Van de gekken is het!
Boba Motoring heeft in de afgelopen jaren een flinke reputatie weten op te bouwen met allerlei onschuldig ogende autootjes, die in werkelijkheid verschrikkelijk krachtig zijn. Met name met verschillende generaties van de Volkswagen Golf hebben ze tegenstanders op dragstrips wereldwijd te kakken gezet. Ook bij hun nieuwste stunt staat wederom een Golf centraal.
In het specifiek praten we over een omgetoverde Golf 2. De term sleeper was nog nooit zo toepasselijk, want de tweede generatie ziet er van buiten werkelijk exact hetzelfde uit. Echter, kijken we onder de motorkap, dan herkennen we weinig meer van het origineel terug.
De onopvallende Duitser heeft misschien een 2-liter viercilinder met 16 kleppen, de prestaties reflecteren dit gegeven allerminst. Het wordt misschien niet concreet aangegeven, als we een duik nemen in de geschiedenis van de auto, ontdekken we dat Boba Motoring de bolide ooit uitrustte met 1.233 pk. Inmiddels bevindt het vermogen zich nog altijd boven de 1.000 pk, maar een exact aantal paarden krijgen we niet te horen.
Dit is redelijk naar, want het record dat de auto recentelijk heeft gevestigd, is onlosmakelijk verbonden met het vermogen. Boba Motoring was er namelijk op uit haar Golf 2 de snelste auto te maken die schakelt middels een DSG-automaat. Ongeacht het vermogen, weten we in ieder geval dat het Boba Motoring is gelukt. De Golf 2, die voorzien was van een ongemanipuleerde zestraps DSG-bak, legde de kwartmijl af in 8,76 seconden. Hierbij werd een topsnelheid bereikt van 267.9 km/u. Ronduit gestoord.
mrbasa zegt
Sta je toch raar te kijken als je net je nieuwe 911 trots hebt opgepikt en je dit naast je hebt staan bij het stoplicht!
dees zegt
@mrbasa: Behalve dat je de motor van je 911 niet telkens uit elkaar moet halen nadat je dit 2x gedaan hebt.
En de 911 zal waarschijnlijk ook een bocht kunnen nemen
beefcake zegt
@dees: dat maakt echter voor dat ene stoplichtsprintje niet uit.
werf76 zegt
@dees: Ja want deze aangepaste Golf kan natuurlijk geen bocht nemen.
civicfk3 zegt
En ik reed altijd als een watje in mijn polo bluegt met dsg en die dsg bak ging na 60.000km en 2 maanden buiten de garantie stuk.
Erik zegt
@civicfk3: ga ervan uit dat men de coulanceregeling toegepast heeft?
moveyourmind zegt
@erik2907: Denk eerder dat Pon gezegd heeft dat een defecte dsg-bak bij 60.000 km volledig binnen de toleranties valt en van voortijdige slijtage pas sprake is als je vaker dan één keer per 1500 kilometer de dsg-transmissie moet laten vervangen.
lekkaah zegt
@moveyourmind: haha, ja, of dat je de ‘launch control’ niet had moeten gebruiken onder de 7 graden
bmwe46m3balling zegt
@lekkaah:hahahshah ik ga stuk ?? +100
volvo480gtt zegt
@civicfk3: daarom ging t fout. Je had moeten trappen…
drdre1 zegt
@volvo480gtt: yep, had je maar de polo met de 1200pk motor moeten kiezen. Eigen schuld, dikke DSG!
dare2think zegt
@civicfk3: Er is nergens te vinden hoe lang déze DSG meegaat. Misschien 200 power runs. Een DSG is
ontworpen om een garantieperiode mee te gaan. (…) Zet je er meer power op, dan wordt simpelweg de tijd tot het eerste mankement kleiner.
monsieurleloure zegt
@civicfk3: Je had je Polo moeten laten tunen naar 1200 pk, dan had het blijkbaar wel heel gebleven…
tfsi zegt
@civicfk3: Bij jou zat er er 7 versnelling dsg die zijn heel slecht.
De 6 traps is heel sterk. Rijden er genoeg met 2,5 ton zonder enig probleem. Ik zelf 100.000 km mee gereden nooit geen problemen gehad. Met niet al te veel modificatie’s is 800 nm geen probleem.
bischero zegt
@tfsi: klopt, die 7Dsg is rommel. Mijn Passat was er klaar mee met 130.000 snelweg kms. Onbegrijpelijk, en ook de reden dat ik met de nieuwe gewoon weer zelf schakel en naar tevredenheid. Uiteraard geen 800nm ?
ghost zegt
@civicfk3: daarom had je ook lekker de WRC moeten kopen. Veel leuker en lekkerder zo’n handbak en 2.0 liter turbo.
ritchie zegt
Is dit de auto die zelfs de koenigsegg eruit reed?
tjongejongejonge zegt
Krak….
bennyyy zegt
Dit kan niet een standaard 6 DSG zijn, daar moet het een en ander aan zijn vervangen/ verstevigd.
jorden zegt
@bennyyy: Bugatti gebruikt ook een DSG, die dan uit titanium onderdelen bestaat. Dus als de kostprijs er niet toe doet, kan blijkbaar bijna alles :p
rubend zegt
@jorden: de versnellingsbak van Bugatti is bij mijn weten van een compleet andere fabrikant.
apriliarsv zegt
@rubend: van Ricardo inderdaad
justsomebody zegt
Wat kost nou zo’n upgrade?
hplh zegt
@justsomebody: $ 99,95
justsomebody zegt
@hplh: nee , niet zoals jij dat doet, nieuw petje, nieuwe wieldopjes en een kachelpijp ;-)
densk zegt
Dit is echt sick.. Hoe dat ding vertrekt vanuit stilstand en hoe die snelheidsmeter omhoog zwiept, ongekend. Wanneer houd het op en is het vermogen echt met geen mogelijkheid meer op de weg te krijgen?
rijbewijzer zegt
@densk: wanneer we met z’n allen gaan vliegen
tge1 zegt
Geniaal! :-) En ik hou helemaal niet van Volkswagen.
wimof zegt
@tge1: Doe een beetje je best, je zal merken dat ze nog zo slecht niet zijn.
Wat men hier altijd mag beweren.
joostie zegt
Nou, meneer Diesel. Hier is je 10-second car!
cthijs zegt
En dat zonder rolbeugel,vragen om een dodelijk ongeluk
volvo-s60-adept zegt
Stationair klinkt ‘ie precies hetzelfde als een Golf 2 diesel…
grrrrommmmm zegt
deze boba is vett!
galgootje zegt
@grrrrommmmm: lol, movie reference spotted! :-)
ikleesookoverautos zegt
Altijd leuk om zulke projectjes te zien.
daniel1975 zegt
En dan te bedenken dat een F40 ooit 11 seconden nodig heeft om de 200 km/u te kunnen aantikken…