Met dank aan de claimcultuur van de Muricans volgt hier een lesje ouderwets muggenziften.
Geen falende airbags, spontaan ontvlammende V12’s of rode lak die na drie dagen in de zon in een vaalroze kleur verandert. Nope, in Amerika mogen de LaFerrari’s naar de dealer omdat de hoofdsteun van de passagierstoel en mogelijk ook de bestuurdersstoel te weinig energie absorberen bij een crash. Het gaat hierbij om de optie L32, een grotere stoel speciaal voor hamburgerhappers. Deze is in de VS standaard voor passagiers en optioneel voor de bestuurder.
Recall numero dos is al even schokkend: wanneer je een lekke band krijgt, zal de boordcomputer je nu waarschuwen om niet harder dan 50 mijl per uur te rijden. Da’s niet zoals het hoort in Amerika, daar mag je als autofabrikant uiteraard niets anders adviseren dan je auto direct stil te zetten en geen meter meer te rijden, dixit Autoblog.com.
Het is niet de eerste keer dat de LaFerrari terug mag naar de dealers, eerder was er al een terugroepactie voor alle LaFerrari’s. Overigens zag Ferari zelf het niet zo, zij noemden het ‘aanpassingen’ aan de brandstoftank. Aanpassingen waarvoor de LaFerrari door midden moet en een paar weken bij de dealer staat, maar dat terzijde.
trustmeiamanengineer zegt
Haha, die gekke vetkleppen. Zijn er nog mensen in dat land die wel zelf kunnen denken?
v8rules zegt
@trustmeiamanengineer: kan men dat hier nog wel dan? Kijk ff rond als de verkeerslichten het niet doen
lincoln zegt
@trustmeiamanengineer:
mwah .. mensen van jouw niveau kunnen daar geen ingenieur worden iig ..
super zegt
@lincoln:
Nee, maar george w bush kon wel bij harvard zn diploma kopen, dat dan weer wel.
lincoln zegt
@super:
Rutte en Samson hebben een NL studie gedaan ..
keeper1 zegt
@trustmeiamanengineer: ik ben nu toevallig in New York en die mensen hier… verbaast me dat er überhaupt 2 in een LaFerrari passen.
lincoln zegt
@keeper1: weet je zeker dat je in New York ben en niet op je camping op de Veluwe ??
keeper1 zegt
@lincoln: ja ik ben in New York hahaha. Ze rijden hier wel echt allemaal s550. Bizar gewoon. Heb er zonder te overdrijven al meer dan 100 van gezien.
lincoln zegt
@keeper1:
hier rijden in achterstandswijken allemaal AMGs ..
larsyboy1997 zegt
@lincoln: en dan te bedenken dat New York het gezondst is van de VS
larsyboy1997 zegt
@larsyboy1997: verkeerde persoon
super zegt
@lincoln:
10% van nl heeft obesitas vs meer dan 30% van de merkins, kans dat je dus in de us een vetzak tegen komt is dus ruim 3x zo groot, en uiteraard is het allemaal wetenschappelijk bewezen de schuld van slechte genen.
lincoln zegt
@super:
onderzoek heeft uitgewezen dat NLers de gelukkigste mensen op aarde zijn ..
op de Denen na want die betalen nog meer belasting ..
w0o0dy zegt
@lincoln: ze gaan ook meer vreemd dan in NL dus kennelijk beide masochistisch en hedonistisch.
lincoln zegt
@w0o0dy:
en zijn de langste bevolkingsgroep ..
maar dat komt louter door goede genen ..
Dutchdriftking zegt
Ja dat kan natuurlijk ook. Stel je voor! Doe mij overigens nog altijd maar de 918.
rvds15 zegt
@dutchdriftking: dan neem ik de P1
keeper1 zegt
@rvds15: neem ik de LaFerrari wel. Kunnen we met zn 3e gezellig touren
arii zegt
@keeper1: als ik een one:1 win, mag ik dan mee?
phaeton zegt
Ik heb te weinig verstand van natuurkunde en mogelijke whiplashes als gevolg van een te weinig absorberende hoofdsteun, maar als dit 20-30-40% minder is dan is een recall gerechtvaardigd.
Het dingetje in de boordcomputer is gewoon een fout van Ferrari – tenzij dit recent is gewijzigd in de wet, maar dan zullen ongetwijfeld meerdere auto’s teruggeroepen moeten worden. Gemakshalve ga ik hier niet van uit. Ferrari verkoopt al langer dan vandaag auto’s in de Joe Es of Eej, dus het is hun eigen kwaliteitsfout.
lincoln zegt
@phaeton:
er is daar een orgaan wat zichzelf NTHSA noemt .. en die laten niet met zich spotten ..
elk model van elke fabrikant heeft daar wel een recall ..
dingen die ingenieurs of ontwerpers over het hoofd zien worden daarmee opgelost ..
die organisatie wordt door fabrikanten plechmatig serieus genomen iig ..
BmwMPower zegt
@lincoln: De KemaKeur in het kwadraat ja, goed dat ze er zijn.
clarkson zegt
De mooiste was bij de 458 (als ik het goed heb). Die moest terug omdat de kofferklep, die voor zit bij een ferrari, en waar je zelf voor geen mogelijkheid in past, niet te openen was van binnen.
roppp zegt
@clarkson: dat is voor de poedel die meende dat die kofferbak een goede schuilplaats was na een wasbeurt die daar doorgaans voor een poedel eindigt in de magnetron, omdat dat zo lekker snel droogt…..
purepet9000 zegt
Hoe zijn die vetkleppen daar achter gekomen dan?
philipf zegt
Only in the US
mrrallycross zegt
En extra gewicht zeker. Zorg maar gewoon dat je in een standaard stoel past
vondudenstein zegt
US… US… why do we let you be a country *zucht*