Al een beetje bijgekomen van de verrassing dat Brabus de SLS Roadster atmosferisch heeft gelaten, en dus 89 pk minder voert dan de dichte SLS AMG? Mooi. Dan kunnen we verder met die andere primeur: de kakelverse Mercedes ML is nu ook met Brabus goodies verkrijgbaar.
Ze zijn er weer vlot bij in Bottrop (dat zo ongeveer naast Essen ligt, logistiek erg handig dus), want de M-klasse is nog heel erg nieuw. Alleen een echte knaller qua vermogen konden ze niet maken, want het motorenpalet bestreek een ML350 benzine en een ML250/350 diesel. De ML63 AMG is er nu ook, maar die werd 2 weken geleden in Los Angeles onthuld, dus daar heeft Brabus zijn handjes nog niet op kunnen leggen. Maakt niet uit, hebben ze voor de volgende tuningsshow weer wat.
Enfin, de BRABUS ECO PowerXtra D6S performance kit geeft je ML350 CDI 690 Nm in plaats van 620 Nm, beschikbaar tussen 1,600 en 2,400 rpm. Het piekvermogen stijgt van 258 naar 306 pk bij 3,600 rpm. De resultaten van deze vermogensbump zijn echter magnifiek: 0-100 in 6.0 seconden ipv 7.4. Dat willen we graag eens nameten! De topsnelheid ligt na het Brabus-kuurtje op 229 km/u, 5 km/u rapper dan standaard.
Verder zijn het de gebruikelijke Brabus-dingetjes die op, om, en onder de auto gehangen kunnen worden. Zo zien we bijvoorbeeld de Monoblock wielen terug (tot 22 inch). Daarnaast kan de auto 30-40 milimeter lager worden gelegd. Qua presence en kleur vind ik ‘m wel goed bij de Lorinser CLS passen.
alcantara zegt
Doe maar goedkeuren!
bigcar zegt
wat mij betreft mag er zo een V8 diesel in….
masterstig zegt
Aan de achterlichten moet ik zelf nog een beetje wennen, maar verder een dikke auto.
alcantara zegt
@masterstig: Ik was al vertrouwd met de achterkant van SsangYong’s dus dan valt dit wel mee.
masterstig zegt
@alcantara: Ik zie twee woorden in jouw zin die niet bij mekaar passen, ”vertrouwd” en ”Ssangyong”, help! :D
agera zegt
@masterstig: Absoluut al zou ik een Ssangyong elke dag zien wennen doet het nooit :P
masterstig zegt
@agera: Is heel menselijk, aan SsangYong’s kun je gewoon niet wennen.
alcantara zegt
@masterstig: wat absoluut niet negatief hoeft te zijn, aan een mooie V12 roffel wen ik ook nooit (misschien als ik er dagelijks ik zou rijden wel)
masterstig zegt
@alcantara: Weet ik, je kan ook vertrouwd raken met iets goeds/moois (gelukkig maar, een beetje positief), maar in dit geval hadden we het over SsangYong, en daar kun je niet echt aan wennen, laat ik het zo zeggen, ik niet.
Dimglor zegt
Heb gisteren nog de “vorige” Ml 63 Amg gezien…
En om eerlijk te zijn vind ik die nog altijd mooier dan de nieuwe..
Die was gewoon een stuk bruter en ie ziet er gewoon een stuk beter uit…
besaram zegt
De vorige is indd mooier!.
Ik moest hieraan denken toen ik de achterkant bekeek.
http://www.bukkehave.com/images/products/Toyota-Landcruiser-200-rear2_20_8_2008_48_44_l.jpg
OT: leuk om in de ab app een image button te plaatsen miss?
agera zegt
Brabus en AMG`s zijn de twee beste op dit gebied. Normaliter ben ik geen echte ML fan, maar deze ziet er toch heel fraai uit en dat is te danken aan Brabus. Petje af voor Brabus mooi gedaan.
993c zegt
Waarom maar aan een kant uitlaten?…
E550 zegt
Wat ik erg cool vind aan dit Brabus model, is dat Brabus niet zo dom is geweest om 4 uitlaten te zetten onder een 4-cylinder ML. 4 uitlaten zijn voor V8+ is mijn mening.
agera zegt
OP foto 2 en 3 zie ik mijn favo Merc de G-Klasse blijft gewoon de mooiste SUV :P Over een aantal jaar zal deze nieuwe ML verouderen, maar de G blijft altijd mooi vanwege zijn tijdloze uitstraling niks komt in de buurt.