij deze eerste poging een Huracan tot het uiterste te drijven zullen we moeten afwachten, maar Heffner gaat doorgaans voor niets minder dan keibruut.
gtwillem zegt
Zal wel weer ongeneerd hard gaan, maar blijven die dingen ook heel? Ik zie af en toe van die filmojes ip YouTube en waar die GT-R’s, zeaar getuned, zelf zijn aan komen rijden en toptijden neerzetten, zijn de (UGR) Gallardo’s weliswaar iets sneller, maar staan ze wel erg vaak te sleutelen.
Jochempie zegt
@gtwillem: Wat maakt dat uit? Voor de paar runs.. En als je het niet kan betalen moet je er niet aan beginnen. Je kunt ook een 2000 pk motor monteren die heel blijft, alleen is die dan ontworpen om 4000 pk aan te kunnen.
gtwillem zegt
@Jochempie: het zou wel fijn zijn als een auto doet wat ie moet doen… Starten, lopen, draaien en niet na een paar seconden vollast voor 50k aan schade veroorzaken…
rb26dett zegt
@gtwillem: De nieuwe AMS Omega rijd ook die Gallardo’s er alweer uit, ik geloof dat die GT-R max 2400 pk levert.
rb26dett zegt
@rb26dett: En hij blijft heel
lambo4all zegt
@rb26dett: hij blijft heel? Haha grapjas. De bak of de driveshaft zegt om de haverklap BOEM bij die gtr’s. Die alpha’s bij de unlim500 kwamen soms al niet een verder dan een paar test runs voordat ze zichzelf aan schroot bliezen.. Maarja logisch ook, welke idioot stopt er nou 1500pk extra in een auto?…
tupperware zegt
@lambo4all:
Tja, dan heb ik toch liever een asje of een bak stuk dan een geëxplodeerd blok en een afgefikte auto..
http://www.autoblog.nl/nieuws/video-getunede-gallardo-vat-vlam-na-dragrace-65914
lambo4all zegt
@tupperware: een 2000pk gallardo is in mijn ogen nog nuttelozer dan een 2000pk sterke gtr. De gallarde was teminste eerst nog wat waard.
rb26dett zegt
@lambo4all: Zeker wel de AMS Omega, heeft nog geen 1 keer pech gehad, de AMS Alpha 16 wel, maar dat was bij de testruns
lambo4all zegt
@rb26dett: dan zit je waarschijnlijk nogsteeds met gigantische running costs en onderhoudt. Even los van het feit dat hij voor dagelijks rijden totaal nutteloos is geworden en je er dus feitelijk alleen maar mee op een drag strip kan staan. Waar hij vervolgens door de eerste beste dragster of funny car helemaal zoek wordt gereden.
Geef je gtr lekker 700/800pk, bliksem snel maar nogsteeds dagelijk bruikbaar en je hoeft niet elke 10.000km de motor te herbouwen. Koop je daarnaast lekker een dragster om aan je adrenaline kick te voldoen op de dragstrip.
3246cm252kw zegt
@gtwillem: ja heb er ook me vraagtekens bij. Zo kan een smart motor nog 1000pk uittuffen, na 1 km op…. Zou graag wat over de garanties willen horen die ze geven bij Heffner…. Waarschijnlijk de eerste keer tot je eigen deur mits je in een straal woont van 1 tank brandstof….. Haha
super zegt
@gtwillem:
wordt toch niet veel in gereden, zie regelmatig 2e hands lambos, ferraris te koop staan hier, 15k km is echt heel veel. Voornaamste doel van zo’n bak is te imponeren tijdens de rit van de parkeergarage naar de club/restaurant. Een rolex koop je ook niet om er 200m diep mee te duiken of omdat ie zo goed tijd houdt (een quartz casio van 60E is in alle opzichten functioneel beter).
fconderkantlat zegt
ik dacht ff snel hugh hefner te lezen maar het bleek een fata morgana
autoblogfan zegt
De huidige motor is op dit moment sterker maar niet fundamenteel anders dan het vorige blok. Qua tuning hoeven ze het wiel dus niet opnieuw uit te vinden.
3246cm252kw zegt
Kijk zo ben je nog eens snel op je werk! Hopelijk valt die wel onder de 14% bijtelling anders wordt die me toch te duur vrees ik….
reistje zegt
@3246cm252kw: Eerst aanschaffen en dan laten tunen scheelt natuurlijk weer bijtelling!
rob5nismo zegt
Dus laten ze nog niks zien op de foto’s
Lekker nuttig
tupperware zegt
Open luchtfilters monteren boven een uitlaat, your doing it wrong..