• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]

Auteur: Author, gepost 27 maart 2016 om 15:14 – 32 Reacties

Afbeelding TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]Afbeelding TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]Afbeelding TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]Afbeelding TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]Afbeelding TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]Afbeelding TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]Afbeelding TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]Afbeelding TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]

TVR T440R: vergeten bruut [440+ pk @ 1.045 kg]
Gaat het over TVR’s, dan gaat het over de zoveelste wederopstanding van het eens zo heerlijk eigenwijze merk. Gaat het over brute TVR’s, dan gaat het over de knotsgekke (Cerbera) Speed 12. Maar vlak deze T440R ook zeker niet uit.

Op het oog ‘zomaar’ een Tuscan, maar met ruim 440 pk onder de carbon kap is dit een auto die je maar beter met het nodige respect bejegent. De topsnelheid zou niet minder dan 345 km/u bedragen, al is algemeen bekend dat de boys uit Blackpool hier en daar weleens goochelden met de prestatiecijfers. Bovendien zijn er maar weinig mensen wiens ballen groot genoeg zijn om het volle potentieel van een auto als deze T440R te testen.

Verantwoordelijk voor al die power is natuurlijk de in eigen huis ontwikkelde zes-in-lijn, voor de gelegenheid opgeboord tot een feestelijke 4.200 cc. Toeren maken mag tot 8.000 rpm en het koppel bedraagt 475 Nm @ 6.000 rpm. Met dergelijke cijfers ging de T440R van 0-100 km/u in 3,9 tellen. Niet slecht, voor zo’n licht karretje dat niet per se is opgebouwd met de meest verfijnde technieken.

TVR T440R

Naast een volledig nieuw opgebouwd onderstel kreeg de T440R een stel instelbare dempers en, indien gewenst, een paar grotere remschijven in combinatie met grotere remklauwen (zes zuigers per stuk). Daarnaast speelde aerodynamica een grote rol bij de bloedstollende prestaties van de Tuscan R, zoals deze auto ook bekendstaat. Een nieuwe splitter, vlakke bodem en een diffuser zorgden voor een Cw-waarde van slechts 0,32.

Het interieur is zoals we gewend waren van TVR een waar rariteitenkabinet vol gekke knopjes en aparte oplossingen voor problemen waarvan je niet eens wist dat ze bestonden. Maar hey, het maakte een TVR wel een TVR.

Ook interessant!

  • Kies maar: obscure sportwagens op Marktplaats
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

tuscan, TVR, youngtimer

Vorig bericht: « Dit is de lekkerste auto die Honda nooit bouwde
Volgend bericht: Dit zijn de 25 snelste pickups! »

Lees Interacties

Reacties

  1. mauro zegt

    27 maart 2016 om 15:16

    Wat een vreselijk interieur.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      27 maart 2016 om 15:26

      @mauro: die van foto 7 vind ik erg gaaf hoor

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 maart 2016 om 17:04

      @mauro: supergaaf! Totaal anders dan we gewend zijn!

      Login om te reageren
  2. gieltj zegt

    27 maart 2016 om 15:17

    Blijven echt gave wagens die TVR’s! Geef mij maar Sagaris :D

    Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      27 maart 2016 om 15:23

      @gieltj: absoluut de mooiste

      Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    27 maart 2016 om 15:21

    Waanzinnig gave en brute machines, maar kwalitatief om te janken.
    Kan me nog een testrit van TG heugen dat bij een nieuwe wagen de interieurdelen al los zaten.
    Zeer leuk eigenzinnig merk, maar niemand die ze koopt, en dat heeft ze nu tot nu toe nog steeds genekt.

    Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    27 maart 2016 om 15:24

    Eens, wat een onwijs gave bolides maakte TVR… Deze de Tuscan en de Sagaris vind ik nog steeds beauties!

    Login om te reageren
  5. thefmanl zegt

    27 maart 2016 om 15:29

    Geweldige auto’s van tvr, maar ik kies nog steeds een Donkervoort erboven ?

    Login om te reageren
  6. nidlaobud zegt

    27 maart 2016 om 15:31

    http://img.pandawhale.com/post-31458-Jim-Carrey-disgust-puke-gif-Du-5Lr8.gif

    Aan de andere kant.. Dat zou echt heel fun rijden zijn met die specificaties.

    Login om te reageren
  7. janmetdelangeachternaam zegt

    27 maart 2016 om 15:32

    Ik vind ze eigenlijk best lelijk

    Login om te reageren
    • audiisthebest zegt

      27 maart 2016 om 16:15

      @janmetdelangeachternaam: vind ik ook wel, maar dat maakt ze juist zo vet vind ik.

      Login om te reageren
  8. dawwg zegt

    27 maart 2016 om 15:33

    En dan graag in deze kleurstelling :)
    http://bestcarmag.com/sites/default/files/46260174230341875_b8fffd50a7_o.jpg

    Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    27 maart 2016 om 15:43

    Leuk voor de vluchtstrook.

    Login om te reageren
  10. e270cdi zegt

    27 maart 2016 om 15:59

    Wijzen die uitlaten normaal niet naar de zijkant? Vond het 3e remlicht altijd grappig bij de Tuscan. Jammer dat een merk zoals TVR verloren is gegaan.. Het had met mijn sympathie wel, net zoals Noble.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 maart 2016 om 17:05

      @e270cdi: nee, dat is de Sagaris

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    27 maart 2016 om 16:24

    Niet heel sjiek, wel retedik!

    Login om te reageren
  12. grandmasterb zegt

    27 maart 2016 om 16:25

    Heerlijk eigenzinnige auto’s, alleen je moet wel erg veel lef hebben om hiermee hard te gaan.

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 maart 2016 om 16:31

    Vergeten? Nee hoor, ik woon in ‘TVR city’ (ja dat bestaat…) dus zie en hoor ze regelmatig

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      27 maart 2016 om 16:33

      @svenska_aeroplan_ab: oh niet TVR city maar Blackpool aan de Rijn heet het zie ik!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        27 maart 2016 om 16:39

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        Was laatst nog in dat pand ..
        Blijft toch altijd maar een discutabele bedoeling ..

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          27 maart 2016 om 17:42

          @lincoln: klopt, maar wel leuk dat je ze vaak ziet rijden. Veel meetings ook hier, en de overbuurman heeft er een paar

          Login om te reageren
      • dutchcourage86 zegt

        28 maart 2016 om 10:02

        @svenska_aeroplan_ab: Zit dat hier in Alphen joh? Nooit geweten. Ik zag ze wel eens rijden toen ik nog in de Pegasusstraat woonde vlakbij ‘s-Molenaarsbrug. En wat een geluid maken die dingen, alle beren zo uit hun winterslaap.

        Login om te reageren
  14. baap zegt

    27 maart 2016 om 16:32

    345 km/u met 440 pk? Lijkt me stug, maar ik ben geen echte kenner.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 maart 2016 om 17:18

      @baap: Het kan best overdreven zijn, maar is niet onmogelijk. Heeft te maken met de luchtweerstand, maar ook vooral het frontaal oppervlak.

      De Mclaren F1 haalt bijna 390 km/h met “maar” 627 pk. Komt omdat hij maar 1,83 m breed is, wat zeker voor een supersportwagen heel smal is. Ter vergelijk: dat is smaller dan een Alfa Romeo 4C.

      Login om te reageren
      • Author zegt

        28 maart 2016 om 07:02

        @SimonMc: I see what you did there ;)

        Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    27 maart 2016 om 16:36

    Legendarische auto ..
    Meer legende dan auto zelfs ..

    Weet de juiste snaar te raken bij mensen die em niet kopen ..
    En is een absolute “funcar” voor toeschouwers ..

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    27 maart 2016 om 17:09

    Een prachtige verschijning! Ik heb altijd al een zwak voor de TVR gehad. Tja, de auto’s zijn kwalitatief niet bijster goed, ik zou dit met mijn hart kopen. En toch heb ik dit liever dan een Donkervoort, want die heeft een Audi motor en dat zou ik niet in mijn auto willen hebben.

    Login om te reageren
  17. pinut187 zegt

    27 maart 2016 om 19:16

    Leuk eigenzinning merk!

    Login om te reageren
  18. grandmasterb zegt

    28 maart 2016 om 00:07

    Heerlijk zo’n eigenzinnig merk. Een verademing t.o.v. die saaie grauwe duitse eenheidsworst, die geen enkele originaliteit hebben.

    Login om te reageren
  19. grandmasterb zegt

    28 maart 2016 om 00:08

    Nou ja, met uitzondering van de Mercedes SLS dan.

    Login om te reageren
  20. skinnybmw zegt

    28 maart 2016 om 02:54

    Wat een prachtauto. Weet nog goed in 2001 op Spa tijdens de F1 kwam ik zo’n paars/groen/zilveren kameleon versie tegen. Wat een beest en wat een gebrul qua geluid.

    Login om te reageren
  21. addiction4cars zegt

    30 maart 2016 om 14:49

    Heb ze altijd al lelijk gevonden..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North