Na de persplaatjes zien we de BMW Z4 eindelijk in het vleesch.
Als een designbom slaat de BMW Z4 in op de autoshow van Parijs. De roadster beleeft zijn Europese debuut op de beurs. Wat dat betreft hoort de nieuwe Z4 wel thuis in de stad van la moda. Net als de nieuwe 8 Serie en andere moderne BMW-modellen kent de Z4 een druk ontwerp. Van nieren, tot bumpers en van uitlaatsierstukken tot verlichting. Vrijwel alles heeft een design-randje.
BMW heeft het dikste model meegenomen. Dat is de Z4 M40i. Dit blijft ook de topper, want het merk heeft eerder te kennen gegeven dat er geen volbloed M GmbH variant gaat komen. De M40i is een geblazen zes-in-lijn, goed voor 340 pk en 450 Nm koppel. Sprinten naar 100 km/u doet de Z4 M40i in 4,6 seconden met een top van 250 km/u.
Naast de M40i komt de Z4 ook als sDrive20i en als sDrive30i op de markt. Meer informatie over deze motoren lees je hier. De nieuwe BMW Z4 wordt in de lente van 2019 geïntroduceerd.
poekoek zegt
Het ergste is nog wel die verdikking in het midden van de uitlaateindstukken. Waarom?!
Edge zegt
@poekoek: omdat een of andere pipo in paarse broek nu kan roepen dat de sierstukken gebaseerd zijn op de nieren
vroaaar zegt
@poekoek: waarom niet? “Soms is rond beter, soms vierkant.”
poekoek zegt
@vroaaar: vierkant is niet erg, zo’n gezochte verdikking wel
MoeWat zegt
@poekoek: waar mensen zich druk om maken..
mashell zegt
@poekoek: als je dat het ergste vindt heb je alleen nog maar in de uitlaat lopen staren. Het ergste zijn natuurlijk de koplampen, normaal een typisch gezichtsbepalend BMW onderdeel maar nu heel erg universeel en totaal niet BMW.
poekoek zegt
@mashell: ik vind de uitlaten in dit geval typerend voor de hele auto. De rest doet me ook niets.
nownow zegt
Nee, achteruitgang op de Z4. De Z4 had Charisma. De Z5 mist dit op alle fronten
cupsport zegt
@nownow: Z5?! Heb je überhaupt wel gelezen voordat je commentaar gaf?
nownow zegt
@cupsport: nee inderdaad niet goed. Toch oogt hij niet mooi, vandaar dat ik dacht dat het een Z5 was
phaeton zegt
@cupsport: Een jaar geleden was nog sprake van dat BMW de opvolger Z5 zou gaan noemen.
intimrasiert zegt
Die mega-overhang voor is niet des BMW’s. De Z4 was zoveel beter geslaagd. Maar ja BMW en design… nu het hele gamma naar z’n gallemiezen is geholpen door Van Hooijdonk mag ie echt een keer oprotten, genoeg ellende veroorzaakt.
duckmefaddy zegt
@intimrasiert: Als voetballer vond ik hem inderdaad beter
Sir_Vmax zegt
@intimrasiert: hetzelfde werd gezegt van de heer Bangle. Maar de e65, e60, e63 zijn nu toch wel begeerlijk imo.
jaapiyo zegt
@srthellcat: die zijn getekend door Adrian. De E65 sowieso in ieder geval en de andere twee wss deels.
BaRa zegt
@srthellcat: je zegt het juist: in your opinion. Ik blijf het hokken vinden, vanuit een designstandpunt. Maar goed, daar is dus ook een markt voor ;-)
jaapiyo zegt
@intimrasiert: ik zeg het niet graag als NL-ertje en als potentieel voormalig BMW fanb0i, maar ik geef je gelijk. Hij bakt er niks van.
kunstomdathetmoet zegt
@intimrasiert: Van Hooijdonk is pas 54. De kans dat hij vroegtijdig weggaat is klein. Hoofdontwerper van een Duits premiummerk is een droombaan. Zo’n positie geef je niet zomaar op. Van Hooijdonk ontwerpt inderdaad gedrocht na gedrocht maar als BMW dat een probleem had gevonden, had het Herr Adrian allang de laan uitgestuurd. Ik voorspel dat we nog lang met hem opgescheept zitten.
lightisride zegt
Grappig: ziet er nu meer uit als een voorwielaandrijver met al die overhang.
Gaat richting Abarth, met een hoop ‘design kenmerken’, kortom losse frutsels, rare uitlaten, nep inlaten om een lompe vorm te verhullen.
willeme zegt
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe die is als semi-instapper. Volgens mij is die ’30i’ precies goed Met 250 pk meer dan snel zat, lichter in de neus dan die zespitter. Minder duur ook. En vooral die gare ‘M-Sport’ bumpers eraf. Op de 1 Serie kan ik eigenlijk geen BMW bedenken waar dat faux-sportieve en veel te kitscherige bumperpakket met glimmertjes beter past. Ook die ‘smoke zwart’ bla bla: wat is er mis met een stripje aluminium? Ziet er toch veel chiquer uit? Dit ziet eruit alsof ze ergens in Japan een ander koetswerk op een MX-5 hebben gedrapeerd en vervolgens de auto in de oven hebben gezet om te groeien tot 130% van de ware grootte.
Edge zegt
@willeme: meen je dat van die 1-serie of probeer je Wouter te vriend te houden? ;)
willeme zegt
@edge: In het echt is @Wouter ook weer niet zó groot ;-). Nee, bij de 1 Serie vind ik het er wel geinig uitzien. Maar bij veel andere BMW’s vind ik het juist geen toevoeging. Misschien omdat de 1 Serie wat kleiner is, bij zo’n grote chique auto ga je geen sportpakkertje erop doen.
ikleesookoverautos zegt
@willeme: de Z4 is een grote chique auto?
jaapiyo zegt
@willeme: de basis is gewoon fout. Cab Forward design op een 2 zits roadster met RWD, je moet er maar opkomen. Ja, de sharknose BMW’s van weleer hadden ook een naar voren hellend neusje, maar dat was scherp en beïnvloedde de rest van de auto niet zozeer. Deze hele koets van voor naar achteren leunt voorover. En dan 5.000 lijnen toevoegen omdat ‘design’.
Het is belachelijk, maar ik ben boos op Adrian. De laatste fase van BMW-fanb0ischap. Volgende stop: zero fucks given.
willeme zegt
@jaapiyo: Tsja. Je klinkt nu net als een Dylan liefhebber die ineens afhaakt omdat ‘ie van Folk naar Rock gaat. Of van Rock naar Country. Of van Country naar Gospel.
Kom op, je bent BMW fanb0y of niet! Ik ben Subaru fanb0y en De Graafschap supporter. Ik heb het véél zwaarder dan jij!
87sandyd zegt
@willeme: Precies, en dan daar bovenop heb je nog de m-performance parts. Dat is nog een stap verder. Die trainingspakjes op een 5 serie of x5 is echt om te huilen…
chriscross zegt
Recht van voren ziet het er uit als een walvishaai. Groeten F. Vonk
truckertje zegt
????
vtie zegt
Nee, zonde! Ben echt een liefhebber van dit type cabrio’s. Deze BMW is precies alles wat hierboven al is beschreven en heeft niets meer van doen met het eerste model. Dat is jammer. Een pure roadster met sierlijke en toch krachtige lijnen is toch zo veel mooier om te zien…
vonklausenburg zegt
Voor een Kia is dit een prachtig ontwerp.
allesmetturbo zegt
Echt helemaal niets aan
ghost zegt
Ik zie gewoon die Fiat spider telkens voor me…weet ook niet waarom.
deora zegt
@ghost: dat heb ik dus ook
dinges7 zegt
@ghost: eens!!!
pa045 zegt
@ghost: ik zie hetzelfde. Maar
Dan lelijk.
Dutchdriftking zegt
Vroeger waren de nieren kleiner dan de lampen….
towi1989 zegt
Ik hoop dat toyota er wat mooiers van weet te maken.
ikleesookoverautos zegt
@towi1989: die ziet er indd stukken beter uit.
frederik zegt
Jammer weer van die naad tussen de motorkap en de grille. Bij de nieuwe 5 is dat veel mooier opgelost.
nout zegt
?
MrSkyline zegt
Dit ding is zo generiek als de pest, geen stijl en 2 minuten photoshoppen zegt naar mijn mening genoeg:
https://imgur.com/a/mgmkEgR
bmw2coupeeigenaar zegt
@mrskyline: Haha dit kan echt niet
crashingduke zegt
@MrSkyline: pijnlijk goed geshopt.
maferick74 zegt
@MrSkyline: is het je werk? Mooi gedaan hoor.
Foramen zegt
@MrSkyline: best dik zo die nieuwe SLK met BMW zes in lijn blok.
tweemeter zegt
Het design is mij te druk. Maar goed, ik heb dan ook een e46 cabrio waar ik het mee vergelijk. Ik vind de sport uitvoeringen ook te veel worden. Dat vond ik op de F31 al.
sjaakienl zegt
Dacht precies hetzelfde, kruising van een Mercedes en Fiat spider
thierryvth zegt
uit mijn ooghoek zag ik een mercedes AMG GT
slakkie zegt
De voorkant is een kopie van Fiat 124 Spider maar met nieren in de gril … Trekt nergens op
87sandyd zegt
Echt, waar is de tijd gebleven dat de eenvoud hoogtij vierde?
Waarom moet tegenwoordig elk onderdeel van een auto een designfrutseltje hebben?
K.I.S.S. Keep It Simple Stupid
Jantje_555 zegt
geen handbak helaas, onbegrijpelijk bij een rijders auto
maotje zegt
Bmw is echt compleet de weg kwijt. Erg jammer.
fastforward zegt
Obese. De auto ziet er zwaar uit.
bmwfreak038 zegt
Dit is om te janken, zelfs de aanduiding z4 M40i?? Die neus is compleet uit verhouding, ik zeg kraken.
timt zegt
Dus de enige auto in je programma die in de basis 100% sportauto zou moeten zijn mag niet langs de M-afdeling?