Het zijn dan ook hele bijzondere Fords!
Van de week konden we jullie het heugelijke nieuws brengen dat Ford bezig is met een speciale feesteditie van hun supercar, de GT. Deze supercar met V6 biturbo is een van de weinige auto’s waarbij de term ‘raceauto voor de openbare weg’ enigszins bij in de buurt komt. Met andere woorden, als Porsche de Ford GT in de markt moest zetten hadden ze ‘m de GT3 RS-R genoemd. Ofzo.
Maar er komt wellicht een versie met V8. Daarmee komt Ford de liefhebber tegemoet. Een V6 is in heel erg veel gevallen nogal een vreugdeloze motor, ( de Alfa V6 en Nissan VQ uitgezonderd). Met de V8 wil Ford nog even de GT een keer heel erg gaaf maken, voordat ook dit een generiek elektro-wagentje wordt.
Heritage modellen
Maar in plaats van wachten op de laatste, kun je ook gewoon de twee voorlaatste kopen. Wat te denken van deze twee? Het gaat om twee zogenaamde ‘Heritage’-models. De oudste Ford GT komt uit 2006. Toen werden er 343 exemplaren gebouwd in de iconische Gulf-livery. Deze kleurstelling werd gebruikt op de race Ford GT40’s in 1968 en 1969 die de 24 uur van Le Mans wonnen.
Van de speciale GT’s is het er eentje met nummer 5 van de 343. Op de kleurstelling na is het ‘gewoon’ een Ford GT uit 2006. Dus met een 550 pk sterke supercharged V8, Sparco-stoelen, BBS-wielen en GoodYear-banden. Dit exemplaar is van de week verkocht voor 449.000 euro. Dat is omgerekend 381.086 euro.
Twee Fords voor de prijs van heel veel Mondeo’s
Alsof de duvel ermee speelde werd er NOG een Ford GT verkocht met Gulf-livery. Het gaat wederom om een ‘Heritage’-uitvoering. Van de nieuwste Ford GT zijn er veel meer Heritage Editions geweest, maar van deze Gulf Edition zijn er maar 50 gebouwd. Dit exemplaar is ook van de week verkocht voor de lieve somma van: 1.220.000 dollar, dat is omgerekend 1.035.468 euro.
Voordat we met zijn allen gaan roepen: die 1.700.000 krijg je er nooit voor! Eh, dat is dus gebeurd. Dit setje super-Fords is via Bring-A-Trailer (aan twee verschillende eigenaren, dat wel) verkocht voor 1.669.900 dollar. Dat is omgerekend 1.416.554 euro!
Kortom, welke zou jij kiezen? Veel betalen voor een V6 of juist heel weinig voor een V8? Of ga je toch liever voor die 41 Mondeo’s? Laat het weten, in de comments!
Via: Carscoops.
vaakbenjetebang zegt
On topic: die 2006 GT mogen ze houden. Dan veel liever die nieuwe.
Off topic: het is niet voor niets dat ik juist die twee V6-en in de vloot heb…
baf07 zegt
Doe mij maar een Mondeo, kan ik nog uit komen. Al zou ik nooit meer uit de originele GT willen….
jarnobakker zegt
@baf07: ik zou er denk ik niet eens meer uit kunnen komen. 1 keer van dichtbij kunnen bekijken. Machtig mooi spul , maar heel krap van binnen
escort77 zegt
20 Ford GT’s of één McLaren F1… lastig
willeme zegt
@escort77:
Hoeveel Escorts zijn dat? :-D
vaakbenjetebang zegt
@willeme: Je zou je nog dood schrikken van wat bijvoorbeeld een Mexico moet opbrengen tegenwoordig…
escort77 zegt
@willeme: ik ben bescheiden en hou de 4 ton aan voor de goedkoopste GT.
Reserveer ik 90.000 voor de duurste Cosworth die nu te koop staat, een ton voor een mk2 RS2000 en een ton voor een mk1 twin cam. OK, dan hou ik nog genoeg geld over om alle andere Escorts van marktplaats op te kopen 🤣
frederik zegt
Als je een V6 vreugdeloos vindt, hoe noem je dan een vierpitter?