En degene die verantwoordelijk is voor de nieuwe neus is nota bene een ex-Mercedes designer.
Vergeleken met een BMW iX en XM zijn de M3 en M4 ware schoonheden, maar de neus is nog steeds een beetje moeilijk. Het went, maar dat betekent niet dat het een goed ontwerp is. Gelukkig is er nu een mooiere oplossing, die je ook daadwerkelijk kunt bestellen.
Dat hebben we te danken aan tuner ADRO. Ze maakten ons anderhalve week geleden al lekker met schetsen en een kleimodel, maar nu kunnen we het eindresultaat zien. De tuner onthult hun onofficiële facelift van de BMW M4.
ADRO heeft het onmogelijke gepresteerd: de nieren zijn nog steeds heel groot en opvallend, maar ze zien er toch een stuk beter uit. Door de nieren platter en breder te maken ziet de M4 er opeens niet meer uit als een Angry Pig.
Saillant detail: de hoofdontwerper van ADRO, Davis Lee, komt bij Mercedes vandaan. Daar tekende hij de imposante Vision Mercedes-Maybach 6. BMW had er dus goed aan gedaan om hem bij Mercedes weg te kapen, zo blijkt.
ADRO blijft een tuner, dus ze laten het niet bij een facelift van de M4. Ze hebben de M4 ook voorzien van side skirts, een spoiler, een diffuser en andere velgen. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen: doe mij maar alleen de voorbumper. Doen ze niet moeilijk over.
De nieuwe voorbumper kun je nu alvast pre-orderen bij ADRO. De vanafprijs is normaal 3.500 dollar en nu tijdelijk 3.100 dollar. Met de huidige dollarkoers hoeven we dit niet eens om te rekenen, lekker makkelijk. Je kunt dus voor een luttele 3 mille het ontwerp van je BMW M4 fixen. Dat klinkt als een prima deal.
xj220 zegt
Gaaf zeg!
AudiRS zegt
Gemiste kans. Direct ff nieuwe bumper erop.
vbarchetta zegt
Zo dat ziet er gelijk stuk gaver uit. No brainer zou ik zeggen, gelijk doen…!
lekkerlinksrijden zegt
Iets beter
Robert zegt
Hou er wel ff rekening mee dat je bovenop die kostprijs nog wel ff 4,5% importheffing krijgt, over die som nog eens 21% btw mag bijtellen en niet vergeten de ongetwijfeld pittige verzendkosten. En dan moet deze nog in kleur worden gespoten en gemonteerd.
Ik zou zeggen: reken niet op minder dan 5 mille voordat deze fraaie bumper je M4 siert.
kniesoor zegt
‘t Blijft een beetje een chaotisch ontwerp, maar inderdaad wel een stuk beter dan het origineel 👍
racerx zegt
Dat ziet er best goed uit eigenlijk, nog steeds grote gaten maar het is wat beter in proportie.
rwdftw zegt
Een stuk fraaier dan het origineel! Als ik een M4 had gehad (wensmodus) en wat losliggend kleingeld dan bestelde ik nu een bumper bij ze.
pyrat zegt
Ziet er beter uit, nu is het alleen wel een beetje een Audi grille geworden. Wat ik minder geslaagd vind zijn de nog grotere gaten naast de grille, waardoor het een soort snor lijkt.
Ik werd gister nog ingehaald door een G80 M3, maar het hele totaal plaatje vind ik te proleterig. Niks subtiels meer aan helaas.
fisto zegt
Ja, beter. Maar het wordt zo langzamerhand wel een beetje een Audi grille. En dat is volgens mij precies waar het allemaal mee is begonnen. De single frame grille heeft zo ontzettend veel navolging gekregen van veel merken, dat BMW uiteindelijk ook met een grille moest komen die de ‘bumperlijn’ doorbrak. En dat is volgens mij geen beste zet. Ze presenteren het alsof het allemaal heel tegendraads is, maar in principe volgens ze alle andere merken die Audi qua design nadoen. Ik had het tegendraadser en origineler gevonden als ze gewoon hadden vastgehouden aan twee nieren bovenin, met daaronder separate luchtinlaten.
drdre1 zegt
Fris inzicht, heerlijk! Ik houd mezelf ook met dat soort materie bezig en vraag me dan ook gelijk af: er zijn volgens mij weinig fronts waarbij de koplampen lager liggen dan de bovenkant van de grill en het geheel er nog gelikt of sportief uit ziet. De neus wordt dan automatisch enorm prominent. En das prima voor pickups en trucks waar het kracht en robuustheid moet uitstralen, maar voor “normale auto’s” werkt dat niet. Wat denk jij?
fisto zegt
Kijk, fijn om te zien dat ik niet de enige ben die veel te lang over dit soort dingen nadenkt. Ik denk inderdaad dat een lager geplaatste grille over het algemeen veel beter oogt op personen auto’s dan zo’n ‘stoere’ hoger geplaatste of meer verticaal uitgerekte grille. De eerste uitzondering waar ik aan dacht is de Jaguar XF. Die heeft een grille die bijna boven de koplampen uitkomt, maar in mijn ogen toch sportief en elegant blijft ogen. Als ik mocht shoppen in dit segment zou er zeker een XF Sport brake komen. Echt zonde dat je die auto zo weinig ziet.
HZW zegt
Doe mijn maar gewoon het Origineel.
Hawkeye72 zegt
Bestellen maar!!!!!
Jens zegt
Nee, nog steeds lelijk.
DAT zegt
Heel goed. En weg zijn je hazentanden.