Truckers think they’re God. Misschien ken je deze titel uit het archief nog wel. Deze trucker dacht in ieder geval misschien dat hij boven de wet stond, toen hij bij de zuiderburen een Volvo van onze vrienden in het blauw zag staan. Waarschijnlijk was het een ongelukje, zeker is wel dat deze flikken zullen op zoek moeten naar een nieuwe dienstwagen.
Zo te zien zijn de omen Agent goed uit de auto geklommen, maar dit illustreert wel weer mooi de kracht van die multitonners.
Enne…Het. Kan. Altijd erger!
Met dank aan herm voor de tip!
daytona zegt
Had ik ook bijna van de week. Omdat een trucker zo maar ging afslaan zonder even in zijn spiegels te kijken. Gelukkig kon ik nog naar de linker rijbaan rijden.Heeft iemand hier daar ook nare ervaringen mee gehad?
Hugo zegt
Leuke velgen onder die Volvo, betaald van belastingcenten!
Pieter zegt
Heb ik dagelijks, maar dan dat personenauto’s niet in hun spiegels kijken. Of nog erger: wel kijken en toch gaan.
met andere woorden: over de splinter en de balk.
Esprit_de_Flandre zegt
Hihi.
Hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi!
Esprit_de_Flandre zegt
Ok, das pas nivo, mijn opmerking hierboven. Vind het gewoon grappig. Wel jammer van de Volvo :)
M Freak zegt
Moeten we het jammer vinden?
Stiggie zegt
Ik zou ook gefrustreerd raken als ik met mijn broodjebalvretende vette harses in mijn “vrije” beroep de hele dag in zo’n langzaam vehikel moest zitten om op tijd op mijn volgende bestemming te komen. Maar dan anderen gaan lastigvalllen, nee, daar heb ik nou wel genoeg hersencellen voor om dat niet te gaan doen. Nietwaar? meneer blik op de weg?
sebastianchubasco zegt
als je in de wiskunde de negatieven optelt krijg je een positieve uitkomst, zo ook in het verkeer…
sebastianchubasco zegt
lol@stiggie
Jelle zegt
Pfff, nieuws uit de oude doosch? Ik vraag me af hoe oud dit al is. Zeker een jaar.
Ralph zegt
De bestuurder van die auto heeft echt mazzel gehad… kijk eens hoever de raamstijlen aan de bestuurderskant naar binnen gedrukt zijn.
MATSS zegt
ik zie nu nog maar dat het een belg is!!!
Jesper zegt
Yes!! Way da go!! 1 down, 473 to go :twisted:
yannick zegt
ik heb onlangs in een paar vrachtwagens moeten rijden uit noodzaak.
en ik heb toch begrip voor die mannen… die hebben enorm slecht zicht en
het spiegeltje waarin ze de auto’s moeten zien is iets groter dan dat van onze auto’s.
alleen staat het object meestal enorm klein weergegeven omdat het zo’n lange opleggers zijn én als een auto naast de vrachtwagen rijd is er een grote dode hoek heb ik ontdekt…
dus denk niet van eikel je ziet me toch… meestal zien ze je echt niet hoor…
René zegt
Goed spul, Volvo!
Danny zegt
Tja dat is dagelijkse kost in en rond Antwerpen !
Geen diploma of juist uit den bak dan wordt men maar trucker lekker machtig met de wagen van de baas. Legaal moorden ! Bangelijk die truckers tot ze uit hun cabineke moeten komen dan zijn ze plots poeslief. Remember Nathalia.
he he he.
AutoInformatief zegt
Waarom doet iedereen toch zo negatief over truckers. Ok ze zijn veel te lanzaam en houden dus al het verkeer op. Ok, als ze een ongeluk hebben staat gelijk het hele land in één grote file.
Maar zonder die mensen kun jij straks niet eens meer je pakje melk bij de super gaan halen……
Ewout zegt
@ daytona:
Yep, ikke toen ik onderweg was naar Arnhem.. ‘k Werd wel eventjes benauwd..
robber zegt
@sebastianchubasco
Ja? Negatieven optellen wordt positief? Aparte wiskunde!
Ontopic: We zien weer dat je echt nergens bent in je auto tegen een vrachtwagen..
Scorso zegt
Probeer eens dezelfde shots te maken met je vw of citroëntje :)
Mooi bewijs dat niemand in deze wereld stevigere en veiligere auto’s kan maken als Volvo. Misschien HUMMER, maar dat is gewoon omdat ie zo hoog staat :p
andere Jelle zegt
Hoe kan dat gebeuren? Toch alleen maar als de politie rechts voorbij wou steken op het moment dat de truck naar rechts uitweek??
Hoe je het ook draait of keert, de politie heeft er zelf ook mee gespeeld…
Jean-Pierre zegt
27/04/07 – Wegpolitie betrokken bij zware aanrijding E19 Meer + FOTO’S
——————————————————————————–
Deze namiddag, rond 4 uur raakte een ploeg van de verkeerspost Brecht betrokken bij een ongeval op de E19 in Meer, richting Antwerpen.
De ploeg reed met hun Volvo prior op de pechstrook, klaar om een file voorbij te steken.
Een Spaanse vrachtwagen had de file te laat gezien en knalde op het laatste voertuig in de file, een Volkswagen Golf.
Bij deze botsing week de vrachtwagen uit naar de pechstrook, net op het moment dat de Volvo van de Wegpolitie de vrachtwagen wou inhalen.
De Politiewagen werd geplet tussen de vrachtwagen en de betonnen vangrails.
Als bij wonder raakten de agenten niet gewond.
Een ploeg van de lokale politie Noorderkempen deed de vaststellingen om partijdigheid te voorkomen.
———
Sorry foto’s staan niet meer op de site waarvan ik deze info heb gehaald.
pim zegt
laatst op de duitsche tv: betonnen vangrails zijn levensgevaarlijk, omdat ze 0.0 meegeven. Normaal gesproken vangt een vangrail door het meebuigen een deel van de klap op. Daarom mag beton eigenlijk alleen toegepast worden op gevaarlijke stukken waar de kans bestaat dat een vrachtwagen door de vangrail op de andere rijrichting vliegt.
Helaas is beton de goedkoopste oplossing en wordt het begrip “gevaarlijk stuk weg” ruim toegepast.
Deze politieagenten mogen van geluk spreken, want ook bij een volvo kunnen dakstijlen maar beperkt heftige klappen opvangen.
frederik zegt
@Hugo:
Er is vast ook een leder interieur EN elektrische verstelling van de stoeltjes. Dat hebben hun V70’s toch. Die hebben trouwens een velgje van 18″…
Maar alle Nederlanders niet getreurd ook met jullie belastingcentjes worden de flikjes verwend, wat dacht je van een audi A3 sportback met leder interieur EN een S-line packet. Voor zover ik weet is een sportonderstel, ik denk dat het ze daarom te doen is, ook verkrijgbaar zonder de spoilertjes, stuurwiel met logootje etc. te verkrijgen.
Maar geld om een DRAADLOZE intercom, dat hebben ze dan weer niet. Ik zie hier in zone RIHO nog veel mensen door zo’n “walkietalkie” praten, maar wee uw gebeente als je belt in de wagen!
betweter zegt
Heeft onze kroonprins ook niet ooit eens een dergelijk ongeluk overleefd? Dwz geplet worden door een truck in de vangrail met een ouder type v70 of 850-en er heelhuids zonder kleerscheuren uitgekomen?…gratis reclame voor Volvo…
BaRa zegt
Sorry, dit is voor geen meter reclame voor de veiligheid van Volvo. Als je iets van fysica kent, dan zie je zo dat die raamstijlen die container echt niet hebben tegengehouden. De truc en de container wegen gewoon teveel om dat met die 3 profieltjes te kunnen doen. De reden waarom ze niet verder ingedrukt zijn, is omdat de truc op die plek gewoon gestopt is, en niets anders. Overigens haalt Saab bij verzekeringsmaatschappijen vaak nog hogere ogen qua veiligheid dan Volvo, maar dat terzijde.
paul zegt
zo oud dit…
Timmy zegt
oke ergens foutje derin hier dus gewoon de linkjes
http://img217.imageshack.us/my.php?image=ongeval8vr3.jpg
http://img217.imageshack.us/my.php?image=ongeval12la2.jpg
http://img217.imageshack.us/my.php?image=ongeval2pr9.jpg http://img88.imageshack.us/my.php?image=ongeval3tz5.jpg
René zegt
@Bara: natuurlijk is dit goeie reclame voor Volvo! Als die auto van Landwind staal was geweest dan was er echt wel meer schade geweest, zoniet doden. Maar Saab scored hoger? Niet in de testen maar dat terzijde. Gun je het Volvo(rijders) niet? Er zijn meer voorbeelden zoals idd Willem Alexander maar ook het boertje wat een tankauto op zijn dak had liggen. Zie het nog zo voor me. Man zei voor de camera: “De enige reden dat ik nog leef is omdat ik in een Volvo rijd.”
Autobandventieldopje zegt
De kooiconstructie is Volvo’s allersterkste eigenschap…wel degelijk dat de raamstijlen het een en ander kunnen tegenhouden, maar uiteraard als er een tientonner of wat over heen rijd zal het echt afgelopen zijn… toch helpt het inzittenden wel tegen ’t 1 en ander… prettige gedachtegang..
BaRa zegt
@René: laat ik nu even geen zin hebben in een Saab versus Volvo debat. De Volvo marketingmachine slaat geld uit de veiligheid van hun karren, en Saab doet dat niet. Dom van Saab natuurlijk. Waar het me hier echter over ging, is de verkeerde perceptie over de veiligheid van die kooiconstructie. Je ziet duidelijk dat de auto geraakt wordt op een van zijn zwakste plekken: dwars op de A- en de B-stijl, dus boven de portieren. Ja, ik weet dat daar een profiel zit. En ik kan me ook wel een beeld vormen van de dikte van dat profiel (en de geometrie die het heeft). Dat soort profiel is niet in staat om de bewegingsenergie van die container voldoende te absorberen zonder volledig – en levensbedreigend – te vervomen. Dat wordt mooi aangetoond door de foto na het ongeluk: daarin zie je duidelijk de knik waar de container er in is gegaan. De veiligheidskooi is radicaal gemold, en dat is omdat auto’s op die plaats gewoon geen noemenswaardige kreukelzone hebben. Die flikken hebben geluk gehad, anders hadden ze bij het woord “ingeblikt” voor de rest van hun leven een andere betekenis voor ogen gehad. Is Volvo nu onveilig? Neen. Is het een van de veiligste personenauto’s op deze aardbol? Ja. Maar zelfs deze houdt zo’n massa en zijn bewegingsenergie niet tegen. Zeker niet zijdelings op de A- en B-stijl. Als je de kans hebt, moet je de test maar eens doen in een sterkteberekeningsprogramma. Een van de geavanceerde versies van Pro-E, UG of Catia moet dat wel aankunnen.
mashell zegt
Wel dit is een vrachtwagen chauffeur die een andere carriere mag kiezen.
rob zegt
jongens die chauffeur rijdt waarschijnlijk met 40ton!! rond dan maakt t niet uit met wat je rijdt als t fout gaat dan is t gewoon bidden dat je gespaart wordt
Sidelo zegt
Ik denk dat ze nog het meest gehad hebben aan de hoofd airbag. En gelukkig was die standaard.
Volvo coureur zegt
Het gaat er niet om hoe de auto in elkaar gaat het! Het gaat erom dat de personen in de auto Levend eruit komen. Liefst zonder kleer scheuren.
In de buurt van Eindhoven was een tankwagen op een volvo V70 gekiept. De Meneer in de auto heeft naar zijn vrouw kunnen bellen om te zeggen wat er gebeurd was. En toen de brandweer de auto eronderuit trok kon de man na wat wat trekken en duwen gewoon uitstappen. De auto was helemaal kapot.
In het noorden was in de mist een ongeluk gebeurt. Een volvo 440 was tussen twee vrachtwagens gekomen. Waarbij de brandweer zelf nog tegen de vrouw zei dat ze van geluk mocht spreken dat ze een volvo had. Anders had ze het niet gehaald!!
Bij dit ongeluk moet je denken een auto van 1.547Kilo tegen waarschijnlijk meer dan 40 Ton. Die vrachtwagen duwd de hele tijd door tot dat hij stil staat. De hoofd en zijairbag hebben hun werk gewoon goedgedaan. De auto hoort de klap te obseberen. Daar zijn volvo juist voor gemaakt. En dat heeft deze volvo S60 gewoon weg gedaan. De volvo is misschien in puin maar van binnen waar de bestuurd heeft gezeten kon gewoon uit de raam klimmen.
Ik zie liever mooie velgen op een mooie volvo dan dat het naar de imigratie dienst gaat.
René zegt
@BaRa: we hoeven ook geen Saab/Volvo discussie te hebben, jij haalde dat aan en ik reageerde daar op. Ik probeer mij altijd te baseren op feiten, tests en uitslagen.
Ik zeg ook niet dat alleen een Volvo mensen veilig vervoert en ik zeg ook niet dat een Volvo een vrachtwagen van 40 ton kan hebben. Wat ik wel zeg is dat er inmiddels meerdere ongevallen zijn geweest waarbij een vrachtwagen en een Volvo waren betrokken. Dat is geen keiharde wetenschap maar het geeft wel een prettig gevoel. En zo heb ik zelf ook een klapper gemaakt met mijn vorige Volvo en ook toen zei de politie tegen mij: ‘wees blij dat je in een Volvo zit’. Of dat nou tussen de oren of werkelijk in de constructie zit weet ik niet, maar het is wel hardnekkig als ook agenten die vaker bij een ongeluk betrokken zijn dan ik dit melden. Overigens ben ik er van overtuigd dat een Saab minstens zo veilig is. Saab loopt er inderdaad wat minder mee te koop. En toch zou dat verstandig zijn want iedereen is natuurlijk bang dat Opel daarop invloed heeft (die OOk veilige auto’s maakt!). Bij Volvo roept men datzelfde over Ford namelijk.
jan-erik zegt
ik ben ook wel vaak afgesneden door zo´n f*****g vrachtbak
(heb geen medelijde met deze gasten…)
road hog zegt
Het is weer auto-tje tegen vrachtauto-tje… Ik zie dagelijks dingen van beide groepen, kom op zeg… probeer niet roomser dan de paus te zijn. Als ik voor elke keer dat ik gesneden word, lompe inhaal- c.q. invoegmanouvres van Personenwagens 1 eurocent zou krijgen, dan was ik na 2 jaar al millionair.
Hoe vaak ik wel niet meemaak, wil ik inhalen, zet ik tijdig mijn knipperlicht aan, is ruimte genoeg en onderliggende snelheid groot genoeg en een mooi plekkie waar ik NETJES tussenkan, is er altijd wel weer een AUDI of een vergelijkbare leasebak die hem er nog net ff wil tussenprikken met alle gevolgen van dien en dan vinden ze het gek dat er steeds meer chauffeurs zijn die geen of laat richting aangeven. Of als je achteruit (waarbij je weinig zicht hebt) bij een bedrijf naar binnen probeert te steken, er al weer voorbij proberen te komen, achter of voorlangs en dan nog maar te zwijgen van de gemiddelde voetganger of fietser. En wat betreft inhalen, als je zelf achter iemand rijd die langzamer rijd dan jij, dan ga je er toch ook voorbij? Mensen lopen wel te schelden dat het zo lang duurt voor wij er voorbij zijn, (regelmatig getimed, is gemiddeld 9 a 10 sec) maar ik maak het zelfde ook mee met luxewagens die 20km nodig hebben om er voorbij te komen (ene kadett haalt de ander in). Of mensen die denken dat ze met een fietsendragertje niet harder dan 80 mogen? Of nog steeds niet weten dat je ook 90 mag met een caravan of 60 gaan rijden in een 80km traject controle (wel eens opgevallen dat dan de vrachtwagens voorbij denderen?) of onnodig linksrijden? Zie regelmatig file staan op A4 of welke A weg dan ook… Linker en middelbaan staan stil en de rechter, waar de vrachtwagens rijden rijd wel door? Veroorzaken die vrachtwagens dan nog de file? Ergenissen zijn makkelijk te vinden in dit land. En ja, een vrachtwagen is groot en als er wat mee gebeurt dan is het nieuws en word de chauffeur opgeknoopt aan de hoogste boom, ook als het niet zijn schuld is (mede veroorzaakt door de media). Maar de gemiddelde chauffeur is gewoon op en top Professional, maar zijn werk word extra bezwaard door Megaveel wetten en regeltjes, belachelijke laad en lostijden, Astronomische boetes voor de kleinste pietleutige dingetjes…. Maar de KLANT, DAT BEN JIJ!!!! Wil wel op tijd zijn boterham en zijn melk…. VERGEET NIET, ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL! Alles wat in en om jouw huis staat, hangt, ligt etc…. is in aanraking geweest met een vrachtwagen.
En als je nou ’s ochtends loopt te zeiken omdat je weer vanaf Den Bosch tot Amsterdam in de file staat en het op ons wil afschuiven? Er gaan ook treinen hoor…. en er staan vast nog wel wat huisjes te koop daar, als je niet in de file wilt staan. Hoef je ook niet zo vroeg weg, hoef je ook niet te stressen…
Het is gewoon geven en nemen. Waarom kan het in engeland dan wel? Daar geven ze je netjes een seintje, ze laten je er gewoon tussen en blijven netjes erachter tot je weer terug bent. ff een handje opsteken of een knippertje en ieder vervolgt blij zijn eigen weg. Ik heb minder tijd nodig om tijdens file om een miljoenenstad als london heen te komen dan om amsterdam. De meeste files ontstaan hier gewoon omdat mensen niet meer weten hoe ze moeten invoegen en ritsen. Wees gewoon een heer c.q. dame in het verkeer en ga gewoon op tijd weg. Scheelt een hoop ellende en stress. SAMEN komen we heel eind. Maar het is zo makkelijk om elkaar zwart te maken. Steek nou eens hand in eigen boezem, iedereen maakt fouten, jij ook… Heb een beetje begrip voor elkaar.