• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Transparante velgen op SEMA 2007

Auteur: Dennis, gepost 1 november 2007 om 18:05 – 39 Reacties

Transparante velgen


Wouter liet ons bijna exact een jaar geleden de transparante velgen voor het eerst zien, maar toen waren ze nog niet onder een auto gemonteerd. Later liet Autoblogger zien dat je er in maatje 30 inch ook uitstekend mee kunt gummen.

Het blijft een apart verschijnsel, vooral het feit dat alle banden lek (of in ieder geval leeg) lijken te zijn, of ligt het aan mij? De transparante velgen zijn net iets meer dan eendagsvlieg, want ook op de SEMA show van dit jaar zijn ze er gewoon weer bij. Toch voorzie ik geen glansrijke toekomst voor deze sloffen, want tenzij je naast hogedruk koplampsproeiers ook velgensproeiers hebt, is het snel gedaan met de transparantie (via).

Transparante velgen

En Sasha Sacha (schrijf je zo Denise) plaatste voor ons een filmpje op Autojunk… I’ve seen something I like, but it ain’t those rims.

Transparante velgen

Ook interessant!

  • Maak indruk en pimp je Stellantis bedrijfswagen
  • 22 inch velgen klein maken doe je met dikke BMW
  • Een widebody Delorean DMC-12, mag dat?
  • Video: onderstuur is slecht voor de velgen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

sema, tuning, velgen

Vorig bericht: « Top 10 ouwelullenbakken
Volgend bericht: Volvo publiceert promotiefoto’s van echte ongelukken »

Lees Interacties

Reacties

  1. jos zegt

    1 november 2007 om 18:09

    Haha, heel uhh apart?

    Van welke stof zijn deze ‘sloffen ‘ gemaakt?

    Login om te reageren
  2. Chilleville zegt

    1 november 2007 om 18:09

    lol xD

    Login om te reageren
  3. brabus zegt

    1 november 2007 om 18:12

    daar ga je toch niet mee op de weg vind het maar lelijk en die band lijkt idd lek ja

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    1 november 2007 om 18:13

    schitterende boattail .. heerlijke paintjob .. ” äparte” velgen ..
    zal wel geen succes worden maar het ziet er grappig uit

    Login om te reageren
  5. bullago zegt

    1 november 2007 om 18:17

    mooi als daar van die grote remklauwe achter zitten!

    Login om te reageren
  6. sacha zegt

    1 november 2007 om 18:18

    ’t Klinkt misschien gek, maar vanuit deze hoek lijkt het net alsof de velgen iets te groot zijn voor die auto…

    Login om te reageren
  7. TheEdge zegt

    1 november 2007 om 18:21

    @ Sacha: denk je het! ;) lijkt er wel op hè
    was er niet zo’n verhaal bij dat de remmen snel overhitten omdat er geen ”gaten” in de velge zaten

    Login om te reageren
  8. 911 zegt

    1 november 2007 om 18:24

    BIG PIMPIN…. YEAH

    onder die klassieke pooier bakken en muscle cars staan ze echt wel lekker

    Login om te reageren
  9. jamesBrown zegt

    1 november 2007 om 18:25

    Die hadden ze beter onder een vrachtwagen kunnen zetten geloof ik…

    Login om te reageren
  10. kowalsk zegt

    1 november 2007 om 18:27

    dat ziet r nog best gaaf uit! jammer dat ze veel te groot voor deze wereld zijn.

    Login om te reageren
  11. Feanatieke zegt

    1 november 2007 om 18:35

    Hoe sterk zijn deze velgen? Hoe zijn ze schoon te krijgen? Ik denk niet dat deze velgen straks ook voor de consument beschikbaar zijn.

    Login om te reageren
  12. pilz zegt

    1 november 2007 om 18:39

    ben wel benieuwd hoe het zou lijken met een fatsoenlijke maat en onder een fatsoenlijke auto.

    Login om te reageren
  13. Molong zegt

    1 november 2007 om 18:44

    Denk niet dat de banden lek zijn, het lijkt er meer op dat de banden een zeer dun profiel hebben en dat de auto op tapijten staat waardoor het visueel lijkt alsof ze lek zijn.

    Login om te reageren
  14. Bas zegt

    1 november 2007 om 18:49

    @pilz: Inderdaad… en dan nog vraag ik me af of de eerste keer gummen niet meteen de laatste keer zal zijn.

    Login om te reageren
  15. ELB zegt

    1 november 2007 om 18:52

    Hahaha dit is grappig! Net als in de sci fi films XD

    Login om te reageren
  16. lancia delta 1.8 lx zegt

    1 november 2007 om 18:55

    hier is geen 30 maar 40 inch

    http://www.youtube.com/watch?v=QWusmmfOgX8&eurl=http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/13/video-burnen-met-je-30-inch-slofjes

    Login om te reageren
  17. NiNja! zegt

    1 november 2007 om 18:56

    Lijken op die velgen van de Nike car uit GT4.

    http://s2.desktopmachine.com/pics/Nike_one_10_1024.jpg

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    1 november 2007 om 19:01

    @ TheEdge; Dat zou kunnen, maar in dit specifieke geval zijn de velgen zo groot dat daardoor de remmen ónder de auto hangen en daardoor genoeg rijwind vangen, lijkt me! :D

    Login om te reageren
  19. Ger zegt

    1 november 2007 om 19:02

    in dat stukje waarin Wouter ze voor het eerst laat zien, staat dat ze van Polycarbonaat zijn gemaakt…

    Login om te reageren
  20. Ger zegt

    1 november 2007 om 19:03

    voor degene die er naar vroegen waar het van gemaakt was…

    Login om te reageren
  21. Vapid zegt

    1 november 2007 om 19:07

    Volgens mij staat de band op het plaatje een beetje ‘slap’, het lijkt wel of ie lek is.

    en 1 keer remmen en ze zijn al vuil.
    stom stommer stomst

    Login om te reageren
  22. ZwerverRoodbaard zegt

    1 november 2007 om 19:13

    jjjjjjjjjja :S

    dat was het

    Login om te reageren
  23. CorteX zegt

    1 november 2007 om 19:25

    [quote]Toch voorzie ik geen glansrijke toekomst voor deze sloffen, want tenzij je naast hogedruk koplampsproeiers ook velgensproeiers hebt, is het snel gedaan met de transparantie.[/quote]
    Dan heb jij de doelgroep van dit product niet helemaal begrepen. Deze volgen koop je om mee te showen en als je aan het showen bent dan zorg je sowieso dat de boel glanst (of “blingt”). Hoe snel de velgen vies worden is echt geen punt waar kopers van deze velgen naar kijken, zeker omdat de meeste kopers deze velgen waarschijnlijk toch al niet voor dagelijks gebruik kopen. Chromen velgen staan er ook om bekend dat ze snel vies worden en hun glans verliezen.

    Login om te reageren
  24. RA999 zegt

    1 november 2007 om 19:36

    @sacha
    Dat zie je fout, de auto is te klein voor de velgen ;)

    Login om te reageren
  25. marcel65 zegt

    1 november 2007 om 19:51

    Volgens mij al enkele jaren oud; Franco Sbarro had dit een tiental jaren terug al gemonteerd onder een motor. Was toen de publiekstrekker op de autoshow in geneve. (het werkte nog echt ook!). Maar ja; Sbarro is dan ook al tientallen jaren lang zijn tijd ver vooruit. Ik heb negentien jaar terug dingen in zijn werkplaats gezien die nu pas toegepast wordt op productieautos. Hij is dan ook de enige die de mercedesster op zijn copieen van de 540k mag toepassen

    Login om te reageren
  26. Edje11 zegt

    1 november 2007 om 20:05

    Echt typisch Amerikaans hoor….
    ‘The Donk Style’

    Login om te reageren
  27. Stephan zegt

    1 november 2007 om 21:20

    Had dat vrouwtje een doorzichtig pakje gegeven en die auto gewoon dikke “aloy” ketsers, dat had een beter resultaat opgeleverd!

    Login om te reageren
  28. 2SLOW4ME zegt

    1 november 2007 om 21:40

    scheelt een hoop werk, even de wisser er overheen en klaar ben je!.. hoewel het tog niet echt mijn smaak is…

    Login om te reageren
  29. UBhatinMeSUUN zegt

    1 november 2007 om 22:22

    stel sukkels, dat zijn geen lekke banden, die auto staat met zijn wielen gewoon in een kleine ‘goot’ die per wiel is gemaakt. ooit een lekke band gezien die niet helemaal onderaan ‘uitzakt’??

    en wat betreft remstof op de velgen, nog nooit remmen op de as gezien ipv aan de uiteinde van het wiel? veel trikes zijn zo uitgevoerd…nada remstof op de velgen….

    verder onwijs zonde van een klassieke auto. doe dit lekker op een slOpel of een VuilWagen……

    Login om te reageren
  30. mastertjen zegt

    2 november 2007 om 00:10

    hmm, polycarbonaat, das gelijk hetzelfde polymeer van waaruit CD’s gemaakt zijn

    Login om te reageren
  31. Eddy zegt

    2 november 2007 om 09:39

    Niks kleine goot. Tapijten op Sema zijn uitzonderlijk dik, en trouwens niet gemakkelijk om op te lopen of om zelfs je statief neer te poten. Daarom dat de band wegzinkt in het dikke tapijt.
    Ga er normaal ieder jaar naartoe, maar dit jaar wist ik dat de show ging tegenvallen wegens weinig nieuwe modellen. Vorig jaar was ook al een tegenvaller, want toen was het TE veel american muscle cars en DUB toestanden.
    Volgend jaar zal de import wellicht weer centraal staan, en dan zullen ook de nieuwe Skyline’s in grote getale aanwezig zijn.

    Login om te reageren
  32. Theo Meijer zegt

    2 november 2007 om 11:13

    owh wat lelijk zeg, echt nichtenspul is het niet

    Login om te reageren
  33. Barend B zegt

    2 november 2007 om 18:02

    Ik heb even een beter foto van die wagen gevonden :-)

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      18 september 2011 om 13:48

      @Barend B: daar zou ik wel achter willen staan! ;)

      Login om te reageren
  34. Guan zegt

    2 november 2007 om 21:17

    Hahaha, het mooiste van dat filmpje vind ik dat ze het shot bij 1:20 voor’t einde verkeerd-om hebben gemonteerd…., zie de heren op de achtergrond :D

    Login om te reageren
  35. rs zegt

    2 november 2007 om 21:31

    Brembo’s zijn dan wel een must:p

    Login om te reageren
  36. transam73 zegt

    2 november 2007 om 22:47

    @marcel65: je bedoelt de ‘hubless’ wielen van Franco Sbarro, niet te verwarren met PC exemplaren – deze hadden namelijk (gebakken) lucht in plaats van kunststof schijven of spaken. Of kan je er soms een serieus in de praktijk omgezette toepassing van laten zien? Zou me ten zeerste interesseren.
    Hij gebruikte ze op die vreemde motorfietsen en een zwarte gedisproportioneerde supercar, Osmose of zoiets.
    Voor wat het waard is: Sbarro heeft van design evenveel kaas gegeten als de gemiddelde plattelandstunert en had zich gewoon lekker bij zijn leest moeten houden en doen waar ‘ie goed in was: replica’s bouwen.

    Login om te reageren
  37. Barend B zegt

    3 november 2007 om 01:39

    @transam73; Hubless wordt al enkele jaren succesvol toegepast. Oa op de motoren van Billy Lane.

    Login om te reageren
  38. bigcar zegt

    18 september 2011 om 13:49

    zijn die banden leeg, of lijkt dat maar zo?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North