
Locust.
Li Shufu is lekker bezig. Volvo gaat als een speer, Mercedes gaat als een speer, Lynk & Co wordt langzaam serieus en Li zit vuistdiep in al die merken. Minder bekend is wellicht dat Shufu met Geely ook (voor 51 procent) de eigenaar is van Lotus. Als over een Mahjong-bord waait er een frisse Chinese wind door Lotus, of in ieder geval door de PR-afdeling. Deze zijn namelijk op het puike plan gekomen om de originele Elise te herenigen met haar naamgeefster.
Zoals trouwe lezers van onze specials weten, ontstond de Elise onder toezicht van Roman Artioli. Deze Italiaan was kortstondig eigenaar van Lotus in de jaren ’90. Hij kocht Lotus van General Motors en verkocht het enkele jaren later weer aan Proton. Artioli vertilde zich namelijk aan wat zakelijke shenanigans, waaronder de aankoop van het merk Bugatti. Desalniettemin wist hij een stempel(tje) te drukken op de autowereld. Niet alleen door de Bugatti EB110 realiteit te maken, maar ook door de alombekende Lotus Elise diens naam te geven. De Elise werd namelijk vernoemd naar Romans (bijna) gelijknamige kleindochter Elisa.
Onlangs heeft het merk uit Hethel Elisa herenigd met de rode Elise waar ze 22 jaar geleden als kleine dabber mee poseerde, met de trotse opa aan haar zijde. Of Robert Ten Brink met een TV-crew aanwezig was om een en ander vast te leggen weten we niet, maar in het kader van dit ontroerende moment mocht de menselijke Elise in ieder geval wel wat rondjes doen in een Exige op het testcircuit van het merk. Yo dawg, we heard you like Lotus, so we put Elisa in an Exige…
Wat een leuke meid is dat geworden.
@mikje90: op instagram te volgen: @iamlotuselise
@mikje90: Hoe weet je dat? Misschien is het wel een ontiegelijke irritante bitch.
@venividivici: jesus wat ben jij niet oppevlakkig zeg ;)
@mikje90: Klopt, ben niet zo van de oppervlakkigheid :-)
echt emotioneel?
Volgens mij is ze op Social Media zelf ook nog altijd behoorlijk bezig met de Lotus Elise.
@tenaci: ze heeft een Instagram account @iamlotuselise inderdaad.
Ik zou wel willen rijden met Elise
@jeppie: ik wel in Elise
@kennone: achterop?
@lekkerlinksrijden: nee gewoon d’r voor in
@jeppie: mag ik mee? Dan zal ik de rol van bijtanken op me nemen. Hoef jij ook niet uit te stappen
@jeppie: Dan neem ik Elisa wel.
Ik kan wel janken
Haar googlen is de moeite waard??
@kennone: beetje te mollig naar mijn smaak.
Ze heet helaas alleen geen Elise, maar Elisa. De pr mannen van Lotus vonden Elisa niet internationaal genoeg, dus werd het Elise.
De Lotus is beter opgedroogd.
Even iets heel anders: ik lees net dat het beter gaat met Lauda, na zijn operatie ademt hij nu zelfstandig
@lekkerlinksrijden: Ja hallo.. dit is niet zomaar een gesprek. Je kan niet zomaar opeens iets heel anders gaan zitten vertellen nou…
Zij heet inderdaad Elisa (i.p.v. Elise). De Elise/Exige is altijd al een droomauto voor mij geweest, in de categorie “ooit…”. Toen in december op Autoblog de aanstekelijke video “MIJN AUTO: LOTUS EXIGE S2 VAN MATTHIJS” online kwam, was de categorie “ooit…” geen optie meer. Na een lange zoektocht ben ik sinds vorige week trotse eigenaar van een Exige S met 260 Pack. Bedankt Autoblog/Matthijs voor deze financiële dwaling ;-)
@ward1212: gefeliciteerd, welkom bij de club! Meld je even aan voor het Pal-V bezoek bij lotus sport & travel, leer je gelijk 14 andere rijders kennen :-)
@harald111: Bedankt! Ik zie net dat dit evenement op 25 augustus is. Helaas kunnen we dat weekend niet :-( We zien elkaar ongetwijfeld een andere keer!
Tja, mijn tante heet wel echt Elise, maar die is 75 en rijdt een Citroën C5 Break. Wel een ontzettend lief mens.
De Lotus vind ik ook geweldig. Groot fan van de Elise series 1.
Op de basisschool zat er een Elise bij me in de klas met wie ik elke dag wel in de poppenhoek wilde duiken. De naam is voor mij altijd magisch gebleven.