Velen beweren dat er niet zoiets bestaat als slechte publiciteit. Dus claimt Toyota middels een persbericht weer even onze aandacht voor hun mega terugroepacties. De Japanners laten ons weten dat de afgelopen tijd al grofweg 3,2 miljoen auto’s terug zijn geweest bij de garage. Dat lijkt ontzettend veel en dat is het ook, maar ze hebben er nog 4,6 miljoen te gaan.
Van de auto’s die inmiddels terug zijn geweest, werd in ongeveer 70 procent van de gevallen de potentieel “hangende” gaspedalen gecorrigeerd. Van de 147.500 Prius en Lexus modellen die een bezoek aan de garage brachten, kreeg in 75 procent van de gevallen het ABS programma een update.
Voor de vloermatjes die los kunnen raken en onder de pedalen kunnen schieten, zijn 5,4 miljoen auto’s opgeroepen, maar daarvan hebben nog maar 27 procent van de eigenaren zich bij de garage gemeld. Wellicht dat men het probleem van eventuele losse matjes niet ernstig genoeg vindt om zich hiervoor naar de garage te snellen. Of mogelijk heeft men zelf provisorisch al maatregelen getroffen. Ondertussen buigt ook NASA zich over de problemen van Toyota, maar daar hebben we verder nog niets nieuws over gehoord.
UPDATE: Toyota Nederland laat weten dat in ons land 90 procent van alle gaspedalen reeds is gemodificeerd en dat de ABS software van 88 procent van alle Prius’en een update heeft gehad. Men benadrukt daarbij dat nog niet alle auto’s terug naar de garage zijn geweest, doordat niet alle eigenaren hebben gereageerd op de aangetekende brieven en herinneringen met een uitnodiging.
Merry zegt
Jaja je hebt ook echt de NASA nodig om een gaspedaal te laten checken.
Wat een onzin allemaal en tevens is een slechte Toyota nog beter dan een goede Amerikaan.
Benz.. zegt
Pff.. als zelfs de NASA er zich mee gaat bemoeien dan moet er echt wat aan de hand zijn. :lol:
Wat een flauwekul dit..
Rotary1 zegt
Oh, een Amerikaans merk doet een terugroepactie en dan moet natuurlijk Toyota weer aangehaald worden… <_<
Dennis zegt
@Rotary1: Is geen Toyota bashing, want Toyota verspreid zelf een persbericht waarin ze mensen graag op de hoogte houden van de vorderingen rond de terugroepacties.
toyotaprius zegt
@Dennis: Inderdaad.. om te voorkomen dat men weer verwijten gaat maken. Toyota speelt nu open kaart, wat natuurlijk een goede manier is.
Prisma zegt
Slechte reklame is nogaltijd goeie reklame. Door massaal in het nieuws te komen verkopen ze nu nog meer toyota’s dan daarvoor.
Dimglor zegt
3,2+4,6 is volgens mij toch nog altijd zo’n 7,8 miljoen auto’s…
Dit is toch wel belachelijk veel….
Mja ze doen tenminste iets aan het probleem ;)
TSI-tje zegt
@toyotaprius, je bedoeld waarschijnlijk ‘Toyota speelt nu EINDELIJK open kaart’…. je was één woordje vergeten…
met de rest (wat natuurlijk een goede manier is) heb je helemaal gelijk.
toyotaprius zegt
@TSI-tje: Ja begin een dagje ouder te worden.. maar je hebt een punt. Als Toyota minder afwachtend was geweest, dan doel ik op het begin. Dan was de situatie anders geweest en nog meer ten voordelen van Toyota.
Cantago zegt
Achja… hopelijk komen ze voortaan sneller met problemen na dit gebeuren!
TSI-tje zegt
@prius… inderdaad. Maar gelukkig hebben ze dit nu onder controle. Even een reorganisatie in de structuur van het bedrijf en alles is weer ‘op z’n Japans’ onder controle. Gelukkig. :D
Laurens zegt
Fijn, een gemodificeerd gaspedaal. Die dan stiekem bij de volgende volgende beurt weer vervangen worden, tegelijk met die eeuwig meegaande hybride accu :-)