Meerdere rijkswegen hebben vandaag trek in een Porsche 911, zo lijkt het.
Er hebben vandaag twee losstaande verkeersincidenten met een Porsche plaatsgevonden op de A10. De dag is nog niet voorbij, dus bij deze een oproep. Rij een blokje om, want deze snelweg kun je vandaag niet vertrouwen. Iets met drie keer is scheepsrecht. Nu zijn Porsche ongelukken helaas niet zeldzaam, maar twee keer een 911 op dezelfde dag op dezelfde snelweg. Buitengewoon zuur!
De eerste Porsche crash gebeurde vanmorgen met een Porsche die niet eens rijdende was. De 911 (996) raceauto stond op een aanhanger, maar viel tijdens het rijden op de A10 van de autoambulance af. Het is van een afstandje niet goed te zien hoe ernstig de schade is. De voorbumper is er in elk geval afgekomen en beschadigd geraakt. De aanhanger kwam midden op de weg tot stilstand.
Dezelfde ochtend ging het opnieuw mis met een crash op de A10. Dit keer geen aanhanger, maar een Porsche 911 vloog uit de bocht op de afrit Buitenveldert. De zwarte 964 schoot de vangrail op en kwam op ongelukkige wijze terecht. In dit geval is de schade nog moeilijker te zien, maar ook hier zal de auto er mogelijk niet zonder kleerscheuren af zijn gekomen.
Het is een dag met veel neerslag in ons land, waardoor het op onder andere afritten en opritten soms wat gladder kan zijn dan normaal. Een slechte dag voor Porsche ongelukken dus. Prima dus dat Wouter en Casper vandaag niet met achterwielaandrijvers op pad waren.
Met dank aan Bart voor de tip! Foto: Rijkswaterstaat
kniesoor zegt
Toch zonde, m.n. dat raceding is wel een leuk autootje.
dutchneon zegt
snap het niet helemaal… de Porsche staat toch nog gewoon op de aanhanger! is alleen wat naar voren geschoven.
Ik zie wel dat de aanhanger los is gekomen van het trekkend voertuig!
dat de Porsche daarna flink naar voren is geschoten lijkt me een logische verklaring.
Is volgens mij een Brian James aanhanger en die hebben een koppeling die wat afwijkt van het Duitse spul.
vermoed dat het user error is geweest
audiadrie zegt
@dutchneon: dat achterwiel zit overigens ook niet helemaal zoals het hoort
dutchneon zegt
normaal gesproken staan dit soort auto’s aan de band/velg vast met spanbanden. Als de kar dus een klapper heeft gemaakt dan is waarschijnlijk een draagarm / swingarm door de klap gescheurd
Dutchdriftking zegt
In beide gevallen toch best zonde. De eigenaar welke naar de 996 staat te kijken, een pijnlijk gezicht!
janmetdelangeachternaam zegt
Bij die 964 gevalletje brede (zomer?)banden, lichte auto en nat wegdek = aquaplaning
minicoopers zegt
@janmetdelangeachternaam:
Wat een gelul, kan van alles zijn geweest.
nelson90 zegt
@minicoopers: noem nog eens wat dan
minicoopers zegt
@nelson90: kan ook gewoon overstuur geweest zijn en hoeft echt niet alleen door aquaplaning icm zomerbanden te komen.
Iets teveel gas erop in en je hebt met het koude/natte wegdek overstuur.
114i210pk zegt
@minicoopers: Wat een gelul, kan van alles geweest zijn.
davelepeef zegt
@114i210pk: noem nog eens wat dan
114i210pk zegt
@davelepeef: Nee.
davelepeef zegt
@114i210pk: party pooper
minicoopers zegt
@114i210pk: ?
davelepeef zegt
@nelson90: uitwijken voor overstekend kind
pindakoning zegt
@davelepeef: wat een gelul, kan van alles zijn geweest
jesper_schouten zegt
De bocht bij Buitenveldert is spek glad. Zelf als je rustig rijdt begin je al over je voorbanden te glijden……
osmo zegt
Ze zouden hem “Audi kurve” moeten noemen :P
leko zegt
@jesper_schouten: dat heet onderstuur, kan goed bij een Porsche met de motor achter de achteras.
560pk zegt
@leko: volgens mij heet dat overstuur
minicoopers zegt
@leko: onderstuur heeft een Porsche niet snel last van.
mc96 zegt
@minicoopers: bij regen kan het wel. Iets met brede banden en relatief weinig gewicht op de vooras. ?
circlestorm69 zegt
Voor de skateboarders onder ons…de 964 probeerde een smithgrind…..
Maar ff serieus….2x zonde!
jesper_schouten zegt
@osmo het is wel een Audi A5 waar ik in rij idd :0, ps kan niet normaal beantwoorden via desktop
olivier420 zegt
Achterwielen van die Porsche op de ambulance staan niet zo soepel meer lijkt het.
koekwaus zegt
Hadden jullie dit ook geplaatst als dit geen Tesla wa … oh wacht …
BaRa zegt
De juiste petrolhead-titel is: “A110 lust Porsches rauw” ;-)
(ja, een eentje teveel, I know)
dare2think zegt
Wat ik ervan weet is dat de motor bij een oude Porsche zo ver achterin ligt dat je bij hard gasgeven het stuur ‘lichter’ voelt worden omdat de voorwielen loskomen. Eind jaren zestig ‘losten ze dat op’ met 22 kg lood in de bumper.. Bij regen wordt de handling er helemaal niet beter op natuurlijk.
emping zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
onlyporscheman zegt
Ik vind met ons Nederlands weer een vierwiel sportauto net iets zekerder rijden. Ja ik rij al twee jaar met 991 achterwiel aandrijving, 2e set nieuwe michelin banden maar aquaplaning en iets teveel gas kan zonder ervaring zo makkelijk tot controle verlies lijden.
matter zegt
Dat heb ik net gemist dan. Ik haalde die 964 vanmorgen in, één bocht eerder. Ik verwachtte een jup achter het stuur maar t was eerder een Magnus Walker type. Wel zonde, was wel een mooi ding.
tommot zegt
Heb ze helaas beide zien staan, op weg naar Move, oa Porsches kijken en dan is het toch wel heel erg zonde om te zien. Zelf rijd ik al jaren met die dingen, maar bij regen gewoon echt zeer beheerst, want ze zijn zo ‘weg’
alfapeter zegt
Wouter en Casper?
niex zegt
Wat gek, zo een exclusieve wagen haha.
vroaaaaaaaaaar zegt
Als het er 2 zijn, zijn ze per definitie niet dezelfde…
willem61 zegt
Ik heb 19 jaar 930 gereden met TD van 1,2 bar. 1ding ik rij NOOIT in de winter, en oppassen op natte wegen!!!
Je kunt met een 911 SUPER driften, zorg dat je voorbanden hebt die kleven, en NOOIT remmen in een bocht.
Gewoon altijd je kop bij het rijden, zeker in een 911 !!!!!