Tuner Switzer doopte de Nissan R35 GT-R om tot de Switzer R1K door ‘m flink wat peper in z’n reet te proppen. Hoeveel precies? Maar één manier om daar achter te komen: meten is weten!
De vierwielaangedreven Switzer R1K Nissan GT-R werd aan de tand gevoeld op een Mustang AWD rollerbank. Uitslag: 1005 pk en 1100 Nm koppel. En dat allemaal uit een dubbel geblazen 3,8 liter V6 die standaard 480 pk levert. Oftewel nu dus een bizarre 238 per liter. Genoeg om een Bugatti Veyron aan de kant te zetten. De beelden om ‘m te horen schreeuwen op de pijnbank check je HIERRR!
BaySideBlueBoy zegt
Dat kan beter! Zie AMS Performance Alpha12 performance pack, comming soon. ;)
BaySideBlueBoy zegt
@BaySideBlueBoy: *Coming
comming/cumming pfff WTF. :D
Roel zegt
Ongelooflijk! Ben benieuwd hoe lang dat blok nu leeft :P Toch wel heel strak om voor 1,5 ton ongeveer, een auto te hebben die een veyron er uit kan rijden :D
911GT2 zegt
@Roel: Mensen snappen blijkbaar het idee van de veyron niet. De veyron kan dit over 5 jaar nog, al lang nadat dit blok compleet in de soep gedraait is!
lincoln zegt
@911GT2:
beetje veel verplichte interval onderhoud aan zo,n ding ..
voor die 10.000 km die een veyron in 5 jaar rijdt ..
vind je ook niet ??
maarja .. ik ben een mens .. en snap dat natuurlijk niet ..
911GT2 zegt
@lincoln: Hoevaak heb jij al van problemen gehoord met een veyron… en hoe vaak heb je al gehoord van een nissan die Seppuku gepleegd heeft op zijn bak.
Een veyron is een auto die je kan gebruiken. Dat vraag ik me bij dit monster nog af. Je moet redelijk goed weten waar je mee bezig bent, terwijl de veyron redelijk hufter proof is!
lincoln zegt
@911GT2:
yep .. en voor 8 X de prijs mag dat ook wel ..
maakt ook meteen duidelijk dat dit geen vergelijkbaar warenonderzoek is ..
de Veyron heeft gewoonweg geen concurrentie ..
behalve die peekaas dan .. maar peekaas are bliss ..
een zwaar overschatte marketing-tool ..
een kroegepraatje voor als je ausgeluldt bent ..
911GT2 zegt
@lincoln: gelukkig zitten we dan op 1 lijn! :)
lincoln zegt
@911GT2:
aaaaai .. we zitten op 1 lijn ..
nou .. dan zijn we ausgeluldt ..
komt die dan ..
peekaas bla bla bla ..
0 naar 100 bla bla bla ..
passie/emotie bla bla bla .. nog een biertje ??
BaySideBlueBoy zegt
@911GT2: http://www.youtube.com/watch?v=xJx85diM3IE
Een happy ending voor de Porsche 997 Turbo Mk.II. :twisted:
Demoder zegt
@911GT2: en gelijk heeft die
Toeter zegt
Kijk dat zie ik graag, keep going! Blijft een leuke racemonster de Nissan R35 GTR.
Jochempie zegt
Nou ja, de vorige skyline haalde regelmatig ruim 1000 pk uit 2,4 liter, dus die 3,8 zal het wel kunnen trekken. Nu nog de vraag hoe lang de versnellingsbak het uithoudt! Maar ja, wellicht kunnen ze de bak van de Veyron er wel aan vast maken.
Ra1kkoneN zegt
@Jochempie: Skylines met >1000pk hebben vaak een 3 liter blok of een opgeboord blok naar 2.8 liter met behulp van een strokerkit. Hebben zeker geen 2.4 blok, vooral niet aangezien de GT-R vanaf de R32 een 2.6 liter blok heeft gehad en de andere turbomodellen een 2.5 ;) Boel getallen in m’n post trouwens :P
Jochempie zegt
@Ra1kkoneN: Je hebt gelijk, dat laat wel zien hoeveel interesse ik heb in dat japanse grut!
The 12oach zegt
@Ra1kkoneN: De R33 had een RB25DETT maar ook een RB26DETT de R34 heeft enkelt de RB26 gehad.
Hans zegt
@The 12oach:
Zal ik het dan toch een keertje corrigeren. ;)
R33:
– GTST: RB25DET
– GTR: RB26DETT
R34:
– GTT: RB25DET NEO
– GTR: RB26DETT
Dan klopt het helemaal. :p
Maare ontopic: gruwelijk dikke machine, laat maar eens komen. :D
Ra1kkoneN zegt
@Jochempie: Reageer dan niet.
@The 12oach: Ik weet wel wat er in ligt hoor ;) Heb er zelf 2 gehad.
Crlz zegt
Je kunt dan wel een Veyron zoektrekken, voorlopig rij je nog steeds in een Nissan hahaha
paulusrx7 zegt
@Crlz:
tjah het is maar hoeveel waarde je eraan hecht hé ik zou het wel leuk vinden om in een kroeg te vertellen dat ik in m’n nissan een bugatti zoek rij die 10x de prijs heeft…
Donstil zegt
@paulusrx7: Als je dat tegen mensen in de kroeg verteld dan heb je toch echt de verkeerde vrienden
Merry zegt
@Crlz: en een Veyron blijft een golf met 1000pk…
Neal zegt
en hoe zit dat nu met die versnellingsbakken van de GT-R? Houden die al dat pk geweld?
Freewarefreak zegt
Dit blijft toch wel mijn droom de GT-R. Was 2 weken geleden op de truckraces in Zolder. Gebruiken ze een GT-R als Pacecar voor de Touringcar Championchips. Wat blijft dat toch een mooi ding. Kicken..
Mathias zegt
Veyron heeft toch ook maar een garantie tot 20.000km dacht ik???
badidea zegt
Ah, nog altijd beter dan een volkswagen toch?
QuattroBoy zegt
Wel ontzettend slim om 1.005 pk los te laten op een testbank zonder enkele verankering. Tja, Amerikanen…
Er hoeft maar iets te gebeuren (klapband o.i.d.) en die Nissan schuift zo zijdelings van de rolbank af. Met als gevolg dat is dwars door die witte auto heen gaat en de paar muren daarachter.
cumulus zegt
@QuattroBoy: dan hadden we ook waar voor ons geld! :D
Kjeld zegt
@QuattroBoy: Dat vond ik nou ook zo vreemd… en gevaarlijk. je ziet aan het einde die auto ook erg veel maar beneden komen door de krachten
Timmie zegt
Dat filmpje met die Veyron ernaast… Die eerste van Switzer moest de Veyron laten voorgaan. Maar wat echt niet kan, is alles proberen om die toch nog te kloppen. Getuige van geen greintje van respect!
zapp zegt
@Timmie:
Wat een onzin zeg, het is oneerbiedig om extra je best te doen een ander te verslaan na er eerder van verloren te hebben? Juist… Dit is gewoon precies hetzelfde als Ferrari en Lamborghini die steeds snellere auto’s maken, hetzelfde als Audi, BMW en Mercedes constant doen. Lekker doorgaan gewoon.
E34M5touring zegt
1005 pk aan de wielen das dik 1200 aan de krukas daaaaggg Veyron Supersport (als ik zo op PK’s mag vergelijken)
Svensson zegt
@E34M5touring:
Inderdaad, in de tekst wordt vergeten dat het wheel-HP is.
sarcast zegt
@911 Gt2:
De Veyron is in mijn opinie een laf apparaat, een 8 liter W16 quad turbo, nou nou woehoeee, geef dat eens aan BMW en je krijgt minimaal het dubbele. Daarnaast is een Veyron bijna 1900 kg, ga daar eens een bocht mee in! Verder merk je weinig tot niets van het geweld wat de Veyron je voorschoteld, 300 voelt aan als 100, whats the point then? Niet dat de GT-R wél puur kick is, die heeft ook zijn koele techno karakter, maar in verhouding zet die een veeeel mooiere prestatie neer dan het patserige marketing geweld van de VW groep.
911GT2 zegt
@sarcast: Dat is omdat de Veyron een GT is. Het is een cruiser en geen racer. Als je kicks wil kun je beter iets anders kopen, als je snel van noord naar zuid duitsland wil en dan nog ongebroken aan wil komen is de veyron beter.
Ik denk niet dat ze er bij BMW het dubbele uit krijgen. En dan nog, het knappe van de veyron is niet zozeer dat hij dat kan, maar dat hij dat kan iedere dag van de week.
Dus een ultime GT, geen racer, dat is het verschil.
Macready zegt
@sarcast:
Nee, inderdaad, die 140kg (7%)minder, maken echt een wereld van een verschil in de bocht.
birdboy zegt
On getwijfeld indrukwekkend, al vind ik het geluid niet zo speciaal.
Maar ik vraag me dan toch af of je liever in een Bugatti of in een Nissan naar huis rijdt…
///M3 EVO zegt
@sarcast:
naar mijn mening is de GT-R van tegenwoordig net zo’n laf patserig marketing apparaat ding als de Veyron.. Beiden veel techno en weinig passie.. GT-R heeft net als de Veyron de heritage en ziel van zijn voorgangers verkwanseld..
Bohica zegt
@911GT2
Hoop onzin vertel je zeg.
Skylines zijn makkelijk heel betrouwbaar tot bizarre hoeveelheden pk’s te krijgen.
Tevens zijn ze 8x zo goedkoop maar honderd keer zoveel fun.
Hoe betrouwbaar is een Veyron als je elke 12000 km nieuwe velgen moet kopen ?
Macready zegt
@Bohica:
Dat heeft niet zoveel met betrouwbaarheid te maken, alswel veiligheid en voorzorg (i.v.m. krachten door vermogen en potentiële snelheden).
cumulus zegt
@Bohica: Je moet het complete plaatje zien hé, een veyron is erop berekent om dit aan te kunnen: ophanging, chassis, motor, etc. … Die nissan niet, hoe mooi het ook is om er evenveel uit te persen, het chassis gaat torderen dat het geen naam heeft na verloop van tijd. Je kan bvb het interieur al helemaal niet vergelijken tussen een GTR en die Veyron, waar de laatste een machtig lederen interieur heeft. De vervanging van de velgen gaat nodig zijn om de grote koppels die erop losgelaten worden aan te kunnen. Ieder materiaal heeft z’n beperkingen. Als je die GTR z’n velgen microscopisch onder de loep zou nemen na 12.000km denk ik dat je ook nog serieus zou verschieten van de haarscheurtjes, laat staan van barsten.
Wouter zegt
De Nissan Skyline R32 kreeg je zonder problemen op 1200PK
Er rijdt een R34 rond met 2400PK zonder het blokje te vervangen.
Als je er elke dag van de week 300 met gaat rijden, zonder erna een kleine check te doen, tuurlijk vliegt hij dan uiteindelijk in gruzelementen…
alex zegt
@911GT2
nou dan koop je toch ieder jaar een nieuwe R35? ben je nog steeds goedkoper uit als 1 veyron te kopen
cumulus zegt
@alex: + de verbouwing ervan??? Wees maar zeker (als het deftig gedaan werd) dat die tuning niet enkel een chip is ;)
Ik ben geen Veyron-fan, verre van, maar je kan toch moeilijk appels met peren vergelijken?
dottern zegt
Geweldig hoe hij in de touwen trekt!
Rob zegt
Hoe lang zal het duren voordat je alles in de soep het gereden? Kan me niet voorstellen dat er ook maar iets over is van de Japanse degelijkheid.
Larrs zegt
@Rob: In principe kan een Japans motorblok ook snel kapot, net als niet-Japans blok. Vooral als je te weinig geld in stopt om het motorblok betrouwbaar te houden.
Ik heb geen idee hoe goed Switzer is als het gaat om het tunen van Japanse auto’s.
Bohica zegt
@cumulus
Voor de 1,2 miljoen euro verschil kan ik een superdeluxe schaamlip lederen interieur laten monteren.
Als je 1,5 miljoen euro durft te vragen voor een auto mag ik er van uitgaan dat ik verder kom dan 12000 km.
En dan hebben we het niet eens over de banden na 4000km.
Is omdat de skyline hier nooit geleverd is tot de R35 vandaar dat we niet weten hoe betrouwbaar de auto’s zijn.
cumulus zegt
@Bohica: 9 kansen op 10 ken jij waarschijnlijk niet veel van sterkteleer, fysica, etc. … om beter te verstaan waarover je nu spreekt, moest het zo wel zijn wil ik gerust verder discussiëren. Anders maak je jezelf enkel maar belachelijk…
Je punt over je banden van 4000km alleen al: je weet toch dat de compound van zo’n banden alleen al zo zacht moet zijn dat ze zoals bij vele supercars de banden jaarlijks dienen vervangen te worden? Ook al deed je er maar 1km mee. Het rubber versterft zo snel in dit type banden door invloed van oa. zonlicht dat het nodig is, kom niet zeveren over “moeten ze maar betere banden leggen voor die prijs…” Dat gaat niet!!! Er is een grens aan het mogelijke… Zoek eens een slow motion film op van banden die gebruikt worden op circuit ofzo, begrijp je het misschien beter ook waarom deze zo verslijten…
Tw zegt
Waarom vergelijkt iemand die Nissan met een Veyron? Dit is en blijft een 911 concurrent/killer… Een Veyron is gewoon iets van een ander niveau.. Soort overtreffende trap en meer voor mensen die iets sportiefs willen in plaats van een oudbollige RR phantom.. Ik denk ook dat de gemiddelde Veyron gebruiker misschien 1 x 300 heeft gereden en dat een Nissan GT-R gebruiker regelmatig even gaat gummen net als een 911 gebruiker…
VIP zegt
Wat is dit voor een onzin dat je geen videos meer kan kijken als je adblock gebruikt?
Autoblog heeft nu definitief de grens overschreden van een leuke blog naar een blog van geldwolven.
Stelletje reclamegeile lutsers.
Ik ben diep teleurgesteld in jullie…
Jullie zijn nu voor mij nu definitief niet meer de Ferrari onder de autoblogs, tenzij je de eigenschap van Ferrari’s om spontaan af te branden mee telt..
rider zegt
wat is de top snelheid van deze Nissan?? en wat doet hij op de proeven 0-100/0-200/0-300? en hebben ze de remmen ook onder handen genomen?
is wel bizar om 1005pk aan de wielen te hebben. als je bedenkt dat dit 1 van de meest efficiente wagens is op de weg. met andere woorden, er gaat heel erg weinig power in de aandrijflijn verloren. hulde aan Nissan en aan Switser. maar niet vergeten, die Bugatti is en blijft een klasse apart. niet te vergelijken met wat dan ook.
Ram-G-maN zegt
http://il.youtube.com/watch?v=Xo-J7AXRhCc
Laagje rubber leggen in zijn twee bij het weg accelereren met de Switzer R1K. :twisted:
Ram-G-maN zegt
MRStephan zegt
Maar maar maar je hebt deze knakkers van Switzer die redelijk goed vertegenwoordigd zijn op joetjoep die er 1000pk uitpersen, je hebt AMS die er nog meer uit wil persen, je hebt zelfs Roemenen (Exelixis) die 930pk uit dat apparaat trekken. Toch zou ik op de een of andere manier meer vertrouwen hebben in Japanse sets van bijv HKS, Amuse, Power Enterprise of Top Secret. Volgens mij bieden sommigen al upgrades aan, maar volgens mij nog niet tot de 1000pk regionen.. zal wel een reden voor zijn?
cumulus zegt
@MRStephan: de oude blokken van de GTR kwamen dacht ik rechtstreeks uit de racerij en daardoor op hoge vermogens voorzien. Het nieuwe blok is dit niet, afwachten denk ik… Time will tell! :)
MRStephan zegt
@cumulus: Zou het ook te maken hebben met het feit dat dit VR38DETT blok van aluminium is en het bekende RB26DETT een gietijzeren blok is?
cumulus zegt
@MRStephan: ik leer bij! :D
MRStephan zegt
@cumulus: Nu ben ik ook niet zo technisch aangelegd hoor, maar volgens mij is dat wel een verklaring dat ze vroeger uit die Skyline en Supra blokken zoveel en zo makkelijk vermogen (relatief makkelijk/duurzaam) konden pompen.
M52B28 zegt
als dat karretje er 2 ton op heeft staan wil ik hem nog wel eens terug zien. Als ie dat sowieso al haalt
zakar36 zegt
Ik geloof er geen moer van. Je kan onmogelijk zoveel pk’s er uit schroeven zonder heftige ingreep te doen op te motor(zuigers,turbo’s,uitlaatsysteem) en dan nog te zwijgen over de bak,diff enzovoort. En voor mensen die hier de Veyron met de GT-R vergelijken
1.Bugatti heeft nu de Supersport(die trekt hem echt wel er uit).
2. GT-R mag sneller zijn met acceleratie maar wat is zijn topsnelheid?
3.Na 5000 km leeft het blok vast niet meer(laat staan de bak ).
Dus mensen ik zou dit niet serieus nemen.
4.Net zoals wat QuattroBoy al goed opmerkte hoe kan het dat andere tuners die gebruik maken van een dyno met maar 400 pk uit een golf R32(om maar een voorbeeld te noemen)wel de hele auto vast hebben zitten en een GT-R met 1005 pk gwn loslaten gaan alsof het niets is?
MrShifra zegt
@zakar36:
Alle punten die je genoemd hebt, zijn niet onderbouwd. Oftewel, je zegt maar wat.
Trouwens over de opmerking dat de auto nergens aan vastzit, bekijk die film eens van een andere hoek. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Ffsi02QkCy0
Macready zegt
@MrShifra:
En van deze opgepepte Nissan hebben we alleen wat filmpjes op de rollenbank (ook geen bewijs, je kunt een rollenbank eenvoudig zo calibreren dat er hogere cijfers dan reëel uitrollen). Die moet zich nog bewijzen, de Veyron heeft dat al meermaals gedaan.
MrShifra zegt
@Macready:
Ik heb niks beweerd over deze GT-R. Ik heb specifiek op de punten die zakar36 heeft genoemd gereageerd, namelijk;
“1.Bugatti heeft nu de Supersport(die trekt hem echt wel er uit).”
Kan ik nergens zien.
“2. GT-R mag sneller zijn met acceleratie maar wat is zijn topsnelheid?”
Weten we zelf ook niet.
“3.Na 5000 km leeft het blok vast niet meer(laat staan de bak ).”
Hoe heb jij dat berekend?
Ghost zegt
@zakar36: Ik denk dat jij degene bent die het te serieus nemen. Dit wordt puur gedaan om te laten zien dat het kan. Iedereen weet dat een Veyron over het geheel een totaal ander apparaat is. Er zal altijd wel iets snellers zijn.
Ghost zegt
Ik bedoelde uiteraard ”neemt”.
zakar36 zegt
En dan nog iets voor mensen die niet weten waarom de Veyron is gebouwd door Bugatti. Het doel van Bugatti was om alles wat technisch mogelijk is in een auto stoppen maar dat je er alsnog mee rustig kunt rijden. En dat is wat Bugatti zo special maakt je kan rustig effe 407 rijden zonder bang te zijn dat je kapot ergens aan komt.En wat 911GT2 al zei het is een cruiser en geen hardcore hypercar.
@sarcast Google eens op Tiff Needell die ook met de Veyron ging testen hij was verbaasd over hoe goed en makkelijk de Veyron te plaatsen was in bochten met de Traction Controll uit!!1
Fietsblogger zegt
Wat een jaloezie proef ik hier. Iedereen lijkt wel chagerijnig omdat die luitjes van Switzer 1000pk uit deze auto kunnen krijgen. is toch lachen? :D zie ze blij zijn
tarquesh zegt
Zo’n Nissan blok zal het beter doen als de Veyron zolang je niet het blok constant op volle vermogen jaagt. Doe rustig aan en de Switser gaat jarenlang mee.
cumulus zegt
@tarquesh: Jij zou zoiets kopen om 50km/u te doen ofzo? :D Laat me niet lachen
RenesisHP zegt
@tarquesh:
Dat lijkt mij nou volstrekt onlogisch. Een Veyron heeft een overmarge. Dat blok is lui.
Dat kunnen we van het dit opgepepte GT-R blok niet meer zeggen.
Jokkebrok zegt
Zijn er hier ook mensen die rekenen? 3.8x 283= 1005 toch????
QuattroBoy zegt
@MrShifra
Jouw post betreft denk ik een andere meting (andere auto?) en dus een andere opname. Want de witte sedan uit de originele post is er niet meer en die rode auto pal voor de Nissan uit jouw post stond er ook nog niet. Maar nu doen ze het wel zoals het hoort.
MrShifra zegt
@QuattroBoy:
Haha, zie het nu pas. ;)
Ralph zegt
Bugatti? Het is een VAG product / technisch hoogstandje van Ferdinand Piëch.
Kijk Nissan doet pas aan downsizen met de kleine V6 ipv. een dikke warmtewisselaar als de W12 met 4 Turbo’s.
@renesisHP tuurlijk is dat W12 blok lui dankzij die 4 Turbo’s en legio koelers.
Berkan zegt
@Ralph: Hoe kom je bij W12? Volgens mij heeft de Veyron toch echt een W16 blok…
Osca zegt
Nissan is best betrouwbaar hoor :P ze fikken tenimnste niet spontaan af
nja 1002 PK’s maar? :( uit die 2.6RB kon je al makkelijk 1000+ halen
VQ35HRTT zegt
Hahahahaaaaaaaaa
Heeeeeel veel jaloerse mensen hier. De betrouwbaarheid van nissan is niet zo goed als die lelijke saaie platgeslagen kever die op elke hoek van de straat staat, maar het zit zeker wel goed daar bij nissan. Zelf rij ik al 3 jaar met een nissan 350Z TT met 600+ Pk 745Nm.
En nog nooit problemen mee gehad en dat met al 160.000 op de klok.
MRStephan zegt
@VQ35HRTT: Wat voor turbokit zit er op je 350Z? Top secret?Optisch ook nog aangepakt?
VQ35HRTT zegt
Een Greddy Twin Turbo TD05H-18G Kit, met een JUN 3.8 liter Stroker Kit.
Optisch NISMO V3 voorbumper, INGS+1 N1 Skirts, met een Chargespeed cleaned achterbumper.
Bohica zegt
@cumulus is dat ik niet zoveel tijd om er op te reageren telkens.Maar ik zou het wel winnen.
En op je reactie van @MRStephan waar denk je dat de motor van de R35 vandaan komt uit de micra ?
Dit motorblok komt ook gewoon uit de racerij hoor.
Alleen maken ze gebruik van 2 versies waaronder de 3,8 V6 maar ook een V8 uitvoering.
Bohica zegt
@VQ35HRTT
Dit lijkt me een super coole bak maar je lijst lijkt meer geschikt voor een drift auto
VQ35HRTT zegt
@Bohica: Hoezo meer voor drift gebruik ?
Het onderstel is gewoon ingesteld voor Track Day’s. En de motor jah wat is nu tunen voor drift gebruik, met een stock Z kun je zonder problemen driften, vond het zelfs fijner.
MRStephan zegt
@VQ35HRTT: Heb je die 350Z in NL om laten bouwen of heb je hem zo geimporteerd? Heb voor mijzelf ook wel eens gekeken, maar Japanse specialisten zijn zeldzaam denk ik.
VQ35HRTT zegt
@MRStephan: IS gewoon een nederlandse Z. TT kit besteld uit de U.S. In duitsland laten inbouwen.
MRStephan zegt
@VQ35HRTT: Respect! Bekende Duitse knutselaar of eentje waar je al mee bekend was? Intern nog dingen aan het blok moeten veranderen trouwens?
VQ35HRTT zegt
@MRStephan: Heb het door Fivestar Performance laten doen.
De JUN Stroker kit bestaat dan uit
– Krukas
– Zuigers
– Drijfstangen
En om het helemaal goed aan te pakken heb ik er ook nog
– Tomei Cam’s
– Tomei Klepveren / Kleppen
– NISMO Oliepomp
– Cosworth Plenum
En nog veel meer laten monteren
MRStephan zegt
@VQ35HRTT: Goeiemorgen, dat zijn aardig wat mods. Toevallig een youtube linkje ofzo, ben wel benieuwd :D
VQ35HRTT zegt
@MRStephan: Niet dat ik weet ben niet echt een internet persoon, Maar ik ben regelmatig op de Nordschleife te vinden, kan maar zo dat er wel iets op staat.
daytonaM3 zegt
@VQ35HRTT: Blablablabla je hebt dit bericht toch ook op internet geplaatst
w0o0dy zegt
Leaving the lights met een 1000pk R35 GT-R
http://www.youtube.com/watch?v=Xo-J7AXRhCc