Op Zibb.nl is een artikel te lezen over vrachtwagenchauffeurs die asociale automobilisten steeds vaker het leven zuur maken bij wegversmallingen. Door op twee banen tegelijk te gaan rijden, voorkomen ze dat de ‘aso’s’ rechts inhalen en zich aan het eind van de invoegstrook tussen het doorgaande verkeer wurmen… Sorry??? dat is toch de bedoeling van een invoegstrook?
Voorzitter M. van der Harst van de belangenorganisatie Transport en Logistiek Nederland signaleert dat truckers hier steeds vaker een stokje voor steken. ‘Een vrachtwagenchauffeur die het asociale gedrag niet pikt en met zijn combinatie beide rijstroken bezet, wordt door medeweggebruikers als een held bejegend’, zegt hij in het vakblad Transport en Logistiek.
Vreemde zaak! Volgens mij (correct me if i’m wrong) zijn “rechts inhalen” en “invoegstrook” twee verschillende dingen! Je mag rechts inhalen op een in- of uitvoegstrook, of waar een blokmarkering is. Waar bemoeien die truckers zich mee?
autoblogger zegt
Zelf merk ik ook dat truckers steeds meer het heft in eigen hand nemen. Laatst moest ik tanken en er stond enorme file. Iedereen ging over de vluchtstrook en ja, ik ga dan niet heilig zitten wachten totdat die baan naar het tankstation begint (nogmaals: ik moest echt tanken!). Toch gooit een vrachtwagen em ervoor en ging pas aan de kant toen de invoegstrook te voorschijn kwam. Uiteraard even flink toeteren maar dan krijg je meteen het geluid van zo’n misthoorn naar je bakkes. Wie zijn nou de aso’s?
Sir Smokalot zegt
Ja maar bedenk je ook hoeveel shit dat soort gasten meemaken als ze iedere dag op de weg zitten.
Ik word al fuckin’ pissed als ik een dag lang moet rijden voor mijn werk vanwege al die idioten op de weg. Dus face it: er zijn te veel mensen die geen flauw idee hebben van hoe moeilijk je het soms kan hebben met zulke afmetingen en hoeveel tijd het kost om enigszins op snelheid te komen. Ik denk dat iedereen eens een keer in een truck mee moet rijden om te kijken hoe dat nou precies in elkaar steekt, dan wordt de verstandhouding trucker-automobilist waarschijnlijk ook een stukje beter.
Ik moet trouwens toegeven dat mijn enige schadegeval tot nu toe ook door toedoen van een truck was (hij smeet ‘m naar links terwijl ik er net met 170 aankwam–>Duitsland) en dat ik ook een paar keer op de 6-baans A2 in Duitsland mijn auto van de middenbaan naar de linker moest gooien zonder te kijken omdat er een truck naar links knalde; maar wat wil je ook met zoveel trucks op de weg, dan gebeuren ongelukjes nog wel eens.
Nicklien zegt
Laten we wel wezen, op de snelweg zijn noch auto´s noch truckers heilig qua weggedrag.
Wat ik wel serieus onverantwoord vind, is wanneer een (veelal buitenlandse) trucker zijn vehicle plots op een doorgaande weg parkeert (zonder alarmlichten, knipperlicht) om even uitgebreid de kaart erop na te slaan. Ga dan even op een busbaan/parkeerhaven staan!
Zelf heb ik een situatie meegemaakt dat een Poolse trucker zijn gevaarte, kort na een onoverzichtelijke bocht, zonder alarmlichten doodleuk stil zette op de rechterbaan. Omdat hij zó kort na de bocht stond, had ik geen kans meer. De rest van het verhaal laat zich raden.
Op een dergelijke manier hun vrachtwagen stil zetten op de weg doen ze vaker en dat vind ik levensgevaarlijk.
heidekonijn zegt
Zo’n situatie is idd legio, ze durven zelfs naast een lege parking te gaan staan om dit te doen.
Het is misschien verkeerd te generaliseren, en tussen automobilisten zitten ook aso’s, maar ik heb nog nooit gehoord van een BMW bestuurder die achterop een file reed omdat hij sliep en zo vier auto’s verpletterde. Dat gebeurt met trucks wekelijks, soms dagelijks, en iedereen vindt het maar normaal. Hallo?
Dennis zegt
Ik snap sowieso niet zoveel van de intollerantie in het Nederlandse verkeer. Dit is volgens mij typisch Nederlands, want in het buitenland ben ik dat nog niet niet die mate tegengekomen. Ik geef toe, ik ben er ook schuldig aan (if you can’t beat them, join them).
Ik haal weleens een treuzelende auto of vrachtwagen in zonder dat dit een gevaarlijke situatie oplevert, maar 9 van de 10 keer moet de gepasserde bestuurder dan even knipperen met zijn lichten of toeteren. WAAROM ??? Waarom hebben mensen er last van als ze ingehaald worden? Doet dit zeer aan de ego?
snelweg zegt
Heeft iemand hier een idee hoe lang de remweg van een volle vrachtwagencombinatie is?
Er is niet één trucker die gefustreerd raakt als zij worden ingehaald door een personenauto. Chauffeurs raken echter wel nerveus als iemand zijn personenauto vlak voor een vrachtwagen wurmd die op volle snelheid rijdt. Die lege ruimte voor de vrachtwagen is zijn veiligheidsmarge, zijn remruimte. Geeft die chauffeur dan ook die ruimte…..
autoblogger zegt
Vandaag ook weer: file op de A12, we rijden stapvoets maar toch gaat een vrachtwagen de invoegstrook vanaf het tankstation blokkeren! Alleen achter hem(haar?) mogen we invoegen… Waar gaat dat over? Wat heeft dat voor zin? Dat is volgens mij geen kwestie meer van een remweg vrijhouden, maar gewoon pure irritatie.
Jan.S zegt
En wat dacht van op de rotondes?
Komen ze aan rijden,ik rijd dan op de rotonde dus voorrang,remmen ze zó laat,dat ik me te pleuris schrik,rem en de persoon achter mij bijna op me knalt.
Wordt die knakker in die truck nog kwaad ook,omdat ik hem niet voor laat gaan…….
Dan zijn bij mij de rapan gaar,en gaat het middelvingertje omhoog.
Als je dan doorrijd en die chauffeur zit later achter je,ja dan heb zijn bumper bijna in je kofferbak zitten.
Dit gebeurt ook vaak met die buschauffeurs,die ook denken dat ze Jesus zijn.
Maar natuurlijk zijn niet alle chauffeurs zo.
Gelukkig niet zeg!
heidekonijn zegt
@ Dennis : nagel op de kop. En dan heb je nog van die leukerds die slenteren, maar als je ze voorbij wil plots willen racen..
kill zegt
Gistermiddag op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort, ongeluk op de linkerbaan dus allemaal invoegen. Zoals het hoort probeer je dan tot het laatst te wachten met invoegen, wel zo efficient toch. Totdat een of andere hufter met zn Opel Astra station (53-LJ-JH) besloot om maar in het midden te gaan rijden zodat niemand er meer langs kon, trucker-style dus. Wie denk je dan dat je bent? Het was vast een boer met minderwaardigheidscomplex die probeert nog een beetje respect te krijgen van zn oh zo lelijke dikke mokkel wat ernaast zat. Ziek mannetje! Groot licht, toeteren niets hielp. Volgende keer gaat ie in de berm
wiking ruf zegt
wat ook helpt, is zo’n chauffeur uit zijn heilige koe cq heilige cabine trekken. Heb ik enkele maanden geleden gedaan op de A15 bij Gorinchem (wegversmalling). Die volgevreten plunjebaal in zijn 460 pk Volvo sneed mij gewoon de weg af en reed bijna mijn zijkant eraf. Van die stakker mocht ik niet inhalen. Pech voor die mislukte vleesklomp: stilstaand verkeer. Ik ben “rustig” uitgestapt, op zijn deur gebonkt om hem eruit te trekken, maar die fatso achter het stuur scheet 13 kleuren stront en durfde zijn deurtje niet open te doen. Dus allemaal grote bek zoalng ze maar geen gevaar lopen.
Wel maf overigens dat iedereen van het overige verkeer zoiets heeft van “ik stond erbij en ik keek ernaar”.
@kill: volgende keer inhalen, vol op de rem en hem uit zijn wagentje trekken. Kijken of ‘ie nog zo flink is. Wat een fatsoensrakkers…. stemmen zeker ook op JP??
Mandelbaum zegt
Wel grappig, via de link van Dennis https://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx blijkt dat dit arme kneuterboertje nog maar net de trotse eigenaar was van zijn heilige koe (30 spetember). Misschien had hij een soort VW Lupo gevoel…
Dennis zegt
@Mandelbaum: Leuk…, ik had ook net even gekeken en kwam tot dezelfde conclusie… (h)
La onda zegt
buschauffeurs zijn de grootste hoeren lang leve de truckers
VOLVO - Viking Power - VOLVO zegt
Wat een praatjes hier,
en dat voorbeeld van die BMW achter op een file, net of die ook zo lang achter het stuur zit, tja, die begint is een keer om 9 uur en is om 4 uur weer vrij.
De meeste files ontstaan doordat er zoveel grote mannetjes in hun “grote” luxe wagentjes rare capriolen uithalen, die zou je eens uit de auto moeten trekken.
Zou iemand bij mij eens moeten proberen om aan mijn auto te komen…
…Volgens mij vergeten sommige mensen waarvoor die truckers onderweg zijn…
VOLVO - Viking Power - VOLVO zegt
De enigste die hier een zinnige reactie heeft geplaatst en die weet waar het over gaat is “snelweg”
# snelweg schrijft,
16 August 2005 om 23:00
Heeft iemand hier een idee hoe lang de remweg van een volle vrachtwagencombinatie is?
Er is niet één trucker die gefustreerd raakt als zij worden ingehaald door een personenauto. Chauffeurs raken echter wel nerveus als iemand zijn personenauto vlak voor een vrachtwagen wurmd die op volle snelheid rijdt. Die lege ruimte voor de vrachtwagen is zijn veiligheidsmarge, zijn remruimte. Geeft die chauffeur dan ook die ruimte…..
Arjan zegt
Mensen moeten niet zo zeuren op chauffeurs.. Als ze te hard rijden loopt iedereen te zeuren en te doen, maar als al het spul om 21.00 uur bij de winkel aankomtlen al het volk moet opeens 20.00 uur boodschappen doen en de winkels zijn leeg, moet je al die lui dan eens horen..!!
Gebruik allemaal je verstand en geef de truckers eens ruimte.
Dan_tha_Man zegt
de transport sector gaat voor 740 miljoen euro per jaar de mist in en automobilisten zeuren over de 2 minuutjes later thuis voor de buis ??Met alle redelijkheid kan er vanalles gezegd worden over bestuurders van vrachtwagens en personenwagens maar vergeet niet dat een bestuurder van een vrachtwagen voor de volle 14 of 15 uur van de openbare weg gebruik moet maken,ik lees net over iemand die klaagt over een chauffeur die hard een rotonde nadert,ja dat ga je doen nadat je 1000 keer netjes stil bent gaan staan voor iemand die geen richting aangeeft,en tuurlijk is een vluchtstrook dichtgooien onzin,maar mensen het inhalen verhinderen ?? wanneer er verkeer vanaf de andere richting komt vind ik dat zeker geen fout/ pestend weggedrag.Inhalende vrachtwagens vervelend ?? mischien,maar de 80 kmpu zone’s zijn niet van de lucht want dat “BEVORDERT” de doorstroming,ik heb het niet verzonnen,daar onnodig links rijden(daar dat net zo’n grote ergenis is als inhalende vrachtwagens omdat de snelheid vaak gelijk is)een stuk lagere bekeuring oplevert dan het negeren van een inhaalverbod, er word van een vrachtwagenchauffeur verwacht dat hij constant oplet,maar zodra een automobilist dat niet doet en wij moeten daar op reageren(de bellende,kaartlezende,etende,nietdoorhebbende dat de 70 zone van wegwerkzaamheden afgelopen is bestuurder)bijvoorbeeld door er voorbij te gaan of door te seinen zijn het aso’s ??Heeft iemand ooit eens een vrachtwagen in de gaten gehouden vlak voor een afslag ?? dat automobilisten massaal nog net de laatste vrachtwagen in willen halen/afsnijden voordat ze de uitvoegstrook opschieten?? ik wel en doordat ze tegelijk op de rem gaan moet die vrachtwagenchauffeur dat er maar uit zien te remmen,gelovig ofniet maar er worden op deze manier heel veel schietgebedjes gemaakt.Pas nog een auto die met gierende banden remde omdat het stoplicht op ORANJE!! sprong,nou kijken mensen al weinig in hun spiegel en schijnbaar wanneer het belangrijk is al helemaal niet en de vrachtwagen daarachter kon dat er niet uitremmen,en wiens schuld is het dan ?? wettelijk gezien de vrachtwagen maar ik heb daar persoonlijk hele andere ideeen over.Je kan niet verwachten dat naast de hoge werkdruk ze het ook nog eens gaan pikken dat ze niet eens fatsoenlijk hun weg kunnen volgen.Ik wil niet al het gedrag goedpraten maar ik vind wat meer respect en begrip wel op z’n plaats,maargoed over 10 jaar boeit dat niet meer want dan zitten de nederlandse wegen zo vol dat de maximum snelheid toch terugzakt naar 80 op ALLE wegen.Wie weet word het dan nog rustig op de weg als mensen beseffen dat al dat gejaag en gestress geen zin heeft.
henk zegt
ff een reactie op autoblogger, je mag helemaal niet over de vluchtstrook rijden, je noemt hem dan wel een aso maar waar ben je zelf dan mee bezig, en als andere het ook doen mag jij dan ook ineens? en waarschijnlijk had je het makkelijk gered tot het tankstation
Jerro zegt
en dan een sticker achterop een vrachtwagen: “Yes I do own the road”
nietje zegt
wat is er nou mis met boeren…
niks toch? hoe komt het eten bij je in de koelkast?: vlees, melk, boter, joggurt? ezv.. ja dat komt bij een boer weg. al aan gedacht waar je het weg haald en hoe het daar komt? vrachtwagens dus. wees maar blij met ze. ik geef wel toe, sommigen zijn idd aso maar wees blij dat ze bestaan. chauffeurs zijn soms shaggie komt omdat ze elke dag wel in de file staan. en dan ook nog optijd bij het bedrijf zijn waar je moet lossen? om de zoveeltijd rusten. nog langer in de file, en dan te bedenken dat ze als ze de file uit zijn te lang in de file hebben gestaan en dan weer moetten rusten. sommige worden veel gepust door hun baas, dan word je echt wel shagga.. hou er dus maar gewoon rekening mee dat ze dat kunnen zijn. en de chauffeurs moetten dat minder in het verkeer laten zien.. hou rekening met elkaar..
Not fast but furious zegt
Veel mensen kunnen hun Mercedes, Audi of BMW betalen, omdat ze onzinnige opties zoals richtingaanwijzers en binnen- buitenspiegels achterwege laten. Die heb je toch niet nodig immers. Dat geld geven ze liever uit aan versterkers, zodat ze een ambulance met een spoedeisende patient niet aan horen komen (ze zien hem ook niet vanwege de ontbrekende optionele spiegel). Of extra vermogen, zodat ze nog even die voorganger van de weg kunnen drukken (remmen zijn immers niet bedoeld om anderen te beschermen, maar alleen voor jouw veiligheid).
Vervelend zeg, al die andere mensen op deze planeet. In je eentje zou het allemaal zoveel makkelijker en gezelliger zijn.
Toch aan iedereen: Prettige feestdagen… :'(
Patrick zegt
Mensen toch , waar maken jullie je druk over…..,inderdaad,er zitten aso’s tussen de beroepschauffeurs , als je er zo een tegenkomt….blijf gewoon rustig , je hebt er alleen jezelf maar mee.
Als je het toch niet kan laten om op de chauffeur te schelden , ga dan thuis eens rustig op een stoel zitten , kijk rond je en als je dan alles moet weggeven wat ooit in een vrachtwagen is vervoerd , heb je ineens NIKS meer.
mashell zegt
“Heeft iemand hier een idee hoe lang de remweg van een volle vrachtwagencombinatie is?”
40 meter! Een moderne vrachtwagen remt precies even goed als een personenauto. Bovendien alles meer dan 40m zou onverantwoord zijn.
mart(w)in zegt
mashell schrijft,
9 January 2007 om 21:37
“Heeft iemand hier een idee hoe lang de remweg van een volle vrachtwagencombinatie is?”
40 meter! Een moderne vrachtwagen remt precies even goed als een personenauto. Bovendien alles meer dan 40m zou onverantwoord zijn
dan weet je ook wat voor remmen er op de combinatie zitten om die 50 ton optijd stil te krijgen,50 ton dat is ongeveer 40 keer de gemiddelde personen auto in gewicht. dus jij denkt dat ie even goed remt als een personen auto…keep on dreaming zou ik zeggen,ik rij zelf al wat jaartjes op een vrachtwagen..en neem nu mijn remweg puls een eikel die em er nog tussen komt proppen om niet die hele auto als een cola blikje op te vouwen.(al krijg ik af en toe wel de neiging om hem er even tegen aan te laten lopen)die actie`s van ik ga even voor hem rijden en dan boven op mijn rem staan,kunnen wel eens heel vervelend uit pakken,en niet alleen voor de chauffeur,maar meer voor de gevolgen die het kunnen hebben van lading die naar voren komt,tot scharen en daar andere weggebruikers de gruzelementen inhelpen,of iemand weduwe of weduwnaar maken.
dat dubbel rijden in wegwerkzaam heden..dat is omdat dat rechterstrookje aan de rechterkant geen ruimte geeft voor uitwijkmogenlijkheden,dus als het naar ons inziens te smal is,want al die busjes komen er ook nog even voorbij knallen op de 2 meter strook,die bijna onze spiegels met hun dak mee nemen zonder dat ze daar erg in hebben,zetten we hem dus iets over de linker strook zodat ook ik zonder schade thuis kom,en jij 5 sec later bij je bord warme aardappels zit of achter je heerlijke bureau.
en idd rij een keer mee,dan weet je waar het over gaat.
Citrofiel zegt
@ mart(w)in; Kijk! Iemand die weet waar hij het over heeft! Niemand die hier wat tegenin kan brengen. Goed zo!
grim reapster v zegt
ik ben de vriendin van een trucker , en rijd vaak mee , ten eerste wil ik even kwijt dat er veel te weinig ruimte tussen autos word gelaten , (2sec regel)door auto mobilisten , en ja ook door vrachtwagens , en dan dat snel even voor een ander gaan rijden terwijl de afslag die ze nemen (auto’s) nog geen 20 meter meer verwijdert is !!! waar slaat dat dan op ?????? en beseffen mensen wel hoe ruim een bocht moet worden genomen met een truck? zodat ze geen brokken maken met een truck ? nee dus want ik kom het telkens weer tegen dat er eerst weer aan de kant moet worden gegaan , voor de truck erlangs kan!! en dat slapen achter het stuur zijn niet alleen maar chauffeurs hoor !!! ik heb verdikkme meegemaakt dat een personen auto ons op 1 haar na mist omdat ie slaapend over de baan raast !!! man ik schrok me rot , en dan mijn vriend maar proberen de andere autos niet te raken , omdat wij die idioote gast moesten ontwijken !!! jeetje man echt vreselijk , en je wil niet weten hoe erg een chauffeur zijn best doet om ongelukken te voorkomen , zeker die die een gezin hebben !!! wij willen geen brokken maken, ik moet er niet aan denken , dat ik een ander onder die wagen zie verdwijnen man hou op zeg , alsof wij maar doen waar we zin in hebben alleen maar omdat we in een grote truck zitten !! nee mensen dat hebben jullie verkeerd ! wij zorgen ervoor dat jullie elke dag je natje en je droogje uit de suppermakt kunt \halen je benzine kunt tanken , je autos kan kopen bij de dealers , met andere woorden wij brengen en halen alles wat je maar kunt bedenken wat jullie dagelijks nodig hebben , !!!
dus a.u.b geef niet alleen de truckers de schuld van ongelukken , want ik weet uit eigen ervaring dat personen autos soms veel erger zijn dan de trucks , in het verkeer , als je kijkt hoeveel autos er zijn op de wereld en hoeveel trucks , dan is het percentage ongelukken bij de autos veel en veel hoger dan bij de trucks , , maar ja het is natuurlijk niet spectaculair genoeg meer om dat te laten zien op het nieuws of de krant behalve de hele erge ongelukken , en ja trucks zijn natuurlijk wel joekels als er wat gebeurt staat direct alles geblokkeert en ja dat is dan weer wel spectaculair genoeg voor kranten en tv , bah bah spuugzat word ik daarvan ,. ze zouden echt iedereen die een rijbewijss wil halen eens , eerst moeten laten meerijden op een truck , zodat er meer respect en begrip voor die truckers , komt , want ik hoor niks anders dan , dat persoonen autos heilige mensen zijn , maar dat is dus 100% niet waar , ze zijn zelfs erger , en met name die jeugd van tegen woordig die net hun rose papiertje hebben , die zijn pas echjt een gevaar op de weg , of de mensen die even snel naar huis moeten , en dan maar racen , bah bah bah ik haat die kritiek op truckers kijk naar jezelf mensen , en hou je aan de regels , en als we dat allemaal gaan doen komt het op de weg wel in orde , maar dat doen we niet he ? nee alleen maar scxhelden op een ander , en zelf toch af en toe even het pedaal te ver in trappen , en toch nog even in halen vlak voor de afslag , enzovoortz , en dan ook nog klagen als je pakketje niet op tijd gelevert word ! maar ja we worden juist door autos opgehouden die dat soort streken leveren !!! doe ons ook een lol en weet dat we geen gevaar willen vormen en probeer ons tegemoet te komen in het verkeer dat proberen wij ook bij jullie , ( behalve de uitzonderingen natuurlijk in beide partijen!!!)
hulzebos zegt
Ik ben een trucker en echt geen heilig boontje.Maar bij wegversmallings is het soms verstandig om in het midden te rijden.Het is voor de veiligheid van auto rijders.We hoeven maar even te schomelen om dat de wegdek niet mooi gelijk is en je raakt zo de auto en dan heb je nog grotere probleemen.hoop ravage en lange file’s.Automobilisten die op het laatste moment invoegen is niet aleen iritant voor truckers maar ook voor automobilisten.Geef mekaar eerder de ruimte dan schiet het veel meer op.En dan bedoel ikk bijde pertijen mee.zomaar stil staan op de weg zonder alarmlichten is zeker gevaarlijk.Ben ik helemaal mee eens.Maar je moet ook begrijpen dat je met een truck niet even snel omdraaid.Dus als je verkeerd rijd kan dat een ontzettende omweg zijn en kost veel tijd.Ieder bestuurder zowel truck of auto heeft wel zijn kuren.Daarbij moet ik zeggen dat een navigatie echt een uitkomst is.Mogen ze van mij verplicht stellen op een truck,maar dan 1 speciaal voor truckers.Scheelt echt een hoop probleemen.Nou de bedrijfen nog die soms op zulke idioote plaatsen zitten en dan een joekel van een truck bestellen om hun spullen te krijgen.Die moeten es nadenken.Wij truckers mogen al bijna niks meer op de weg dan als een trijntje achter mekaar aan rijden,dus geef ons in ieder geval een beetje meer ruimte,stop es een keer voor ons.Julie weten ja niet wat je moet doen om zoon gevaarte weer op snelheid te krijgen.Hou daar es rekening mee.Dan houden we mieschien ook wat meer rekening met julie.Vergeet niet als wij niet rijden heel snel niks meer te krijgen is.Het enige wat wij willen is wat meer respect op de baan.Dan krijgen julie dat zeker weten terug.
Alex zegt
In den beginne mocht ik zo lang en veel rijden met de truck als ik aan kon. Nooit een ongeluk of iets meegemaakt. Dan kwam de verplichte rij en rust tijden, en laden en lossen op afspraak. Toen is al deze ellende op de snelwegen begonnen. Want wij trukkers hadden nergens meer tijd voor.
smittie zegt
hallo mensen,
allereerst wil ik even duidelijk maken dat er inderdaad steeds vaker complete randdebielen rondrijden die zich vrachtwagenchauffeur noemen, en ik ben er ook een van(en vind het nog steeds leuk ook???????????) maar goed mensen snap nou eens waar mensen zijn worden fouten gemaakt, dus ook in het verkeer, door zowel auto als trucks, maar begrijp ook eens dat ieder mens ook zo zijn grens heeft in wat hij/zij kan verdragen(ook in het verkeer)
Dus mensen hier mijn excuus voor mijn soms aso rijgedrag,maar tegelijk ook even een paar puntjes van aandacht automobilisten:
* een begrenser op 90( ik snap heus dat 120 ook onverantwoord is dus daarover hoeft ook geen discussie te ontstaan), maar wel meer klanten en meer
km’s per dag moeten maken, je snapt al meer werldruk dus!
* je broek, je bureau waar je aan werkt, je eten dat je elke dag vers eet, je benzine die tankt, je auto waar je in rijdt, en zelfs het asfalt waar alle problemen op gebeuren, jazeker mensen dat alles brengen wij u graag en met plezier op de plaats van bestemming zodat u een leuk leventje kunt leiden, maar bedenk dan…….DAT GAAT ALLEMAAL PER VRACHTWAGEN HOOR!!!!!!!!
Je weet wel die grote trage stinkende lawaaimakende in de weg rijdende vrachtwagen,………… goh wat als hij er toch niet was, dan was het leven vast een stuk beter niet!!!!!!
* inhaalverboden goed joh!, het liefst overal, komen we nog later, nog meer werkdruk in ons zo relaxte leventje, kan er toch ook nog wel bij, en ach het is toch niet zo erg om even een uurtje of twee achter een caravan te blijven rijden
die met wisselende snelheid( varierend van 70 tot 95 op de snelweg), ik bedoel de klant kan toch ook wel een uurtje wachten op zijn verse brood in de winkel, of zijn litertje benzine bij de pomp, dat geduld hebben we toch met zijn allen niet?????
*steeds meer controle op snelheid en werktijden en rusttijden en rijgedrag,goeie zaak voor de chauffeur die het toch al niet druk had!!!!!!!
*En er komen steeds meer auto’s, dus truckers pas je er maar naar want het is tenslotte de automobilist die de economie draaiende houdt of niet soms, en maffe trucks die doen toch niet veel goeds op de weg, alleen maar lastig op de weg, dus laat die maar gezellig in een treintje rijden, komen ze er ook wel
Ja hoor mensen welterusten hoor, jullie snappen best dat trucks net zo onmisbaar zijn als de auto, maar geloof me de meeste chauffeurs willen jullie best ruimte geven, maar dan moet die er wel zijn, en dan moet dat niet zoals steeds vaker in dit land ten koste van de truckers gaan en in het voordeel van de automobilist, de meeste truckers zijn al lang geen dikke ongewassen onbeleefde stinkende aso’s meer hoor!!, de aso’s zitten steeds vaker in de auto, en de gemiddelde chauffeur heeft het er gewoon druk mee om ze dagelijks te ontwijken en om ongelukken te voorkomen……….
Maar evengoed nogmaals mijn exuus voor mijn soms onbehoorlijke rijgedrag ten opzichte van de automobilist,……….. maar ik heb ook een grens hoor!!!!!!
Grim Reapster V zegt
nou ik ben echt blij dat er meer mensen zijn die er net zo over denken als ik!
even een hart onder de riem voor de truckers van mijn kant : ga zo door mensen jullie zijn de spil van de maatschappij en leveren top prestaties kwa levertijden en weg gedrag in mijn ogen , dus van mij een dikke 10+ mannen en vrouwen van de truckers wereld , ik hoop dat ik jullie nog vaak zie met die machtig mooie trucks op de weg , ik vind het echt een prachtig om die grote trucks te zien en er in te rijden ( als meerijdende partner van een trucker) en ik zal altijd voor trucks blijven gaan , het is een echte passie van mij , en niet alleen om de trucks zelf maar om alles wat er bij komt kijken , mijn grootste respect voor de truckers over de hele wereld !
veel liefs en een hart onder de riem van mij voor jullie allemaal
groetjes en mischien ooit tot in het echt bij een wegrestaurant of tankstation , of op de 27 mc
groetjes janet groenhagen alias de:grim reapster!!!
love the trucking world and there way of live !!!!
i love you all
Johnson zegt
Ik zit elke dag op de weg, niet in een vrachtwagen maar in een bestel autootje,
en kom elke dag ellende tegen, het valt me alleen op dat veel mensen gewoon geen inzicht hebben als het om vrachtwagens aan komt, als een vrachtwagen binnen de bebouwde kom een bocht moet nemen voor een zijstraat wachten automobilisten niet even om de vrachtwagen de ruimte te geven, hij kan nu eenmaal niet zo’n strakke bocht maken als een auto! Ik doe dat wel altijd en krijg bijna altijd een bedankje van de vrachtwagen chaufeur.
Het enige waar ik mij groen en geel aan erger is vrachtwagens die vrachtwagens in halen terwijl het verbod op dat moment geldt!! die 5 minuten die de chaufeur daar zelf mee wint vind ik niet in verhouding staan met het oponthoud wat ie creeert. heb je 30 auto’s erachter hangen terwijl het al zo druk is. Kijk soms zie ik mongolen in een personen auto die zo langzaam rijden dat een vrachtwagen ze wel MOET in halen, daar heb ik alle begrip voor, hetzelfde geldt voor lui met caravans en karretjes die 75 rijden…. Ook dat snap ik, maar tevens is het zo dat een inhaalverbod een inhaalverbod is.
En mensen die bij het ritsen pas op het laatste moment willen invoegen komen er bij mij ook niet tussen, pleur op! je hebt tijd genoeg gehad vanaf het bord “hier ritsen” en dit zijn vaak mensen met de bekende aso-bak die dit proberen, resultaat: iedereen moet op de rem en het ritsen duurt alleen maar langer. Toevallig gisteren eens getest door duidelijk ruimte te houden voor ritsers, wat denk je? geen 1 die er gebruik van maakte, allemaal moeten ze persee doorrijden tot het niet meer kan en dan via het verdrijvingsvlak nog eens tussenvoegen met alle gevolgen van dien.
Marcel zegt
Dit gaat echt nergens over, vrachtwagenchauffeurs ovetreden de wet omdat ze het niet kunnen hebben dat door niet-waterdichte verkeersregels in nederland mensen voor hun invoegen en hun hierdoor dus later op hun bestemming zouden zijn. Dit is onzin. Heb het zelf nog nooit gezien, maar als het me zou gebeuren dan denk ik er geen twee seconden over na om die kutchauffeur uit z’n cabine te trekken. Zo’n actie is net zo achterlijk als mensen niet laten inhalen als het kan en als je zelf als een slak rijd.
Jostie zegt
Volgens mij zal er altijd een “gevecht” blijven bestaan tussen de kleine en de grote chauffeurs… Maar bedenk als automobilist wel goed dat een truck het altijd zal winnen.. al zal dit meestal ongewild zijn. Door het aso rijgedrag van sommige automobilisten spelen ze met hun eigen leven maar zeker ook met dat van andere…
Hoe voel je je als je best je meedeeld dat je nog effe een paar uurtjes moet overwerken omdat het namelijk effe druk is… klote he?? ja zo voelt een chauffeur zich soms wel eens en kan dan effe wat minder hebben..
Ben in het verleden ook chauffeur geweest maar ben gestopt omdat ik gek werd van de werkdruk de associale houding tegenover chauffeurs door klanten, mede weggebruikers en de werkgever. Ik mis het rijden regelmatig maar zou voor geen goudgeld weer op de “bok”klimmen..
En even over dat uit de cabine trekken van een chauffeur…
Denk na voordat je dit probeerd!! heb zelf 2 maal mezelf voor een rechter kunnen verdedigen waarom ik die automobilist heb gemolestreerd.. nou uit zelfverdediging meeneer de rechter want hij wilde me uit mijn canine trekken omdat hij het effe niet eens was met mijn rijstijl..
Helaas heb ik reeds 14 jaar ervaring als 2e dan tae-kwondo leraar.. jammer voor de automobilist maar toen zekere een geluk mvoor mij..
Ga niet allemaal jezelf groter maken dan je bent en probeer in tijden van stress of frustratie effe tot 5 te tellen!! maakt het voor jezelf i.i.g. een stuk prettiger.
Jostie zegt
best wel veel schrijffouten bij nader inzien…….
Grim Reapster V zegt
ik moet toch telkens weer lachen over mensen die zeggen dat ze een chauffeur wel even uit zijn cabine trekken , en hem dan even goed te grazen willen nemen , maar neem van mij aan dat elke chauffeur daar op berekend is , en dat meestal degene die wil trekken zelf door een rechter word gestraft ! hoezo agressie in het verkeer?! ik kan je vertellen dat menig een die je verteld dat ie een chauffeur uit zijn cabine heeft getokken , alleen maar een groot verhaal ophangt , want dat doe je niet zomaar even zonder zelf gigantich beschadigt te raken , want deze mannen en vrouwen weten daar heel goed mee om te gaan , als je snapt wat ik bedoel ! groot praters zijn het in mijn ogen , ik moet de eerste nog zien , die in zijn eentje een chauffeur aan kan , nee daarvoor hebben ze altijd hele groepen nodig , en dan is er weer een gezin , een vader en echtgenoot minder rijk , leuk hoor , stelletje rotzakken , nemen wij jullie vrouwen en kinderen ook hun vader en achtgenoot af ? alleen maar omdat je opgefockt bent in het verkeer ? omdat er een keer iemand in je weg rijd ? denk na over wat je zegt en doet , en vergeet niet ook chauffeurs hebben kinderen en echtgenotes , denk verdomme eens na voor dat je iemand aan vliegt , en kijk daarbij eens in de ogen van die kleine kindertjes die je dan wel van hun vader berooft , maar ach die zie je niet he , dan deert het ook niet he ? als ze zonder vader opgroeien ? of wel dan ? zolang het jullie vrouwen en kids maar niet zijn die zonder jullie verder moeten , zo is het toch ? nou ik moet het niet zien , ik spring mee in de bress voor zon chauffeur en mijn vent ook als we het zien , en ik hoop dat er meer mensen zijn die dat doen als ze zien dat een chauffeur bedreigd word !
te gek voor woorden die , : ik ruk hem wel even uit zijn cabine : gastjes ! kleine puberale jongeren noem ik die mensen
francisca zegt
Ik rijd al jaren in een kleine personenauto en maak veel kilometers voor mijn werk. Wat ik vervelend vind is die “trein” aan vrachtwagens. Die rijden vaak zo dicht op elkaar (hoe zit dat met die remweg??!) dat je er niet tussen komt als je de afslag moet hebben. Die “treinen” zijn zo lang dat het ook niet mogelijk is om er 5 km van te voren al achter te gaan hangen omdat je straks de afslag moet hebben!! Het verkeer links rijdt er gestaag voorbij en als automobilist wordt je door de truckers als aso gezien als je je auto er tussen wurmt na lang je richtingaanwijzer aan gehad te hebben – zonder resultaat. Wat willen ze nou!? Respect op de weg komt van 2 kanten, ik doe mijn best maar dat kan ik van de meeste truckers niet zeggen.
Paul zegt
Dat is ook inderdaad irritant Francisca, ik lees hier veel chauffeurs die zeggen dat het de automobilisten zijn die hun remweg inkorten door er voor te schieten, en kan me dit op een snelweg inderdaad goed voorstellen dat dit irritant is. Maar waarom als er file is, en je bij een wavestrook aankomt is het dan vaak zo dat zo’n treintje vrachtauto’s zo dicht op elkaar gaat rijden dat er zo’n muur van 50-60m aan vrachtauto je verhinderd om in te voegen?
Hetzelfde geld ook bij invoegstukken na een kruispunt op de 80km wegen (neem de N207 bv). Er zijn twee rijstroken hier en na het kruispunt moet je invoegen, dan heeft het dus geen zin om op het kruispunt al proberen in te gaan voegen als het zo druk is dat het langzaamrijdend verkeer is. En wat ik dan niet begrijp is dat zo’n vrachtauto maar 1 auto voorlaat, want ja kom… iedereen laat toch maar 1 auto voor… ja maar je neemt wel voor drie auto’s ruimte in vriend!
Iedere ochtend hoor je steeds maar weer de treurige berichten bij het filenieuws… file daar en daar wegens een geschaarde of gekantelde vrachtauto. Hoe kan het toch zijn dat bijna iedere dag er wel ergens een vrachtauto kanteld?!? Zijn die dan zo verkeerd beladen? Zit die lading dan niet vast of zo???
En voor de heren chauffeurs die steeds roepen “jullie spulletjes liggen wel door ONS in de winkels!!” … het zijn ook jullie spulletjes, of doen jullie zelf geen boodschappen? Precies, en zo geld het dus voor iedere beroepsgroep, dat als zij het werk neer zouden leggen dat andere mensen daar last van hebben… (wat dacht je van verzorgend personeel, vuilnismannen, ja zelfs die kantoorpik die naar z’n werk gaat… want als hij z’n werk niet doet, kun jij ineens niet meer pinnen of keert je uitkering/verzekering niet meer uit, etc etc etc).
Elkaar gewoon eens een keertje voor laten gaan, en rekening houden met elkaar gaat dus op voor zowel chauffeurs als automobilisten.. leven en laten leven mensen…
jack daniels zegt
quote: Maar bij wegversmallings is het soms verstandig om in het midden te rijden.Het is voor de veiligheid van auto rijders.We hoeven maar even te schomelen om dat de wegdek niet mooi gelijk is en je raakt zo de auto en dan heb je nog grotere probleemen.hoop ravage en lange file’
dit is wel een feit, de baanvakken bij werken worden veelal beperkt tot 2m50 – 2m50, een vrachtwagen is zonder spiegels 2m50 breed, dit betekent 0-10 cm speling, dit is minder dan een halve seconde om te corrigeren na een afwijkingkje
daarbij, als je bij werkzaamheden 70 mag rijden, is die 70 voor vrachtwagens en autos even veel, hoe komt het dan dat zo veel mensen die vrachtwagen toch voorbij razen :-s dit is iets dat ik niet begrijp.
net zoals in belgie: het viaduct van gent: maximum snelheid 90km/h, hier zou het toch onmogelijk moeten zijn om een vrachtwagen voorbij te gaan,(een vrachtwagen rijd 90km/h (op enkele uitzonderingen na, zoals ik afgesteld op 85) zeker als je dan dit nog eens bekijkt:
paul, even een reactie op dit: ‘ En wat ik dan niet begrijp is dat zo’n vrachtauto maar 1 auto voorlaat, want ja kom… iedereen laat toch maar 1 auto voor… ja maar je neemt wel voor drie auto’s ruimte in vriend!’
het begrip ritsen: 1 voertuig van linker vak, 1voertuig van rechter vak, 1 van links, enzovoort.
ok vrachtwagens maken fouten op de weg, maar wagens, moto’s brommers fietsen en zelfs voetgangers ook, zelfs vliegtuigpiloten maken fouten (we zijn allemaal maar mensen)
1 ding dat ik totaal niet begrijp, en dit is, zelfs bij kalm verkeer; de volgafstand tussen 2 voertuigen moet 50meter bedragen, hoe komt het dan dat ik niet tussen de 2 voertuigen kan, die op een vak naar links rijden met mijn 18meter :-s
de grootste reden voor: waarom gebeuren er zo veel dommigheden op de weg is simpel: het is te druk, en er is geen plaats meer voor fouten
smoke zegt
Bij werkzaamheden zie je vrachtwagens ook nog wel eens in het midden rijden. Ik geef ze groot gelijk, ten eerste is de vmax toch meestal 70 dus hoeft er ook niet ingehaald te worden, ten tweede lijkt het me aardig inspannend voor truckers om hun combinatie precies in het gelid te houden als er iemand zonodig met een paar cm speling langs moet.
Volgafstand van 50 meter is niet realistisch, als jij als automobilist al braaf die (enorme) volgaftand aanhoudt voegt iemand in een mum van tijd zijn auto tussen de jouwe en je voorganger.
Het blijft leven en laten leven, maar sommige mensen hebben hier schijnbaar een beetje moeite mee.
richard zegt
ik ben zelf ook trucker. Ik zal nooit een rijbaan blokkeren, want wie weet heeft degene die er zonodig langs moet wel ECHT haast.
Zo heb ik zelf als een aso links en rechts ingehaald omdat mijn dochter als gevolg van een pinda allergie bijna stikte , kreeg te horen dat ze het niet gehaald had als ik 5 minuten later in het ziekenhuis was geweest.
Daar denken sommigen niet bij na, maar het is gewoon zo, inderdaad zijn 99 % die het ritsen misbruiken asosiaal bezig, maar het zal maar net die resterende ene procent zijn die met een noodgeval op weg is naar het ziekenhuis.
Ga jij die als trucker lekker blokkeren, en komt die persoon te laat in het ziekenhuis en overlijdt, dan zegt de trucker zeker, “ja, maar daar mocht je niet inhalen !!!!”
Je KAN en MAG niet zelf het recht in eigen handen nemen, waarschijnlijk heb je gelijk, maar er is een kleine kans dat er echt een noodgeval is, en dat kun je dus nooit weten. Ik heb het zelf meegemaakt, en moest mijn weg naar het ziekenhuis zien te vinden door een haag van knipperende grote lichten, claxons en opgestoken middelvingers.
Maar als men geweten had wat mijn reden voor dit rijgedrag was, had iedereen mij vrij baan gegeven.
kavijak zegt
inderdaad, maar dit is wel een extreem geval, ik denk wel dat het hier gaat om het gewoon de eerste willen zijn;
en dat niet iedereen (buiten af en toe een toevallig noodgeval als wat u hier beschrijft richard)
maar ik moet wel toegeven dat net tot op het laatste punt inhalen op de invoegstrook (niet inhaalstrook) best wel gevaarlijk kan zijn, daar het niet altijd nog pechstrook is na die invoegstrook, ook veel (kenedy tunnel) een muur of een ander obstakel.
en dat die truckers dit gevaar willen voorkomen is niet enkel voor hen minder gevaarlijk maar ook voor ons, (de auto’s)
Rinze zegt
Ik vind het belachelijk dat mensen niet door (kunnen) rijden op invoegstroken. Die zijn vaak vele honderden meters lang, en al die meters kunnen gebruikt worden voor auto’s, zodat de file voor de invoegstrook honderden meters korter wordt.
Erik zegt
Ik vind dat heel veel reacties hier getuigen van een tekort aan inlevingsvermogen… tuurlijk heb je irritante situaties met truckers en ik zit ook wel eens te foeteren als een vrachtwagen de ander langzaam inhaalt…
Maar vind dat men wel wat meer respect zou mogen hebben voor mensen die beroepsmatig veel op de weg zitten hier mijn lijst van irritante groepen automobilisten;
1. Mensen in dure auto’s die vinden dat ze net wat meer rechten hebben dan de rest. (ook wel eens een SUV met groot licht in je nek gehad?)
2. Ouderen die eigenlijk gewoon het autorijden op zouden moeten opgeven omdat ze door veroudering het gewenste reactievermogen etc. niet meer hebben. (ook wel eens bijna jezelf plus familie doodgereden door twee bejaarden engelsen in een mini die 60 reden op de Duitse Autobahn?)
3. Jongeren die stoer willen doen en daardoor manoeuvres uithalen die een nut/gevaar verhouding hebben van 0. (kan meerdere bomen aanwijzen waar ik de laatste jaren kaarsjes bij heb zien staan…)
4. De automobilist die net iéts teveel in het lesboek heeft gekeken en vind dat alles ook zo moet gebeuren. (ook wel eens in de stromende regen staan wachten op de automobilist die je wel liet oversteken???)
Erikje zegt
Ik heb een ander lijstje:
1) Vertegenwoordigers en projectmanagers in hun leaseauto’s die jaloers zijn op je SUV en daardoor je niet laten inhalen, links blijven rijden, ineens gaan accelereren tijdens je inhaalmaneuvre, of gaan kleven.
2) Vakantiegangers (vaak 55+) met een zwabberende caravan, die precies 80 op de teller rijden (= hooguit 75) waardoor vrachtwagens massaal gaan inhalen.
3) Bejaarden idem: veel te langzaam rijden, langzaam reageren. Ineens de wagen naar links gooien en dan pas het knipperlicht aanzetten. En vervolgens vergeten het knipperlicht uit te zetten.
4) Vrachtwagenchauffeurs die hun combinatie ineens naar links gooien. Ik geef ze altijd ruimte, maar dwing het niet af, levensgevaarlijk…
5) Haasje-over vrachtwagen linten: De eerste vrachtwagen rijdt 85, en erachter zitten er een stuk of 5 die 90 willen rijden… gevolg: enorme linten wachtende auto’s
6) Elke idioot die niet oplet en niet goed aangeeft. Knipperlichten, spiegels, oogcontact, goede timing, beetje pit, en respect. Dat is alles wat een chauffeur nodig heeft.
Yellomello zegt
Nu nog overal electronische controle op ALLE wegen, rijden we NOOIT meer te hard en worden alle truckers die belabberd rijden naar een heropvoedingskamp gestuurd?
Grim Reapster V zegt
tja , zoals ik al zei , we zijn er allemaal samen verantwoordelijk voor , hoe het er op de wegen aan toe gaat , dus als we allemaal om elkaar denken , en het agresieve rijgedrag achterwege laten , en gewoon veel vaker rustig blijven in het verkeer , en niet meteen gaan schelden , of een vinger omhoog steken , dan zal het allemaal wel beter gaan , maar ik zeg het nogmaals begin bij jezelf , en probeer anderen ook te laten merken dat rustig blijven en normaal rijden , heel wat problemen en wrijving voorkomt op de weg . groetjes aan alle rijders , en ik hoop dat we allemaal eens in een nabije toekomst een betere oplossing hebben voor deze problemen , zoals mischien een apparte snelweg voor vrachtwagens , waar geen gewooon verkeer op mag , mischien is dat wat ?
ik denk dat het wel ontiegelijk veel geld kost om zoiets te laten doen , maar ik denkl ook dat het meer dan de helft van de problemen oplost , en als er dan wat gebeurt word het hopelijk netjes opgelost .
afz grim reapster
alex zegt
Wordt het niet eens tijd dat vrachtwagens alleen ’s nachts mogen rijden en gewoon helemaal nooit op de linkerbaan mogen komen. Vrachtwagens zijn de grootste veroorzakers van files, en daar hebben we er al genoeg van!
Alex
Bart zegt
Erikje,
Wat heb je tegen leaserijders?
Zijn wij slechte chauffeurs? of ben je gewoon jaloers op mensen die hun auto van de zaak krijgen omdat ze ver moeten rijden voor hun werk?
Mijn ervaringen met truckers zijn ook niet altijd even leuk kan ik je melden.
Een enkele keer moest ik vol in de ankers omdat ik net een vrachtwagen in wilde halen die zijn gevaart opeens naar links gooide op een 2-baans snelweg. geloof me dat je schrikt als je 120 rijd en er zo’n gevaarte met 90 naar links komt. Chauffeurs die een rotonde naderen en voorrang nemen kom je ook tegen. Natuurlijk begrijp ik dat je het gevaarte niet zo vlug weer op snelheid hebt, maar verkeersregels gelden ook voor truckers. Ik kan nl. niet op een rotonde stil gaan staan.
Verder wil ik geen heilig boontje lijken, maar als ik merk dat een vrachtwagen er tussen wil en de ruimte kan ik hem geven, dan doe ik dat. Dus niet elke leaserijder is een aso en ik ben al helemaal niet jaloers op SUV rijders. Ik ben zelfs heel blij met m’n fiat grande punto :D
Naar mijn mening gaat dit probleem nooit opgelost worden. ten eerste omdat veel zakelijke rijders haast lijken te hebben en daarvoor alles en iedereen moet wijken en ten tweede omdat chauffeurs zich bewust zijn van de macht van hun grote machine en die macht gebruiken om af een toe een automobilist terecht te wijzen die in hun ogen asociaal aan het rijden is.
Tot het moment dat een automobilist zich bewust wordt van de omvang en de benodigde ruimte van een chauffeur en de chauffeur wat meer rust krijgt in z’n wagen zal men altijd ergernissen ondervinden.
Jeroenimo zegt
Voor eenieder die dit schandalig gedrig vindt:
Ga svp tijdens de avondspits eens op de afslag van de A27 naar de oprit A2 bij Everdingen kijken (vanuit utrecht ri den bosch)
dat is een 2-baans stuk waar je op een gegeven moment moet samenvoegen naar 1 baan. de hoeveelheid enorme asociale automobilisten die gewon links blijven rijden en onder het rode kruis door scheuren om dan op het laatst grote problemen te veroorzaken met invoegen zijn niet op 2 handen te tellen.
Als jij je eigen auto ervoor gooit om te blokkeren loop je de kans dat men eruit spring en op je auto gaat staan beuken (helaas daadwerkelijk meegemaakt) maar als een vrachtwagen de boel dichtgooid kunnen ze geen kant op.
Als je daarnaast ziet dat 95% v/d automobilisten in een file een invoegende vrachtwagen geen enkele kans geeft om in te voegen dan snap ik wel dat ook de truckers de boel gaan dichtgooien.
zakelijk rij ik zo’n 45000 kilometer per jaar en als ik tijdens al die kilometers 5 tot 10 “asociale” truckers tegenkom is dat veel. diezelfde hoeveelheid asociale automobilisten kom ik in 1 autoritje al tegen.
Jeroenimo zegt
@ Bart
niet alle leaserijders zijn idd asociale rijders. Ik rijd meestal rechts en laat ook voldoende ruimte open als een vrachtwagen moet invoegen. even met de lampen knipperen dat ie er tussen, bedankje met de richtingaanwijzers terug.
Respect van de vrachtwagenchauffeurs die een stuk achter je zitten.
Als je vervolgens die ’trein” links inhaalt omdat de file is opgelost en je moet er ergens een keer rechts invoegen komt er ook vanzelf voldoende ruimte om weer in te voegen.
Lees hier ook van alles over “uit cabines” trekken. Moet zeggen dat ik vaak de neiging heb om de automobilist uit zijn auto te trekken die een half uur te laat van huis is gegaan en dit nu probeert in te halen door dusdanig aggressief te gaan rijden dat hij/zij de file veroorzaakt.
wegenbouwer zegt
De invoegstrook kun je het beste helemaal gebruiken. Niet om in te halen maar om op gelijke snelheid te komen met het verkeer naast je op de hoofdbaan. Als die dan een beetje ruimte geven kun je er zo tussen schuiven.
Als je bij het begin er al tussen wil is het snelheidverschil zo groot dat even later alles stil staat.
Het zelfde geldt ook als de linkerbaan ophoudt.
Doorrijden tot de eerste invoegpijl, gelijke snelheid houden en elkaar ruimte geven.
In duitsland hebben proeven uitgewezen dat hierdoor files enorm minder worden.
En af en toe een vrachtwagen de ruimte geven op een kruispunt of rotonde is ook niet moeilijk. Even voor de rotonde wat snelheid minderen en een lichtseintje naar de chauffer dat ie voor mag. Je hoeft zelf amper te remmen, de chauffeur heeft weer een goede dag en jij hebt weer een goede daad begaan.
Probeer het maar eens. En daar hoef je echt niet in te overdrijven.
Ten slotte,
ik heb eens een “wedstrijd” gadaan met een kennis. Hij zo snel mogelijk over een afstand van 90 km door nederland. Ik met 120 of 80 en ruimte gevend aan anderen. Veilig stoppen als het oranje wordt etc. Het verschil: nog geen minuut!!!
Oja, ik ben ontwerper in de wegenbouw en rij zelf dik 40.000 km per jaar.
Doe ruim 100.000 km met de voorbanden (voorwielaandrijving) en 155.000 km met een setje remvoeringen.
En ik hou ook van doorrijden! Gezien het feit dat ik af en toe een bon krijg voor te hard rijden.
En soms doe ik ook wel eens iets stoms opde weg. Sorry daarvoor.
examinator zegt
Het blijkt wel dat het verkeer de gemoederen aardig bezig houdt in nederland.
Basis reden is natuurlijk de drukte op de weg (in Australië zul je ongetwijfeld minder ergenissen hebben). Maar goed die drukte is er en zal ook wel blijven.
Vraag is dan waarom we het elkaar zo moeilijk maken als we in de auto zitten. Tenslotte zie ik zelden dat iemand met gebruik van zijn kracht probeert voor te dringen bij de kassa van Albert Heijn, terwijl daar relatief meer tijdswinst mee geboekt kan worden. Raar.
Naar mijn mening is het ongewenste gedrag op de weg te wijten aan een aantal zaken. Sommigen kunnen niet beter, sommigen willen niet beter en je begrijpt dat de combi van die twee helemaal vervelend zal zijn.
Daarnaast lijkt iedereen haast te hebben, speelt de “anonimiteit” schijnbaar een grote rol en is met name bij mannen het fenomeen “winnen” van grote waarde.
Dat het anders kan en moet op de weg zal duidelijk zijn. Ik heb de reacties over vrachtwagens gelezen en het is een feit dat er meer begrip zou zijn voor elkaar als iedereen eens met zo’n ding zou meerijden. Maar belangrijker is dat men in het algemeen wat meer de instelling zou moeten hebben om anderen voor te laten, zonder het gevoel te hebben dat je je zelf tekort doet. Wacht eens een keer met inhalen tot die snellere auto jou voorbij is gegaan, in plaats van hem er snel even voor te gooien. Het is trouwens bij wet ook zo geregeld.
Zolang we dat niet kunnen, hoe je de ikke-mentaliteit.
Ben ik zelf helemaal perfect op de weg? Nee, dat zeker niet, maar ik ben me daar ook van bewust en probeer in ieder geval anderen niet onnodig in de weg te zitten, waarom zou ik.
De overheid wil ons doen geloven dat de veiligheid op de weg met veel snelheidsbeperkingen een stuk beter wordt. 90% van alle snelheidsboetes valt binnen de marge van een paar kilometer te hard, is laatst aangetoond. Terwijl we dagelijks misstanden en onverantwoord gedrag waarnemen, waar niks tegen gedaan wordt, dat is heel zuur. Koos Spee zegt, als je je netjes gedraagt maar toch eens een keertje te hard rijdt en een boete van 25 euro ontvangt, dan is dat pech, all in the game. Ik zeg: meneer Spee, je bekijkt het van de verkeerde kant en moet de goedwillende meer belonen in plaats van per ongeluk eens bekeuren.
De flitspaal is vanaf zo’n 7 km/u te hard rijden, onverbiddelijk. De agenten in de auto hoor je op de bekende tv-programma’s bij de zelfde overtreding zeggen: “zo, die rijdt netjes zeg”. Dat is krom, politie en agent werken voor dezelfde baas, en zijn dus niet consequent. Als iemand 107 rijdt waar 100 is toegestaan, krijgt hij als hij geflitst wordt, een boete van een paar tientjes voor een snelheidsovertreding van 4 km/u te hard (na aftrek). een agent zou je daarvoor niet durven beboeten, omdat hij weet dat dat niet reëel is om te doen. Daar moeten we in nederland vanaf.
Eigenlijk vraag ik me af waarom het Nederlandse volk dit nog pikt, waarschijnlijk omdat we allemaal eenlingen zijn. een georganiseerde aanpak zou dus beter zijn en daar ligt een taak voor verenigingen als de ANWB, BOVAG en waarschijnlijk ook de grotere leasemaatschappijen.
Als examinator (let wel: ik spreek hier op eigen titel en vertegenwoordig nu niet het CBR) ben ik net als vele collega’s dagelijks bezig om alleen die mensen de weg op te sturen die aan verkeersveiligheid kunnen bijdragen. Helaas is in een uurtje moeilijk te constateren of iemand later ook van goede wil zal zijn in het verkeer (bij ons zijn ze het uiteraard wel). Daar ligt ook een taak voor de rijopleiders, maar ook hun inbreng kent beperkingen. Als iemand niet wil, dan is dat nu eenmaal zo. Hoewel ik me er dus van bewust ben dat het in de opleidingswereld en examinering nog wel wat beter kan, denk ik dat de overheid zich ook van de goede kant moet laten zien en de hypocriete bekeuringsdrang moet intomen. Daartegenover moet de regelgeving veel eenvoudiger (je weet toch tegenwoordig niet meer hoe hard je ergens mag?) en er moet meer aandacht komen voor andere dan snelheidsovertredingen.
Rij voorzichtig.
Grim Reapster V zegt
helemaal mee eens , zou het niet beter kunnen hebben gezegd. examinator , tis nu ook al lange tijd stil hier sinds jij je bericht hebt geplaatst, zouden ze nu ook jou mening zijn of , ….. ach ik laat het hierbij , maar jammer dat er de laatste tijd niks meer te lezen is hier , ik kan soms echt genieten van al die tegen strijdige berichten , maar van de andere kant geen bericht is goed bericht….. of toch niet ? truckers zet hem op en doe je ding, met die machtig mooie karren van jullie , en kom heel huids thuis mannen en vrouwen !
afz janet alias grim reapster
Autorijder zegt
Over leaserijders gesproken,
We hebben het hier over ’t algemeen over snelweg rijgedrag. Je mag zeggen wat je wilt, maar het zijn juist die leaserijders die het meest op de snelweg rijden.
Die koopautotjes worden niet eens zo vaak gereden als lease autos en door mensen die een beetje janken om hun benzine, zijn ze vaker thuis dan op de weg.
Alsje nou eens i.p.v. je vinger naar de leaserijders te wijzen, naar de zondagrijders en trage inhaalmanoeuvres wijst, zal het een heel eind je probleem oplossen.
corne zegt
Hoi mensen,wat ik hier allemaal lees is om je af en toe te bescheuren.Ik ben al 24 jaar trucker en inderdaad in het begin dacht ik ook dat ik alles kon omdat ik groter en zwaarder was dan die dinkey toys.Ze houden wel in als ik eraan kom,maar dat is niet zo.Nu ben ik een heel stuk rustiger geworden maar erger me eigen nog vaak aan vooral jongere collega’s die erger zijn als ik toen.Over het ritsen gesproken,als je allemaal ff inhoud rijdt het vaneigens redelijk door.Ook las ik dat als er een ongeluk gebeurd met een personenauto dit niet meer gemeld word op de radio omdat dit niet spectaculair genoeg zou zijn.Als er gemeld word dat er een ongeluk is gebeurd met een truck(wat NIET altijd de schuld van de chauffeur is)melden ze dit alleen om de andere weggebruikers er op te attenderen dat er grotere vertraging is te verwachten i.v.m het ongeluk en een andere route kunnen nemen.Ook las ik ergens dat ze de trucks overdag maar moesten weren uit de steden en de bevoorrading maar s’nachts moesten gaan doen of aan de rand van de stad maar over moesten laden in kleinere wagens.Sorry hoor maar dat kan echt niet.
A: In veel steden of dorpen geld er al een verbod voor trucks tussen 21.00 en 06.00.
B: De meeste mensen zouden het niet prettig vinden als er midden in de nacht(als ze lekker liggen te slapen)er een zware truck door hun straat dendert om bij de winkels te komen,nog maar niet gesproken over de herrie die het lossen soms met zich meebrengt.Is iedereen waker en beginnen ze daar weer over te klagen.
En dan dat overladen,zie je het al voor je,een busje of klein vrachtwagentje dat heipalen of betonnen vloerelementen moet overladen en naar de bouwput moet brengen.Gaat echt niet lukken hoor.
Maar mensen waar gaat het hier allemaal over,voeg gewoon op tijd in,geef elkaar wat ruimte en doe eens wat vriendelijker tegen elkaar,dan zijn we al een stukje op weg in de goede richting.
wegenbouwer zegt
Autorijder is nu typisch zo’n voorbeeld van iemand die er helemaal niets van begrijpt in het verkeer. Zelfs niet van de discussie hier.
Zondagsrijders rijden in de regel op zondag, de naam zegt het al.
Het gaat over weg gedrag in het algemeen. Rotondes tref je op snelwegen niet aan. Ook niet in Joure want daar is de rotonde geen deel van de snelweg.
Leaserijders hebben ook geen alleenrecht op de weg.
Ergen aan het weggedrag van anderen. Hoe is je eigen gedrag? Zouden anderen zich daaraan kunnen ergeren?
En dat vingertje opsteken: het is toch zielig gedrag?!
In nederland mag iedereen van de weg gebruik maken. Ervaren en onervaren rijders. Goede en slechte rijders.
Voor mij is een goede rijder iemand die fouten van andere weg gebruikers weet te corrigeren door zijn eigen (rij) gedrag. Ervaren gebruikers zien al vaak van tevoren wat er gaat gebeuren. Anticiperen heet zoiets.
Het is al eerder gezegd: laat die snelle rijder eerst even passeren voor je naar links gaat. Maakt in tijd niets uit en het scheelt gevaarlijke situaties.
Is die snelle rijder fout? Misschien wel maar een goede rijder maakt de situatie niet nog fouter dan die al is.
En wie maakt er geen fouten in het verkeer?
Ik heb inmiddels meer dan een miljoen km achter de rug. Telkens in mijn eigen auto die ook helemaal is betaald). Ook ik maak wel eens een fout. 1x een kleine schade gehad door eigen fout. Geen probleem. Fout erkennen en oplossen. Maakt een ander een fout? Kan gebeuren, die zal het echt niet expres doen om jou te pesten.
Bijna aanrijdingen heb ik genoeg gehad. Door een fout van mezelf of door anderen. Net op tijd wederzijds op de goede manier gereageerd. ff een sorry gebaar en weer verder rijden.
It’s all in the game.
Gelijk hebben of gelijk krijgen zijn twee hele verschillende dingen.
Vooral in het verkeer.
In de wet staat bijvoorbeeld ook dat je voorrang moet krijgen en niet moet nemen.
….. en op zijn grafsteen staat: ‘en toch had hij voorrang!’
Realiteit over het invoegen bij files, wat is nu erger:
3456 auto’s voor je in de file of 3457 autos? Nou, doe gek: 3460 auto’s dan?
Eigen rechter spelen in het verkeer? Wat levert het je op?
Veel frustratie, energie, hartslag omhoog ergernis etc en oja toch een beetje gelijk krijgen terwijl je tegelijk net zo erg bent als die ander!
En vrachtwagenchaufeurs: het is jullie werk om alles veilig van A naar B te vervoeren. Daar zijn jullie goed in.
Laat het rechtertje spelen liever over aan mensen die daar weer voor zijn opgeleid.
Lady Grim REAPSTER zegt
waar gaat het eigenlijk om hiero?
ik krijg het idee dat er steeds vaker naar bepaalde rijders groepen gewezen word met de vinger van zij doen het en ik niet .
nou ik heb hier wel wat op te zeggen , het gaat er niet om wie wat doet van degenen of bepaalde groepen ( zoals bijvoorbeeld de leasrijders die hierboven worden genoemd) maar om hoe we zelf met het verkeer omgaan en hoe we zelf reageren in bepaalde situaties .
het alom oude spreekwoord zegt het al en zal ook altijd van toepassing zijn ( denk ik) begin bij jezelf .
ik zeg dit omdat je een ander niet kunt veranderen of zich beter kan laten gedragen , het gis namelijk een feit dat als jij rustig blijft in het verkeer , het rustige gedrag vaak een positief effect heeft .
als mensen naar mij gaan toeteren omdat ik (ik geef het eerlijk toe ) even weer niet oplet als het licht groen is of ik iets te laat doorheb dat ik al mag oversteken maar dan weer moet wachten omdat ik te laat was .) dan steek ik heel vriendelijk en verontschuldigend mijn hand omhoog en vorm ik met mijn lippen de woorden sorry mijn fout , dan reageren ze meestal positief en velen glimlachen dan zelfs even terug .
zo zie je maar je maakt zelf vast ook vaak een foutje , maar het is de manier waarop je er mee omspringt , en natuurlijk het blijft reuze irritant als er kijk files zijn , tuurlijk das fucktup om daar door file te hebben , maar he je staat er al in de rij , en wat wil je anders doen dan radio luisteren en wachten tot het weer verder gaat ? er over heen vliegen lijkt me geen optie , tenzij je auto vleugels heeft ( of scooter , waar ik ook vaak op rijd , en word afgesneden op de weg , want het is toch maar een stomme scooterrijder , en de tegen partij een auto , dus snijden maar hahahha wel een lachertje eigenlijk , ik verbaas , me er altijd weer over hoe agresief mensen worden , van kleine dingen waar ze toch niks aan veranderen kunnen op dat moment in het verkeer .
of helpt het echt dat je schreeuwd en tiert in de auto of op de scooter ?
ik denk het niet , mensen gaan juist express zachter rijden als je tegen ze schreeuwd dat ze te langzaam gaan , of alsd je ze inhaalt trappen ze dan wel even het gas in , en als je er dan weer achter rijd omdat ze je niet voorbij lieten , dan gaan ze weer zachtjes rijden . ik weet het je zou ze wel willen slaan af en toe . maar helpt dat ? nee dan doen ze het des te vaker , natuurlijk grom ik ook wel eens wat af , onder mijn helm of in de auto , maar ik laat het niet merken , en dat helpt meestal het beste .
probeer het eens zou ik zeggen , wees extreem vriendelijk lach eens naar degene die je voorbij gaat , of steek eens verontschuldigend je hand op als het even fout gaat .
je zult zien het werkt beter , dan kwaad worden , en met de vingers op iemand te wijzen .
we blijven mensen en mensen maken nu eenmaal vaak kleine foutjes , die moet je toch kunnen wegwuiven ? of zijn de mensen onderhand onmenselijk op de weg geworden ?
nou ik denk met een beetje goede wil en menselijkheid dat we het met z’n allen wel eens wat prettiger zouden kunnen maken op de weg , maar daarvoor moet er wel goede wil zijn .
ik stop om mensen met auto pech te helpen , ik bedank door mijn hand op te steken en te knikken met een glimlach , als ze me voor laten gaan , ik blijf stil en onverstoorbaar als het verker op de weg tegen zit .
en heel soms , word ik ook boos , maar zal het nooit laten merken .
wat zou het fijn zijn , als mensen elkaar wat meer begrip gaven op de weg , en wat aardiger zouden zijn bij het inhalen enzo voort .
ik kan nog wel drie bladzijdes typen hoor , met wat er allemaal in het verkeer gebeurt op de weg dagelijks maar dat roept alleen maar ergernis op , dus kom mensen laat ook eens horen wat voor leuke dingen je ziet in het verkeer , zoals een vrachtwagen met een hongermonster van sultana voot de rechter zijraam , hahahha dat was pas een leuk gezicht , echt daar zouden we ook een swat vaker over moeten praten , in plaats van al dat negatieve , je ziet zoveel mooie auto’s op de weg , en zoaveel mooie scooters en motoren , maar we horen nooit eens iets zoals ( he zeg ik zag vandaag een te gek gave auto , of truck echt een plaatje ) of ( ik zag vandaag toch een grappig karretje op de weg rijden ) of he ik heb maar eens even iemand voor laten gaan vandaag , want het is toch niet normaal als je toch stil staat om over te steken , dat je die brommer er niet even tussen door laat rijden tussen jou auto en die ander , alleen omdat je zo nodig bumper aan bumper moet staan met je voet op het gaspedaal , want zodra je kan over steken moet je vol gas geven hoor !!!!! ( dat was sarcastich bedoelt die laatste ) of dat wanneer het regent , je die fietsers en voetgangers niet even voor laat gaan , jij zit toch droog of niet ???? gun het ze dan om wat droger thuis te komen , en probeer niet ook nog eens precies door die plas water te rijden , om ze even een snelle douche op straat te geven !!! echt ik ben van meningh dat het netter en vriendelijker kan ook al worden er soms fouten gemaakt in het verkeer .
maar daarvoor zullen we bij onszelf moeten beginnen en geen ander aanwijzen als schuldige groepen of enkelingen.
geef een beetje en je krijgt er genoeg voor terug , ik word vaak voorgelaten enkel en alleen omdat ik netjes wacht , dan word er geseind dat ik wel even voor mag , als ik dan zie dat iemand anders gewoon voor wil gaan , en geblokeerd word , dan geef ik ze gelijk , want iop dat moment wil diegene gewoon voor dringen , maar als je netjes gaat wachten zul je zien , dat je meer respect krijgt en zelf ook beter zal worden behandelt in het verkeer .
stop met toeteren !!!!!
stop met afsnijden !!!!
stop met treiteren bij inhalen !!!!!
stop met bumperkleven !!!!!!
stop met voor dringen !!!!
stop ruzienen met auto’s om een parkeer plek!!!!!
stop met ruzienen als je een ongelukje hebt , bel gewoon de verzekering en ga verder!!!!!het is al gebeurt , of denk je dat schelden de auto repareert of de schrik minder maakt ???
stop met dat gedoe , en blijf : REDELIJK KALM RUSTIG BEGRIPVOL ATTENT VRIENDELIJK
en boven al dit andere word in het verkeer niet BOOS !!!!!!!!!!!!
dat helpt NIET!!!!!!
-edit: wanneer is dit in boekvorm verkrijgbaar?-
Lady Grim REAPSTER zegt
hahahah boekvorm ?
dat laat ik liever over aan andere echte boekschrijvers , anders krijg ik zoveel commentaar over de typ fouten lol lol
nee , ik maak er geen boek van , ik wil alleen mensen de ogen openen zoals ze bij mij ook geopend zijn .
wie weet heb ik succes .
ik zeg maar zo alle beetjes helpen , ook alle rijders die ik heb kunnen helpen met het gedrag in het verkeer via deze manier . en wie weet leer ik er zelf ook nog wat bij door hier alle reacties te lezen .
ik wens iedereen een prettige weggebruik toe op alle dagen die ze rijden in het verkeer , en hoop dat ik de mensen zo kan helpen .
en dat boek?
nou dat doe ik niet hoor , anders hebben we deze site niet meer nodig , en dat zou zonde zijn , ik beleef er hier best wel vaak plezier aan , en zo heb je ook eens contact met mensen , die ook hun ervaringen uitwisselen , en daar leer ik best wel van in de meeste gevallen .
groetjes en veel rijplezier afz janet alias grim reapster
Pim Brussee zegt
Auotmobilisten in Nederland zouden eens een cursus autorijden op z’n Engels moeten doen. In Engeland leren aspirant automobilisten om te gaan met vrachtverkeer. Daar houden de automobilisten rekening met de vrachtwagens en bussen. Vraag maar eens aan Nederlandse beroepschaufferus die in Engeland rijden. Zij zouden graag willen dat de Nederlandse automobilist ook zo met vrachtverkeer omgingen. Een van de schrijvers in dit blog had het over kantelende vrachtwagens. De meeste vrachtwagens kantelen op een RECHTE WEG. In ruim 75% van de gevallen lijkt het een eenzijdig ongeval. Maar na onderzoek blijkt dat de chauffeur van de gekantelde vrachtwagen een nootcorrectie moest uitvoeren vanwege associaal gedrag van een automobilist. De veroorzaker is al vertrokken, en de vrachtwagen ligt op zijn kant. EEN VAN DE GROOTSTE OORZAKEN VAN ONGEVALLEN IN ONS LAND IS ONS GEDRAG. Mensen veranderen namelijk totaal als ze achter het stuur zitten. Dat je aan het merk auto vaak al kunt verwachten wat het rijgedrag van de bestuurder is, is dan ook geen fabeltje.
Dat er, erg genoeg, soms vrachtwagens op een stilstaande file rijden, wordt vaak veroorzaakt door het feit dat de remlichten van de stilstaande voertuigen niet branden en/of de waarschuwings lichten niet aan staan.
Daarbij komt dat de chauffeurs ook nog eens tig speigels in de gaten moeten houden. De gemiddelde automobilist denkt overigens dat speigels op de auto zitten om je haar te kammen en je te scheren in de file.
Pim Brussee zegt
Nog even dit. Dagelijks rijden er personen-, en bestelwagens nog geen 20 meter achter een vrachtwagen. De bestuurders van deze voertuigen hebben er geen notie van dat de vrachtwagenchauffeur hen dan NIET ziet. Als je achter een vrachtwagen zit, moet je als automobilist ervoor zorgen dat de chauffeur jou ziet. Hij ziet jou als jij zowel de linker als rechter speigel van de vrachtwagen tegelijk kunt zien.
lc zegt
Truckers …altijd veel respect voor gehad ..het is dan ook een harde steel.
Wat ik vooral spijtig vind is dat men jarenlang hun de schuld gaf van zoveel dingen , dat terwijl de wetten , de infrastructuur en de nieuwe technologieën zo traag worden toegepast .
De truckers staan er precies dan ook helemaal alleen voor..of zo lijkt het toch alleszins.
Zelf heb ik er geen ervaring mee , maar ik weet dat het al een heel moeilijk vak is en dat het dus ook gevaarlijk kan zijn .
Zo vind ik bv dat men zich meer op de personenwagens moet concentreren .
Wagens die trucks afsnijden voor een afrit of oprit , wagens die tegen 160 km/h ervoorbij komen gesjeesd ..etcetc leuk heh als je maar 90km/h mag , geen reserve hebt om te reageren en al zeker niet de remafstand hebben om fatsoenlijk te reageren.
De dode-hoek ongevallen etc zijn dingen die nu eenmaal moeilijk te verhelpen zijn met weinig kosten , maar het zou ook een verplichtingen moeten worden.
Ik kan sommige truckers hun gedrag niet goedkeueren , maar eerlijkgezegd kom ik veel meer personenwagens tegen die de regels aan hun laars lappen!
Truckers ..ik voel met ze mee en ik vind dan ook dat ze moeten blijven vechten voor hun plaats op de baan en hopelijk worden ze in de politiek eens wakker en richten ze zich meer op de personenwagens ipv het negatieve altijd door te schuiven naar de truckers.
Mvg
Lady Grim REAPSTER zegt
ps: vergeet de fietsers niet die vaak even snel vlak achter een vrachtwagen of voor een vrachtwagen langs denken te kunnen of moeten gaan , die denken al helemaal niet aan de dode hoek , van een vrachtwagen , dat zijn ook geen leuke weggebruikers in sommige gevallen als je met een vrachtwagen bestemmings verkeer bent in het centrum van een stad of dorp .
die denken alleen maar , kunnen die niet een andere weg nemen? nee dat gaat niet , als het kon deden de chauffuers het maar al te graag want het is geen pretje rijden in een dorpje of een drukke stad met al die nauwe draaien en dat drukke verkeer .
een trucker kiest meestal de rustige wegen omdat soort problemen te voorkomen als het maar even gaat .
groetjes janet
Lady Grim REAPSTER zegt
space link , klik op mijn naam , voor leuke auto en truck plaatjes en foto’s , leek me wel leuk voor de liefhebber
Lady Grim REAPSTER zegt
moet je deze maar es bekijken het staat aan het eind tien tegen 1 , als je het dan hebt over wie de meeste ongelukken veroorzaken , zijn het toch weer die auto’s die winnen in het aantal ongevallen op de weg , en maar zeuren over truckers .
nou hier is het bewijs mensen , en van deze zijn er nog honderd andere te vinden hoor , dit gebeurt niet alleen in rusland , ook hier in nederland gebeurt dit dagelijks . veel domme autorijders te zien op dit filmpje .
Lady Grim REAPSTER zegt
kijk maar es op youtube
bmw6cyl4live zegt
ik zal het kort houden: als we allemaal elkaar wat meer de ruimte geven is er toch niks aan de hand. ik vind het niet meer als normaal dat vrachtwagens bij een wegversmalling 2 rijstroken gebruiken. en als ze in de stad aan het manoeuvreren zijn ga je er niet dicht achterstaan maar hou je gwn wat ruimte zodat ie kan manoeuvreren. daarin tegen vind ik het buiten gewoon asociaal als je op de snelweg rijdt (± 140) en dat zonder een richtingaanwijzer te gebruiken de ene vrachtwagen de ander in haalt, vlak voor je neus. dat je vol in de ankers moet om er niet boven op te klappen.
Lady Grim Reapster zegt
volgens mij mag je maar 120 op de meeste snelwegen ?
zou dat niet een reden zijn om na te denken?
dan heb je mischien ook wat meer reactie tijd , om te remmen , al zal het niet veel zijn , en nee zonder richting aanwijzer inhalen is niet normaal das een feit . maar snelrijders zijn altijd al doodrijders geweest , en daar is ook geen excuus voor , een vrachtwagen kan meestal maar 80 tot 90 km per uur , soms 100 km , maar dan vind ik het nog vreemd dat je er met 140 denkt langs te moeten om in te halen , terwijl de maximum snelheid meestal 120 km bedraagt , ik zeg dit niet om je te jennen of dwars te liggen , maar ik heb jou ook liever niet achter in mijn nek als ik met mijn kleine zoon op de snelweg rijd , en er onverhoopt een snelheids maniak op mij en mijn kind in rijd vanwege een te hoge snelheid , waardoor je reactie tijd miniem word, en iemand anders sterft , vanwege een te hoge snelheid . je kan nog zo goed kunnen rijden , maar er kan altijd iets zijn waardoor je een ongeluk krijgt , een andere weggebruiker of een onverwacht foutje van een ander .
ik ben allang blij als we met zijn allen gewoon normaal op de weg kunnen rijden , en niet steeds weer geconfronteerd worden , met van alles en nog wat dat niet naar behoren is .
oja mensen , ik stond weer es in een kijk file dit weekend , geen reden tot file , maar toch was er een lange rij auto,s die alleen maar wilden kijken wat er nu gebeurt was , sjees man!! dan weet ik weer precies waarom ik soms een giga haat heb tegen mensen , wat word ik toch ziek van die gore hufterige kijk file veroorzakers .
maar goed heb netjes in de rij gestaan , heb netjes gewacht , geen domme dingen gedaan , en ja eindelijk konden we verder , en wat bleek een wagen naast de weg , in de aflopende berm , geen kip die er last van had , je kon er zo langs rijden en zelfs geen politie agent , die de boel hoefde te regelen , die er gewoon naast stonden , zich ook al afvragend waarvoor die file nou was!want de weg zelf was gewoon vrij om te rijden , pfff , soms krijg ik dan van die waanzinnige saw neigingen , ( de film ) maar gelukkig helpt het nog steeds dat ik tot tien tel , of me even ergens anders op concentreer , ik vraag me alleen af hoelang ik dat nog kan ???
heb echt de neiging om dan uit te stappen , en naast mijn wagen keihard te gaan staan gillen , gewoon gillen anders niks!!! , de frustratie eruit te gooien en mischien dat ze dan wel wat te kijken hebben , mischien zet ik wel een grappige hoed op ga touwtje springen midden op de snelweg waar toch alles dan stilstaat , ach wie weet mensen , als je zo iemand ziet dan zou ik het best kunnen zijn , want o wat is het moeilijk me in te houden op zo’n moment en niet werkelijk zoiets te doen , maar we zijn er weer door gekomen , ondanks de frustratie .
houd uw ogen toch in ieder geval maar open en kijk uit naar die gekke dame die gillend op de weg in de file gaat staan , met een rare hoed op en een clownspak aan , en gaat touwtje springen op de snelweg!!! whahhahhahaha!! < gestoorde lach< .
ach het zal wel meevallen niet?
vooruit vooruit zei de zwaan ,
al mijn kuikens achter mij komen er ook nog aan ,
blijf toch niet in een rijtje stil staan ,
en laten we samen rustig en gezellig verder gaan whoehahahahahhhahaahha!!< nog gestoordere lach dan daarnet <
lol lol lol lol
Lady Grim Reapster zegt
ik wens u fijne feestdagen met autogordels en winterbanden , en een voorspoedig 2009 zonder deuken of blutsen .
glaasje op laat je rijden , of neem een slaapzak mee .
let the party’s start !!!!
truckster zegt
hallo mensen ik ben zelf chauffeur en vind dat jullie wel erg over ik ik en ik praten want ik had dit en ik had dat. wat moet een chauffeur dan wel niet die heb elke dag met alle agressie op de weg te maken (en ja nou weet ik wel daar kiest hij/zei zelf voor) maar toch. en o’ja je middelvinger opsteken of seinen of toeteren heeft geen zin. maar er blijven aso truckchaufs maar ook aso automobilisten (dat is nederland) ga naar duitsland maak zulke wegen en er zal veel minder agressie zijn.
gr
Lady Grim Reapster zegt
ik is het enige waar men over kan praten ,aangezien commentaar op anderen meestal lijd tot agressie en onbegrip ,en men ook niet kan zeggen waarom iemand zoiets doet , je bent nu eenmaal geen helderziende of gedachten lezer , die bestaan alleen in films . ik ben dan dus ook van mening dat alleen maar over anderen kletsen niet positief werkt , en alleen bijdraagt aan de onorde op de wegen.
meestal valt alleen over jezelf praten onder egoisme , maar er zijn uitzonderingen op die regel , zoals deze stukjes op deze site , hier is over jezelf en je eigen ervaring praten juist positiever dan over anderen gte praten , verbetering begint bij jezelf en je eigen ervaringen , en niet door alleen andere mensen te bekritiseren , het blijft een feit , dat als je wat goed gedaan wil hebben , moet je het zelf doen , dus wil je het verkeer verbeteren , begin dan bij jezelf , en natuurlijk maken we fouten , maar een foutje is altijd nog beter , dan een bewust gevaar te vormen.
dus geef mij maar het “IK IK VENOMEEN”
ik wens iedereen een prettig dag , en veilige rit , en hoop op positiefe reacties.
Lady Grim Reapster zegt
ps mijn man is ook chauffeur , dus denk nu niet dat ik chauffeurs bekritiseer .
ik weet wat het is dat getoeter tegen trucks en zo , maar daar zullen we wel nooit van af komen
omeslo zegt
zo..
dat is eruit!
binkie zegt
nieuw jaar, nieuwe kansen?