Wat stereotype bevestigend weer dit…Eigenlijk zou de politie tegenwoordig BMW’s überhaupt niet meer mogen aanhouden wat dat betreft. Maar ja, twee units zijn in beslag genomen in Den Haag.
In de onderzoekjes waarbij mensen gevraagd worden naar ‘wie de grootste aso’s zijn’, scoren de Duitse drie altijd hoge ogen. In negatieve zin welteverstaan. Of dat helemaal eerlijk is, is altijd de vraag. Misschien hebben mensen gewoon een hekel aan hun baas, willen ze zelf stiekem ook zo’n ‘poenige’ Duitser, of is een X5 vroeger ooit over hun voet gerold. Maar het is een redelijk globaal verspreid fenomeen.
Sukkelen
Natuurlijk is het ook wel zo dat je zo’n Dickschiff liefst niet koopt om met 100 km/h over de A12 te sukkelen. Dat dood de geest immers nog sneller dan een lang verblijf in handen van de Goelag. Een beetje scheuren op zijn tijd is goed voor de ziel. Maar, om dat in Nederland te doen is tegenwoordig vol risico’s.
Afgepakt
De Verkeerspolitie Den Haag heeft bijvoorbeeld weer twee dikke BMW’s afgepakt van hun rechtmatige eigenaars. Het tweetal liep bij 210 op de klok nog steeds uit op de Beresteinlaan, waarna de po-po de achtervolging inzette. Onder andere met een andere dikke Duitser, namelijk de A6 SIV (Snel Interventie Voertuig).
SIV
De bestuurder van de A6 kon dus even legaal lekker scheuren over de Nederlandse wegen, met dan aan de BMW’s. Uiteindelijk werden de boosdoeners ingerekend in Delft, waar nog maar weer eens uit blijkt dat je best een stuk kan scheuren zonder ongelukken te maken. Maar ja natuurlijk; er had een kind kunnen oversteken. En ja, de twee hebben het ook wel behoorlijk bont gemaakt. De snelheidslimiet is tegenwoordig vaak absurd laag. Maar om ‘m dik te overschreiden met het dubbele, is ook wel een beetje veel van het goede.
OM
Door het laatste feit, zijn niet alleen de rijbewijzen, maar ook de auto’s van de BMW broeders in beslag genomen. Zo te zien gaat het om twee dikke Dreiers met M Sport pakketje. Formeel beslist het Openbaar Ministerie nu of de ‘goederen’ terug worden geven, in bewaring blijven of vernietigd worden. Goede zaak of knaak? Laat het weten, in de comments!
rwdftw zegt
Vernietigen is een beetje zonde. Dan moeten er weer 2 vervangende dreiers geproduceerd worden en dat is alleen maar extra CO2 en andere zaken waarvan we besloten hadden dat we dat niet wilden. Het zijn ook geen E36jes waarbij je het milieu juist een dienst bewijst als je ze vernietigd.
Dat gezegd hebbende, ze zullen wel geleased of gehuurd zijn. Dus even de leasemij of verhuurder bellen dat de dickschiffen goed gebruikt zijn en op te halen zijn op het depot tegen betaling van stallings en sleepkosten.
Mochten deze dickschiffen daadwerkelijk op naam staan van de daders (of pappas), dan enkeltje Domeinen graag.
Mini Joe zegt
Goede zaak, inbeslagnemen dit handel.
Japie, ook jij hebt als blogger een taak, je taal als absurd lage snelheid e.d. raken kant nog wal. Een auto is een vervoermiddel. Als je sportief wilt rijden dan ga je maar naar het circuit.
Het op hemelen van pk’s en 0 tot 100 cijfers gaat in wezen nergens om.
Als je als automobilist je niet kan beheersen, moeten ze net als in België, gewoon direct je rijbewijs innemen.
bunnylebowski zegt
@mini Joe nou ja beetje ophemelen van PKs en 0-100 is wel fijn en leest interessant.
Ben het wel met je eens dat ik dit artikel beetje zo zo vind en er een grens is aan ‘een beetje harder rijden’ en dat niet -gevoelsmatig- gebagatelliseerd hoeft te worden.
Autobahn of circuit op met je luie donder. 0.0 medelijden met de twee heren van deze beemers.
bunnylebowski zegt
Extra toevoeging:
“Het tweetal liep bij 210 op de klok nog steeds uit op de Beresteinlaan”
Had hier overheen gelezen en dacht dat het gewoon op de A4 was.
Heb je die weg al even bekeken @Jaapiyo ? 210 km/u over die weg is echt totaal gestoord en oprecht een hele onoverzichtelijke weg en vrij smal en veel zebra paden.
Vrij kansloos dus
jaapiyo zegt
In algemeenheid ben ik het ermee eens dat men niet de eigen wetten moet maken, maar zich daaraan moet houden. Wel frustreert het mij persoonlijk ook enigszins dat je tegenwoordig 100 mag op dezelfde weg waar je vroeger 130 mocht, 60 waar 80, 30 waar 50, et cetera. Dus voor de helderheid; ik keur zeker niet goed dat mensen maar zomaar de wet breken. Ik vind hier en daar wel dat de overheid wat realistischer en minder beperkend moet zijn in haar beleid. Wetten en regelgeving is uiteindelijk alleen maar ‘wettig’ als deze breed gedragen worden door de maatschappij, heb ik ooit geleerd in politieke theorie.
rwdftw zegt
Je hebt in die zin gelijk dat onze overheid is doorgetrokken. Maximumsnelheden gaan overal omlaag vanwege het milieu en de ongevallen met zwaar letsel of dood tot gevolg. Nu krijg je al teveel uitstoot als je je hond op de Veluwe laat schijten, dus ik zou zeggen : eerst maar eens honden verbieden in natuurgebieden.
Het echte probleem in het verkeer heet afleiding. Constante bliepjes en plingeltjes van de telefoons waar iemand om aandacht vraagt. Dat krijgen ze alleen niet onder controle, ook al is de boete inmiddels een dikke 400 euro. Dus mag je nog maar 30. Makkelijk te handhaven en als je ergens tegenaan rijdt omdat je vrouw via whatsapp vraagt of je vanavond bloemkool of brocoli wil, dan komt de klap niet zo hard aan bij degene die je van de fiets maait.
Neemt niet weg dat je je niet als een debiel moet gaan gedragen en 4 keer de Vmax moet doen in een 50 straat.
bunnylebowski zegt
@jaapiyo ben het daar volledig mee eens met je en inmiddels ook dus bewezen dat het geen donder helpt. 100 km/u is echt op veel stukken snelweg absurd laag en creëert alleen maar links plakkend volk.
Maar.. schrijf daar dan effe een apart opinie stuk over ipv het te koppelen aan deze twee totaal malloten :) :) :)
maotje zegt
@jaapiyo Dan heb je toch niet goed opgelet. Iedere gemeente of provincie of wegebeerder mag zijn eigen maximaal toegstane snelheid bepalen. Dat heeft niks met breed gedragen worden te maken.
Mini Joe zegt
Jaap, vroeger mocht je 120 i.p.v. 130, daarvoor 100 i.v.m. de olie crisis, daarvoor was het vrij, alleen toen gingen de meeste auto’s niet veel sneller. In de bebouwde kom was het voor de 30 km overal 50, ook door de stegen en onverharde wegen, ging trouwens prima met een eend. Daarvoor gold; hondewagens stapvoets.
Vraag is eigenlijk, waarom maken ze geen auto’s met laten we zeggen 100 pk een top van 150 km die extreem zuinig zijn
Robert zegt
Volgens mij wordt er alleen maar tot vernietiging van voertuigen besloten, als er dermate veel aan is gemodificeerd dat ze niet (onomkeerbaar) meer aan de toelatingseisen (kunnen) voldoen, of als ze dusdanig weinig economische (rest)waarde hebben dat verkoop via Domeinen waarschijnlijk de kosten voor opslag en veiling niet meer zal dekken.
H. zegt
De Beresteinlaan is gewoon een 50-weg met zijstraten en wat dies nog meer. Als het artikel een correcte weergave van de werkelijkheid is, mogen ze die gasten heeeeeel lang hun rijbewijs afpakken. Compleet gestoord.
kniesoor zegt
Op de A15 hadden ze er vandaag ook één te pakken, die wat ‘enthousiast’ reed : een gecorrigeerde 207 km/u naar ik begrepen heb. Een Mercedes B-klasse van de pliesie stond ernaast. Weet niet of dat betekent, dat de enthousiasteling zich door een seniorenkar in de luren heeft laten leggen. Afijn, long story short : die is dus ook z’n rijbewijs kwijt. En z’n felgroene 992 . . .
stefanvts16v zegt
@jaapiyo Zoals hiervoor al is aangegeven is de Beresteinlaan een 50-weg.
Dus als je daar ruim (!) 200 km/u rijdt, dan mag wat mij betreft je rijbewijs voor de rest van je leven worden ingenomen, krijg je drie maanden celstraf en mag de auto (ook huurauto) worden ingenomen voor minimaal drie maanden voordat deze wordt vrijgegeven. Wellicht daarbovenop nog 10.000 euro boete, te voldoen binnen 14 dagen.
Op dit soort belachelijke snelheidsoverschrijdingen horen gelijkwaardig zware straffen te staan.
Jurgen zegt
Die hebben niet gewoon te hard gereden, die zijn waarschijnlijk gevlucht omdat ze iets op de kerfstok hebben. Compleet belachelijke snelheid op een 50 weg.
Andere discussie is de max. Snelheid, volgens mij is de echte reden van die betutteling met 100 km/u dat de batterij-auto’s met een hogere snelheid te weinig range overhouden, daarom allemaal maar 100km/u officieel.
shellplc zegt
Afgesleept door de eigen sleepdienst van de Politie zo te zien.
MarcoM zegt
De auto’s worden gewoon teruggegeven.