Het prestigieuze Hotel de Paris in Monaco heeft zich de woede op de hals gehaald van tuner Prior Design. Volgens Prior heeft het hotel hun R8 beschadigd, en nu probeert het via de media de druk op te voeren.
Zo chique als het hotel mag zijn, zo weinig chique is deze actie. Op 17 april sliep de crew van Prior Design in het Hotel de Paris tijdens een eigen evenement. De baas kwam in zijn R8, maar wilde niet dat iemand anders er in reed. Het hotel stond hier op, verwijzend naar een regel dat klanten hun eigen auto niet mogen parkeren (?). Toen de hotelmedewerker plaats nam in de R8 schoot het hem in de rug, waarna hij uit het voertuig bevrijd moest worden.
Bij deze reddingsactie waren bij benadering 6 agenten en 8 ambulancemedewerkers betrokken, en zij schijnen nogal wat schade in het interieur te hebben aangericht. Prior schat deze op 10.000 euro, en heeft geprobeerd dit op het hotel te verhalen, hopelijk nadat ze geïnformeerd hadden hoe het met de medewerker gesteld was. Zij weigeren, waarop Prior besloot het dan maar via de media te spelen. Heel classy, jongens…
Bij ons borrelen 2 vragen op: ten eerste, wat voor stoelen zitten er in die R8 dat iemand plotsklaps een hernia aan een ruggenwervel oploopt? En ten tweede, als je écht niet wilt dat een ander in je auto rijdt, waarom zoek je dan geen ander hotel, of sta je gewoon op je principes? De klant is koning, en het hotel zal je er heus niet uitgooien omdat je je eigen auto wilt parkeren. Onderstaande foto is wel vrij tekenend; maar ja, zo’n gewonde man moet wel uit de auto gehaald worden…
Hoe dan ook, in een zakelijk geschil andere partijen via de media door de modder trekken is tegenwoordig kennelijk doodnormaal. Hans Melchers deed het met Bentley-importeur PON (en reageerde vervolgens niet op een verzoek om verduidelijking van zijn klachten) en Prior doet het nu in casu hun kapotte Audi R8. De rechter danwel verzekeraar lijkt ons logischer, maar enfin; de vuile was buiten hangen kan natuurlijk een effectief pressiemiddel zijn.
jzaero zegt
Heeft ie nog geluk dat het dak niet eraf geknipt werd..
lemster zegt
Fragiel interieur als je voor 10.000 euro aan schade maakt omdat je er op deze manier even in moet. Als nou onderdelen los gezaagd hadden moeten worden, dan had ik het gesnapt, maar 10.000 euro schade omdat iemand over het middenconsole heen moet stappen lijkt me onzin.
lemster zegt
@lemster: Overigens is het vaker zo dat je bij een hotel niet zelf de auto mag parkeren. Die worden vaak in een parkeergarage gezet en in verband met verzekeringen en dergelijke mogen gasten dat niet zelf doen.
phrank zegt
Krijg je ervan als je een Audi in Lotus kleuren schildert, bad karma.
Maar als door toedoen van een medewerker van het hotel schade ontstaat aan de auto lijkt me dat dat op het hotel verhaald kan worden. Ik neem aan dat zij hiervoor verzekerd zijn.
Overigens die opmerking dat je maar “een ander hotel moet zoeken”, terwijl je er een evenement organiseert is een beetje raar.
sir_smokalot zegt
Het evenement was in Monaco, dit hotel was de slaapplaats van de crew. Genoeg hotels in Monaco, dus zo raar is die opmerking niet.
De vraag is of het de schuld van het hotel is dat hun medewerker acute gezondheidsproblemen opliep in die auto, dat is niet bepaald vandalisme met voorbedachte rade o.i.d.
g00f81 zegt
@sir_smokalot: zou het druk zijn in dat weekend? ;)
porsche928 zegt
@sir_smokalot: nee, geen voorbedachte rade wellicht, maar schade vergoeden is toch het minste.
super zegt
@phrank:
de medewerker heeft geen schade veroorzaakt, de hulpdiensten hebben dat gedaan bij het bevrijden van de medewerker, dus kan me voorstellen dat het hotel niet aansprakelijk gesteld wil worden
overigens, good luck als je als tunertje hotel de paris via de media aan probeert te pakken
norge zegt
Volgende keer een schietstoel erin dus.
mashell zegt
@norge: het schoot de hotelmedewerker in de rug. Die schietstoel is dus juist de hele oorzaak van het probleem.
Hubert zegt
Wel fijn te zien dat ze in ieder geval de patient voorop zetten en dus niet kijken naar wat voor soort auto ze eventueel moeten afbreken om een patient er uit te krijgen.
JamesBond007 zegt
tja die vent er gezond uitkrijgen heeft wel Prioriteit.
gregorius zegt
Dit is toch hetzelfde hotel als die aflevering van Top Gear; waar de challenge was om in een auto aan te komen die zo cool was dat ze m lieten staan (staan altijd een paar coole auto’s voor de deur). Toen gewonnen met een T-Ford omdat niemand wist hoe dat ding te rijden? (vond ik een leuk item bij TG).
En je mag toch hopen dat het Hotel gewoon een goede aansprakelijkheidsverzekering heeft.
lemster zegt
@gregorius: Welke aflevering is dat, of waar kan ik dat vinden? Klinkt als een leuke aflevering :)
ater zegt
@lemster: dat was de aflevering van afgelopen vrijdag op veronica.
gregorius zegt
@lemster: ff gegoogled: dat was een out-of-season dvd. Top Gear The perfect road trip. Zonder James.
lemster zegt
@gregorius: Super, bedankt!
C6_R zegt
Als hotel zou ik gewoon keihard de Tunert aansprakelijk stellen voor zwaar lichamelijk letsel van een van je medewerkers… Als we zo gaan beginnen…
lowrider zegt
Jammer dat ze zn dak niet hebben losgeknipt, valt vaak buiten de verzekering nml.
harrie zegt
De schade van 10 mille aan het interieur valt in het niets bij de exterieur schade die Prior zelf heeft aangebracht aan deze R8.
dennisjuh95 zegt
@harrie: haha, hier moest ik even om lachen.
aadr zegt
Ze mogen blij zijn dat die R8 gesloopt wordt, wat een lelijke grafbak.
muhtar zegt
@aadr: +1
arii zegt
Ik zou ook aardig pissed zijn als je al aangeeft dat je hem zelf wilt parkeren en dan gebeurt er dit. Klote voor die opa die erin zat maar het is zeker niet de schuld vd eigenaar.
baasbas zegt
Wat een gelul. Hoe lelijk die verk-R8 ook is, dat hotel moet gewoon dokken. Hun medewerker, hun probleem. Tenzij ze kunnen aantonen dat het letsel van hun medewerker specifiek door díe auto komt en hij het niet in willekeurige R8-en van andere klanten had kunnen oplopen. En dan moeten ze die Tjoenert ook meteen aansprakelijk stellen. Aangezien ze dat laatste niet doen, is dat dus niet het geval… Brokken = dokken
griffendahl zegt
@baasbas: De auto was in hun beheer, dus zij zjin er naar mijn idee dan ook verantwoordelijk voor, helemaal mee eens. Echter staat er niet bij waarom het hotel weigert uit te keren, kan me ook voorstellen dat de het bedrag totaal niet overeenkomt met de daadwerkelijk opgelopen schade en dat ze daarom niet uitkeren.
baasbas zegt
@griffendahl: Goed mogelijk. Wij weten nooit wat er precies aan de hand is.
Eigenlijk is het in het geheel al een raar verhaal. Het hotel moet dit geval toch gewoon overdragen aan hun verzekeraar, net als Priusdesign. En laat die verzekeraars maar bekvechten onderling.
Orichy zegt
Prior heeft blijkbaar niet genoeg aandacht en geld, want dit los je niet op deze manier op.
Er waren een paar mogelijkheden, hoe de auto te parkeren; 1, door de eigenaar zelf te laten rijden, met een hotel-medewerker naast zich, die aanwijzingen gaf hoe en waar te parkeren. 2, door de hotel-medewerker te laten rijden, met de eigenaar er naast te laten zitten, of 3, de auto naast de voordeur laten parkeren door de eigenaar.
Maar goed verder een verzekeringskwestie, laat die het maar gewoon uitzoeken en uitvechten.
theghost zegt
Moeten wel heel verrotte stoelen zijn wil je daar zelf met een hernia niet uit kunnen kruipen…
10.000 euro schade lijkt me ook vergezocht, ik zou wel eens willen weten waaruit die schade nou echt bestaat.
Hainz zegt
Ik was er bij en heb met eigen ogen de schade gezien. Er zaten hele krassen (lees: strepen) over het carbon interieur aan de zijkant van de deuren.
Ik kan me voorstellen dat als je complete carbon strippen moet vernieuwen dan niet heel goedkoop is..
Arno's zegt
Het dak had eraf gemoeten! Een beetje op zo’n manier reclame voor je tupperware gaan maken voor Hotel de Paris. Zijn ze helemaal beflikkerd? Dat was de reden dat het hotel de sleutel wilde. Ver om de hoek zetten dieje Johnniebak