Een dikke bak nodig om iets te compenseren? Wellicht is deze Toyota Supra met 1342 pk dan iets voor jou.
1342 pk in een Supra: je kunt jezelf afvragen wat je ermee moet. Dat dacht de eigenaar van deze blauwe bolide waarschijnlijk ook, want hij biedt zijn opgepompte Japanner aan op Ebay. Hij omschrijft het beestje als een van de krachtigste Supra’s van de Verenigde Staten en daar kan hij weleens gelijk in hebben.
Die extra pk’s kwamen namelijk niet uit de lucht vallen: de Supra is op zijn kop gezet door de tuners van Drag International en is volgens de eigenaar een beest als het aankomt op straatraces. De auto heeft 129.000 kilometers op de teller, is getest op de rollerbank en als we de advertentie moeten geloven werkt alles naar behoren. Voor omgerekend 49.300 euro ben jij de nieuwe eigenaar.
gash zegt
Geen geld voor zo’n pk-monster. Vaak is het bouwen ervan leuker dan hem uiteindelijk op de oprit hebben staan. Zal me niet verbazen wanneer de eigenaar een nieuw project wilt starten.
dutchneon zegt
Ideaal voor de nederland, hardstikke zuinig want die turbo komt lekker laat in.
Jammer dat je voor de slurptaks niet even een nieuwe NDEC meting mag doen, want binnen die cyclus spoelt ie niet eens :D
rolov zegt
Doe mij die maar! Dikke dragster.
jensgib zegt
Wow 50.000€ voor een Toyota Supra… Ik zag gisteravond nog een Supra :)
r32turbo zegt
@jensgib: wel met 1342pk ;)
dutchneon zegt
@jensgib: Lol ja ik zat vorige week nog in een supra…. maar die had nog niet een kwart van het vermogen :P
redbeams zegt
Ik blijf het de lekkerste 6-in-lijn vinden die 2jz-gte :)
Ram-G-maN zegt
@redbeams: Ik heb toch liever een RB26DETT. :3 Ieder z’n ding. Ik respecteer je mening.
redbeams zegt
@AutomotiveDesigner:
Oeiiii maar da’s ook een hele fijne ;)
spykerboy zegt
@AutomotiveDesigner: ieder zn ding natuurlijk, ik rijd zelf een supra tegenwoordig, klinkt top maar een S54B32 is toch de best klinkende inlijn 6 cilinder ooit!
Davion zegt
Zalig geluid als de turbo er vol in komt :D
toyotafortuner zegt
Supra’s <3!
Blijven toch wel een van de geilste sportwagens evah!
Maar doe mij er maar een veel minder heftige exemplaar. Deze 1300+ pk versie is me te extreem.
bedirhan zegt
Wat is die vonk ofzoiets die je later ziet in het filmpje
bjornie zegt
@bedirhan: volgens mij heeft de auto sidepipes, en komen die vlammen (het is eerst een vlam, pas daarna vonken) vanuit het uitlaatsysteem. Vlammen uit de uitlaat zijn onverbrande brandstofdelen.
Ik vraag me af hoe het vermogen van 1380pk tot stand is gekomen. Zal me niets verbazen als het grootste gedeelte van de vermogenstoename komt door die belachelijk grote turbo, of een brandstof met hoog octaangehalte. Ben benieuwd hoe veel km er nog gereden wordt voordat het blok in de soep ligt
rolov zegt
@bjornie: turbo zit er niet voor niks en het is een dragster dus de octaanhoogte zal ook meetellen. Het is niet echt een auto waarmee je gezellig een dagje maar je oma gaat. De supra en de skyline blokken waren de sterkste. Dit aantal pks Was meer regel dan uitzondering in Japan.
Svda zegt
@bjornie: Dat is een screamer waar de vlammen uit komen
G-Ammo zegt
@bjornie: Deze blokjes gaan nog wel even mee.
Natuurlijk… als je een keer gaat racen, kijk daarna wel alles na; want natuurlijk zullen sommige onderdelen het begeven.
Maar ja:
Build It, Race It, Break It, Repair It, Repeat It!
roppp zegt
@G-Ammo: als ie alle 124000km met dat blok gereden heeft, is het best een sterk blokje.
ej20g zegt
@G-Ammo: de blokken gaan inderdaad lang mee. Als je een 2JZ juist in elkaar zet, is een lange tijd 1500 pk of meer niet persé een probleem. In Scandinavië woont bijvoorbeeld een man met een Supra die 1294 pk (en een shitload aan koppel) aan de wielen zet. Dit met de originele krukas en versnellingsbak. Dat gaat ook al een akelig lange tijd goed. De drag-Supra van Titan Motorsports rijdt ook nog steeds met de volledig aangepaste maar wel originele 2JZ zijn races en dat blok hoeft ook niet na elke race opnieuw opgebouwd te worden. En dat met meer dan 2000 pk. Echt, het blijft mij verrassen hoe sterk het onderblok van de 2JZ werkelijk is met vermogens van boven de 2000 pk die het blok kan weerstaan.
rob5nismo zegt
Ik zal eens kijken wat ik nog in mn matras heb zitten
markjuhpro zegt
Dat is weinig geld voor de tijd en onderdelen die hierin zijn gegaan.
G-Ammo zegt
600pk is wel het beste / maximaalste wat je kan hebben voor daily.
Maar zeker nice om mee te draggen!
Alfarobert zegt
Dan heb je voor 50.000 meer PK’s als een Veyron.Scheelt je ruim 1,7 miljoen.Daar kun je nog aardig wat keertjes voor tanken.
rolov zegt
@Alfarobert: alleen bij een.veyron draait het niet om.de snelste te zijn, bij deze supra wel.
599gto zegt
@rolov: In rechte lijn en de vele reparaties voor lief vinden.
rolov zegt
@599gto: daar is,het een dragster voor en daar ben je liefhebber voor ;) anders moet je gaan breien ofzo.
gieltj zegt
Ik had laatst ook een combo spot van Supra en RX-7.. Net geupload :)
sjouveur zegt
Werkt dat? Fietsbanden als voorwielen?
560pkferrari zegt
@sjouveur: als je alleen maar rechtdoor hoeft wel
reistje zegt
Ik vraag mij af wie zoiets nou koopt.
Je hebt de plezier van het bouwen niet gehad, ook de trots niet van het resultaat.
En met alle respect voor de 2JZ-GTE maar met 1342pk gaat hij sooner or later (waarschijnlijker sooner) toch kapot. En aangezien jij hem niet gemaakt hebt ken je de motor niet van binnen en van buiten.
rolov zegt
@reistje: dus als je niet zo technisch bent. Maar wel geld hebt dan vind jij het gek dat iemand zo’n ding wilt? De hele tuningsbranche zou op de fles gaan als iedereen zo dacht.
spykerboy zegt
Ik heb nog wel even te gaan voordat mijn supra dat soort vermogen heeft :P maar gezien de hoeveelheid geld die daarvoor nodig is zou ik hem toch eerder verkopen en weer een E46 M3 kopen.
Sracerr zegt
Geile bak zeg, ongelooflijk!. en een M3 kan dit natuurlijk wel vergeten, die knalt na 20sec. uit elkaar van ellende :)