Als je geld genoeg hebt, van luxe en van snelheid houdt, ontkom je niet aan de Bugatti Veyron. De supercar van de VAG-groep is economisch gezien weinig succesvol, hij dient meer om een statement te maken. Topman Paefgen liet al weten dat áls er een tweede model zou komen, deze in hetzelfde segment geplaatst wordt als de Veyron. Dit lijkt bevestigd te worden door Julis Kruta, hoofd mediacommunicatie van Bugatti.
De Arabische krant Emirates Business had een interessant interview met hem, waarin hij onder andere vertelt dat Bugatti meer plannen heeft.
“Even though it is not economically viable for us, we will do it again. We have bigger plans for the future and the next one from our stables will be even more expensive than the Veyron.”
Overigens maakt Kruta ons in het interview ook duidelijk waarom de Veyron prima als frietjessnijder kan dienen:
With a top speed of 408.47kph, you need not worry about a bird-strike wrecking your radiator, because the limited-edition Veyron has six meshes in front of its radiators – all made of super-strong titanium.
The decision to use titanium came about when Bugatti, a French division of the Volkswagen group, was test driving the car, says head of the company’s media communications, Julius Kruta.
“We were putting the car through a hot test drive session in South Africa when a bird flew right into its path,” he told Emirates Business. “At the speed of 330kph it was like a small missile being hurled at the car and it smashed through the six aluminium meshes in front of the radiator and destroyed it.
“That’s when our engineers and design team decided to replace the aluminum meshes with titanium. So now if a bird ever hits the Veyron at that speed again it will come out the other side looking like French fries and the radiators will remain safe.”
Overigens rijdt één op de 76.000 Dubainaren een Bugatti Veyron. Daar staat tegenover dat één op de vier inwoners van het emiraat slechts vrouw is. Da’s dan wel weer jammer. In Dubai bevinden zich 15 van de tot nu toe 125 gebouwde exemplaren. In totaal wil Bugatti 300 stuks van de Veyron gaan produceren (via germancarblog.com).
phantom zegt
spellingsfoutje:snelhoud ;)
-edit: check-
phantom zegt
btw, de veyron vind ik nog steeds een hele vette auto, ik zie nu al uit naar het volgende project.
timh zegt
Ze hebben wel gevoel voor humor daar bij bugatti… ‘bird fries’ :)
willie zegt
@autoblogger
ik zet er een punt achter. succes met je site. een van de betere blog’s als het om auto’s gaat.
zal ik nog wat zeggen over de veyron? OK dan, die ziet er werkelijk fantastisch uit, is niet al te duur en bovendien erg functioneel. En heel zeker erg milieu vriendelijk: als ie stil staat dan is de co2 uitstoot helemaal in orde! Altijd fijn om met een positief gevoel afscheid te nemen. Ajus!
RenJie zegt
De Arabische krant Emirates Business had een interessant interview met hem, waarin hij onder andere verteld dat Bugatti meer plannen heeft.
“waarin hij onder andere vertel[B]T[/B]”
-edit: check!-
RenJie zegt
@willie
waar ga je heen dan?
Robin zegt
1 op de 4 vrouw, ja dan maakt het ergens wel zin dat je daar zo’n auto rijdt ;-)
Tim zegt
Bij deze word de huidige veyron dus gedegradeert , is altijd zo . Spendeer je een heel fortuin aan het duurste wat je kan krijgen , en ben je ook rotsvast overtuigd dat ze nooit meer iets duurder zullen uitbrengen omdat ze er toch maar verlies op maken , komen ze alweer met iets anders. Blijkbaar gaan ze door auto’s te produceren met verlies , uiteindelijk toch nog winst maken???
ronald ccx zegt
frietjes snijder :D lol
ben benieuwd wat die nieuwe bugatti gaat kosten dan
en ben ik nu de eerste reactie?? normaal blog ik altijd achter het net…
ronald ccx zegt
aahaa.. beetje vertraging hier ofzo.. ghehehe.. wazig..
Nick zegt
Het word waarschijnlijk een prototype voertuig, misschien een open-wheeled wagen met het doel een lichte racevariant van de Veyron te maken.
Hopelijk zonder airconditioning, vierwielaandrijving enz.
RA999 zegt
Dat is ook leuk inderdaad, een uitgeklede Veyron. Dat zal pas snel gaan…
NLX zegt
Heel leuk dat je radiator het zal overleven, maar wat nou als die vogel de voorruit raakt op hoofdhoogte terwijl je 400 gaat? Ik denk dat geen enkel plastisch chirurg je gaat kunnen redden, als je het sowieso overleeft.
NLX zegt
trouwens 1 op de 4 vrouw daar? En dan zeggen ze in het midden oosten dat homos in het westen een ziekte is
Davidov zegt
Kan het duurder? :|
Rick dos zegt
“We have bigger plans for the future and the next one from our stables will be even more expensive than the Veyron.”
Jezus, spreekt dit boekdelen of spreekt dit boekdelen?
Neeeeee, het intereseert ons niet om de beste supercar te maken……neeeee, het gaat ons er alleen om om de duurste te maken……
Xellios zegt
Idd. maar waarom zou je denken dat ze een tweede model maken?
Roerei zegt
Omdat ze niet altyd aan de veyron kunnen blijven vasthouden … zelfs Bugatti moet met iets nieuws komen … En ik vind al deze commotie een beetje overdreven om een parkeerbon zouden al di Bugatti’s in Dubai nooit een boete gekregen hebben?
robertjee zegt
welke mafketel zegt er dat de veyron niet al te duur is:P in nederland kost het oude model al 0.8 miljoen meer dan in frankrijk (vandaar worden de meeste naar alle delen van de wereld verscheept). en de topsnelheid is hoger, begrensd is het 417 kph, onbegrensd 422:P. en die nieuwe gaat er waarschijnlijk topch niet komen, op de oude verliezen te namelijk per verkochte auto ruim 2 miljoen euro, en dat terwijl hij meer dan een miljoen kost!
conclusie: hele mooie auto, zeker de moeite waard, maar heel erg duur en je hebt er niets aan. en mazda rx-7 wint het op het circuit nog
rider zegt
@robertjee: de veyron heeft een geregisteerde topsnelheid van 407,4km/h, niet 417 begrensd en 422 onbegrensd!
ja VW verlieds flink op dit project maar het is een stadement naar de rest en omdat er nu meerdere fabrikantjes zijn die de 400km/h in het visier hebben zal er denk ik wel een spartaansere versie komen die de veyron doet vergeten. dezelfde motor met minder gewicht=superprestaties. het project LYDIA, zo heet het geloof ik bestaat nu nog alleen op PC maar men wil de fabriek niet zonder werk laten zitten als project Veyron is afgerond. VW verdiend met de volume modellen genoeg om de verliezen van de Veyron te kompenseren. Bugatti is altijd al een merk van extremen geweest. Wellicht dat er na project LYDIA een betaalbaarder model komt. misschien wel een halve veyron (4liter V8 biturbo? met 500pk+).