“TVR naar Bertone: het einde van de Engelse bloedlijn”, luidt de titel van een column van Michiel die je hier eerder hebt kunnen lezen. Dit was ook het laatste bericht we over het noodlijdende TVR hadden. Door de productie onder te brengen bij het Italiaanse Bertone, moet worden voorkomen dat het TVR boek voorgoed wordt gesloten. En het boek is inderdaad nog niet gesloten, want begin maart volgend jaar, zal TVR op de Autosalon van Genève een nieuwe 600 pk sterke supercar lanceren met de naam Typhoon.
De Typhoon zal worden uitgerust met TVR’s aluminium Speed Six motor, die voor de gelegenheid een supercharger kreeg waardoor het vermogen uitkomt op een dikke 600 pk. Doordat de body van de auto van carbon wordt vervaardigd, zal het geen goedkoop karretje worden. TVR woordvoerder Jason Oxley geeft aan dat de prijs nog moet worden vastgesteld, maar denk aan een bedrag rond 120.000 Britse pond (zo’n 180.000 euro).
Over hoe de auto eruit zal komen te zien, doet Oxley nog geen uitspraken, maar de auto zal duidelijk herkenbaar zijn als een TVR. De Typhoon zal de eerste TVR zijn die met de computer is getekend en dat is nieuw voor TVR. Terwijl de Typhoon, nog geboren moet worden, heeft men er vertrouwen in dat het gelimiteerde aantal van 60 exemplaren met gemak zal worden verkocht. Het potentieel is misschien zelfs twee keer zo groot. Er zijn inmiddels al een aantal orders genoteerd. Het getal 60 is ter ere van de zestigste verjaardag van TVR. Pistonheads verwacht dat over een dag of tien meer informatie los zal weken.
Klassiekerrally zegt
Er wordt dus niet geluisterd naar de vraag naar een betrouwbare en krachtige V8?
De groep TVR liefhebbers schreeuwen daar al een tijdje om…
Die Speed Six heeft zo z’n onhebbelijkheden schijnbaar.
Klassiekerrally zegt
Oei, mijn reactie barst van de taalfouten… Sorry!
mvagusta zegt
Opzich wel goed nieuws! Alleen is 60 exemplaren natuurlijk niet genoeg om een merk levend te houden! Ben benieuwd wat de toekomst van TVR nog meer brengt.
Klassiekerrally zegt
Zestig gaan ze nooit halen. TVR is ‘groot’ geworden door auto’s te bouwen die veel ‘bang for the buck’ boden. De Typhoon wordt veel te duur.
Ze zijn echt de weg kwijt.
Bishop zegt
Coming TVR don’t you die on me now!!!!
Laat me niet achter in een wereld met alleen maar electronische nep-racemonsters:(
Michiel_vd_Brink zegt
TVR is al dood…
De adoptie was de doodsteek.
Het merk wordt nu slechts gereanimeerd en opnieuw opgevoed door de nieuwe ‘voogd’.
Klassiekerrally zegt
Dat maakt de Typhoon dus een soort Monster van Frankenstein…
Hoe liep ’t daar ook alweer mee af?
9|| zegt
zonde van TVRski……..
waren echt ruige bakken, want de SAGARIS is ooooooh zoooo Bruut!!
alleen je moet wel bodyboulder zijn om er mee om te kunnen gaan.
Dink zegt
Sinds de Rus . . . Oh nee, laat maar.
Maak de koets wel mooi jongens:
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?f=23&t=327561
Zou best kunnen toch?
Dink zegt
Errr, orders? laat me niet lachen.
De Sagaris is heel driveable hoor . . .
De Tuscan kwam ook met CadCam tot stand. ;)
Rick dos zegt
Zullen we maar eerst ff afwachten wat het gaat brengen voordat we commentaar geven?! Het klinkt goed in ieder geval……
Jordey zegt
TVR TYPHOON