Weer zo’n tof project van een dromer.
Ik weet niet hoe de zaken er nu voorstaan, maar vroeger toen de kleine @jaapiyo in de zomers meegesleurd werd naar het Zuiden om te gaan kramperen, kwam je vaak Duitsers tegen met Volkswagen Transporters. Enkelen rolden toen nog in toen al aftandse Westfalia’s op basis van de T3, maar velen ook in de T4. Stiekem vond ik de T3’s altijd toffer.
Het op reis gaan met zo’n ‘Bulli’ leek een typisch Duitse aangelegenheid te zijn. Mensen uit andere windstreken zag je nooit in zo’n busje. Nou ja, een enkeling uit Nederland viel weliswaar voor de charme van de T4 Transporter, maar dan als grijs-kenteken bolide met een dubbele cabine. Dat was toch wat anders en had vooral te maken met het ontwijken van belastingen.
Ook in Amerika hebben ze een landelijke traditie als het gaat om kamperen, genaamd de Airstream camper. Zelfs als autoliefhebber kan je daar enthousiast van worden, zo blijkt wel uit dit artikel uit het autoblog-archief.
Een man uit Duitsland moet gedacht hebben dat het tijd is om de twee iconen bij elkaar te brengen. Hij nam de achterstevens van twee T5-transporters en plakte ze aan elkaar. Volgens hem vormt het eindresultaat de ideale basis om je eigen Airstream te bouwen. Zowel de twee achterkleppen als de schuifdeuren zijn te openen. De vraagprijs bedraagt 3.950 Euro. Een puike optie, of heb je toch liever deze Suzuki Wagon R+ camper?
Bedankt Rein voor de tip!
dawwg zegt
Handig met zo’n aanhanger, wel zo handig als je ’t gedrocht naar de sloop wilt brengen …
2wheeler zegt
@dawwg: lol
tenaci zegt
Wat een gedrocht en wat een slecht bakwerk. Dat hij dat ervoor durft te vragen. Doe die zoekzoekie maar!
redneckdarian zegt
ik neem aan dat hij dit ontwerp nog iets gaat finetunen?
Senne zegt
Het was een leuk idee, alleen kwam die man er véél te laat achter dat het bij een leuk idee moest blijven…
yupyup zegt
Waarom zou je twee busjes aan elkaar smelten en je project dan verkopen? Wat zou het oorspronkelijke plan zijn geweest? Een caravan lijkt mij zonder aanpassing in ieder geval niet handig vanwege de hoogte.
fanboy zegt
@yupyup: Mag hopen van niet. Compleet zonder ramen enzo.
ghost zegt
@yupyup: volgens mij staat in de tekst van de advertentie dat hij geen goedkeuring kreeg/heeft voor de openbare weg. Dat zou een reden kunnen zijn natuurlijk.
desjonnies zegt
Sinds wanneer is de T5 een icoon? Ding is net zo trendsetterig en vernieuwend geweest als een sla couvert.
Ok, voor VW was het een hele hele grote stap voorwaarts – voorwielaandrijving, dwars geplaatste motor, lage laadvloer en fatsoenlijke Diesels en de eerste echte bedrijfswagen van ze; alhoewel dan doe ik eigenlijk de LT te kort.
De rest van de wereld bouwde al jarenlang bedrijfswagens volgens dit concept.
https://i1.wp.com/www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2012/06/VW-LT-van-1975-600.jpg
stamp zegt
@desjonnies: je omschrijving komt prima overeen met de T4. De T5 is slechts een groot soort facelift van de T4.
papa zegt
@desjonnies: u bedoelt de T4?
2wheeler zegt
@desjonnies: en toch, de T4 die wij hadden reed gewoon heerlijk! Met een chipje haalde je makkelijk >150pk uit de 2.5L (?) En ook al klinkt het niet als veel, het was meer dan genoeg. Het ding reed bijna als een personenwagen. De knarsende Crafter die we nu hebben is daarmee vergeleken echt een onding..
dailydriver zegt
@desjonnies: deze LT generatie bestaat al 15 jaar niet of langer meer. Je kreeg nog de LT35 nog voor de Crafter. Is nu inmiddels met de 3 of 4de generatie al bezig. De nieuwste crafter heeft als eerst eerste in zijn klasse trailer assist. Je hebt de T5 of T5.5 en met 4 wielaandrijving leverbaar geweest. 60 Edition edities hadden dit.
flevocarspotter zegt
Wat intens lelijk! Misschien als hij de lampen erin had gelaten en dat grijze staal wit had gespoten, was het nog niet eens zo lelijk geweest, maar nu…
Even antwoord geven op de vraag; liever de wagon r++ (het extra +’je voor de camperconversie)
FieRo zegt
Mag je ‘m zelf afmaken ?
berkens zegt
Als je nachts struikelt over de Westfalia’s als je je eigen WF zoekt…
Neem dan een Zuid-Afrikaanse Jurgens
https://plus.google.com/photos/photo/102270272305717345189/6415945232522463298?iem=4&gpawv=1&hl=nl-NL
https://plus.google.com/photos/photo/102270272305717345189/6415945232610551426?iem=4&gpawv=1&hl=nl-NL
Misschien dat je de bulli herkent.
jerudo zegt
3950 voor vier lichtmetalen velgen, is wel echt te veel voor tweedehandsjes.
O plaat zegt
@jerudo:
En wat als we er 2vw emblemen en 500kg aan metaal schroot bij doen?
jerudo zegt
@shiva: wat staat het oud ijzer tegenwoordig, 14 cent de kilo? Nog steeds 3900 euro teveel gevraagd voor die wielen dan ;-)
saxoke zegt
voor een grote dubbel as aanhanger valt de prijs nog mee lijkt me
cooper96 zegt
He, heeft hij mijn gestolen busje?
chefbeun zegt
Mooi beun project
Gulli zegt
Heeft hij dat ding in het donker in elkaar geflanst ofzo? Man wat een schots en scheef vehikel
Alfarobert zegt
Een caravan is normaal van kunsstof(gewichtsbesparing). Dit is metaal en loodzwaar natuurijk. Waar moet je dit mee gaan trekken dan? 5.0 diesel?