De standaard configuratie van vier uitlaatuiteinden op de Lamborghini Countach was schijnbaar niet voor iedereen weggelegd.
Een Countach aanschaffen was in de jaren zeventig niet aan iedereen besteed, laat staan ingrijpend modificeren. Mannen als Walter Wolf, de Canadese zakenman en eigenaar van Wolf F1 Racing, deed zulks wel en liet een Countach uitrusten met een 5.0 V12 terwijl de LP500 toen nog helemaal niet in productie was gegaan. Die verscheen pas in 1982 als antwoord op Ferrari’s 512 BB. Nu zou deze multi-uitlaat editie volgens sommigen ooit hebben toebehoord aan Walter, die minstens drie Countachjes in bezit had, maar zijn rode exemplaar had een ander interieur en velgen met ‘openingen’. Wie de rechtmatige eigenaar van dit sujet is blijft dus onduidelijk.
De foto’s zijn overigens in Japan genomen, maar of de Italiaan met een orgelstelses aan zijn achterwerk daar nog altijd staat is onbekend…
schaapje2012 zegt
ge kunt nooit genoeg uitlaten hebben
the-budel-guy zegt
dit soort mensen moeten meteen voor 100 jaar achter de tralies. vergeleken met dit zijn die US bumpers nog mooi op een Lamborghini Countach!!
norge zegt
Prachtig ,toen Lambo’s nog gek waren…
stanny zegt
@norge: … en de kwaliteit nog nul was :p
Verschiet nog altijd van de spartaanse uitvoering van vroegere supercars. Als ik de Ferrari Testarossa vergelijk met de huidige Ferrari’s. Puur basic vs Race luxury
Schakelen was werkelijk arbeid, nu is het kinderspel.
jrk68 zegt
@stanny:
Imo hoor je ook te werken in een sportwagen, als je zonder moeite van A naar B wilt voldoet een leaseslet prima..
stanny zegt
@jrk68: Klopt. Ik heb dan ook bewondering voor beide soorten sportwagens.
MrSkyline zegt
@norge: En ze hadden zelfs toen al instagram… pff hipsters.
jrk68 zegt
Zou mij niks verbazen als hij nep is, er klopt verder ook weinig aan.
Voor/achter spoiler, velgen, en spatbord verbreders zijn niet origineel Lambo.
dubhead zegt
Check de velgen.
Ik heb een vrees dat dit ooit een originele LP400 was.
jrk68 zegt
@dubhead:
Bij de originele velgen zijn die gaten open.
dubhead zegt
@jrk68: niet de allereerste. Die hadden een soort turbo-velgen.
Dit is oftewel een erg goeie replica die daarna verknoeit is of een erg originele LP400 die ze proberen te Wolf-en hebben.
Een derde optie is dat dit het lot was vd echte Wolf Countach- die blijkbaar inderdaad in Japan is gesukkelt.
jrk68 zegt
@dubhead:
Dat weet ik, waar het hier omgaat is dat dit type velg 5 gaten hoort te hebben en niet zoals hier dicht.
dubhead zegt
@jrk68: dit zijn duidelijk doppen op de velgen.
jrk68 zegt
@dubhead:
Ook in dat geval…nep dus.
kaasboerin zegt
@jrk68: Idd, er staat zelfs Bentley op de nummerplaat.
E34M5Touring zegt
@jrk68: Als je naar het interieur kijkt zou je zeggen dat het wel een echte is. Zo te zien kloppen de maten wel. Tja, mijn smaak is het niet, ik heb hem liever origineel. Die 12 pijpen is een beetje overkill in mijn ogen. Maar beetje beetje ‘love’ is ie zo weer in originele staat.
jrk68 zegt
@E34M5Touring:
In de jaren tachtig maakte ze in Engeland een bedriegelijk mooie kitcar van de Countach. Zij hadden de mallen van een originele getrokken en zelfs het interieur klopte tot in detail.
Dat ding had ook een buizenframe, alleen als je de motorkap open deed kwam je 4 cilinders tekort.
Ik zeg niet dat dit er zo een (deze is veel lelijker)is maar gezien wat er allemaal niet klopt zou het mij niet verbazen dat het geen originele Countach is.
E34M5Touring zegt
@jrk68: Ok, wist ik niet. Dan zou dat inderdaad net zo goed kunnen. Beetje het Stratos/Hawk verhaal.
stanny zegt
Ofwel de standaard 4 uitlaten ofwel 1 grote pijp zoals bvb de Aventador. Wou hij 1 pijp per cilinder?
pax1004 zegt
@stanny: komt er bij deze ook “blue stuff from the exhaust?”
slome51 zegt
Hmm 12 pijpkes eronder? Jaaa waarom niet joh!
bozothenutter zegt
ziet eruit als een nepper…..
gaten in de velgen zijn dicht, bandenmaat ziet er raar uit
stanny zegt
Je kan makkelijk 4 pijpjes extra monteren. Gewoon volgende schoenen voor je (snelle?) meisje kopen :-)
E34M5Touring zegt
@stanny: Zijn dat echte schoenen? Of stel ik nu een hele domme vraag.
jensdm zegt
@E34M5Touring: je stelt een heel domme vraag.
E34M5Touring zegt
@jensdm: Kan toch een photoshop zijn? Of bedoel je dat ook. (kijk, nog een domme vraag)
stanny zegt
@E34M5Touring: Ja het zijn echte schoenen van een designer
http://www.designershoespro.com/extraordinary-shoes/lamborghini-shoes/
@jensdm: Domme vragen bestaan niet. :)
In het artikel hieronder staat zelfs iets van een subaru designer die de lambo schoen voor mannen heeft bedacht.
http://www.gtspirit.com/2009/03/14/lambo-shoes-reventon-style/
E34M5Touring zegt
@stanny: Ok tnxs! Wel gaaf gedaan zeg! Misschien wel wat voor Missy Eliot die is behoorlijk Lambo fan meen ik. Gaaf hoor tnxs!
bullgod76 zegt
Leuk, zo’n Cannonball Run replica
autogedrocht zegt
@bullgod76: Bijna MadMax
spotu2 zegt
Is dit wel echt? De wieldoppen zijn bijvoorbeeld dicht, waardoor ze mij aan lego doen denken.
StijnB zegt
Vrees zodadelijk om 13 uur een Countach met 13 pijpjes…
ej20g zegt
Voor mij zijn 4 pijpjes bij een Countach wel genoeg. Liever zelfs maar 2 van die dikke pijpjes, die omhoog wijzen. Dat is meer dan dik genoeg, 12 pijpjes zijn overkill.
Volvo_440_turbo zegt
Autoverkrachting zou strafbaar moeten zijn…
jordy14 zegt
Dit is geen lambo, er staat duidelijk bentley op de kentekenplaat.
potver7 zegt
Pleeeeaaaase… zeg me dat dit een photoshop is…
Emile_Benz zegt
Die wagen heeft sowieso wat TLC* nodig…
* Tender, Love & Care
mrglmmns zegt
Lees ik net in de nieuwste TopGear een artikel over Customisation en ‘Exclusief is niet exclusief genoeg’…..
gerritdriessen zegt
Bom erop en weg ermee
topless zegt
Dit zijn die van Walter Wolf.
topless zegt
Tonnie zegt
Jaha want met meer uitlaten gaat ie veel harder!
baasbas zegt
er staat een hoop moois om die countach geparkeerd… Dibs op de Stratos
eldiablo zegt
KITCAR…