En laat ook meteen een stuk van de nieuwe techniek zien.
De plannen van TVR zijn inmiddels bekend. De sportwagen fabrikant uit Blackpool wil (weer) naar de top en een nieuw model moet hier voor gaan zorgen. Ok, die techniek is niet in bovenstaande foto te zien, maar kijk eens naar de foto hieronder:
Hier is bijvoorbeeld een stuk van het ‘iStream’ carbon chassis te zien, dat het totaalgewicht onder de 1200 kilogram moet houden. Ook is de Cosworth V8 te aanschouwen, die rond de 400 pk op de achterwielen los gaat laten. Zoals het heurt. Ook is de nieuwe vering te zien. De sportwagen moet zo rond de 84.000 euro gaan kosten, en een “Launch edition” zou zo’n 130.000 euro op moeten brengen.
Tel bij dit alles op dat hij wordt ontworpen door Gordon Murray en je hebt een winnaar. Volgend jaar moet hij aan het grote publiek getoond worden en TVR zegt al 400 van de 500 “Launch editions” verkocht te hebben. Bring it on!
Dutchdriftking zegt
Net een F-type coupe…
viezefreddyw zegt
@dutchdriftking: Exact mijn gedachte.
baasbas zegt
@dutchdriftking: hmmmmmmmmmmwaaaaaah….. nu doe je een beetje alsof het silhouet van de F-Type uniek is terwijl dat juist een klassiek voorbeeld van een traditionele sportwagen is.
Ik zou zelf eerder een verwijzing naar de T350C erin zien. Nu vind ik dat ook de mooiste ‘recente’ TVR, dus wat mij betreft goed nieuws
rufctr01 zegt
@baasbas: ik vind de Sagaris de mooiste
baasbas zegt
@rufctr01: Dat is een T350C met allemaal lelijke kinderachtige kermis-frutsels erop geplakt die het klassieke silhouet verneuken…
[mening alert]
Dan liever een Tamora
kars zegt
@dutchdriftking: Mee eens, maar niet vreemd.
Ik kan me nog herinneren dat ze bij TG ooit twee designers hadden zitten die uitleg gaven over hoe bepaalde designs tot stand kwamen (met een leuke anekdote over Brits en Zweeds design).
Toen hun werd gevraagd om beide in grote lijnen het design van de toekomstige sportwagens te tekenen, schetsten ze allebei (ongezien en tegenover elkaar) exact dezelfde lijnen.
Guess what? Precies de lijnen die we nu zien in de F-Type / TVR / Astons.
Lotus zegt
Een automerk naar mijn hart dus ik gun ze alle geluk!
mercedesclk350 zegt
Ziet er wel oké uit maar ik ben benieuwd want het gaat lastig worden.
lincoln zegt
400 van de 500 !!
Toe maar ..
Lekker geloofwaardig verhaal ..
pomoek zegt
@lincoln: de laatste 100 worden verkocht als product closing edition…
Crosscabouter zegt
@pomoek: company closing edition…..
Al hoop ik t van niet. Ik kan er iig voorlopig geen betalen.
pomoek zegt
@Crosscabouter: Ik ook niet!
biohazardracer zegt
Hier kijk ik heel erg naar uit. TVR vond en vind ik nog steeds bijzondere auto’s. Hopelijk lukt het ze en krijgen ze een gezonde toekomst
ArnoldH zegt
Ik hoop dat die er net zo bruut en onbehouden uit komt te zien als de Sagaris. Wat een machtig apparaat blijft dat.
rednasnamsob zegt
@arnoldh: daar doet deze me al aan denken. TVR Sagaris is één van de mooiste auto’s imo
mikkeloentje zegt
Wat en van wanneer was hun laatste model eigenlijk?
mercedesclk350 zegt
@mikkeloentje: Ik denk de Sagaris die tot en met 2006 of 2007 is gebleven.
ralfast zegt
Wat een gouden combinatie: TVR merknaam, Cosworth motor en de held Gordon Murray om hier soep van te koken. Dit kan niet anders dan geweldig worden!
lincoln zegt
@ralfast:
TVR is een kutnaam ..
Het is nog niet eens een naam ..
rufctr01 zegt
@lincoln: TVR is een Brits automerk, dat in 1947 werd opgericht door TreVoR Wilkinson.
jasbelle zegt
@lincoln: grapjas, TVR is legendarisch
kwatkam zegt
Hopelijk is met het bouwproces van Gordon Murray de kwaliteit dusdanig verbeterd, dat voortaan de interieurdelen op hun plek blijven zitten. Kan me een fifth gear test herinneren van de Cerbera waarbij de voetenbak van de passagier na een dag vol met losse onderdelen lag.
lincoln zegt
@kwatkam:
Ik hoop juist dat ze niet gaan kloten aan de engste “merkwaarde” die ze hadden ..
martijn11 zegt
Ziet er niet verkeerd uit
pinut187 zegt
Goed dat ze weer terug zijn en ik hoop dat ze blijven.
mellie zegt
Ik ben zeer benieuwd hoop dat ze slagen al is het alleen maar van wege die Cosworth motor.