Het lijkt nog ver weg, maar de laatste vijf races kunnen Max, Daniel en de heren Renault-coureurs beschikken over een verbeterde krachtbron.
Tijdens de GP van Monaco konden Kevin Magnussen en Daniel Ricciardo al beschikken over een verbeterde Renault-motor, terwijl Max Verstappen en Jolyon Palmer een race later, in Montreal, over de krachtigere B-spec-motor konden beschikken. De update was een succesvolle en al in Monaco kondigde Red Bull én Toro Rosso aan om in 2017 wederom met Franse krachtbronnen aan de start te verschijnen.
Hoewel Renault de focus vooral op 2017 heeft liggen, wordt er wel degelijk gewerkt aan een tweede update voor dit seizoen. Het merk heeft van alle motorleveranciers dit jaar tot dusver de minste tokens gebruikt en dus is er nog veel reglementaire ruimte voor verbeteringen. De C-spec-motor zal volgens Christian Horner waarschijnlijk tijdens de Grand Prix van Japan op 9 oktober voor zowel de Renault- als de Red Bull-coureurs beschikbaar zijn. Toekomstmuziek dus, al zijn er met Japan inbegrepen nog vijf Grand Prix’ te rijden en is extra power altijd mooi meegenomen.
kilum zegt
Dat is alleen maar goed nieuws. Ik ben wel benieuwt naar Oostenrijk. Het weer is niet la te best de laatste tijd in Europa. Dus met een beetje regen kan het zeker wat worden.
kilum zegt
@kilum: -Edit: al te best*
stgp zegt
@kilum: doe dan ook maar een edit op benieuwd?
michael_steel zegt
@kilum: zul je net zien dat het weer omdraait in het weekend.
str8six zegt
@kilum: regen zou top zijn! Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat er gebeurd zolang de Mercedessen maar niet vooraan rijden, want dan zijn we (wederom) in voor een zaaddodende race vooraan.
Edge zegt
@kilum: Het is een relatief korte baan, met een relatief kort recht stuk en ook een relatief lage topsnelheid (± 300km/u). Voor Red Bull en Ferrari zou het daardoor een enigszins gunstige baan moeten zijn. Als het dan ook nog erbij zou gaan regenen, geef ik de Red Bulls best een goede kans op de winst.
kilum zegt
@Edge: Klopt, maar ook relatief weinig bochten. Dus zoveel voordeel heeft Red Bull niet. Eigenlijk is dit een beetje een Ferrari circuit.
fapfap zegt
@kilum:
Maar een ding moet je niet vergeten, Mercedes is niet alleen goed op het rechte stuk maar ook in de bochten. Op een bochtig circuit ala Hungaroring bijvoorbeeld is ook niet bij voorbaat RBR de grote favoriet, ze komen alleen beter mee dan op een Monza-achtig circuit.
Kwa regen: Hamilton ligt een potje sturen in de regen ook goed, Rosberg is degene die er minder van bakt. Meestal worden regenraces grotendeels door bandenmanagement gewonnen of verloren.
mmarzzz zegt
@Edge: ze halen 330 hoor, op meerdere plekken
Edge zegt
@mmarzzz: Ik heb het even nagezocht, we zaten er beide naast. De hoogste gemeten snelheid van vorig jaar was 326,1km/u. Maar daar moet je wel de kanttekening bij plaatsen dat dat in de kwalificatie was. In de race, met de vollere tanks en meer versleten banden zullen ze die snelheden niet aantikken.
olivierc zegt
@kilum: vooral benieuwd of de nieuwe meting van de bandendruk de dominantie van mercedes zal aantasten
martinus zegt
Zolang ze niet door Windows zijn.. zijn Updates altijd goed.
jordydeknecht zegt
@martinus: Geef mij maar 10 Windows updates dan 1 Firmware update voor m’n PlayStation!
Jochempie zegt
@martinus: Mwah, updates voor Android-apps zijn ook niet altijd gewenst.
martinus zegt
@Jochempie: Android is sowieso een niet zo fris platform, waar de gebruiker ‘het product’ is voor vergaande dataverzameling, in plaats van ‘klant’ en baas over eigen gegevens.
Maargoed, zo is overal wel wat over te zeggen.
Belangrijkste van dit bericht is:
Max krijgt meer Vmax.
dawwg zegt
@martinus: Is op iOS (Apple) of Windows Phone/Win10 niet veel anders met gratis apps hoor …
john4545 zegt
Eindelijk nieuws waar we op zaten te wachten. Hoeveel tokens heeft Renault nog over? 21 ofzo?
str8six zegt
@john4545: Red Bull kennende Multi-21 zelfs ;-)
Edge zegt
@str8six: Na, dat is nu Multi-33-3 of Multi-3-33 ;’-)
derek306 zegt
Hoe zit het bij de andere teams? Krijgen die ook een motor update? Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen!!
dampu020 zegt
Ik wacht nu al zeker 10 minuten op een artiekel over Max z’n nieuwe hossel, wats dit AB?!?1
str8six zegt
@dampu020: ja las het gisteravond al. Met een foto. Vind dat ie er behoorlijk op achteruit is gegaan…
-edit: oud nieuws dus-
str8six zegt
@gwnbmw: ik houd niet zo van vrouwen met een ordinaire uitstraling, maar ieder heeft zo z’n voorkeuren.
str8six zegt
@str8six: @ de edit: zo zou je het kunnen stellen. Maar het artikel dat we weer vaker en langer in de file staan valt dan ook onder diezelfde noemer…
Dutchdriftking zegt
Ik ben benieuwd!
sracert zegt
Renault is goed bezig zoals altijd een Top merk in de F1. Zou wel een leuk idee zijn om alle F1 motoren / power units naast elkaar op de testbank te zetten.
Edge zegt
Lijkt me logisch. Het technisch reglement van de motoren verandert niet voor 2017, dus elke verbetering die je nu al kunt doorvoeren en kunt testen (als in kilometers laten maken in een race) is alleen maar goed voor de verdere ontwikkeling van de motor.
potver7 zegt
@gwnbmw: Als ik nou nog iemand hoor roepen dat Max zo lekker gewoon is gebleven…
pomoek zegt
Zin in de race in Oostenrijk!
phaeton zegt
Er zijn op 9 oktober nog vijf races te rijden? Wanneer stopt het seizoen dan, januari?