Een kleine heads-up voor de doorrijders: vanaf vrijdag 9 mei (morgen dus) staan de trajectcontroles op de A10 (Amsterdam) en de A13 (Overschie) weer 24/7 aan. #getmoney!
Op beide locaties zijn de oude systemen vervangen door geheel nieuwe systemen en zijn klaar voor de strijd, aldus het Openbaar Ministerie. Hiermee neemt het aantal uitgeschakelde trajectcontroles hand-over-hand af.
Ter aanvulling: de A13 bestaat uit één meettraject, op de A10 is het traject opgedeeld in secties. Hier kan je dus op diverse plekken gepakt worden, maar meer dan 1 boete komt hier nooit uitrollen: wie in meerdere secties te hard rijdt, krijgt alleen een boete voor de grootste overschrijding van de limiet. Schappelijk hoor. Wel kan je online in beroep, als je het met de beslissing oneens bent.
rob68 zegt
Sterkte jongens..
gregorius zegt
Nou, heb je die dingen, zet ze dan ook aan.
Word je gepakt door een trajectcontrole (die dingen zijn toch moeilijk te missen) dan is het je eigen oliedomme stomme schuld. Dokken, niet zeuren en een keertje minder uiteten.
jippie zegt
En is dan vanaf morgen ook de maximum snelheid weer teruggeschroefd naar 80km/h?
Lijkt me toch wel relevant om te vermelden ook…
jzaero zegt
@jippie: op beide trajecten geldt al 80km/u, dag en nacht, geloof ik! In ieder geval op de A10 west.
eddythedriver zegt
Ik ben een gelukkig burger der Nederlandse Staat, IK hoef daar niet elke dag te rijden. ;-)
timberleek zegt
@eddythedriver:
Inderdaad, blij dat ik alleen op de A1 en A35 rijd zonder trajectcontroles en van tijd tot tijd een verdwaalde flitser (die flitsmeister er rustig tussenuit plukt)
oceanview zegt
Dus als ik het goed begrijp is er op de A10 geen gemiddelde meting maar te hard is gelijk boete?